Rälle
Well-known member
- Liittynyt
- 24.5.2000
- Viestit
- 397
Joka vuosi F1:n kuumin siirtoruletti alkaa kesän kynnyksellä ja sopimukset julkistetaan tyypillisesti heinä-syyskuussa. Tosin poikkeuksiakin löytyy (vrt. Montoya McLaren, Räikkönen Ferrari, Alonso McLaren) ja sopimuksia on siis tehty jo kauan aiemmin, ennenkuin ne ovat julkistettu.
Niinpä siirtoruletti on jo täydessä käynnissä tänä vuonnakin. Kuumia nimiä siirtomarkkinoilla ovat:
Fernando Alonso
Nico Rosberg
Robert Kubica
Kun kyseisten herrojen tallipaikat loksahtavat kohdalleen ensi kauden osalta, niin loppujenkin kuljettajien jaetaan jäljellä olevia paikkoja.
Viimeisin huhu nostaa Robert Kubican kenties kuumimmaksi siirtonimeksi koko ensi kautta silmällä pitäen:
Sportti.com
Bemarista: joutuisiko talli vaihtamaan molemmat kuskinsa? Alonsohan on ilmaissut tyytymättömyytensä Renaultin kilpailukykyyn ja haluaisi allensa voittavan auton. Mikäli Kubica saa unelmasopparin Ferrarille ja Heidfeldin sopimus on joka tapauksessa katkolla, niin olisi hyvinkin mahdollista, että BMW vaihtaisi molemmat kuljettajansa ensi kaudeksi. Ja koska Alonsoa ei haluta Ferrarille, niin BMW olisi ainut voittaja-auto, johon Alonso voisi tähdätä. Rosbergin BMW siirto on ollut jo esillä aiemmin.
McLarenin tilanne vaikuttaa stabiililta, ja vaikka Kovalaisen sopimus on alunperin 1+1 vuotinen, niin viimeisimmät huhut kertovat McLarenin olevan halukas jatkamaan Kovalaisen sopimusta useammalla vuodella eteenpäin. Silti Heikin paikkaa ei voida pitää tässä vaiheessa kiveen hakattuna.
On muistettava, että uusia kuskeja nostetaan kaiken aikaa urallaan eteenpäin kohti F1-luokkaa. Jo monena vuonna GP2-sarjan voittaja on saanut kisakuljettajan paikan F1-tallista (Rosberg, Hamilton, Glock) tai testikuljettajakauden kautta (Kovalainen, Piquet), joten sieltä suunnasta tullee painetta kuljettajapaikoille 2009.
Lisäksi joka vuosi joku kuljettaja lopettaa uransa aktiivikuljettajana ja parhaimmat ennusteet tämän suhteen sopivat Barrichellolle ja Coulthardille. Myöskään Heidfeldille on vaikeaa löytää kisakuskia tämän kauden jälkeen, varsinkin jos Kubicalta tulee turpaan alkukauden malliin.
Yhtäkaikki, siirtoruletti on jälleen oiiiiiiikein hyvässä käynnissä. Jos nyt sitten ruvetaan kaikkien huhujen ja vihjailujen perusteella sorvaamaan noita ensi kauden tallipaikkoja. Epävarmat paikat kursiivilla.
Ferrari:
Räikkönen
Kubica
McLaren:
Hamilton
Kovalainen
BMW:
Rosberg
Alonso
Renault:
Heidfeld
Massa????
Honda:
Button
Sato
Williams:
Piquet
Hulkenberg
Force India:
Fisichella
Glock
Toro Rosso:
Bourdais
GP2 voittaja
Red Bull:
Webber
Vettel
Toyota:
Trulli
Nakajima
Niinpä siirtoruletti on jo täydessä käynnissä tänä vuonnakin. Kuumia nimiä siirtomarkkinoilla ovat:
Fernando Alonso
Nico Rosberg
Robert Kubica
Kun kyseisten herrojen tallipaikat loksahtavat kohdalleen ensi kauden osalta, niin loppujenkin kuljettajien jaetaan jäljellä olevia paikkoja.
Viimeisin huhu nostaa Robert Kubican kenties kuumimmaksi siirtonimeksi koko ensi kautta silmällä pitäen:
Sportti.com
Mikäli kyseinen siirto toteutuu, niin se tarkoittaa sitä, että Ferrari arvottaa selkeästi Massan olevan kakkoskuski, jonka aseman voi uhrata toisen kuljettajan hyväksi. Massallahan on monivuotinen sopimus Ferrarin kanssa, joka päättyy vasta 2010. Tosin sitä emme tiedä, takaako noin pitkä sopimus kaikiksi kausiksi kisakuljettajan paikkaa. Lisäksi Massan sopimuksessa saattaa olla menestyspykäliä, edellytyksiä Massan osalta -> mikäli ne eivät täyty, niin Ferrarin ei ole pakko tarjota kisakuljettajan paikkaa seuraavaksi kaudeksi. Kimillä tuskin moisia pykäliä omasta sopimuksestaan löytyy. Arvoitukseksi siis tässä skenaariossa jäisi se, jäisikö Massa Ferrarille testikuskiksi vai lähtisikö kisakuljettajaksi johonkin muuhun talliin.Alkukauden supertähti Kubican on veikkailtu siirtyvän Ferrarille, jolloin todennäköisin lähtijä Maranellosta olisi brasilialaiskuski Felipe Massa.
Bemarista: joutuisiko talli vaihtamaan molemmat kuskinsa? Alonsohan on ilmaissut tyytymättömyytensä Renaultin kilpailukykyyn ja haluaisi allensa voittavan auton. Mikäli Kubica saa unelmasopparin Ferrarille ja Heidfeldin sopimus on joka tapauksessa katkolla, niin olisi hyvinkin mahdollista, että BMW vaihtaisi molemmat kuljettajansa ensi kaudeksi. Ja koska Alonsoa ei haluta Ferrarille, niin BMW olisi ainut voittaja-auto, johon Alonso voisi tähdätä. Rosbergin BMW siirto on ollut jo esillä aiemmin.
McLarenin tilanne vaikuttaa stabiililta, ja vaikka Kovalaisen sopimus on alunperin 1+1 vuotinen, niin viimeisimmät huhut kertovat McLarenin olevan halukas jatkamaan Kovalaisen sopimusta useammalla vuodella eteenpäin. Silti Heikin paikkaa ei voida pitää tässä vaiheessa kiveen hakattuna.
On muistettava, että uusia kuskeja nostetaan kaiken aikaa urallaan eteenpäin kohti F1-luokkaa. Jo monena vuonna GP2-sarjan voittaja on saanut kisakuljettajan paikan F1-tallista (Rosberg, Hamilton, Glock) tai testikuljettajakauden kautta (Kovalainen, Piquet), joten sieltä suunnasta tullee painetta kuljettajapaikoille 2009.
Lisäksi joka vuosi joku kuljettaja lopettaa uransa aktiivikuljettajana ja parhaimmat ennusteet tämän suhteen sopivat Barrichellolle ja Coulthardille. Myöskään Heidfeldille on vaikeaa löytää kisakuskia tämän kauden jälkeen, varsinkin jos Kubicalta tulee turpaan alkukauden malliin.
Yhtäkaikki, siirtoruletti on jälleen oiiiiiiikein hyvässä käynnissä. Jos nyt sitten ruvetaan kaikkien huhujen ja vihjailujen perusteella sorvaamaan noita ensi kauden tallipaikkoja. Epävarmat paikat kursiivilla.
Ferrari:
Räikkönen
Kubica
McLaren:
Hamilton
Kovalainen
BMW:
Rosberg
Alonso
Renault:
Heidfeld
Massa????
Honda:
Button
Sato
Williams:
Piquet
Hulkenberg
Force India:
Fisichella
Glock
Toro Rosso:
Bourdais
GP2 voittaja
Red Bull:
Webber
Vettel
Toyota:
Trulli
Nakajima