CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15012
Theodore Racingin kausi 1982 oli samanlaista taistelua tuulimyllyjä vastaan kuin aina ennenkin. Kisamaksu talliin oli korottunut 3000 dollariin kilpailulta ja tallissa oli käytännössä jatkuva rahapula vaikka Teddy Yip olikin erittäin rikas mies niin rahaa ei juuri uponnut tallin pyöritykseen tai pikemmin rahan määrä oli riittämätön. Alkuvuodesta tosin innostus oli vielä korkealla. Sen jälkeen Yipin innostus alkoi vähentyä.
Patrick Tambayta ei kiinnostanut ajaa tallin autoa ja hetken talli oli kokonaan ilman kuljettajia. Lopulta rattiin löytyi Derek Daly joka ajoi autoa sen äärirajoilla. Joka kerran kun Daly ajoi autoa niin Theodoren auto löytyi lähtöruudukosta.
Ajajien lakon aikana talliin oli ehdokkaana useita rahamiehiä, mutta lopulta Imolan koittaessa Dalylle tuli Williamsin kutsu ja tallin piti etsiä uusi kuljettaja.
Alun perin ajajana Imolaan piti olla Roberto Moreno tai Geoff Lees. Lopulta Leesin piti ajaa kilpailussa, mutta talli boikotoi kisaa rahapulaan vedoten. Sitten Theodore hankki talliinsa Jan Lammersin ajamaan, mutta tulokset eivät juuri olleet kehuttavia.
Lammersin tilaa pahensi vielä peukalon murtuminen Detroitissa ja korvaavana kuskina ollut Geoff Lees vapautui Montrealiin ajamaan vaikka Teddy Yip yritti pientä palkkaa vastaan saada Roberto Morenoa tuomaan talliin 5 miljoonaa markkaa.
Lees joutui kolarin uhriksi ja ei voinut ilman vara-autoa startata kilpailuun. Lammers pääsi vain kotikisaansa Zandvoortiin ja kun vauhtia ei riittänyt mihinkään niin F3-sarjan mestariksi noussut Tommy Byrne tuli rattiin Hockenheimissa. Kaikkiaan vain neljä kertaa koko kauden lopulla nähtiin Theodoren auto lähtöruudukossa alkukauden jälkeen. Ongelma oli oikeastaan vain jatkuvassa rahoituksen puutteessa.
Alle 2 miljoonaa dollaria oli tallilla varoja käytössä kauden aikana ja uutena autona tullut TY02 oli rahan puutteen takia vain vähän testikäytössä. Loppukaudesta tallin auto oli niin hidas, että Byrnen ainoa mahdollisuus oli vain toivoa toisten teknisiä ongelmia päästäkseen mukaan kilpailuun. Kauden surkeaksi lopuksi Tommy Byrne sai vielä potkut tallista arvosteltuaan Yipin suhtautumista talliinsa ja sen toimintaan.
Kaiken kaikkiaan tallin onneton kausi ja Avonin vaihtuminen Goodyearin renkaisiin eivät tuottaneet ollenkaan toivottuja tuloksia ja rahapulan takia Ranskan kisasta eteenpäin talli oli jatkuvan konkurssin uhan alla. Ensi kaudella Teddy Yipin tallia on vaikea nähdä sarjassa ilman lisärahaa tai muuta tukea.
Uusimpien huhujen mukaan talli saattaa fuusioitua toisen tallin kanssa ja vaikka Osella tai Fittipaldi ovatkin ehdokkaina siinä niin paras talli fuusioitua olisi jo aiemminkin yhteistyössä tallin kanssa ollut Ensign. Tämä kausi ei ollut edellisen kauden Patrick Tambayn sankariajon veroinen kausi. Kenties Dalyn ajaessa koko kauden tilanne olisi voinut olla toinen.
Patrick Tambayta ei kiinnostanut ajaa tallin autoa ja hetken talli oli kokonaan ilman kuljettajia. Lopulta rattiin löytyi Derek Daly joka ajoi autoa sen äärirajoilla. Joka kerran kun Daly ajoi autoa niin Theodoren auto löytyi lähtöruudukosta.
Ajajien lakon aikana talliin oli ehdokkaana useita rahamiehiä, mutta lopulta Imolan koittaessa Dalylle tuli Williamsin kutsu ja tallin piti etsiä uusi kuljettaja.
Alun perin ajajana Imolaan piti olla Roberto Moreno tai Geoff Lees. Lopulta Leesin piti ajaa kilpailussa, mutta talli boikotoi kisaa rahapulaan vedoten. Sitten Theodore hankki talliinsa Jan Lammersin ajamaan, mutta tulokset eivät juuri olleet kehuttavia.
Lammersin tilaa pahensi vielä peukalon murtuminen Detroitissa ja korvaavana kuskina ollut Geoff Lees vapautui Montrealiin ajamaan vaikka Teddy Yip yritti pientä palkkaa vastaan saada Roberto Morenoa tuomaan talliin 5 miljoonaa markkaa.
Lees joutui kolarin uhriksi ja ei voinut ilman vara-autoa startata kilpailuun. Lammers pääsi vain kotikisaansa Zandvoortiin ja kun vauhtia ei riittänyt mihinkään niin F3-sarjan mestariksi noussut Tommy Byrne tuli rattiin Hockenheimissa. Kaikkiaan vain neljä kertaa koko kauden lopulla nähtiin Theodoren auto lähtöruudukossa alkukauden jälkeen. Ongelma oli oikeastaan vain jatkuvassa rahoituksen puutteessa.
Alle 2 miljoonaa dollaria oli tallilla varoja käytössä kauden aikana ja uutena autona tullut TY02 oli rahan puutteen takia vain vähän testikäytössä. Loppukaudesta tallin auto oli niin hidas, että Byrnen ainoa mahdollisuus oli vain toivoa toisten teknisiä ongelmia päästäkseen mukaan kilpailuun. Kauden surkeaksi lopuksi Tommy Byrne sai vielä potkut tallista arvosteltuaan Yipin suhtautumista talliinsa ja sen toimintaan.
Kaiken kaikkiaan tallin onneton kausi ja Avonin vaihtuminen Goodyearin renkaisiin eivät tuottaneet ollenkaan toivottuja tuloksia ja rahapulan takia Ranskan kisasta eteenpäin talli oli jatkuvan konkurssin uhan alla. Ensi kaudella Teddy Yipin tallia on vaikea nähdä sarjassa ilman lisärahaa tai muuta tukea.
Uusimpien huhujen mukaan talli saattaa fuusioitua toisen tallin kanssa ja vaikka Osella tai Fittipaldi ovatkin ehdokkaina siinä niin paras talli fuusioitua olisi jo aiemminkin yhteistyössä tallin kanssa ollut Ensign. Tämä kausi ei ollut edellisen kauden Patrick Tambayn sankariajon veroinen kausi. Kenties Dalyn ajaessa koko kauden tilanne olisi voinut olla toinen.