F1-forum karting: Tulokset & jälkipeli

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4401
Moe Szyslak sanoi:
Oliko noi niitä 120 kuutioisia koneita vai?:doubtful:
Moottorit oli 125 cc Parilla Leopard koneita. Samoilla moottoreilla ajetaan mm. Finndriven Supercuppia.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
jaska sanoi:
En tiedä, mutta heppoja oli 34, 21 vähemmän kun Micrassa :D
Joo, noita on hauska ajella. Ei tule isollekaan miehelle että auto lähtee hitaasta kurvista kuin 'tukutukulampaitaani' nelitahtinen.:D

Samperin tarkkana saa olla kaasun kanssa ja oikeilla jarrupaikoilla saa sitä aikaakin puristettua kivasti.

Kädet tärisee ihan kivasti puolentunnin ajon jälkeen.:rolleyes: Alussa vielä pruukaa puristaa sitä rattia niin että kumi tirskuu sormien välistä:ahem:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Veikkaisin, että noissa autoissa on keskimäärin 25 heppaa, mikä sinänsä on jo riittävästi. Haaparannalla on tapana vähän liioitella (vrt. neljän metrin ilmalento). Se 34 heppaa lienee se teho, joka noista koneista voidaan kisoissa puristaa, kun kone on aivan loppuun säädetty ja kaikki on tip-top. Ehkä muutamassa noista autoista saattoi olla 30 hv:ta. Samoten 130 km/h huippunopeus tarkoitti sitä, että vastaavanlaisilla, kisasäädöissä olevilla vehkeillä on joku joskus puristanut tutkaan 130 km/h. Noilla autoilla ehkä sai 110 km/h, parhailla ehkä 120 km/h.
 

dzeidzei

Well-known member
Liittynyt
3.8.1999
Viestit
1574
jaska sanoi:
ja ainakaan tuomaritornista katottuna ei ollut varaslähtö.
Ei varmasti ollutkaan! Mä vain painoin kaasun pohjaan lähtömerkin jälkeen ja "kymppi" karkasi eturivin poikien välistä viuhahtamalla. Kyllä sillä hetkellä ajattelin, että onpa mulla tykki alla! Sitten vaan varikonporttia edeltävässä tiukassa mutkassa auto kaasua painettaessa pyörähti salamannopeasti ja erän voittomahdollisuudet meni.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Kärkikaksikko meni kovaa, en tiedä paljonko kundit painaa mutta itse samoilla peleillä en olisi kerennyt. Oma paino 84kg. Toki en mä nyt mikään älyttömän nopea olekkaan. Samoilla Haaparannan vehkeillä ajoin 48,21 ja omalla vastaavalla ja samoilla renkailla 47,20.
9 vuotta reenannut.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
dzeidzei sanoi:
Ei varmasti ollutkaan! Mä vain painoin kaasun pohjaan lähtömerkin jälkeen ja "kymppi" karkasi eturivin poikien välistä viuhahtamalla. Kyllä sillä hetkellä ajattelin, että onpa mulla tykki alla! Sitten vaan varikonporttia edeltävässä tiukassa mutkassa auto kaasua painettaessa pyörähti salamannopeasti ja erän voittomahdollisuudet meni.
joo .. tosin tuohon "salamalähtöön" autto kyllä se, että selkeästi kaikki muut nukku startin :rolleyes:
 

vender

Well-known member
Liittynyt
29.5.2000
Viestit
191
Sijainti
Loimaa
jaska sanoi:
joo .. tosin tuohon "salamalähtöön" autto kyllä se, että selkeästi kaikki muut nukku startin :rolleyes:
tai sitte vaan noi autot mitkä lähti paikaltaan hyvin, ei kulkenu sit enää yläkierroksilla. ajoin kisan nro 9:llä ja nousin lähdössä 5->3 mut sit se hakkas rajottajaan suorilla
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Sen starttiproseduurin olisi voinut käydä tarkemmin etukäteen läpi. Se ruudukkoon asettuminen oli aikamoista arpomista. Onneksi osasin päätellä kummalle puolelle pitää mennä. Siinä starttiruudukossa seistessä sitten mietin että milläköhän tästä lähdetään. :tongue: Nukuin aika pahasti itsekin, mutta onneksi ei ollut kiire mihinkään.
 

dzeidzei

Well-known member
Liittynyt
3.8.1999
Viestit
1574
jaska sanoi:
joo .. tosin tuohon "salamalähtöön" autto kyllä se, että selkeästi kaikki muut nukku startin :rolleyes:
No se on varmaan osasyy. Ihmettelinkin, miksi edessäolijat lähti niin tahmeasti, vaikka lähtömerkki oli annettu.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
vender sanoi:
tai sitte vaan noi autot mitkä lähti paikaltaan hyvin, ei kulkenu sit enää yläkierroksilla. ajoin kisan nro 9:llä ja nousin lähdössä 5->3 mut sit se hakkas rajottajaan suorilla
joo en sitä tiedä .. en niin tarkkaan katellut, kuin pääsuoraa. Mutta startissa näytti, että dzeidzei oli ainoa, kuka lähti suunnilleen sillä hetkellä, kun piti. Lopuista osa nukku vähemmän ja osa enemmän...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
kuvista tunnistamiseen sen verran vinkkiä että ainoastaan minä ja Albert ajettiin aurinkolasit päässä, ja Albertin tukka muistaakseni paistaa kypärän alta toisin kuin allekirjottaneella :)
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
jaska sanoi:
Kisan jokaisen kiekan kierrosajat kaikkien osalta löytyy tästä linkistä!
Tosta pari havaintoa - Valden ja Markon (A #8 ja #6) nopeimmat oli kummallakin yksittäiset dipit verrattuna seuraavaksi nopeimpiin kiekkoihin, Wilpurilla (B #8) nopein tuli ekalla nopeella ja sitten hiipu aika reilusti, Mikalla (B #7) hullu neljän kierroksen kasa 7 sadasosan sisään lopussa, ja kun eka kierrosaika on tullu siitä kun startissa ylitettiin viiva ni kisoissa oli 8 (kahdeksan) kierrosta...
 

MF

Member
Liittynyt
11.6.2003
Viestit
6
Sijainti
Vantaa
Kevyt sepostus omasta ajosta siltä "B-finaaliin tipautetulta hahmolta"

Harjoittelu
Viimeisimmät muistot radasta olivat kosteat joten lähdin autolla #10 liikkeelle suhteellisen varovasti. Auto osoittautui varsin hyväksi tosin kaasun kanssa mutkissa olisin voinut olla hieman hillitympi, aika 52,85.

Aika-ajot
Valitsin aika-ajoon nopeaksi osoittautuneen auton #9. Se olikin kaasun kannalta todella mukava ajaa. Sopi minun tyylille mielestäni todella hyvin. Aika parantui odotettua vähemmän 51,35, vaikka meno muuten maistui.

B-finaaliin pudotus
Tämä tuli hieman yllättäen, ajattelin kuitenkin että kyllähän sieltä noustaan. Alkuun auto #7 ei herättänyt mitään tuntemuksia mutta pienen ajamisen jälkeen ranteet alkoivat huutamaan leipää, ratti vispasi kyseisessä laitteessa aikalailla.

B-finaaliin lähdin jostain keskivaiheilta, olin siinä vaiheessa vielä hieman ulkona kartalta että missä mennään, mutta kun vauhtiin päästiin niin suhteellisen nopeasti pääsin nousemaan kolmanelle ja toiselle sijalle. Wilpuri oli ottanut siihen mennessä suhteellisen pitkän kaulan joka tuntui hetken jopa saavuttamattomalta. Miehen lailla kuitenkin jatkoin kiinni ajamista ja noin kolme kierrosta ennen loppua wilpurin vauhti hiljeni huomattavasti. Tämä antoi yllättäen uutta vauhtia omaan ajoon. Ruutulipulle tultiin käsittääkseni aika rinnakkain mutta jäin kuitenkin toiseksi. Väsytykseen vedoten Wilpuri luovutti minulle A-finaali paikan joka ei kylläkään harmittanut, varsinkin kun minut oli sieltä pudotettu pois. Paras aika noteeraus 51,4.

A-finaali, uusi nousu
Runsaan palautumisen jälkeen istahdin autoon #3. Lämmittely kierroksen aikana ensimmäiset ajatukset autosta eivät oleet painokelpoiset. Muutamalla sanalla voisin kuitenkin mainita että, kaasu ei vastannut kuin ~10sek viiveellä (siltä se ainakin tuntui), jarrut olivat täysin tunnottamat, perä oli täysin irtonainen.

Kun sain auton lähtöruutuun niin se ei meinannut irrota siitä, painoin kaasuun pohjaan ja mitään ei tapahtunut. Kone kävi tasaisesti ja auto jökötti ruudussa, kypärä esti metrisen elimen kasvamisen otsaan. Kun sain auton viimein liikkeelle niin nousin parin ensimmäisen kierroksen aikana kaksi pykälää. Sitten tulikin kierroksella 7 spinni kiitos auton kiemurtelevan takapään ja jaska pääsi ohitse.

Yllättävää kyllä että tein #3 nopeimman aikani 51,13 vaikka se oli suorastaan kamala ajettava. Vauhtia sain varmasti siitä armottomasta vi.....sesta jonka auto aiheutti. Sijoitus oli ruutulipulla seitsämäs.

Fiilikset
Loppujen lopuksi fiilikset ajoista on todella positiiviset. Vaikka autot huononi loppua kohden niin ajat paranivat.

Olisi vain pitänyt tajuta ottaa videokamera mukaan niin olisin voinut tehdä kootut spinnaukset videon jakeluun, välillä radalla oli nähtävissä tapahtumia kerrakseen. Toivottavasti stillejä otettiin riittävästi. Vaikka olenkin aika tuntematon hahmo tällä forumilla niin lähden kyllä mielelläni vääntämään rattia radalle jatkossakin.

Mika :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
MF sanoi:
Toivottavasti stillejä otettiin riittävästi.
no olihan tuon videokameran ottamisesta puhetta ennen tapahtumaa täälläkin ;)
stillejä varmaankin on riittävästi, jaska näytti jo saaneen nettiin osan kuvista, ja mun kameralla se yks heppu kerkes räpsiin n. 100 kuvaa pelkästään radalta + sit jatkojen kuvat päälle...

laittelen niitä heti kun kerkeen niin jaskalle joka sitten pienempinä nakkaa nettiin...
jos joku haluaa jonkun kuvista sitten isompana, niin voi pyydellä privaviestillä tahi mesellä multa tai jaskalta...
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Se ryhmäkuva ilmeisesti sitten kuitenkin unohtui ottaa? :doubtful:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Dominic sanoi:
Se ryhmäkuva ilmeisesti sitten kuitenkin unohtui ottaa? :doubtful:
joo, kaikki huitelivat eri paikoissa kun jaska tuohon kyseli väkeä, mutta miniyhteiskuva otettiin sitten jatkoilla :D
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
FO110K sanoi:
joo, kaikki huitelivat eri paikoissa kun jaska tuohon kyseli väkeä, mutta miniyhteiskuva otettiin sitten jatkoilla :D
no me (=osa hyvinkään jälkipeliporukasta) ei jaksettu venailla sitä säätämistä vaan lähdimme syömään aikaisemmin..

Mutta niin..

Mitä pidempi aika karting-kisasta on, sitä enemmän minua vituttaa että luovutin. Tiedän että silloin se tuntui ehdottomalta ratkaisulta, mutta perkele.. kait sitä ois voinu tsempata.:jaska:
 
Ylös