Kiinnostavaa on se, että Bernien esitys 20 osakilpailusta ja testirajoituksista alkaa ottamaan tuulta alleen. Ferrari saataisin suosiolliseksi siirtymällä käyttämään 2,4 litraisia V8 moottoreita, johon puolestaan BMW suostuisi sillä ehdolla, että kauden aikaista testaamista rajoitettaisiin olennaisesti nykyisestä.
Lisäksi viikonlopuista tehtäisiin aidosti 2 päiväiset. Bernie antoi ymmärtää, että tämä olisi ollut tavoitteena jo täksi kaudeksi, mutta jotkut tahot eivät ajatusta lähteneet tukemaan. Yleisökin saisi perjantaina enemmän nähtävää, jos se olisi virallinen testipäivä.
Tässä alkavat pikkuhiljaa olla koossa ne palikat joilla kustannuksia on mahdollista saada hallintaan. Moottorityypin muuttaminen ja mittavat testirajoitukset eivät kuitenkaan ole ihan välittömästi toteutettavia asioita. Ongelmaksi voi muodostua Mosleyn näkemys f1 kilpailujen määrän laskemisesta 16, ja se tosiasia, että jos jotain ei tapahdu parissa vuodessa siirtyy vetovastuu väistämättä Bernieltä seuraajalle, jolloin todennäköisesti Mosleyn kanta osakilpailujen määrässä nousee voitolle, mikä romahduttanee myös pyrkimykset rajoittaa kaudenaikaista testaamista.
Kunnollinen testirajoitus voisi leikata myös rengastestikustannuksia ilman, että kahden toimittajan järjestelmää tarvitsisi romuttaa. Henkilökohtaisesti näen yhden toimittajan järjestelmässä vaarana sen, että yksi talli saa muita paremman kohtelun, ellei sitten laadittaisi jonkinlaista yleistä standardia rengasseoksille koko kaudeksi. Tässä tapauksessa puolestaan voisi olla vaikeata saada rengastoimittajaa mukaan sarjaan.
Lisäksi viikonlopuista tehtäisiin aidosti 2 päiväiset. Bernie antoi ymmärtää, että tämä olisi ollut tavoitteena jo täksi kaudeksi, mutta jotkut tahot eivät ajatusta lähteneet tukemaan. Yleisökin saisi perjantaina enemmän nähtävää, jos se olisi virallinen testipäivä.
Tässä alkavat pikkuhiljaa olla koossa ne palikat joilla kustannuksia on mahdollista saada hallintaan. Moottorityypin muuttaminen ja mittavat testirajoitukset eivät kuitenkaan ole ihan välittömästi toteutettavia asioita. Ongelmaksi voi muodostua Mosleyn näkemys f1 kilpailujen määrän laskemisesta 16, ja se tosiasia, että jos jotain ei tapahdu parissa vuodessa siirtyy vetovastuu väistämättä Bernieltä seuraajalle, jolloin todennäköisesti Mosleyn kanta osakilpailujen määrässä nousee voitolle, mikä romahduttanee myös pyrkimykset rajoittaa kaudenaikaista testaamista.
Kunnollinen testirajoitus voisi leikata myös rengastestikustannuksia ilman, että kahden toimittajan järjestelmää tarvitsisi romuttaa. Henkilökohtaisesti näen yhden toimittajan järjestelmässä vaarana sen, että yksi talli saa muita paremman kohtelun, ellei sitten laadittaisi jonkinlaista yleistä standardia rengasseoksille koko kaudeksi. Tässä tapauksessa puolestaan voisi olla vaikeata saada rengastoimittajaa mukaan sarjaan.
Viimeksi muokattu: