F1-forum karting: Tulokset & jälkipeli

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Se jolla on kisan tulosliuska vois kertoa mun parhaan kisakierrosajan, haluaisin nimittäin tietää, että vaikka se nro 6 oli vaikea ajettava, se tuntui kuitenkin nini tehokkaalta että luulis aikojen parantuneen aika-ajosta silti....

NS

Well-known member
Sijainti
Esmoo
Jälkipelejä kesti sen tunnin-puoltoista siitä kun saavuin paikalle. Äijiä varmaan ryydytti ja Manseen oli kyydillä menijöitä, joten kyllä sen ymmärtää. Kiva oli kuitenki käydä yöterassilla.

dzeidzei sanoi:
NS: Oman eräni jälkeen tulin heti katsomaan, että kenelle se 10-auto tulee ja miten sen lähtö onnistuu. Ja pirteästi se sullakin lähti! Itselläni pääsuoralla se oli myös nopeampi kuin muut. Spinnasin sillä kaksi kertaa ja pari kertaa oli lähellä, eli oli se tosiaan vikuri. Harkat ajoin nelosella ja se oli vakaampi, mutta tärisi enemmän ja oli tehottomampi.
Haha... Mulla on pikku videonpätkä (jakoon jossain vaiheessa varmastikin) B-finaalin startista ja kakkosrivistä lähtenyt kymppi oli 20 metriä muita edellä T1:ssä. Se teki sellasen vaikutuksen, että otin sen alle kisaan (kun todistettavasti parhaat autot oli menny).

Valde sanoi:
Kilpailun ehdoton pettymys oli NS, jolta viimevuotisen perusteella odotin kovaa vastusta. :nope: :p :eek!: NS tosin sai selvästikin huonoja menopelejä.
Kyllä mä itsekin ajattelin, että kahistaan kärjessä kimpassa, mutta ei nyt tällä kertaa. Kyllä aika-ajopelillä ois pitäny ajaa kovempi aika, mutta kisapelillä tein oman maksimin. Kuski ei nyt kyenny kompensoimaan. Wilpurille nauroin möötessä, että Sammy oli sen suoritukseen pettyny, "ois ehdottomasti pitäny olla A-finaalissa". Sillon tietää, että on menny paskasti ku muut on suhun pettyneitä. :D

jaska sanoi:
B-finaalin tiputettu hahmo
= MF aka. Mika Forsström aka. Crazy Mike :p

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Dominic sanoi:
Se jolla on kisan tulosliuska vois kertoa mun parhaan kisakierrosajan, haluaisin nimittäin tietää, että vaikka se nro 6 oli vaikea ajettava, se tuntui kuitenkin nini tehokkaalta että luulis aikojen parantuneen aika-ajosta silti....
Jaska voisi skannata ne kaikki paperit ja laittaa kuvat nettiin. Eipähän sitten jää mitään informaatiota keneltäkään saamatta.

FO110K

Banned
jahas, Sunnuntai iltapäivä koittanut ja muutman nukutun tunnin jälkeen ajatuksin taas kulkee jotenka tässä rapporttia omalta osaltani...

harjoitukset #6
alkutunne sama kuin monella muullakin, auto täristi alussa tottumattoman käsissä pirusti ja kulkua riitti...
parasaika oli 52.9X mutta ihmetytti se ettei ko. autolla pystynyt ajamaan täysillä ollenkaan noita radan lopun S-mutkia...
(tämä ilmeisesti piti tottakin, pari muutakin kaveria vahvistivat että auton peräpää oli todella levoton...)

aika-ajo #4
nyt löytyi miellyttävä menopeli alle, hyvin löytyi jarrutuspaikat ja ajotuntuma paras kaikista edellisistä.... aikakin parani kohtuullisesti ja oli 51.2X....

kisa #7
monet olivat jo autoihin kerenneet joten vaihtoehtoina olivat enää #9 ja #7... valitsin jälkimmäisen periaatteella "punaisten on pakko olla nopeita" :D
No ekat ongelmat alko jo tullessa ruudukkoon, auto ei meinannut pysyä käynnissä millään, ja sitä sai kokoajan olla käynnistämässä...
Lähö meni perseelleen kun ruudusta 6 tipahdin joukon viimeseks ja aloin seuraamaan jaskaa ja edessä ollutta #3 autoa (en muista kuka oli)
letkan mukana pysyin ihan asiallisesti, ja jätinkin hieman hajurakoa edellämeneviin muistaen mitä Tammikuun kisassa kävi jolloin väistin hiekalle edellä kohnottaneita :D
No parin-kolmen kierroksen jälkeen sitten jarrut katosivat täysin aina pitkien suorien päissä, ja silloin kun toimivatkin eivät olleet enää kovinkaan tehokkaat...
Haaparanta epäili että nesteet olisivat kadonneet, mutta eivät voineet tutkia sitä siinä häslingissä kun autokin oli täysin kuuma.
No harmittamaan jäi kisan keskeyttäminen, mieli olisi tehnyt ajaa loppuun finaali vaikka viimesenäkin...

Mutta hauskaa oli joka tapauksessa, koukkuunhan tuohon touhuun jää :)

jälkipelit meni vähän pitkäksi, ja kallista tästä touhusta tuli, rahnaa palo ihan kiitettävästi :( ....
kotona tampereella oltiin about klo 02, kotona sitten 05 :D
Kiitokset kaikille mukanaolijoille, yllätyin kohtuu paljon siitä että osanottajat olivat näinkin innostuneita touhusta, vain yksi peruutus tuli, tästä pisteet kaikille :thumbup:

Viimeksi muokattu:

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Harjoitukset: auto #10

Ei ollut mitään hajua kuinka kovaa noilla autoilla voi ajaa, joten aika varovaisesti otin. Jälkeenpäin huomasin, että en ajanut kertaakaan edes alle yhden minuutin kierrosaikaa. Yhden kerran spinnasin jarrutuksessa siinä mutkassa joka on ennen varikolle sisääntuloa. Auto tuntui hankalalta ajettavalta, tehoa siinä kyllä tuntui olevan, mutta jarrutukset ja muut pomput olivat hankalia.

Aika-ajot: auto #9

Päätin kokeilla toista autoa. #9 oli selvästi vaisumpi auto, mutta myös helpompi ajaa. Myös tällä autolla spinnasin kerran, mutkassa ennen pääsuoraa. Kierrosaika parani jo kuutisen sekuntia harjoituksista. Lähtöpaikalla ei ollut niin merkitystä, joten pyrin ajamaan vain puhtaita kierroksia.

Kisa: auto #9

Päätin jatkaa samalla autolla, koska tiesin että sillä pääsee kovempaakin kuin mitä olin ajanut. Lähdön otin rauhallisesti, olin melko varma että startissa kuitenkin rytisee, mutta näin ei käynyt. Jacques spinnasi edessä heti ensimmäisellä kierroksella, joten sain oman sijani takaisin. Loppukisa menikin sitten tammikuun tapaan yksikseen ajellessa. Dominic tippui jossain vaiheessa edestä pois ja olin lopulta viimeinen maaliin ajanut. Kisan lyhyys oli pettymys, olin valmistautunut ajamaan kaksi kertaa pidemmän kisan.

Kaikenkaikkiaan mielenkiintoinen kokemus, olisin vain halunnut ajaa enemmän. Olisiko nyt tullut jotain 25 kierrosta kaikkiaan? Rajoja olisi pitänyt hakea enemmän, vaikka sitten ulosajojen kustannuksella. Nyt rajallinen aika vain pisti pysyttelemään radan puolella. Kaikissa autoissa kun ei ollut edes mahdollisuutta käynnistää sitä itse.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
laitan nuo tulokset kun kerkeen ... eli illalla toivottavasti.

Valde

Well-known member
Kierrosmäärä ei kovin hääviksi ehtinyt kasvaa. Olisikohan maksimissa 25 kierrosta ollut? Se ei ole hintaan nähden kovin paljoa, koska jos samoilla autoilla käy ajamassa ti tai ke viikolla, niin 30 eurolla pääsee ajamaan 15 min. eli 15-19 kierrosta vauhdista riippuen.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Noniin, vihdoinkin reissu päätöksessä ja raportin aika...

Ihan alkuunsa homma meinas kusta täysillä ja osaksi kusikin, koska kaikille kolmelle "miehelle" oli vain yksi sopiva kilpa-auto. Tästä syystä Otto ei päässyt ajamaan lainkaan harjoituksia ja silti äijä maksoi saman kuin muutkin. Jos ja kun vastaava ajotilaisuus tulee ja jos Otto on paikalla, ni siinä vaiheessa Otolta pitää ottaa huokeempi hinta kuin muilta.

Harjoitus:
Ajoin autolla numero #5, siis se isopenkkinen ja jossa penkki oli ilmeisesti aivan niin takana kuin mahdollista. Penkki oli kyllä hivenen liian leveä, joten pieni vaahtomuovi kyljissä olisi tuonut paremman tuntuman ajoon, nyt siinä pääsi liikkumaan sivuttain ja ajossa tuntui että olin vähän irti penkistä, varsinkin taka"suoralla" siinä kevittävässä kohdassa tuntui hurjalta. Harjoitusajosta vielä sen verran, että nautin todella ajamisesta, kerrankin laitteet olivat tehokkaita ja kuljettivat 100 kg:sta äijää hurjaa kyytiä. Harjoitustuloksissa olin kaiketi lähellä sijaa 5?

Aika-ajo:
Jälleen auto #5. TUntuma rataan parani aika-ajonen loppuakohti ja jos olisin saanut vielä kierroksen ajaa, niin aikani olisi mennyt alle 50 sekunnin. Valitettavasti aika kuitenkin jäi hivenen sen päälle, mutta sillä heltisi kuitenkin paikka A-finaaliin ja neljäs lähtöruutu.

A-finaali:
Tässä kohtaa sitten kokeilin väkisin ängetä itseni autoon numero 6 ja sainkin siihen itseni, mutta kipeää teki, kylkiluut taisivat rutista :( . Lupauduin sitten ajamaan finaalin tällä tiukkapenkkisellä kutosella, jossa penkkikin oli lähempänä rattia ja polvet sitäkautta koukussa. Lämppärikierroksella jo ajattelin, että ei helvetti, en pysty ajamaan tällä, sattuu niin vietävästi kylkiin, mutta hilasin sitten itseni lähtöruudukkoon, koska jos olisin tullut varikolle, niin 60 egee olisin joutunut maksamaan silti...
...Sitten ruudukko olikin valmis ja lippu heilahti yllättäen ja sitten mentiin, mähän tietenkin pyhästyin ja tipahdin pykälän alaspäin.Auto kuitenkin osoittautui suorilla helvetin nopeaksi ja sainkin Venderiä kiinni pikkuhiljaa etenkin suorilla, mutta mutkaosuudella jäin ja syy oli vain ja ainoastaa ajoasennon, jossa en pystynyt ajamaan edes keskinkertaisesti. Puristin ja kamppailin kipua vastaan ja sain Venderin lopulta kiinni ja painostaessani Venderiä hän spinnasi ja tarjosi minulle nelossijan.

Seuraavan kerran otan auton #5 #6:n moottorilla ;). Sillä lupaan taittaa kierrosajastani reilun sekunnin. (Silläkään ei vielä ole asiaa kärkikolmikkoon)

Lopuksi:
4. sijaan pitää olla helvetin tyytyväinen ja se ei tullut ihan ilmaiseksi sekään. Tiettävästi olin nopein Hyvinkäänensikertalainen?

Niin ja kyllähän sitä pientä verenpurkaumaakin oli havaittavissa, tosin tässä kuvassa kylki näyttää jo paremmalta:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Ajat:

Harkoista vain autojen numeroilla, ne nikit, ketkä osasin yhistää nimiin yhistin. Jos haluaa muuttaa oman nimensä nikiksi, niin privatkaa, niin editoin!

Ekat harkat
#1 55,37
#4 56,38
#5 53,78
#6 53,13
#7 50,77
#9 54,14
#10 52,85
Tokat harkat
#3 56,1
#4 01:04,8
#5 56,5
#6 52,96
#8 47,42
#9 49,96
#10 01:03,2

Aika-ajot
Marko T 47,38
Valtteri 47,58
Niko 48,19
Sammypiru 50,43
Vender 50,78
FO110K 51,27
Mika 51,35
Renek 52,36
Wilpuri 52,38
dzeidzei 52,61
Dominic 53,02
jaska 53,33
Otto Hokkanen 56,83
Charlie 57,12
Jacques 57,87

B-Finaali
Sija, Nimi, Nopein kierros
1 Wilpuri 50,17
2 Mika 51,4
3 Renek 52,9
4 Otto Hokkanen 53,84
5 dzeidzei 53,28
6 Charlie 55,03
7 Dominic 52,89
8 Jacques 01:06,2

A-Finaali
Sija, Nimi, Nopein kierros
1 Valtteri 46,92
2 Marko 46,84
3 Niko 48,46
4 Sammypiru 50,02
5 Vender 50,97
6 jaska 51,55
7 Mika 51,13
8 FO110K 52,39

Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Haha. B-finaalin 3. nopein kierrosaika -> johtui ihan täysin siitä helvetin tehokkaasta kutosesta. Mutkissa mä luistelin millon minnekin, enkä ainakaan ajaa osannu. :D

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
[21:33] <SammyLoma> 9 kierrosta :( (kisalla pituutta, jaskan kommentti)
[21:35] <_jaska_> joo :(
[21:35] <_jaska_> harkoissa saman verran
[21:35] <_jaska_> aika-ajoissa 5
[21:35] <_jaska_> eli total 23
[21:35] <_jaska_> :nope:
[21:35] <_jaska_> 3e / kierros :eek:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Ensimmäinen satsi kuvia löytyy täältä. Jos joku haluaa omat kuvansa samaan paikkaan, niin laittakaa privaa...

dzeidzei

Well-known member
NS sanoi:

Haha... Mulla on pikku videonpätkä (jakoon jossain vaiheessa varmastikin) B-finaalin startista ja kakkosrivistä lähtenyt kymppi oli 20 metriä muita edellä T1:ssä. Se teki sellasen vaikutuksen, että otin sen alle kisaan (kun todistettavasti parhaat autot oli menny).

Mä haluan ehdottomasti ton videonpätkän!:)