Oho sanoi:
Siis kysehän ei niinkään ole siitä onko väitteessä sinäänsä perää vai ei vaan siitä kuinka saatanan löysästi tommosia kovin kattavia ja jokseenkin poleemisia väittämiä lausahdellaan ja mitä luultavimmin todella heppoisilla tiedoilla.
Mutta eipä siinä mitään, kyllähän näitä helmiä herran suusta on aiemminkin tipahdellut........
Ois vaan kiva jos ois ollut jotain kättä pidempää esittää väittämän tueksi, esim tutkimuskulujen osuus liikevaihdosta ja absoluuttinen määrä, tutkimusmäärärahojen jakautuminen perus- ja soveltavan tutkimusken ja puhtaan tuotekehitysken välille, ensisijaisesti tutkimustehtävissä olevan työvoiman määrä absoluuttisesti ja suhteesa kilpailijoihin ihan tämmösinä puhtaasti kvantitatiivisina kenties jopa tarjolla olevina epäsuorina indikaattorreina teknisestä osaamisesta. Myynnissä olevat autot ovat ainakin mun mielestä aika heikko teknisen osaamisen indikaattori.
Onhan tämä jotain huumoria, mitä mä en vain ymmärrä, onhan? Siis tottakai noi asiat vaikuttaa, mutta ei ne nyt suoraan kerro kyllä yhtään mitään.
Ei ne määrät ratkaise, vaan se mitä niistä saadaan irti. Tuhat insinööriä voi suunnitella tuhkakuppia, ja se saattaa silti haleta pakkasessa. Kun taas yksi oikeissa oloissa, ja oikeat opit aikanaan saanut jamppa tekee sen yksin, nopeammin ja halvemmalla.
Ennemmin moittisin Williamsin putoamista kehityksen kelkasta, ehkei Frank enää pysty samanlaiseen ajanhermolla olevaan tulokseen kuin ennen. Tiedota ja taidot ovat kaikilla vanhentuneet niin rungoissa kuin kuskeissakin. (Ei, en väitä että Frank esim. suunnittelee itse rungot)
Bimmerin motit on kuitenkin vuosi toisensa jälkeen olleet todella kovaa luokkaa ykkösissä, ja Frank sekä Patrick Head on (muistaakseni) molemmat sanoneet että niillä pitäisi pystyä saavuttamaan paljon parempia tuloksia.
Ja henkilöautopuolen juttuja tähän on turha sotkea - Laakkoselta saa poikkeuksetta paskaa palvelua, mutta ihan oikeasti sillä ei ole merkitystä ykkösiin....
Ja jos et myynnissä olevien autojen perusteella pysty sanomaan merkin osaamistasosta, niin miten helevetissä sen kertoo se et montako äijää siellä on kahviossa leipomassa insinööreille pullaa?!? Tai edes että montako niitä syöjiä on. Jos ymmärsin postauksesi väärin, ja tarkoitit että henkilöautot, ja niiden laatu, ei ole verrattavissa ykkösiin niin sitten olen samaa mieltä.
Ykkösten kohdallahan BMW:stä voisi katsoa vaikkapa keskeytysten määrää moottorivikoihin, ja näitä hajanaisia tietoja moottoritehoista. Ei se nyt ihan huonosti mene, vaikka jollain tallilla saattaakin olla useampi siivooja.
Vai tarkoitatko että myynnissä olevat autot on huonompia kuin esim. Toyotalla, tai jollain muulla merkillä?
edit: tein tekstistä entistäkin vaikeaselkoisemman - referoiden vois sanoa että alkoi oikein vituttamaan tuo hianoilla termeillä kikkailu. Toivottavasti seuraavalla kerralla katsot sanakirjasta hieman tarkemmin myös miten ne kirjoitetaan. En ole samaa mieltä hahmon kanssa. Siinäpä tärkeimmät.