Onko täällä muita jotka ovat katsoneet kilpailuja Viaplayn TV-sovelluksesta? Itse olen katsellut Nvidia Shield TV Pro:n Viaplay-sovelluksesta alkukauden kisat, ja etenkin tänään liikkeentoisto oli kyllä aivan järkyttävää tökkimistä läpi kilpailun. Käytännössä jokaisella kierroksella esiintyi pahoja frame droppeja (pahimmillaan useasti per kierros), mikä teki katselusta todella epämiellyttävää. Sama juttu eilen aika-ajoissa. Aiemmin olin törmännyt näihin vain käynnissä olevissa livelähetyksissä, mutta nyt tämä sama ongelma vaivasi myös jo päättynyttä jälkilähetystä.
Olen tehnyt perinteiset asiakaspalvelun toimintasuositukset (laitteiden boottaus, sovellusten uudelleenasennus yms.). Omissa laitteissa tai verkkoyhteydessä ei melko varmasti ole vikaa joka tämän ongelman aiheuttaisi, sillä frame dropit toistuvat samassa tallenteessa samoissa aikaleimoissa identtisellä tavalla myös puhelimen Viaplay-sovelluksessa eri verkkoyhteydellä katsottaessa, sekä lisäksi Shieldillä toisella verkkoyhteydellä. Olen laittanut asiasta pariinkin otteeseen Viaplaylle viime viikkoina palautetta, mutta ongelma on vain pahentunut. Viime vuonna tällaisia ongelmia ei Viaplayn kanssa esiintynyt, ja edelleen muut suoratoistopalvelut toimivat samoilla laitteilla täysin ongelmitta.
Huomaan pienet liikkeentoiston epätasaisuudet itse todennäköisesti turhankin helposti, mutta tänään ongelma oli jo niin paha että se aivan varmasti häiritsisi vähemmän harjaantunuttakin silmää. Kiinnostaisikin siis tietää, ovatko muut huomanneet samaa ongelmaa? Jos kyllä, niin onko siihen löytynyt mitään ratkaisua? Jos ei, niin millä laitteilla katsotte?