Gilles Villeneuven tie osa 5
Jody Scheckterille Gilles Villeneuve oli kuin veli. Villeneuve oli yrittänyt myös viimeiseen asti saada Jodya perumaan lopettamispäätöksensä. Kuitenkin tilanne oli päätynyt Jodyn uran loppumiseen huonon kauden 1980 jälkeen. Scheckter puhui lehdistölle Zolderin jälkeisellä viikolla näin:
''Gillesille kilpa-autoilu oli tunneasia. Minä keskitin ajatukseni aina siihen, että pysyin hengissä, mutta hänelle pääasia oli olla nopein, joka kilpailussa, joka kierroksella. Ja hän oli, niin uskon, nopein kilpa-ajaja jonka maailma on koskaan nähnyt.
Jos hän voisi tulla takaisin huomenna ja elää elämänsä uudelleen, olen varma, että hän tekisi kaiken samalla tavalla, ja samalla rakkaudella. Se oli oikea sana hänen tapauksessaan: enemmän kuin kukaan muu jonka olen tuntenut Gilles rakasti kilpa-autoilua''.
Niki Laudalle Villeneuven kuolema oli myös shokki vaikka yhteenottoja oli ollut etenkin uran alkuvaiheella paljon. Myöhemmin kunnioitusta oli tullut puolin ja toisin. Lauda sanoi saman kuin Scheckter eli hieman toisin:
''Hän oli maailman paras kilpa-ajaja. Hänellä oli enemmän lahjoja kuin kenelläkään meillä muulla. Ja pidin hänestä vielä enemmän kuin ihailin häntä''.