F1-Forum syyskisa Helsingin Myllypurossa su 28.9.2008!

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Nyt on kyllä sellainen lista etta ihan pakkohan on tulla ottamaan kuva&video materiaalia paikanpäälle! :ahem:
 

Örfil

Guest
Jussi! Palaapas nyt maanpinnalle! WoPe nimittäin vahvisti osallistumisensa, joten ihan limiitillä joudut sinäkin ajamaan. ;)
Wopet tai wapet, ihan sama. Ajotaidot ratkaisee ja kovalla kisakokemuksella aion paikata mahdollisen tappion painoeroissa tms. Mun ohi ei tulla ihan tosta vaan, ja aion ajaa silti reilusti :ahem:
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Kyllä sinistä lippua näytettäessä on takaatuleva päästettävä ohi :D

No se huumorista mutta ei nyt lietsota liian kiivaasti, sunnuntaina nähdään ja toivottavasti saadaan keskustelua herättävä kilpailu aikaiseksi!:)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Minä en kasaa ennakko-odotuksia tähän kisaan itselleni. Autot puskevat sen verran, että mutkaan kääntäessä pitää ennakoida aika lailla. Vaatii siis sisäkokemusta. Ei mulle lähestään helpoin rata kisakalenterissa. Ehkä voi olla helppo (edit: rata) jos on tuhansia sisäkartingkierroksia takana. En ilmoittaudu kärkitaisteluun, mutta A-finaalistä jääminen olisi kyllä pahemman luokan pettymys.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Minä en kasaa ennakko-odotuksia tähän kisaan itselleni.
sama vika täälläkin. täysin uusi rata tiedossa niin täytyy yrittää vain sopeutua.
tietty sisähalleissa (syheröillä)radoilla on tullut hierottua jonkun verran, mutta silti niin tuntematon vesi tulossa että pakko opetella rauhassa uimaan :)
 

Örfil

Guest
Kyllä sinistä lippua näytettäessä on takaatuleva päästettävä ohi :D

No se huumorista mutta ei nyt lietsota liian kiivaasti, sunnuntaina nähdään ja toivottavasti saadaan keskustelua herättävä kilpailu aikaiseksi!:)

Nyt on sellainen kutina että ollaan jossain VMKC:n jokkiskisassa ajeltu samaan aikaan?
 

Örfil

Guest
Ps. radalla on apaut 6-7 mutkaa ja ehkä yksi jarrutuspaikka. Silti kisasta tulee mielenkiintoinen koska ennakkosuosikeilla ei ole nyt treenietua (Alppu ja FO) :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ps. radalla on apaut 6-7 mutkaa ja ehkä yksi jarrutuspaikka. Silti kisasta tulee mielenkiintoinen koska ennakkosuosikeilla ei ole nyt treenietua (Alppu ja FO) :thumbup:
Ja radalla on varmuudella ainakin yksi kuulapallo (allekirjoittanut), joka sinkoilee arvaamattomasti laidalta toisellen vaikeuttaen kierroksella ohittavien urakkaa. :D
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ilmoittautumisaika on päättynyt! Mukana 14 huippukovaa kuljettajaa!

Eli B-finaalissa 7 kuljettajaa ja A-finaalissa täydet 8 suharia. :ahem:

Periaatteessa olisi varmaan mahdollista pyytää, että 2 parasta pääsis B-finaalista A-finaaliin. Mielestäni tämä on kuitenkin parempi että vain voittaja pääsee, joten tätä pyyntöä en aio esittää. Silloin B-finaalin voitosta joutuu todellakin kilpailemaan kunnolla.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
otan myös järkkärin mukaan, ja kuvaajan myös, yritetään räpsiä myös sillä kuvia :)
Joo! Viimeisimmissä skaboissa kuvien saanti on ollut vähän nihkeää, mutta nyt olisi kiva saada parannus. Tosin kuvaajalla ei taida Myllypurossa olla kuin yksi turvallinen paikka kuvata (varikolla) ja senkin paikan turvallisuus on kyseenalainen sillon kun minä ajan radalla :D
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Joo! Viimeisimmissä skaboissa kuvien saanti on ollut vähän nihkeää, mutta nyt olisi kiva saada parannus. Tosin kuvaajalla ei taida Myllypurossa olla kuin yksi turvallinen paikka kuvata (varikolla) ja senkin paikan turvallisuus on kyseenalainen sillon kun minä ajan radalla :D
Tai minä, nimimerkillä kaks kertaa seinässä viime kerralla siinä varikon mutkassa. Onneksi nopeudet on hitaammat.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Silloin sunnuntaina salaharjoittelukerralla mua edellisen ajoporukan eräs sankari nähdessään ruutulipun varikkomutkassa varikon sisääntulon kohdalla, pasautti mennä saman tien varikolle täyttä vauhtia sisään lippumiehen varpaita hipoen :thumbup:. Sai onneksi pysäytettyä auton varikolla eikä osunut mihinkään.

Siitä kuvaamisesta, ehkä jos henkilökunnalta kauniisti kysyisi, voisi saada mennä kuvaamaan joihinkin niistä kohdista mutkien sisäpuolella, joissa järkkärit valvovat kisaa ja näyttelevät lippuja. Esim. varikkomutka-oikea-vasemman jälkeisessä neulansilmässä
 

Örfil

Guest
Nyt jää salaharjoittelut kokonaan tekemättä sillä meillä on huomiseksi firman 2-t auto varattuna Vihdin radalla pariksi tunniksi 17:30 alkaen. Eli ajellaan korkealta ja kovaa Myllypuron sijaan, mutta saapahan ranteet treeniä kuitenkin.:thumbup:
Tulkaa joutilaat katsomaan jos ehditte....
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9345
Kuulostaa pahalta mutkalta. Viimeksi kun mä olin ajamassa (tapahtui Riihimäellä eikä liity F1-Forumiin mitenkään) niin yhdessä mutkassa taisin harjoittelun aikana spinnata neljästi. No, kummassakaan kisassa en sitten mokannut kertaakaan enää siinä, yhdessä muussa paikassa kylläkin. Yksi kaveri sitten kippasi autonsa just siinä mulle aluksi vaikeassa paikassa.

Saa nähdä mokaanko mä kertaakaan tuolla. Kuitenkin tavoitteena on välttää viimeinen sija. Se riittäisi näin alkuun.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kuulostaa pahalta mutkalta. Viimeksi kun mä olin ajamassa (tapahtui Riihimäellä eikä liity F1-Forumiin mitenkään) niin yhdessä mutkassa taisin harjoittelun aikana spinnata neljästi. No, kummassakaan kisassa en sitten mokannut kertaakaan enää siinä, yhdessä muussa paikassa kylläkin. Yksi kaveri sitten kippasi autonsa just siinä mulle aluksi vaikeassa paikassa.

Saa nähdä mokaanko mä kertaakaan tuolla. Kuitenkin tavoitteena on välttää viimeinen sija. Se riittäisi näin alkuun.
Ensimmäinen mutka on sellainen loivahko mutka, josta tulee tunne että sen voisi ajaa talla pohjassa. Mutta sitten kun on siinä mutkassa niin auto lähtee puskemaan kohti pääty seinää jolloin ainakin mun on pakko hiljentää vauhtia, jotta saan käännettyä. Musta tuntuu, että se mutka vaatii vaan rohkeutta. Hiljentää siinä on pakko. Kokeneemmat suharit voivat sitten kertoa, kannattaako hiljentää ennen mutkaa vai vasta mutkassa. Aika-ajoissa varmaan kannattaa tehdä niin, että hitaalla kierroksella hidastaa ennen mutkaa ja nopealla kierroksella vasta maaliviivan ylityksen jälkeen siinä mutkassa. Maaliviiva kun on juuri ennen sitä ekaa kaarretta.

Toinen mulle vaikea paikka on radan toiseksi viimeisestä shikaanista ulostulo. Siinäkin kävi niin useampaan kertaan että auto meni vain kohti päätyseinää ja osuikin ratavalliin pikkaisen. Rata vaatii rohkeutta, ja veikkaankin, että tuolla jyvät erottuvat akanoista. Itse olen henkisesti valmistautunut jo B-finaaliin.

Jos Toijalassa hyötyi painoerosta, niin mielestäni Myllypurossa siitä ei ole niinkään etua menestymiseen, vaan nyt tarvitaan ajotaitoa sekä rohkeutta (eli munaa). Fyysisesti tuo rata ja autot eivät ole mielestäni kovin haastavia, mutta ehkä minä olen väärä henkilö puhumaan siitä mitään.

Noh, jos viestini oli pelottavan sävyinen kokemattomammille ajajille, niin sanoisin kuitenkin, että rata ei ole ns. vaarallinen. Nämä molemmat minulle pahat mutkat on sellaisia nopeampia kohtia, joissa tuskin spinnaa. Ajaa vain pitkäksi ja ehkä ratavalleja päin todennäköisesti perä edellä. Vauhti vain tyssää ja matka jatkuu, mikäli ratahenkilökunta ei liputa mustalla lipulla varikolle. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ylös