Kuulostaa pahalta mutkalta. Viimeksi kun mä olin ajamassa (tapahtui Riihimäellä eikä liity F1-Forumiin mitenkään) niin yhdessä mutkassa taisin harjoittelun aikana spinnata neljästi. No, kummassakaan kisassa en sitten mokannut kertaakaan enää siinä, yhdessä muussa paikassa kylläkin. Yksi kaveri sitten kippasi autonsa just siinä mulle aluksi vaikeassa paikassa.
Saa nähdä mokaanko mä kertaakaan tuolla. Kuitenkin tavoitteena on välttää viimeinen sija. Se riittäisi näin alkuun.
Ensimmäinen mutka on sellainen loivahko mutka, josta tulee tunne että sen voisi ajaa talla pohjassa. Mutta sitten kun on siinä mutkassa niin auto lähtee puskemaan kohti pääty seinää jolloin ainakin mun on pakko hiljentää vauhtia, jotta saan käännettyä. Musta tuntuu, että se mutka vaatii vaan rohkeutta. Hiljentää siinä on pakko. Kokeneemmat suharit voivat sitten kertoa, kannattaako hiljentää ennen mutkaa vai vasta mutkassa. Aika-ajoissa varmaan kannattaa tehdä niin, että hitaalla kierroksella hidastaa ennen mutkaa ja nopealla kierroksella vasta maaliviivan ylityksen jälkeen siinä mutkassa. Maaliviiva kun on juuri ennen sitä ekaa kaarretta.
Toinen mulle vaikea paikka on radan toiseksi viimeisestä shikaanista ulostulo. Siinäkin kävi niin useampaan kertaan että auto meni vain kohti päätyseinää ja osuikin ratavalliin pikkaisen. Rata vaatii rohkeutta, ja veikkaankin, että tuolla jyvät erottuvat akanoista. Itse olen henkisesti valmistautunut jo B-finaaliin.
Jos Toijalassa hyötyi painoerosta, niin mielestäni Myllypurossa siitä ei ole niinkään etua menestymiseen, vaan nyt tarvitaan ajotaitoa sekä rohkeutta (eli munaa). Fyysisesti tuo rata ja autot eivät ole mielestäni kovin haastavia, mutta ehkä minä olen väärä henkilö puhumaan siitä mitään.
Noh, jos viestini oli pelottavan sävyinen kokemattomammille ajajille, niin sanoisin kuitenkin, että rata ei ole ns. vaarallinen. Nämä molemmat minulle pahat mutkat on sellaisia nopeampia kohtia, joissa tuskin spinnaa. Ajaa vain pitkäksi ja ehkä ratavalleja päin todennäköisesti perä edellä. Vauhti vain tyssää ja matka jatkuu, mikäli ratahenkilökunta ei liputa mustalla lipulla varikolle.