Esteban Ocon on ollut jo viikon tai pari joidenkin huhuilijoiden suosikki Force Indialle. Minä en siinä näe mitään logiikkaa Wehrleinin ollessa Mersun ykkösjunnu.
Rellu-pomo sanoi jo varmaan kesällä, että Renault voisi hyvinkin olla ensi vuonna taas sini-keltainen, mutta tuskin tarkoitti kuitenkaan aivan sitä, että autot maalaittaisiin Banco do Brasilin väreihin... No, näyttäisi se silti paremmalta kuin ING:n tutti frutti aikoinaan. Mielestäni Nasr ei ole Renault-paikan arvoinen, ei niin mitenkään. Gutierrezin uran tekohengittäminen olisi säälittävää. Mies ajaa kuin munaton, vanha äijänkäppänä vaikka mittarissa on vaivoin 25 vuotta ikää. Olikohan se Mika Salo, joka totesi Gutierrezista jo kaudella 2014, että hänen tekemistään puuttuu se kilpa-ajajille tavallinen onnistumisen halu ja into.
Salolla ainakin puheet menevät päin sitä hyvin rumaa itseään. En tosin ihmettele kun Oskari Saaren kanssa keskitytään välillä pelkkään p:n puhumiseen.:frank: Tosin Gutierrez on omasta mielestänikin jossain määrin epäonnistunut juuri nyt kun olisi pitänyt olla kovimmillaan tai ainakin edes saada näytönpaikka todella.
Verrattuna vaikkapa huomattavan paljon kritisoituun Jolyon Palmeriin joka nyt sentään edes otti niitä pisteitä kun piti ottaa. Tuskin Gutierrezin ajot muutoin olisivat niin kritisoituja kuin ovat, mutta kun on jo ajoja takana toisin kuin aloittelevalla Palmerilla niin sehän se sitten siinä onkin jo isompi ongelma. Toisaalta on ollut tällä kaudella uskomattomasta epäonnestakin kärsinyt ja menettänyt lukuisia pistetilaisuuksia joista katkerin oli varmaankin Silverstonen kilpailun vastaava kun ei saanut keltaisilla ohittaa Wehrleinia tai Bottasta.
Ja enemmänkin joskus hyvin harvoin Gutierrezin ongelmana on ollut juurikin tietynlainen yli-innokkuus. Onnistumisen halut ja innot voisi tunkea Salolle sinne minne päivä ei paista... Etenkin kun Valtteri Bottaksen kanssa Esteban taisteli monta kertaa silloin kun Bottas ajeli kuulemma sijoilla ynnä muut ja itkettiin miehen ajelevan kuin uusi Kovalainen ja Kimillä oli liian vaikeaa vuonna 2013. Silloin lähinnä vain umpisurkea FOM:n TV-ohjaus vei isoimmat taistelunäytökset ja Saarta kiinnosti vain p:n puhuminen selostamossa.
Tosin Sauberille siirtyminen olisi viimeinen isku Gutierrezin uralle koska ei Sauber vaikuta juuri kehittyvänkään ja sieltä mies joutuikin ensin välivuoden muodossa siirtymään Ferrarille. Ja viime vuonna Sauber oli suurimman osan tämän kauden tapaan hyvin, hyvin huono.
Välitkään tallin kanssa eivät ole olleet hyvät pitkälti Monacon 2014 hyvin niukalti Gutierrezin omaan piikkiin menneen kolarinkaan tapaan joskin Sauberin munaton toiminta Interlagosissa tai Austinissa 2014 kilpailun alun rengaskaaostilanteessa olisi voinut tuoda Sauberille ja Gutierrezille jopa johtoaseman muodossa ilmaista mainosta, mutta ei kelvannut ei. Keskitytään vain omaan kisaan ja nöyristellään jokaiselle muulle kuskille vaikka Gutierrez ei edes halunnut siinä vaiheessa mennä varikolle.
Toki mikäli Haas nyt sitten säästäisi Gutierrezin jatkopaikan jostakin syystä esimerkiksi sen takia, että vaikkapa Grosjean lähtisi tallista sitten lopulta kuitenkin ilman sen suurempia vakuutuksia tai jostain syystä ketään muuta toista kuljettajaa ei talliin löytyisi niin ensi kaudella on joka tapauksessa aivan pakko meksikolaisen kyllä onnistua. Täysin ja oikeastaan mieluiten aivan heti. Toisaalta ilman Haasin menestyksekästä alkukautta ei Grosjeanillakaan paljoa mitään olisi pisteitä ja sitten sitä vasta olisikin mietittävää runsaasti...