Täysin samaa mieltä tästä. Mutta Williamsille tämä tietää kyllä todella ankeita aikoja, kun ensi kaudella lähtevät Martinin ja Strollin rahat, ja tallin auto on valmiiksi jo gridin surkein.Hieno homma. :thumbup:
Force Indialla on tehty viime vuosina kilpailullisesti hyvää duunia niin olisi ollut sääli menettää talli.
Se nyt on ihan mahdotonta. Eikä edes millään tapaa tallin etu. Eiköhän he palkkaa siihen parhaan vapaana olevan kuljettajan.Toivottavasti kukaan lahjakas kuski ei mene Force Indialle Strollin tallikaveriksi, sillä on suhteellisen selvää, että talli tulee panostamaan sataprosenttisesti Strolliin.
Ei se voi olla näkymättä, että tallin omistaja on toisen kuskin isä.Se nyt on ihan mahdotonta. Eikä edes millään tapaa tallin etu. Eiköhän he palkkaa siihen parhaan vapaana olevan kuljettajan.
Lawrence Strollille oman pojan etu ajaa tallin edun edelle ja jokainen kuljettaja joka tietää miten Strollin klaani toimi alemmissa formulaluokissa ei varmasti halua Force Indialle ensi kaudeksi.Se nyt on ihan mahdotonta. Eikä edes millään tapaa tallin etu. Eiköhän he palkkaa siihen parhaan vapaana olevan kuljettajan.
Jotenkin vaan tuntuu, ettei talli tule pärjäämään samaan malliin jatkossa. Force India on hienosti venynyt muita pienemmällä budjetilla jopa palkintokoroke sijoituksiin, mutta tulevaisuus taitaa olla siellä missä Williams on tämän kauden ryöminyt.Hieno homma. :thumbup:
Force Indialla on tehty viime vuosina kilpailullisesti hyvää duunia niin olisi ollut sääli menettää talli.
Muutokseen vaaditaan kaikkien tallien yksimielinen hyväksyntä. Williams ja Sauber muistaakseni jo ilmoitti etteivät hyväksy nimenomuutosta...Miten säännöt menee näin kesken kauden tehtyjen kauppojen kanssa? Saako tallin nimen vaihtaa jo ensi kaudeksi ja samalla pitää tämän kauden palkintorahat? Kausien välissä tehdyissä kaupoissahan pitää pitää edellisen kauden nimi mukana pitääkseen rahat. vrt. esim Marussia Manor Racing.
E. Spyker taisi aikanaan vaihtaa nimen Midlandista heti seuraavalle kaudelle ostettuaan tallin kesken kauden
Stroll on kohta 20-vuotias ja isä osti juuri tallin itselleen, joten siellä taidetaan tiedostaa, ettei tästä olla ihan hetkeen hyppäämässä Ferrarin rattiin. Tällä hetkellä paras ratkaisu on ottaa toiseen autoon joku, joka kehittää autoa mahdollisimman hyväksi ja pienen bonuksen turvin suostuu jakamaan omaa kokemustaan Lancen kanssa. Täytyy muistaa että Felix Rosenqvist voitti F3:set vuonna 2015, ollessaan Strollin mentorina, joten kyllä Strollien tallin toinen kuljettaja voi ajaa itsensä vielä vaikka Kimin paikalle, jos Strollien klaanissa on joku järkevä ihminen, joka tietää, että ilman mentoria Lancesta ei tule koskaan GP-voittajaa.Toivottavasti kukaan lahjakas kuski ei mene Force Indialle Strollin tallikaveriksi, sillä on suhteellisen selvää, että talli tulee panostamaan sataprosenttisesti Strolliin.
Kubica sanoi F1.comin podcastissa ettei nimenomaan enää lähde millä tahansa hinnalla kisakuskiksi. Hänellä on enemmän menetettävää kuin voitettavaa kisakuskina. Pitäisi olla varma, että oma taso vielä riittää ja sen lisäksi kilpailukykyinen auto. Eli tuskin tullaan enää näkemään Kubicaa kisakuskina, ainakaan F1:ssä.Eiköhän esimerkiksi Kubica olisi valmis menemään tuonne melkeen hinnalla millä hyvänsä.
Kisoissa on ollut noita sumia joo puolin ja toisin, mutta itse tarkoitin vauhdilla ennen kaikkea aika-ajoja, jotka 9-3 Verstappenille. Ja kaikissa noissa kolmessa "hävityssä" Verstappenilla on ollut joku ongelma, jonka takia on jäänyt häntäsijoille. Toki aika-ajoissakin voi aina olla selityksiä, mutta oma tatsi on siinä, että Verstappen on puhtaasti vauhdillisesti ollut edellä tuonkin perusteella. Ja toki on töppäillyt kisoissa turhan paljon, mutta näyttää vähitellen saavan sitä malttiakin. Ainahan voi jollain kaudella auto istua paremmin toiselle ym., mutta kyllä Verstappenista on kehittymässä pelottavan kova vastus ihan kenelle tahansa.Jännä juttu sillon kun Verstappenilla huono auto- ja kolarituuriputki niin jää yleisön mielestä Ricciardon jalkoihin ja nyt kun Ricciardolla ollut aika huono tuuri auton kanssa niin jää jalkoihin. Vaikea sinne podiumille on ajaa jos auto pettää tai toiset ajaa päin.
https://www.racefans.net/2018/08/11/ricciardo-wants-less-laps-of-nonsense-but-is-wary-of-adding-saturday-races/Daniel Ricciardo is in favour of cutting the amount of practice Formula 1 drivers get during race weekends but expressed reservations over doing two races per weekend.
Selväähän tuo on jo ollut jonkun aikaa enkä ole itse oikeastaan missään vaiheessa epäillyt ettei Räikkönen Ferrarilla jatkaisi. Ranskan aika-ajojen jälkeen oli tosin sellainen fiilis ettei se ehkä ole enää varmaa, mutta heti seuraavana päivänä Kimi näytti jo parastaan :thumbup:Espanjalais lehti: Kimi Räikköselle jatkosopimus Ferrarille.
Toivottavasti tieto ei ole "uutisankka" ja näin ollen Kimin F1 ura saisi ansaisemansa jatkosopimuksen.
https://www.suomif1.com/2018/08/espanjalaislehti-kimi-raikkoselle-jatkosopimus-ferrarille/
Samaa mieltä. Perjantaina voisi olla yksi harjoitus ja lauantaina joku lyhyt warm up ennen aika-ajoja.Ricciardo haluaisi vähemmän harjoitussessoita kisaviikonloppuisin. Ei kannata lauantaikisaa.
https://www.racefans.net/2018/08/11/ricciardo-wants-less-laps-of-nonsense-but-is-wary-of-adding-saturday-races/