Kevyt sepostus omasta ajosta siltä "B-finaaliin tipautetulta hahmolta"
Harjoittelu
Viimeisimmät muistot radasta olivat kosteat joten lähdin autolla #10 liikkeelle suhteellisen varovasti. Auto osoittautui varsin hyväksi tosin kaasun kanssa mutkissa olisin voinut olla hieman hillitympi, aika 52,85.
Aika-ajot
Valitsin aika-ajoon nopeaksi osoittautuneen auton #9. Se olikin kaasun kannalta todella mukava ajaa. Sopi minun tyylille mielestäni todella hyvin. Aika parantui odotettua vähemmän 51,35, vaikka meno muuten maistui.
B-finaaliin pudotus
Tämä tuli hieman yllättäen, ajattelin kuitenkin että kyllähän sieltä noustaan. Alkuun auto #7 ei herättänyt mitään tuntemuksia mutta pienen ajamisen jälkeen ranteet alkoivat huutamaan leipää, ratti vispasi kyseisessä laitteessa aikalailla.
B-finaaliin lähdin jostain keskivaiheilta, olin siinä vaiheessa vielä hieman ulkona kartalta että missä mennään, mutta kun vauhtiin päästiin niin suhteellisen nopeasti pääsin nousemaan kolmanelle ja toiselle sijalle. Wilpuri oli ottanut siihen mennessä suhteellisen pitkän kaulan joka tuntui hetken jopa saavuttamattomalta. Miehen lailla kuitenkin jatkoin kiinni ajamista ja noin kolme kierrosta ennen loppua wilpurin vauhti hiljeni huomattavasti. Tämä antoi yllättäen uutta vauhtia omaan ajoon. Ruutulipulle tultiin käsittääkseni aika rinnakkain mutta jäin kuitenkin toiseksi. Väsytykseen vedoten Wilpuri luovutti minulle A-finaali paikan joka ei kylläkään harmittanut, varsinkin kun minut oli sieltä pudotettu pois. Paras aika noteeraus 51,4.
A-finaali, uusi nousu
Runsaan palautumisen jälkeen istahdin autoon #3. Lämmittely kierroksen aikana ensimmäiset ajatukset autosta eivät oleet painokelpoiset. Muutamalla sanalla voisin kuitenkin mainita että, kaasu ei vastannut kuin ~10sek viiveellä (siltä se ainakin tuntui), jarrut olivat täysin tunnottamat, perä oli täysin irtonainen.
Kun sain auton lähtöruutuun niin se ei meinannut irrota siitä, painoin kaasuun pohjaan ja mitään ei tapahtunut. Kone kävi tasaisesti ja auto jökötti ruudussa, kypärä esti metrisen elimen kasvamisen otsaan. Kun sain auton viimein liikkeelle niin nousin parin ensimmäisen kierroksen aikana kaksi pykälää. Sitten tulikin kierroksella 7 spinni kiitos auton kiemurtelevan takapään ja jaska pääsi ohitse.
Yllättävää kyllä että tein #3 nopeimman aikani 51,13 vaikka se oli suorastaan kamala ajettava. Vauhtia sain varmasti siitä armottomasta vi.....sesta jonka auto aiheutti. Sijoitus oli ruutulipulla seitsämäs.
Fiilikset
Loppujen lopuksi fiilikset ajoista on todella positiiviset. Vaikka autot huononi loppua kohden niin ajat paranivat.
Olisi vain pitänyt tajuta ottaa videokamera mukaan niin olisin voinut tehdä kootut spinnaukset videon jakeluun, välillä radalla oli nähtävissä tapahtumia kerrakseen. Toivottavasti stillejä otettiin riittävästi. Vaikka olenkin aika tuntematon hahmo tällä forumilla niin lähden kyllä mielelläni vääntämään rattia radalle jatkossakin.
Mika :thumbup: