F1-forumin ylläpitoon liittyvät asiat

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Tableteilla jää mulla pyörimään apaut ikuiseen limboon kun ei ole mitään adblockeja siellä. Pöytäkoneella sen sijaan on, eikä huomaa mitään jumituksia. Tabletilla en viitsi edes pidempään yrittää kun ei kertakaikkkiaan tapahdu yhtään mitään.

Eli adblock kannattaa pistää päälle, niin ongelma on sillä lakaistu maton alle.
En periaatesyistä käytä koskaan adblock-ohjelmia. Ja nythän tässä tovi sitten oli uutinen, kuinka se yksi niistä suurista oli mato-saatana.

Sivuston kuuluu toimia, ei voi olla vaikeaa. Tai voi.

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Sijainti
Anywhere in the world
Ja kuten yleensäkin erinäisissä sivustoissa, ei pyritäkään varmaan 100% tavoitettavuuteen kaikilla laitteilla, vaan jos 98% laitteista toimii hyvin, niin tietty laatutaso on saavutettu. Viimeisen 1-2 prosentin saavuttaminen vaatisi eksponentiaalisesti kohoavia satsauksia (aika, raha, resurssit).

Jos firman koneeseen ei saa asentaa ad-blockia ja omia softia noin yleensä, se voi olla vinkki työnantajan puolesta, että nettisurffailuun vapaa-ajalla pitää hommata siviilikone. Näin ainakin minulle ohjeistettiin aikanaan, mutta firmoja on toki erilaisia.
Mjoo.

Muistan eräässä asiakkuudessa, aikoinaan, kun tekivät (nyk. ex-) firman kanssa sopimuksen, jonhon kuului myös että kaikki asiakasyrityksen koneet vakioitiin. Samassa yhteydessä käyttäjiltä poistettiin admin- oikeudet koneilta. Erittäin perustelluilla syillä saivat anoa oikeuksia, joista osa jopa hyväksyttiin. Muuan isäntä varsinkin oli aivan hiilenä, kun ei enää ollut oikeuksia asennella mitä haluaa. Ohjasin soittamaan omaan tietohallintoon, jos on asiasta valittamista. Kuuntelin siinä vieressä hämmästyksen vallassa, kun heppu selittää tietohallintoon kuinka ko. kone on tietenkin työaikana firman kone, mutta että työajan ulkopuolella se on HÄNEN koneensa. Joten ilman muuta hänellä on oltava oikeudet koneelle, jotta hän voi vapaa-ajallaan asentaa siihen mitä haluaa.

Loppujen lopuksi nokka pystyssä paukuttti tietohallintopäällikölle loppukaneetiksi, että "menen sitten ja ostan itselleni paremman koneen", nappasi koneen kainaloonsa ja ovet paukkuen paineli matkoihinsa.

Mainittakoon myös, että hyvin lyhyen ajan seurannassa huomattiin, että tietokoneissa olleet ongelmat olívat huomattavasti vähentyneet sen jälkeen, kun käyttäjät eivät enää omanneet admin- tunnuksia koneilleen.

Örfil

Guest
En periaatesyistä käytä koskaan adblock-ohjelmia. Ja nythän tässä tovi sitten oli uutinen, kuinka se yksi niistä suurista oli mato-saatana.

Sivuston kuuluu toimia, ei voi olla vaikeaa. Tai voi.
Kääk - mikä oli tämä matosofta?

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Ei ole minulla kangerrellut Forum yhtään. Käyttiksenä Linux Mint ja selaimena Firefox, ja kaikki toimii jouhevasti.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Kyllä, aika huolestuttavaa kun vie 30% prosessorikapasiteetista selain missä pelkkä forumi auki, välilehti jotenkin juuttuu/kaatuu.
Jotain vastavaa täälläkin. Paitsi että koneella on muitakin ikkunoita/selaimia auki samaan aikaan. tai siis yrittää olla.

Mickey

Well-known member
Ei ole minulla kangerrellut Forum yhtään. Käyttiksenä Linux Mint ja selaimena Firefox, ja kaikki toimii jouhevasti.
Win 7 + Firefox + AdBlock ja kaikki toimii jouhevasti. Ikkunoita ja välilehtiä on auki "riittävästi".

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Jumittaa. Ihan saatanasti. Missä vika?
Todennäköisesti sama mainoksiin liittyvä hommeli kuin mitä tässä on jonkin aikaa ollut. Mulla on adblock päällä pöytäkoneessa enkä ole huomannut mitään tavallisesta poikkeavaa. Tabletilla sen sijaan jää johonkin ihme limboon hyvinkin nopeasti, kun en ole adblockia siihen laittanut.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Sivu ei lataudu DNAlla ja Soneralla. Sauniksella toimii, kun kännykällä ränttään nyt. En tiedä mikä mättää.

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Sijainti
Suomi
Kannattaa ilmoittaa bugeista mulle suoraan esim. sähköpostilla.

Eilen tehtiin fi-domainin siirto, siitä pieni katkos kun nimipalvelimet oli hetken väärin.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Jos sivut ovat alhaalla, tuo ei toimi.

Jonnekin voisi tökätä pysyvästi näkyviin sähköpostit sekä toimintaohjeet, kehen otetaan yhteyttä, miten ja missä tapauksissa. Nyt porukkaa pyörii ympyrää kuin housuton Turengin torilla, suuntaa vailla, kun ongelmia tulee.
Höpö höpö. Itse suhtauduin tilanteeseen stooalaisella tyyneydellä.