Laitetaan sitten boikotoineiden tallien tarinat ja tilanteet kauden 1982 Imolasta:
Williams: Talli boikotoi ja oli FOCA:n rivien pääjäseniä. Keke Rosbergille tilanne boikotista oli harmin paikka. Keke olisi saattanut joutua ajamaan Imolassa yksin sillä varsinaisesti talli ei ollut vielä palkannut toista kuljettajaa Reutemannin tilalle. Derek Daly oli vahvasti ehdolla, mutta peruminen antaa ainakin aikaa vielä etsiä muita kuljettajia tilalle.
Lotus: Chapman oli automaattisesti boikottiriveissä ja hänen vihansa Balestrea kohtaan oli jo entuudestaan varsin suurta. Kuljettajarintamalla oli valmiina auttamaan tallinsa puolesta vaikeuksissa ollutta Theodorea.
Se oli valmis antamaan testikuljettajilleen Geoff Leesille tai Roberto Morenolle ajovuoron tallissa. Toisaalta tallin päätös lopullisesti vetäytyä ja Theodorenkin selvä vetäytyminen rahapulan vuoksi antavat aikaa kehitystyölle tallissa.
Brabham: FOCA:n edustajana ja tallipäällikkönä Bernie Ecclestone oli tapahtuman puuhamies ja Brasilian diskauksen myötä Frank Williamsin tavoin vetäytyi myös Imolasta puhtaasti. Toivoi myös turbon kehittyvän tauon aikana testeissä.
McLaren: Ikävä välikäsi tallille. Osa tiimin jäsenistä oli boikotin kannalla ja osa taas ei ollut. Vanhoista johtajista Mayer ja Alexander olisivat halunneet Mclarenin ajavan Imolassa.
Sen sijaan Dennis ja Barnard eivät halunneet tallin menevän Imolaan. Kuljettajien mielestä boikotti oli virhe sillä Prost saattaisi päästä karkuun mm-taistossa. Talli kuitenkin vetäytyi kilpailusta.
March: Vetäytyi brittiläisen politiikan vuoksi kilpailusta. Toisaalta kilpailuviikonlopun alla italialaiset yrittäjät olisivat tarjonneet maksukuskiehdokkaana ollutta Beppe Gabbiania ajamaan yksityisellä Marchilla kilpailua.
Talli ei nähnyt kuitenkaan siinä ideaa ja näin kilpailu jää väliin tallilta. Rothmansin rahat varmistivat kilpailun väliinjätön paremmin kuin ilman sponsoreita rimpuilevien pikkutallien tilanne. Molempien ajajien mielestä kyseessä oli virheliike myöskin.
Ligier: Vetäytyi yllättäen vastoin FOCA:n ja FISA:n ennustamaa linjaa. Auton kehitystyössä on yhä häiriöitä ja kilpailussa läsnäolo olisi vain voinut aiheuttaa huonoja tuloksia. Zolderista eteenpäin kehitystyö on toivottavasti parempi.
Arrows: Liittyi boikottiin vasta saatuaan sponsoriltaan luvan yhden kilpailun poissaoloon. Jackie Oliver luotti FOCA:n yhteishenkeen ja oli valmis myös järjestön tukeen sponsoreiden menetyksen uhalla. Oliver ilmoitti tosin boikotoivansa vain Imolaa.
Siitä eteenpäin hänen tallinsa osallistuisi kilpailuihin sponsoreiden sanktioiden pelossa. Toisaalta talli oli valmis vetäytymään kilpailusta tai ajattamaan vain yhtä kuljettajaa tarvittaessa sillä se oli vapauttanut Brian Hentonin sopimuksestaan ja sillä ei ollut toista kuljettajaa.
Marc Surer oli toipunut, mutta hänen ajokuntonsa ei ollut varma. Boikotti antoi täten Surerille vielä lisää toipumisaikaa tulevaan Zolderin kilpailuun.
Ensign: Vetäytyi rahapulan vuoksi kilpailusta. Guerreron rahat toki auttavat jonkin verran mutta lisää rahoitusta on löydyttävä pian. Muuten konkurssi voi kolkuttaa.
Fittipaldi: Vetäytyi Ensignin tapaan suurten talousvaikeuksien takia. Talli on ilmeisesti sitten vuoden alun jälkeen hankkimassa talliin toista käytettävissä olevaa autoa Chico Serralle.
Kolme kuukautta sitten talli myi alunperin Kekelle kuuluneen auton kokonaan pois rahavaikeuksien myötä ja siksi, että Johnny Cecotto ei tullut ajamaan talliin neuvotteluista huolimatta.
Theodore: Vetäytyi myös Fittipaldin ja Ensignin tapaan rahavaikeuksien takia kilpailusta. Derek Daly oli vapautettu sopimuksesta jokseenkin kilpailun perumisen myötä Daly oli velvoitettu palaamaan talliin koska Williams ei ajanut kilpailussa. Toisaalta Dalyn poismenon myötä tallilla ei olisi ollut Imolassa yhtään kuljettajaa.
Lotuksen Colin Chapman oli luvannut Imolaan Teddy Yipin käyttöön testikuljettajansa eli Roberto Morenon ja Geoff Leesin. Näistä Yip oli itse valinnut Leesin ajamaan Imolassa, mutta Morenokin olisi käynyt.