F1- forumin Elokisa 30.8.2008 Toijalassa

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Maksettu ja mies iskussa vaikka taidan kärsiä painavampana. No luotan arpaonneen ja kanssakilpailijoiden virheisiin.;)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Päivitystä: alustavasti sovittiin että B-finaalin jälkeen putoaa vain 1-2 kuskia eli nyt pääsee ajamaan todella urakalla!

Sama suomeksi: aika-ajojen jälkeen ajetaan B-finaali (5 tai 6 kuskia) josta jatkaa 4 parasta A-finaaliin. Näin A-finaalissa ajaa koko setti eli 8 kuskia :)
Aha.. no tuota.. Eihän niitä extrakuskeja olis sitten tarvinnut ollenkaan?
Nyt tässä käy niin että meikäläinen on ainoa foorumisti joka on katsojana A-finaalissa.. Jipii.. ottakaa kultaiset ananakset jo valmiiksi mukaan. :D
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Aha.. no tuota.. Eihän niitä extrakuskeja olis sitten tarvinnut ollenkaan?
Nyt tässä käy niin että meikäläinen on ainoa foorumisti joka on katsojana A-finaalissa.. Jipii.. ottakaa kultaiset ananakset jo valmiiksi mukaan. :D
Joo parempi olisikin ollut, että ei ulkopuolisia kuskeja ja foorumistien kesken yksi finaali. Mutta eihän ole ollenkaan pomminvarmaa, ettet pääsisi A-finaaliin. Minä taidan ainakin olla ihan käsi nelitahtiautoilla.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Joo parempi olisikin ollut, että ei ulkopuolisia kuskeja ja foorumistien kesken yksi finaali. Mutta eihän ole ollenkaan pomminvarmaa, ettet pääsisi A-finaaliin. Minä taidan ainakin olla ihan käsi nelitahtiautoilla.
Mä en tiedä oonko moisella koskaan ajanutkaan.. Ei oo ikinä kiinnostanut nuo autojen tekniset ominaisuudet. Oon vaan ajanut.. Noh.. pitää sitten vaan yrittää ja jos ei onnaa niin saanpahan sitten mennä kameran kanssa leikkimään kuolematonta A-finaalissa. :D

Onhan se toisaalta ihan hyvä että on vähän haasteita mukana.. Tarttis voittaa vain yksi hahmo päästäkseen A-finaaliin.. :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mä en tiedä oonko moisella koskaan ajanutkaan.. Ei oo ikinä kiinnostanut nuo autojen tekniset ominaisuudet. Oon vaan ajanut.. Noh.. pitää sitten vaan yrittää ja jos ei onnaa niin saanpahan sitten mennä kameran kanssa leikkimään kuolematonta A-finaalissa. :D

Onhan se toisaalta ihan hyvä että on vähän haasteita mukana.. Tarttis voittaa vain yksi hahmo päästäkseen A-finaaliin.. :)
ei kannata masentua, veikkaan että nää autot sopii jakkuesille kuin nenä päähän, ajaminen oli ihan niinku suzukartissa ;)

juu, ei noita lisäkuskeja nyt sit lopulta kaivattais, mutta kun ne on jo mukaan pyydetty niin ei niitä kehdata enää kieltää tulemasta
(valitettavasti tällä kertaa näin, täytyy yrittää pitää linjasta tiukemmin kiinni jatkossa)
:dunno:
 

Örfil

Guest
En voi millään nyt sanoa extrakuskeille että älkää tulkokaan, kun ensiksi järjestivät viikonloppunsa niin että pääsevät mukaan. Ja tulevat Hgistä omalla autolla paikalle.

Mutta kun alkuun näytti että kisaajia tulee viisi (!) kun jakkueskin oli jo perumassa :thumbdown niin sen hälyyttämänä aloitin kiivaan rekrytoinnin.

Ne kuskit on kovia, etenkin parin rouva on ihan ässä, mutta otetaan se oppina. Mä ainakin ajan mielelläni kisan, jossa pääsen seuraamaan sen ajolinjoja. Aina oppii uutta joka ajokerralla :ahem:

Mutta tuo Toijala on hankala rata ja tulos voi siksi olla mikä tahansa, joten eipäs heitellä kirveitä kaivoon!

Ja diilihän on mahdottoman hyvä, kun niin moni pääsee A-finaaliin mukaan.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Voittamaanhan sinne lähetään, ei kai sitä muuta tavoitetta voi olla?

Pitäis vaan saada pelit kestämään. :jaska:
 

Örfil

Guest
Toistaiseksi kuivaa luvassa. Sää Hlinna-Tre akselilla seuraavanlaista:

 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Mä en tiedä oonko moisella koskaan ajanutkaan.. Ei oo ikinä kiinnostanut nuo autojen tekniset ominaisuudet. Oon vaan ajanut.
Olet, siis sisäradoilla nelitahtiprutkut.

Ot: kävin Käpylän sisäradalla kokeilemassa. Vaikeaa oli taas. Hankalaa syhertää kävelyvauhtia kun tuntuu, että kaasu vastaa viiveellä ja jotenkin ohjauskin tahmeampi, kuin ainakin Forssan ja Hyvinkään autoissa. Ajorytmiä ja fiilistä ei löydy, ei sitten millään. Oma henkilöauto tuntui tarkalta ja sporttiselta ajaa Käpylän radan auton jälkeen, kun taas Hyvinkään kisan jälkeen siltä, kuin olisi traktorin hyttiin kammennut itsensä. Tarkoituksenani on "kesyttää" nämä sisäautot sisäkauteen mennessä. Kutina on, että jos hitailla sisäautoilla ja -radoilla kehittyy nopeaksi, se auttaa varmasti olemaan sulavampi myös tarkemmilla ulkoautoilla. Vertauksena, harrastin pianonsoittoa nuorena. Jos jokin vaikean jutun sai sujumaan rupuisella, tahmean tuntuisella Hellas-pianolla, se kuulosti sitten aivan loistavalta Steinwayn flyygelillä.
 

Örfil

Guest
Tarkoituksenani on "kesyttää" nämä sisäautot sisäkauteen mennessä. Kutina on, että jos hitailla sisäautoilla ja -radoilla kehittyy nopeaksi, se auttaa varmasti olemaan sulavampi myös tarkemmilla ulkoautoilla.
Riippuu radasta, ajotyylistä jne.

Esim. joku voi olla todella nopea sisäradalla, jossa ajetaan sladaavalla tyylillä (VMKC) mutta sitten taas "tarkan ajon" radalla (KIC, Suzukart) ei enää niin nopea. Ja toisinpäin.

Ulkoratojen osalta omat kokemukseni eivät riitä tarkempaan analyysiin ;) mutta siellä on omien kokemusten mukaan autojen kululla ollut isompi merkitys.
Esim. Hyvinkäällä pikku virheet peittyi sillä kun autot kulki niin maan pirusti ja jos vaan pysyi radalla muuten, niin aika oli kohtuullinen.

Mutta summa summarum: paras on kaiketi aloittaa hitailla autoilla sisäradoilla ja sitten siirtyä vauhdikkaampiin peleihin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Esim. joku voi olla todella nopea sisäradalla, jossa ajetaan sladaavalla tyylillä (VMKC) mutta sitten taas "tarkan ajon" radalla (KIC, Suzukart) ei enää niin nopea. Ja toisinpäin.
juurikin näin.
itse tunnun saavan mukavasti vauhtia Suzussa ja Kaanaassa jossa ajo on tarkkaa, mutta Hyvinkää on mulle aina ollut hieman akilleen kantapää, Forssassa taas riippuu paljon autosta saako rytmin päälle vai ei...
Toijalassa taas tuntui vauhtia olevan kun sai sopivan auton alle :)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Riippuu radasta, ajotyylistä jne.

Esim. joku voi olla todella nopea sisäradalla, jossa ajetaan sladaavalla tyylillä (VMKC) mutta sitten taas "tarkan ajon" radalla (KIC, Suzukart) ei enää niin nopea. Ja toisinpäin.

Ulkoratojen osalta omat kokemukseni eivät riitä tarkempaan analyysiin ;) mutta siellä on omien kokemusten mukaan autojen kululla ollut isompi merkitys.
Esim. Hyvinkäällä pikku virheet peittyi sillä kun autot kulki niin maan pirusti ja jos vaan pysyi radalla muuten, niin aika oli kohtuullinen.

Mutta summa summarum: paras on kaiketi aloittaa hitailla autoilla sisäradoilla ja sitten siirtyä vauhdikkaampiin peleihin.
En mitään yleispätevää säännönmukaisuutta olekaan julistamassa, mutta varmasti jos saan oman hankalan paikkani, eli hitaat sisäradat sujumaan, siitä varmasti hyötyä myös nopeammilla radoilla. VMKC:n kommenttisi allekirjoitan. Kävin siellä joskus monta vuotta sitten, kun rata avattiin kerran ajamassa ja olin kilpailukykyinen kaveria vastaan, joka on ajanut paljon (oma auto) nuorena.
 

Cabrera

Member
Liittynyt
1.8.2008
Viestit
16
Oonkohan selvästi nuorin (17v) kuski? :O Mutta mulla kyllä voi olla pien painoetu puolella. ;)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Oonkohan selvästi nuorin (17v) kuski? :O Mutta mulla kyllä voi olla pien painoetu puolella. ;)
jep nuorin, mutta yleensähän nuoret ja kaposet kirput pärjää tässä lajissa parhaiten, eli ei hätiä :)
tervetuloa mukaan myöskin minun puolestani.... :)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Helsingistä lähtijät

Voitaisiin nyt sopia jotain mistä startataan ja monelta. Mistäpäin Helsinkiä ootte lähdössä? Itse starttaan Vuosaaresta, siitä reitti tietenkin Kehä ykköstä Hämeenlinnanväylälle
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Helsingistä lähtijät

Voitaisiin nyt sopia jotain mistä startataan ja monelta. Mistäpäin Helsinkiä ootte lähdössä? Itse starttaan Vuosaaresta, siitä reitti tietenkin Kehä ykköstä Hämeenlinnanväylälle
Voisin hypätä tästä Kantsusta kyytiin, kun aikasen reitillä satun olemaan.
 

Örfil

Guest
Hki-Hlinna-Tre -akselilla kuivaa ja poutaista säätä:




Tää eka kausi meni ilman sadekelin kisaa :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Helsingistä lähtijät

Voitaisiin nyt sopia jotain mistä startataan ja monelta. Mistäpäin Helsinkiä ootte lähdössä? Itse starttaan Vuosaaresta, siitä reitti tietenkin Kehä ykköstä Hämeenlinnanväylälle
Voisin hypätä tästä Kantsusta kyytiin, kun aikasen reitillä satun olemaan.
Pitäjänmäeltä lähden, mutta mä pääsen näppärästi bussilla kolmostien varteen.
Sanot vaan kellonajan niin tulen vaikkapa ensimmäiselle kehä ykkösen risteyksen jälkeiselle bussipysäkille, josta voit mut poimia kyytiin. Tai, jos peepee tulee kannelmäestä, niin pääsen varmaankin samaan paikkaan mihin PeePeekin olisi tulossa..
 
Ylös