F1-forum karting: Tulokset & jälkipeli

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Mukava ajosessio oli. Koska kyseessä oli ihan oudot ja tehokkaat autot ja ratakin täysin uusi, niin itselleni ei olisi niin ollut väliksi vaikka kisan sijasta olisikin ollut vain hupiajoa ilman sijoituksista käytävää kamppailua. Mutta hyvä näin.

Ensimmäisessä ajosessiossa oli käytössä auto #9. Ajelu meni lähinnä ihastellessa ja ihmetellessä. Olisi pitänyt koittaa opetella mutkien nopeasti ajamista edes hieman mutta oikeastaan ajolinjoilla ei jotenkin kummasti tuntunut olevan väliä, oli vain niin mukava huristella kun alla oli tuollainen auto jossa potkua oli monta tasoa enemmän aiempiin karting-kokemuksiin verrattuna. Tuli siinä kuitenkin sitten vasemmalle kääntyvän T2:n jarrutuksessa pyörähdettyä jollain kierroksella.

Aika-ajoon tuli sama auto #9 alle. Nyt tuli jo hieman yritettyä ajaakin mutta turhan varovaista meno oli vieläkin. Auton penkki oli itselleni aika lailla sopivan tuntuinen, mutta silti aika-ajon loppupuolella alkoi inhottavasti vihlomaan selästä. Tulinkin kierroksen aiemmin sisään kuin muut, kun lähietäisyydelle edessä oli ilmaantunut vielä lisäksi toinen auto ja kierrosaika tuskin olisi parantunut.

Aika-ajojen edetessä (kolmessa erässä aika-ajot ajettiin) alkoi selviämään, että b-finaaliin vienee tie ja sen melko etupäähän. B-finaaliin vaihtui auto numeroksi #8. Penkki tuntui heti alkuistumalta liian isolta yläselän kohdilta. Toisaalta, lähtöruudukkoon päin suunnatessa taas iloa aiheutti se, että auto tuntui kulkevan ihan eri malliin kuin mitä auto ysi teki. Lähtöruudukossa aiheutti ihmetystä se, että minut komennettiin kakkosruutuun, vaikka edellä kaiken järjen mukaan olisi pitänyt olla minua nopeammin aika-ajon ajanut Albert oil ja sekä lisäksi A-finaalista jaskan takia B-finaaliin pudotettu MF. Jälkeenpäin sitten selvisi, että homma oli siinä määrin mokattu että MF joutui lähtemään takajoukosta eli alunperin jaskalle kuuluneesta lähtöruudusta.

Startti tuli helmikuisen kisan mukaisesti missattu suht täysin. Vaan eipä Albert oilillakaan hyvin mennyt ja pääsin hänen ohi kakkoseksi. Auto tuntui suorastaan mahtavalta, ja olo tuntui siltä, että ainakin jossain vaiheessa kyllä ohitusta pääsee kärkikuskista (selvisi myöhemmin dzeidzeiksi) yrittämään. Jahtaaminen loppui kuitenkin jo ensimmäisellä kierroksella kun dzeidzei harmillisesti spinnasi nopeiden mutkien jälkeisessä mutkassa radan loppupuolella. Eli johtopaikka tuli lahjaksi. Seuraava kierros meni taas osittain vielä yhtä tasoa aiempaa autoa tehokkaamman auton vauhtia fiilisteltäessä mutta kyllä mutkia tuli jo vähän kovempaakin koitettua ajaa. Aika-ajon jälkeen kuulin, että esim. neulansilmää edeltävät oikealle kääntyvät mutkat voi ajaa, varsinkin niistä ensimmäisen, paljon kovempaa kuin mitä itse olin ajanut. Itsehän olin tarjonnut aika-ajossa noista mutkista ensimmäisessä jarruakin kun toiset pitivät siinä kaasun pohjassa :rolleyes: (aiemmillakin kerroilla, kun vastassa on ollut jokin outo rata, niin olen huomannut että useimmat muut ovat oppineet radan paljon nopeammin). Varovaisesti tuli kuitenkin otettua, sillä sivusilmällä pystyi näkemään että seuraavana tuleva kuski oli jäänyt jo kohtuullisen paljon ja siinä sitten alkoi A-finaalin paikka kangastelemaan silmissä. Toisella kierroksella löysäsin vauhtia ja ero tuntui vieläkin kasvavan seuraavaan. Samalla kun penkki alkoi tekemään tehtäviään selälle, niin tuli sitten tehtyä hieman mummomainen siirto ja ryhdyin melkeinpä suorastaan köröttelemään siihen nähden mihin autolla olisi parhaimmillaan itsekin ehtinyt. Pari kierrosta meni siinä määrin hitaasti että takaa kakkoseksi noussut MF alkoi lähestymään. Selän tilanne ei ollut ainakaan parempaan päin mennyt mutta ei siinä sitten auttanut kun yrittää puristaa ja pitää kärkipaikkaa. Samalla kun MF saavutti ensin hitaasti mutta varmasti ja sitten yhä nopeammin ja varmemmin, niin kävi kivut kolmen metrin selässäni sellaisiksi, että vaikka voitto sitten lopulta niukasti itselleni irtosikin, niin annoin sitten A-finaalipaikan MF:lle. Olisihan sinne itsekin voinut mennä ihan vaikka köröttelemään ja mutta kun sympatiat oli MF:n puolella sen omituisesti määritellyn lähtöpaikkansa suhteen ja alunperin B-finaaliin pudotuksen vuoksi ja lisäksi miehellä näytti olevan vielä energiaa runsaasti, niin eipä päätöksen tekeminen sitten vienyt loppujen lopuksi kuin sekunnin verran.

Hintava keikkahan tuo oli, mutta toisaalta kyllä nuo autot jotain sellaista olivat, että kyllä siitä tuon verran melkeinpä maksoi ihan ilokseen. Itselläni päivän nopein kierros oli kisassa 50.17 ja kyllä nuo muutamien sekuntien pudotus harjoitus- ja aika-ajosessioista kyllä heti huomattavasti enemmän mehuja vei. Kisassa tuntui, että niitä 53 sekunnin kierroksia olisi voinut ajaa loputtomiin, mutta heti kun joutui yrittämään enemmän, niin mehujakin meni sitten huomattavasti enemmän. Hattua täytyy nostaa reippaasti alle 50 sekunnin menneitä kuljettajia. Osittain kyllä jäi vähän harmittamaan kun tosiaan se A-finaali jäi ajamatta ja myös lisäksi se, että ei tullut/päässyt koitettua että mihin sitä miehestä loppujen lopuksi olisi kierrosajoissa ollut. Kunnon kestäminen tuli kyllä nähtyä ja ei häävi ole. Joku lihas selästä taisi hiukka kipeää saada ja tässä pari päivää on nyt nilkutettu kun ei tiedä oikein että miten päin olisi.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin mukava ensikosketus noihin autoihin ja tuohon rataan. Seura oli mukavaa. Kiitos ja silleen.

Valde

Well-known member
Wilpuri sanoi:
Aika-ajon jälkeen kuulin, että esim. neulansilmää edeltävät oikealle kääntyvät mutkat voi ajaa, varsinkin niistä ensimmäisen, paljon kovempaa kuin mitä itse olin ajanut. Itsehän olin tarjonnut aika-ajossa noista mutkista ensimmäisessä jarruakin kun toiset pitivät siinä kaasun pohjassa :rolleyes:
:eek!: :doubtful: Haluan tietää, kuka on vetänyt sen ensimmäisen oikean kaasu pohjassa. No ehkä jos auton moottori ei vedä kunnolla + mokaa edellisen mutkan kokonaan + heittää auton hirveään latikkaan, niin sitten. :wink:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Juu, itekkin huomasin myöhemmässä vaiheessa, että tuo mutka olikin melko nopea. En sitä kyllä tosin täysiä vetäny (ykkösautolla ehkä ois voinu mennäkin täysillä - se oli sen verran laiska). Tosta ykkösauton laiskuudesta muuten johtui se että luulin, että kutosessa jotakin oli rikki, vaikka totuus oli se, että lähes kaikki muut autot olivat tehoilla kutosen tasoa ja ykkönen varmaan koko läjän löysin.

Albert vois kans heittää tosta ykkösautosta kommenttia, kun pääsi sitä kisassa ajamaan. Että oliko tuo vaan mun sekoilua.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Itse tiesin etukäteen että ne pystyy ajamaan täysiä jos osaa ja kykenee. Itse en osannut enkä kyennyt.

FO110K

Banned
öö ruz sanoi:
Juu minä niitä kuvia räpsin, amatöörikin osuu kohdalleen. Kameraa olen käyttänyt lähinnä pullonavaajana. Kukaan tuttu ei varmaan olisi edes antanut minulle noin hienoa kameraa. Siinähän oli "onkos se nyt objektiivi" isompi kuin Pringlessputkilo.:eek!:
heh, en huomannut nimeä kysyäkään, joten hyvä kun ilmottauduit!
Kuvista tuli hyviä, vain muutamassa on tarkennus pikkusen lipsahtanut muualle kuin autoon, mutta muuten todella hyvää jälkeä!
(ja kun kerkesit 100 kuvaa napsiin njiin aika hyvä onnistumis % :) )
juu ja objektiivi on se valkonen pringles tötterö :)

Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
FO110K sanoi:
Kuvista tuli hyviä, vain muutamassa on tarkennus pikkusen lipsahtanut muualle kuin autoon, mutta muuten todella hyvääjälkeä!
pizzamaustetut pringlesit oli valkoisessa tötterössä. Ne oli hyviä! Että hyvä valinta!

Valde

Well-known member
Jacques sanoi:
Itse tiesin etukäteen että ne pystyy ajamaan täysiä jos osaa ja kykenee. Itse en osannut enkä kyennyt.
Niitä ei pysty ajamaan täysiä.. :rolleyes:

öö ruz

Speed for ever
FO110K sanoi:
Kuvista tuli hyviä, vain muutamassa on tarkennus pikkusen lipsahtanut muualle kuin autoon, mutta muuten todella hyvää jälkeä!
(ja kun kerkesit 100 kuvaa napsiin njiin aika hyvä onnistumis % :) )
Kiva kun apu kelpasi, kiva oli leikkiä kuvaajaakin. Ajettuakin on tullut, varsinkin tuota rataa ihan riittävästi.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Silkku sanoi:
Terdekuvia katsellessa repesin... kyyneliin asti. :D Melkonen linssilude tuo yksi, tunkenut pärstänsä lähes joka kuvaan... :p :ahem:
En mä löydä mitään terdekuvia :confused:

t: Puusilmä :(

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
En mä löydä mitään terdekuvia :confused:

t: Puusilmä :(
Arvon Puusilmä,

Ne terdekuvat on salasanojen takana ja niitä ei ihan jokaisele puupäälle näytetä. Tosin käsittääkseni meille on käynyt erehdys ja teillekin nuo salasanat on toimitettu. Koska tämä tapahtui erheellisesti, niin oletteko ystävällinen ja poistatte tietokoneeltanne ko. salasanat.

Ystävällisin terveisin
Puu Pää

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Arvon Puusilmä,

Ne terdekuvat on salasanojen takana ja niitä ei ihan jokaisele puupäälle näytetä. Tosin käsittääkseni meille on käynyt erehdys ja teillekin nuo salasanat on toimitettu. Koska tämä tapahtui erheellisesti, niin oletteko ystävällinen ja poistatte tietokoneeltanne ko. salasanat.

Ystävällisin terveisin
Puu Pää
:eek!: :eek: :rolleyes: :D :thumbup:

Toi Micra-kuva.... KEHYKSIIN!!! :D :D :D :D

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
SAIS KERTAKAIKKIAAN MAHTAVAN TAUSTAKUVAN!!!! :D :D :D

Oikein semmosta kaurismäkiläistä road-meininkiä!

*lähtee hakeen nessua*
Se on FO110K:n ottama, eli siitä löytyy sellanen ~3000X2400 pikseliä kokonen raakakuva.

Haluutko ?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Äääääääääääääääääääääääääääää........................

FO110K

Banned
jaska sanoi:
Jaahas, tänne ei saa pelkkiä quoteja laitettua :nope:
hotmailissa on muistaakseni 2mb raja posteille, ja nuo kuvat on täydessä koossa 2,5-3mb jpeg muodossa (RAW:na sit reilusti enemmän)