Sanotaanko nyt taas näin et ei ne tehot yksin vaan se vääntöalue merkkaa aika huimasti ja siihen päälle vaihteiston säädöt, jne.
Esim viime kaudella Renaultilta ei irronnut tehoja lähellekkään huippujen tasolle mutta kylläpä auto kuitenkin kulki suhteellisen hyvin vaikka ei suora huippuja ottanutkaan! Sillä että koneesta saadaan irti parhaimmat mutkissa ja kiihdytyksissä on huomattavasti enemmän merkitystä kuin pelkällä suoran päähän saadulla maksimi nopeudella!
Toki se mahdollistaa ohittamisen estämisen jos auto pisimmän suoran päässä kulkee nopeammin kuin koko kierroksella nopeamman auto! Mutta pitkässä juoksussa pitää saada tasapaino noiden välille!
Sinänsä taas ihmetyttää tuo McLarenin meininki! Vituttaa suoraan sanottuna kun auto on taas pitkästä aikaa hyvä, niin koneesta ei saada mitään irti jotta oltaisiin siinä hyvässä tasapainossa sen suora nopeuden ja kokonaisnopeuden kanssa! Eli nyt haetaan ilmeisesti luotettavuutta jo nopeuden kustannuksellakin?
Toki puhun nyt itseäni jo vähän pussiin, eli voihan se olla ettei auto edelleenkään ole niin hyvä kuin luullaan?
Kokonaispaketistahan tässä on kyse ja Renaultilla sekä Toyotalla se nyt näyttää olevan aikalailla kohillaan! Ehkä uusi Ferrari on myös kokonaisuutena hyvä, eli toimii sekä kylmissä, että kuumissa olosuhteissa ja myös tyhjillä että täysillä tankeilla! McLaren prkl ärsyttää kun niiden auto ei ole 98 vuoden jälkeen kertaakaan ollut ns. sopiva kokonaisuus vaan enemmän tai vähemmän kuljettajan kyvyistä ja olosuhteista riippuvainen, epäluotettava laite!