McLaardi
Well-known member
- Liittynyt
- 24.4.2005
- Viestit
- 405
Joo 2012 Rosato oli Lotuksella kun Kimi meni sinne, sitten 2014 se olikin Ferrarilla kun Kimi meni takaisin ja nyt pesee Markkionen aivopieruja...On kyllä yks ihmeen erikoismies sekin.
Joo 2012 Rosato oli Lotuksella kun Kimi meni sinne, sitten 2014 se olikin Ferrarilla kun Kimi meni takaisin ja nyt pesee Markkionen aivopieruja...On kyllä yks ihmeen erikoismies sekin.
JaaEi varsinaisesti uutinen, mutta en löytänyt sopivaa topiccia. Mutta luin tuolta netistä mikä on Vettelin salainen kikka. Hän siis oppi kartingissa, että nojaamalla mutkissa ulkokaarteeseen, saa ulkorenkaille lisää pitoa. Tätä salakikkaa hän käyttää edelleen formuloissa! Mikseivät muut ole tätä keksinyt? Vai ovatko muut niin keskittyneitä ajamiseen, ettei nojailuun riitä enää kapasiteettiä?
Laskin äkkiä että nojaamalla pitäisi tulla n. 20-30 kiloa pitoa ja jos kokonaisdownforce on keskimäärin n. 2000kiloa on lisäetu joka mutkassa 1% . Ei kuulosta paljolta mutta esim 18 mutkaa x 1% onkin äkkiä 1-2 kymmenystä per kierros!
No nyt varmasti huomataan ja Sebu saa heittää hyvästit mestaruudelle.No jaa jaa. Eikös se nyt tuo valtavan edun sebulle, että heilumalla/nojaamalla saa lisäpitoa. Edelleen ihmetten miksei MUUT OLE huomanneet tätä??
Linkki alkuperäiseen juttuun: https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/haas-pomon-tuki-romain-grosjeanille-horjuu-meidan-taytyy-lakata-menettamasta-pisteita/6988570#gs.gCfHv6QMTV3 sanoi:Haas-pomon tuki Romain Grosjeanille horjuu: “Meidän täytyy lakata menettämästä pisteitä”
Haas-tallin kärsivällisyys kuljettajansa Romain Grosjeanin tekemiä virheitä kohtaan saattaa olla pian lopussa, kertoo amerikkalaistallia kipparoiva Günther Steiner.
Itävallassa Grosjean nappasi kauden avauspisteensä kisan neljännellä sijallaan, mutta Silverstonessa ranskalaiskuskin kurssi kääntyi taas jyrkkään laskuun. Perjantaina Grosjean rikkoi autonsa rungon harjoitusten ulosajossa, jonka jälkeen sunnuntain kilpailussa hän osui ensin tallitoveriinsa Kevin Magnusseniin ja ajoi myöhemmin kisan päättäneen kolarin Renault’n Carlos Sainzin kanssa.
- En kutsuisi näitä epäonneksi. Ne ovat muuttumassa turhauttaviksi. Joka kerta kun toivomme asioiden hänen kohdallaan muuttuvan, niin tällaista tapahtuu jälleen. Tulemme asian kanssa toimeen, mutta helppoa se ei ole, tallipäällikkö Steiner kommentoi.
- Meidän täytyy kerätä pisteitä ja tehdä maksimaalinen tulos joka kisaviikonloppu. Meille on tärkeää mennä eteenpäin. Tuen Romainia, koska se on velvollisuuteni ja välitän tallin menestyksestä. Miten kauan se vielä jatkuu? En tiedä, milloin kriittinen hetki koittaa.
- Vielä se ei ole koittanut, mutta jossain vaiheessa meidän täytyy lakata menettämästä pisteitä. Se on äärimmäisen tärkeää. Kauden ensimmäisellä puoliskolla olemme menettäneet aivan liikaa pisteitä omiin virheisiimme - sitä ei voi hyväksyä, Steiner lisäsi.
Grosjean ei pomon ajatuksista välitä, sillä itse uskoo vielä istuvansa Ferrarin ohjaamoon kiskakuskina jonain päivänä. *huutonauruu*Alkaako Grosjeanille lähtölaskenta käynnistymään?
Linkki alkuperäiseen juttuun: https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/haas-pomon-tuki-romain-grosjeanille-horjuu-meidan-taytyy-lakata-menettamasta-pisteita/6988570#gs.gCfHv6Q
Youtubessa oli hyvä Scott Mansellin (Driver61) analyysi tuosta Sainzin ja Grosjeanin kolarista. Tuomitsi sen aika lailla kilpailutilanteeksi mutta enemmän kuitenkin Grosjeanin mokaksi. Mansellin mukaan Sainz jätti Grosjeanille juuri ja juuri tarpeeksi tilaa, mutta hänen mukaansa Grosjeanilta puuttuu tarvittava tarkkuus ja täsmällisyys tuollaisissa tilanteissa ajamiseen ja sen takia Grosjean joutuu toistuvasti onnettomuuksiin silloin kun hän joutuu tiukkoihin tilanteisiin jossa ajetaan ihan kylki kyljessä. Aika pitkälti samaa mieltä olen kyllä tuosta analyysista.
Ehdottomasti uran vaikein kausi Grosjeanilla meneillään. Parhamillaan tosi nopea, mutta kilpailutilanteissa meno alkaa jo muistuttaa kauden 2012 pahinta vaihetta, jolloin joutui huilaamaan Monzan kilpailun. F1-ura todellakin vaakalaudalla, jollei aja loppukautta täysin nappiin ja virheittä. Pikku hiljaa alan itsekin kallistua ajatukseen, että ranskalaiskuljettajan ura kuninkuusluokassa on tämän kauden päätteeksi ohi.Alkaako Grosjeanille lähtölaskenta käynnistymään?
Linkki alkuperäiseen juttuun: https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/haas-pomon-tuki-romain-grosjeanille-horjuu-meidan-taytyy-lakata-menettamasta-pisteita/6988570#gs.gCfHv6Q
Youtubessa oli hyvä Scott Mansellin (Driver61) analyysi tuosta Sainzin ja Grosjeanin kolarista. Tuomitsi sen aika lailla kilpailutilanteeksi mutta enemmän kuitenkin Grosjeanin mokaksi. Mansellin mukaan Sainz jätti Grosjeanille juuri ja juuri tarpeeksi tilaa, mutta hänen mukaansa Grosjeanilta puuttuu tarvittava tarkkuus ja täsmällisyys tuollaisissa tilanteissa ajamiseen ja sen takia Grosjean joutuu toistuvasti onnettomuuksiin silloin kun hän joutuu tiukkoihin tilanteisiin jossa ajetaan ihan kylki kyljessä. Aika pitkälti samaa mieltä olen kyllä tuosta analyysista.
Mä oisin laittanut kaverin jo huilille, ei opi virheistään sitten millään.Ehdottomasti uran vaikein kausi Grosjeanilla meneillään. Parhamillaan tosi nopea, mutta kilpailutilanteissa meno alkaa jo muistuttaa kauden 2012 pahinta vaihetta, jolloin joutui huilaamaan Monzan kilpailun. F1-ura todellakin vaakalaudalla, jollei aja loppukautta täysin nappiin ja virheittä. Pikku hiljaa alan itsekin kallistua ajatukseen, että ranskalaiskuljettajan ura kuninkuusluokassa on tämän kauden päätteeksi ohi.
Onhan Grosjean tehnyt erittäin paljon virheitä, mutta nyt on tullut selkeästi kierre. Tuo pitäisi päästä katkaisemaan jotenkin. Tekisikö yhden kisan huili jopa hyvää? Eikös Grosjean palannut Lotukselle huilin jälkeen aivan uudelle tasolle?Ehdottomasti uran vaikein kausi Grosjeanilla meneillään. Parhamillaan tosi nopea, mutta kilpailutilanteissa meno alkaa jo muistuttaa kauden 2012 pahinta vaihetta, jolloin joutui huilaamaan Monzan kilpailun. F1-ura todellakin vaakalaudalla, jollei aja loppukautta täysin nappiin ja virheittä. Pikku hiljaa alan itsekin kallistua ajatukseen, että ranskalaiskuljettajan ura kuninkuusluokassa on tämän kauden päätteeksi ohi.
Tuo ei kyllä välttämättä olisi huono kenenkään kannalta. Leclerc on nuori ja kokematon joten en ole ihan varma onko Ferrari vielä näin nopeasti hänelle oikea paikka, kun taas Kimi olisi todennäköisesti vielä ensi kaudellakin hyvä pari Vettelille. Leclerc saisi todennäköisesti Sauberia paremman kaluston ja mahdollisuuden ottaa urallaan taas yksi askel eteenpäin, mutta Haas ei olisi ympäristönä ihan niin raaka nuorelle kaverille kuin Ferrari. Hän saisi kypsyä rauhassa. Ja Haas saisi pienen upgraden kuljettajiinsa, koska vaikka Grosjeaniltakin löytyy nopeutta niin Leclercin potentiaali on suurempi ja hän taitaa olla jo tässä vaiheessa paljon varmempi kuljettaja kuin Grosjean.Anyway uskon että ensi kaudella Haasia ajavat K-Mag sekä Leclerc
Täysin samaa mieltä. Ericsson ei ole ollut Leclercille oikeastaan minkäänlainen mittari ja hyppy Ferrariin Vettelin, ehkä jopa tämän kauden mestarin viereen olisi aika kova. Toki, kaikki aina mahdollista ja totta kai olisi hieno tarina, jos Leclerc homman hoitaisi. Mutta ensi kausi Haasilla ja 2020 Kimin paikalle! :ahem:Tuo ei kyllä välttämättä olisi huono kenenkään kannalta. Leclerc on nuori ja kokematon joten en ole ihan varma onko Ferrari vielä näin nopeasti hänelle oikea paikka, kun taas Kimi olisi todennäköisesti vielä ensi kaudellakin hyvä pari Vettelille. Leclerc saisi todennäköisesti Sauberia paremman kaluston ja mahdollisuuden ottaa urallaan taas yksi askel eteenpäin, mutta Haas ei olisi ympäristönä ihan niin raaka nuorelle kaverille kuin Ferrari. Hän saisi kypsyä rauhassa. Ja Haas saisi pienen upgraden kuljettajiinsa, koska vaikka Grosjeaniltakin löytyy nopeutta niin Leclercin potentiaali on suurempi ja hän taitaa olla jo tässä vaiheessa paljon varmempi kuljettaja kuin Grosjean.
Kovasti huhutaan ettei Kimi enää ensi vuonna Ferraria aja. Mahdollista on että menee kuitenkin Vettelin pariksi. Vettel olisi (edelleen) tallin ykköskuski ja Leclercin ei heti tarvisi edes haastaa ykköskuskia.Täysin samaa mieltä. Ericsson ei ole ollut Leclercille oikeastaan minkäänlainen mittari ja hyppy Ferrariin Vettelin, ehkä jopa tämän kauden mestarin viereen olisi aika kova.
Toki, kaikki aina mahdollista ja totta kai olisi hieno tarina, jos Leclerc homman hoitaisi. Mutta ensi kausi Haasilla ja 2020 Kimin paikalle! :ahem:
Leclerc paljon kovempi haaste Vettelille kuin nykykuntoinen Kimi. Leclercin otteet Sauberilla muistuttavat Räikkösen otteita Sauberilla 2001.Kimi on alkanut olla vauhdillinen uhka Vettelille -> Vaihdetaan nuoreen ja kokemattomaan Leclerciin joka ei vielä pariin kauteen pysy Vettelin vauhdissa -> Vettelin ykköskuskin asema ja maine pelastettu![]()
Eli pystyisi voittamaan Vettelin sijoituksissa ja aika-ajossa Kimiä useammin? Vaikka aivan varmasti olisi kokemattomuudestaan johtuen vielä enemmän kakkoskuski kuin Kimi. Niin lahjakas kuin Leclerc onkin, niin en usko, että hänen edes annettaisiin olla Kimiä kovempi haaste, vaikka siihen välillä kykenisikin.Leclerc paljon kovempi haaste Vettelille kuin nykykuntoinen Kimi. Leclercin otteet Sauberilla muistuttavat Räikkösen otteita Sauberilla 2001.
Samaa mieltä.Vaikka tuota Leclercin Ferrari-siirtoa on nyt hyvin vahvasti huhuiltu ja puhuttu joissakin lähteissä jopa varmana, niin minä suhtaudun kyllä tuohon edelleen isolla varauksella niin kauan kuin sopimus on julkaistu. 21-vuotiaan, yhden kauden ajaneen kuljettajan nostaminen Ferrarille on vaan niin epä-Ferrarimainen veto että menee siksi sarjaan "en usko ennen kuin näen". Nämä huipputallit ei ole helppoja paikkoja nuorille ja kokemattomille kuljettajille, ja näkisin että Ferrari on ympäristönä vielä vaikein näistä huipputalleista, joten siksi ymmärtää Ferrarin yleensä aika konservatiivisen kuljettajapolitiikan. Voihan se olla että Ferrarikin joskus yllättää ja tekee poikkeuksen, mutta kun heillä on näiden Sauber- ja Haas-yhteistyökuvioiden kautta mahdollisuus tarjota kuljettajalle vähän hitaampi polku huipulle niin miksi kiirehtiä, koska liian nopea nousu huipputalliin saattaa myös kääntää lupaavan kehityksen toiseen suuntaan? Kimin suoritustaso tällä kaudella on kuitenkin ollut sitä luokkaa että mitään välitöntä tarvetta kuljettajavaihdokseen ei ole, ja vaikka Kimi päättäisi itse lopettaa niin markkinat on täynnä hyviä kuljettajia.