F1-Uutisia 2015

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Sulla ei ole mitään käsitystä siitä, miten määräävää markkina-asemaa säätelevät lait toimivat.
Vai niin. Mielestäni tässä ei ole siitä kyse vaa jostain ihan muusta. Annoin esimerkinkin sulle kuvitteellisesta tapauksesta, jolloin kyse olisi siitä. Ei vaikkapa mikkisoftaakaan ole kertaakaan tuomittu* siitä täällä, että ois jollekki toiselle firmalle tehnyt paremman diilin (vaan ihan muista syistä)

Edit: vai onko? :D oli aika rohkea väittämä mutulla :D
Edit2: Edelleen voit ottaa talteen. Itsekin otan esille ku EU sanoo, että vittuako meitä tällä kiusaatte.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Jaahas Bernie ilmeisesti näkee WEC:n uhkana, kun Baku GP samana päivänä kuin Le Mans. No siinä jää yksi GP itsellä väliin.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Jep, ei taidan bööni tajuta että LM vie ihmisten kiinnostuksen kohteena F1:siä 6-0.
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
No onneks sielläkin on ruvettu asettamaan tehorajotuksia ym. hömppää mielenkiintoa tappamaan.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Jep, ei taidan bööni tajuta että LM vie ihmisten kiinnostuksen kohteena F1:siä 6-0.
Höpöhöpö. F1:n asema on aivan toista luokkaa ns. suuren yleisön silmissä. Ns. varsinaiset moottoriurheilufanien kohdalla on toki tapahtunut pientä siirtymää, mutta yleisesti ottaen tämä on täysi illuusio.

Menepä ottamaan random-gallup kadulta. 9/10 ihmisistä ei tiedä yhtään kuskia, tallia taikka kisaa nimen Le Mans ohella. Saattaa hyvin olla että tulos on 10/10 tietämättömyyden osalta.

LM on ihan marginaalisarja F1:sten rinnalla.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15068
Tänä päivänä täyttääkin sitten Max Robertsonin, Raymond Baxterin ja isänsä Graham Walkerin ikioma selostamon oppipoika ja myöhempi ikoni oikeastaan vähän kaikkien maiden eri selostajille eli Murray Walker syövän selättäneenä jo erittäin kunnioitettavat 92 vuotta!:thumbup:

Onnittelut!:alppu:
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
Tänä päivänä täyttääkin sitten Max Robertsonin, Raymond Baxterin ja isänsä Graham Walkerin ikioma selostamon oppipoika ja myöhempi ikoni oikeastaan vähän kaikkien maiden eri selostajille eli Murray Walker syövän selättäneenä jo erittäin kunnioitettavat 92 vuotta!:thumbup:

Onnittelut!:alppu:
Nostan maljan tuolle hienolle miehelle. Paljon vuosia terveenä olkoon vielä edessä! :alppu:
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Murray on koko F1 historian hienoimpia miehiä! Onnea Ukko! :alppu:
 

juhah

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
168
Pleikkarin fykköspelit. Siis pleikkarin. Sen ensimmäisen. Walkerin selostamana niitä pelasin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5734
Siis tässähän on kyse uusista säännöistä ensi kaudesta lähtien. Ei vaikuta tähän kauteen.
Vanhoista säännöistä siis. Säännöt ovat olleet samat jo viime kaudesta alkaen. Tällä kaudella homma meni sekoiluksi sen Ferrarin keksimän porsaanreiän kautta, mikä samalla mahdollisti eri versioiden toimittamisen eri talleille.

Säännöistä käyty keskustelu on koskenut sitä, että vanhan speksin toimittaminen pitäisi sallia kustannusten alentamiseksi. Tällöin vuoden vanhan moottorin hinta olisi vakioitu FIA:n toimesta ja "halukkaat" (tai pakotetut) voisivat ostaa sitä halvemmalla kuin uusinta versiota.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5734
Tämän päivän sääntöjen mukaan moottorikehitys olisi ilmeisesti sittenkin sallittua myös kesken kauden ensi vuonnakin. Tämän lisäksi kehityspisteet ja -alueet pidetään samoina kuin tällä kaudella – alun perin tarkoitus oli lukita osa komponenteista ja laskea kehityspisteiden määrää 32 -> 25. Vanhojen moottoriversioiden toimittaminen asiakastalleille tultaneen myös sallimaan.

TL; DR: mikään ei muutu nykyisestä.
 
Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ja vanhoja patteja voi tarjota asiakastalleille (Ferrari -> Toro Rosso).

Moottorikehitys sallitaan F1:ssä

Kansainvälinen autoliitto FIA ja F1-
tallit ovat päättäneet sallia
moottorikehityksen myös kaudella 2016,
kertoo Autosport.

Aiemman säännön mukaan moottori-
valmistajien piti jäädyttää kehitys-
työnsä helmikuun lopussa, mutta
kattojärjestön ja moottorivalmistajien
Genevessä järjestetty kokous päätti
pitää kehitystyön sallittuna myös
kauden 2016 aikana.

Kokouksen päämääränä oli varmistaa
neljälle moottorivalmistajalle aiempaa
tasaisempi pelikenttä kauden 2016
lisäksi myös pidemmällä tähtäimellä.

Valmistajille sallitaan jatkossakin
kauden aikana 32 kehityspolettia, eikä
kehitystyön alueita myöskään rajoiteta
nykyisestä. Päätös on äärimmäisen
tärkeä Hondalle ja Renault'lle, jotka
yrittävät tavoittaa Mercedeksen ja
Ferrarin teknistä etumatkaa.

Genevessä päätettiin luopua myös
aiemmin tehdystä päätöksestä kieltää
moottorivalmistajia toimittamasta
asiakkailleen edellisen kauden
versioita voimanlähteestään. Tämä
päätös sallii ensi vuonna muun muassa
Toro Rosso -tallille Ferrarin tällä
kaudella käyttämät voimanlähteet.
http://www.mtvtekstikanava.fi/new2008/txt/278-02.htm
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Lieköhän ollut jossain jo?

FERRARI-kaupoille neljällä kympillä!

Ferrari kaahaa New Yorkin pörssiin keskiviikkona. (Kauppalehti)

Kauan odotettu Ferrarin listautuminen alkaa tällä viikolla. Kaupankäynti italialaisen urheiluautonvalmistajan osakkeella alkaa New Yorkin pörssissä keskiviikkona.

Ferrarista 90 prosenttia omistava Fiat-Chrysler myy Ferrarista kymmenen prosentin osuuden. The Wall Street Journalin mukaan yhden osakkeen hinnan ennustetaan olevan 48–52 dollaria, mikä on karkeasti noin 42–46 euroa. Näin koko Ferrarin arvo olisi reilut 8,6 miljardia euroa.

Talousanalyysejä tekevän Sageworks-yhtiö luonnehtii Ferraria tällä hinnalla "houkuttelevaksi mahdollisuudeksi".

Ferrarin käypää arvoa on kuitenkin spekuloitu kiivaasti. Monen analyytikon mielestä oikeampi arvo olisi pikemminkin 4,4–6,2 miljardia euroa kuin 8,6 miljardia. Fiat-Chryslerin toimitusjohtaja ja Ferrarin hallituksen puheenjohtaja Sergio Marchionne pitää yhtiötä lähes 12 miljardin euron arvoisena.

Marchionne kehuu Ferraria taantuman kestäväksi brändiksi. Se onkin pärjännyt hyvin finanssikriisin jälkeisessä maailmassa. Luksusbrändiä on pönkitetty muun muassa sillä, että autojen tuotanto on rajoitettu vain 7000 kappaleeseen vuodessa. Asiakkaan pitää odottaa ostamaansa autoa jopa vuoden verran.

Marchionne haluaa lisätä autojen tuotantomäärää niin, että vuonna 2019 valmistettaisiin 9 000–10 000 Ferraria.

Marchionne on vauhdittanut Ferrarin listautumista viikon kestävällä road show'lla Yhdysvalloissa. Autoja on pysäköity näkyviin paikkoihin pitkin Manhattania ja kohderyhmille on järjestetty kekkereitä paitsi Yhdysvalloissa, myös Lontoossa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös