CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15049
Penskellä vuosibudjetti tuntuu olleen vuonna 1976 noin kolme miljoonaa markkaa ja kuskille eli Watsonille palkkaa tuolta kaudelta miniminä 300 000 markkaa ja sponsoreina 60 000 markkaa eli yhteensä 360 000 markkaa. Kuriositeettina voi mainita, että palkat tosiaan lähtivät nousuun etenkin vuoden 1976 jälkeen formuloissa kun vuosibudjetit pyörivät jo suurilla tiimeillä kuten Ferrarilla vuonna 1976 budjetti pyöri 18 miljoonan markan ja vuonna 1977 noin 24 miljoonan markan paikkeilla. 70-luvun alussa ja 60-luvun lopussa Ferrarilla yli 6 miljoonan markan budjetit olivat harvinaisuuksia. 80-luvun alussa Ferrarilla oli (vuosi oli joko 80 tai 81) jo 60 miljoonan markan budjetit ja vuonna 1985 budjetti pyöri jo noin 120 miljoonan markan paikkeilla.
Connew-tallilla oli vuonna 1972 myös pienet budjetit. Rahaa oli vain 120 000 markkaa ja kakkoskuljettaja joka ajoi Joh Player Challenge Trophy kisassa eli David Purley toi tiimiin 60 000 markkaa ja Francois Mignault toi 240 000 markkaa tiimiin neljän kisan ajosta, mutta Connewin tarina päättyi ennenaikaisesti rahahuoliin joten luultavasti tiimipääliköllä joka maksoi omasta pussistaan niin tuskin oli edes 60 000 markkaa ja Mignault ajoi vain kaksi kilpailua. Kiinnostavaa oli myös Shadow-tallin ensimmäiset kaudet jolloin tiimin budjetti oli yhteensä 5,7 miljoonaa markkaa jota sanottiin aikoinaan tuhlaukseksi...
Connew-tallilla oli vuonna 1972 myös pienet budjetit. Rahaa oli vain 120 000 markkaa ja kakkoskuljettaja joka ajoi Joh Player Challenge Trophy kisassa eli David Purley toi tiimiin 60 000 markkaa ja Francois Mignault toi 240 000 markkaa tiimiin neljän kisan ajosta, mutta Connewin tarina päättyi ennenaikaisesti rahahuoliin joten luultavasti tiimipääliköllä joka maksoi omasta pussistaan niin tuskin oli edes 60 000 markkaa ja Mignault ajoi vain kaksi kilpailua. Kiinnostavaa oli myös Shadow-tallin ensimmäiset kaudet jolloin tiimin budjetti oli yhteensä 5,7 miljoonaa markkaa jota sanottiin aikoinaan tuhlaukseksi...