Enpä usko Ferrarin haluavan kahta saksalaista talliin.Kyllä Hulkenberg Grosjeanin voittaa, jos kakkoskuskia etsitään.
Enpä usko Ferrarin haluavan kahta saksalaista talliin.Kyllä Hulkenberg Grosjeanin voittaa, jos kakkoskuskia etsitään.
Grosjean täyttää ensi kaudella jo 30 vuotta ja on Vetteliäkin vanhempi. Ei ole hyvä valinta, jos haetaan kilttiä patalappua Vettelin voitonmarssia pehmustamaan seuraavaksi vuosikymmeneksi. Barrichellokin kesti pestissään kuusi vuotta.Ehkä on edellä mutta silti Mersun pihdeissä until luovuttavat jolloin on jo liian vanha.
Grosjeanilla oli kuitenkin Räikköstä vastaan ajaessaankin nopeutta ja aika ajoin pärjäsi varsin hyvinkin. Virheitä ja kaikennäköistä muuta tapahtumaakin riitti, mutta on niistä melko hyvin sittemmin kokemuksen myötä päässyt eroon. Ja olihan Kimillä myös Lotuksella jonkinmoinen ykköskuskin asema, mikä aina vähän väkisinkin vääristää vertailua.Onkohan Ferrarilla kuitenkaan todellista intoa Romainin saamiseksi talliin. Ferrari tuntee hyvin Kimin suorituskyvyn ja ajaessaan Kimin tallikaverina Romain ei kuitenkaan Kimiä paremmin pärjännyt. :dunno:
Toisaalta eipähän se Kimikään ole selkeästi päihittänyt Massaa, mutta palkattiin silti takaisin Ferrarille. Ferrarilla kyllä tiedetään, että Massa on nopea, kun sille päälle sattuu, eikö Valtterin tilasto Massaa vastaan nyt mikään huono ole, jos vaikka siihen Kimin vastaavaan vertaa.Eli voisi olla vähän sama ongelma kuin Valtterin mahdollisella siirtymisellä Ferrarille, ei ole tarpeeksi selkeästi päihittänyt Massaa.
Tuskin se voitonmarssi alkaessaan tuon pidempään kestäisi kuitenkaan. Ja sitten jo jää Vettelikin eläkkeelle ja astuu puikkoihin vaikka Verstappen.Grosjean täyttää ensi kaudella jo 30 vuotta ja on Vetteliäkin vanhempi. Ei ole hyvä valinta, jos haetaan kilttiä patalappua Vettelin voitonmarssia pehmustamaan seuraavaksi vuosikymmeneksi. Barrichellokin kesti pestissään kuusi vuotta.
Kyllähän Grosjean on aivan pilvilinnoissa. Miehellä ei ole mitään käsitystä siitä, millaiset realiteetit ovat uuden tallin aloittaessa. Vaikka auto pohjautuukin jossain määrin (ei kovin paljoa) Ferrarin suunnitelmiin, niin Haasin tallin täytyy se säätää kuntoon ja vastata sen kehittämisestä omavaraisesti kauden läpi. Ei tallin tilanne tule olemaan merkittävästi parempi kuin millään tyhjästä rakennetulla tallilla aiemmin menneisyydessä. Noin hämärillä puheilla on vaikea saada selvää, kuinka paljon vaakakupissa painoi prospekti Ferrarille loikkaamisesta ja kuinka paljon hän vain kuvittelee Haasin pyyhkivän Renault-Lotuksella lattiaa.I liked the fact it is a different approach to what a new F1 team would normally do and I think it is an approach that can be successful pretty quickly. We’re not racing in F1 to be last on the grid, it is to try to do our best as a team, and [for me] as a driver and we’d like to try to drink the champagne on the podium.
Olisi oikeastaan yllättävää mikäli EU ei määräisi F1-sarjaa muuttamaan tulonjakoa tasaisemmaksi ja tekemään sen luopumalla premium-rahan maksamisesta josta vapautuva raha jaettaisiin tasan kaikkien tallien kesken.Sauber ja Force India ovat jättäneet EU:n valvovaan elimeen virallisen valituksen F1:n rahanjaosta ja suhmuroinnista. Alkaa tämäkin laji pikkuhiljaa ehkä puhdistus.
Voi sieltä jäädä ajamatta myös Sotshin kisa mikäli rata sattuu uppoamaan syvälle suohon.Muokattu 2016 kalenteri julkaistu. Australian GP kaksi viikkoa suunniteltua aiemmin.
Lisäksi Baku samana viikonloppuna kuin Le Mans 24h. Pessimistinen ajatus on, että F1 halusi estää kuskiensa osallistumisen Le Mansiin. Optimistisempi ajatus olisi, että Baku ei olisi toteutumassa, joten sama laittaa viikonlopulle, jolle FIA ei muuten olisi F1-kisaa halunnut.
Tuosta tulee tämän vuotinen Korean GP (Spa 6h:n viikonloppuna) viikko ennen Espanjaa mieleen. Paitsi että tuo Montreal-Baku kuulostaa vielä epärealistisemmalta.Tuossa vielä sekin, että Montrealista Bakuun on nyt vähintään outo yhdistelmä peräkkäisinä viikonloppuina.
Tai toinen skenaario olisi, että Venäjän talous menisi niin alamäkeä, että budjetista ei jäisi sotaministeriön jälkeen rahaa propagandaministeriölle.Voi sieltä jäädä ajamatta myös Sotshin kisa mikäli rata sattuu uppoamaan syvälle suohon.
Tästä tosin oli se huomattavasti järkevämpi teoria, että tuolla hankittiin yksi moottori lisää kausikiintiöön ja Korean toteutumiseen ei tuolloin uskonut kukaan.Tuosta tulee tämän vuotinen Korean GP (Spa 6h:n viikonloppuna) viikko ennen Espanjaa mieleen. Paitsi että tuo Montreal-Baku kuulostaa vielä epärealistisemmalta.
No enpä tiedä. Ei mielestäni kuulu EU:n puuttua rahanjakoon yhtään mitenkään. Se on Bernien oma ongelma, jos sarja kutistuu sen vuoksi. On noita kilpaileviakin sarjoja, ei ykkösillä mitään erityisasemaa ole, vaikka ovatkin tunnetuimmat, kenenkään ei ole pakko allekirjoittaa sopparia. Jos löytyy selkeitä laittomuuksia, nii niitä toki voidaan alkaa tutkiin.Olisi oikeastaan yllättävää mikäli EU ei määräisi F1-sarjaa muuttamaan tulonjakoa tasaisemmaksi ja tekemään sen luopumalla premium-rahan maksamisesta josta vapautuva raha jaettaisiin tasan kaikkien tallien kesken.
Tuo on tapahtunut vaikka kuinka monta kertaa. Ja illalla on sitten EM-futiksen finaali.Silverstone menee myös ilmeisesti Wimbledonin finaalin kanssa päällekkäin. Jokohan vaatimus iltakisasta on lähtenyt
Väärin. F1-sarjalla on erityisasema, koska se on "kuninkuusluokka" ja selvästi seuratuin moottoriurheilulaji. Lähin samankaltainen sarja on GP2, joka sekin on saman mafian omistuksessa. Alkaa jo olla aikakin, että urheilu aletaan nähdä sellaisena kuin mitä se on – bisneksenä – ja että lakien noudattamista valvotaan myös urheilussa. Ei se sovi, että "koska kyse on urheilusta", niin mikä tahansa puliveivaaminen, huijaaminen ja uhkailu on hyväksyttävää.No enpä tiedä. Ei mielestäni kuulu EU:n puuttua rahanjakoon yhtään mitenkään. Se on Bernien oma ongelma, jos sarja kutistuu sen vuoksi. On noita kilpaileviakin sarjoja, ei ykkösillä mitään erityisasemaa ole, vaikka ovatkin tunnetuimmat, kenenkään ei ole pakko allekirjoittaa sopparia. Jos löytyy selkeitä laittomuuksia, nii niitä toki voidaan alkaa tutkiin.
Väärin. F1:sen ei tarvi jokaista halukasta ottaa mukaan. Se voi ottaa ne jotka hyväksyy SOPIMUKSEN. Toki voi aina perustaa kilpailevan formulasarjan. Tällöin, JOS, F1 rahalla hoitelee juttuja niin, että kilpaileva sarja joutuis vaikeuksiin, niin silloin olis aseman väärinkäyttöä. Toki koskee tätäkin hetkeä. Maikkariki saa myydä mainoksia eri hintaan eri toimijoille (vai kuvitteleeko joku, että maikkariki ois täysin puolueeton media ) . Täysin perusteltua, että F1 haluaa pitää kiinni mm. Ferrarista, se tekee heille rahaa tunnettavuudellaan. Se, että se tuntuu epäreilulta tulokkaiden mielestä (ku ovat jo hyväksyneet sopimuksen), nii voi voi.Väärin. F1-sarjalla on erityisasema, koska se on "kuninkuusluokka" ja selvästi seuratuin moottoriurheilulaji. Lähin samankaltainen sarja on GP2, joka sekin on saman mafian omistuksessa. Alkaa jo olla aikakin, että urheilu aletaan nähdä sellaisena kuin mitä se on – bisneksenä – ja että lakien noudattamista valvotaan myös urheilussa. Ei se sovi, että "koska kyse on urheilusta", niin mikä tahansa puliveivaaminen, huijaaminen ja uhkailu on hyväksyttävää.
Minardin tallipäällikkö Stoddart oli jo lähellä aloittaa vyyhdin purkaminen 15 vuotta sitten, mutta hänetkin maksettiin ja uhkailtiin hiljaiseksi. Ei enää!
Sulla ei ole mitään käsitystä siitä, miten määräävää markkina-asemaa säätelevät lait toimivat.Väärin. F1:sen ei tarvi jokaista halukasta ottaa mukaan. Se voi ottaa ne jotka hyväksyy SOPIMUKSEN. Toki voi aina perustaa kilpailevan formulasarjan. Tällöin, JOS, F1 rahalla hoitelee juttuja niin, että kilpaileva sarja joutuis vaikeuksiin, niin silloin olis aseman väärinkäyttöä. Toki koskee tätäkin hetkeä. Maikkariki saa myydä mainoksia eri hintaan eri toimijoille (vai kuvitteleeko joku, että maikkariki ois täysin puolueeton media ) . Täysin perusteltua, että F1 haluaa pitää kiinni mm. Ferrarista, se tekee heille rahaa tunnettavuudellaan. Se, että se tuntuu epäreilulta tulokkaiden mielestä (ku ovat jo hyväksyneet sopimuksen), nii voi voi.