F1-Uutisia 2020

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5660
Olikohan se vanha Monzaakin nopeampi (?) Hockenheim mitenkä tylsä kisa? Näin minä niitä muutaman mutten muista muuta kuin Ralfin voiton kaudella 2001. Tuo kuvaan vedetty punainen rata on kaukana ovaalista mutta pakottaisi varmaan tallit käyttämään minimimäärää siipeä. Kolmella DRS-alueella, totta kai.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Eiköhän se vaihtoehtoinen profiili olisi kuitenkin vuonna 2010 käytetty lisälenkillinen versio eikä tuo "Outer circuit". Tuo olisi todella lyhyt ja profiililtaan erikoinen, vaikkakin kieltämättä mielenkiintoinen.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4371
Vanhan Hocken kisat oli aina mielenkiintoisia, kierros mentii 70% lappu lattiassa, autot eli normaalia enemmän olemattomista siivistä johtuen, imuavusta oli merkittävää hyötyä, pakka pysyi hyvin kasassa, taistelupareja koko kisan ajan, lisäksi jännitettiin kenen kone laukeaa, kelivaihtelut radan ääripäissä jne. jne.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Vanhan Hocken kisat oli aina mielenkiintoisia, kierros mentii 70% lappu lattiassa, autot eli normaalia enemmän olemattomista siivistä johtuen, imuavusta oli merkittävää hyötyä, pakka pysyi hyvin kasassa, taistelupareja koko kisan ajan, lisäksi jännitettiin kenen kone laukeaa, kelivaihtelut radan ääripäissä jne. jne.
Jep, ittelle 90-luvulla Hocken kisat oli aina se mitä odottelin innoissani.

Radan alkupään hidastusshikaanissa oli melki joka kierroksella jotain jännää menossa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15039
Juuri olin laittaa saman jutun, mutta lähde olisi ollut Autosport.

Japanin Grand Prix on viimeksi peruttu vuonna 1978 tätä ennen kun vuosina 1985-1986 sitä ei vain erikseen muuten otettu mukaan kalenteriin ja vuoden 1975 Japanin Grand Prix pidettiin F1:stä varten testikilpailuna viime hetkellä varsinaisen ajamisen sijaan.

En ehtinyt myöskään kun kirjoitin Eppie Wietzesin ja Hans Mezgerin menehtymisistäkin toiseen toikkiin.
 
Viimeksi muokattu:

Vihreä lippu

Well-known member
Liittynyt
9.10.2019
Viestit
752
Vanhan Hocken kisat oli aina mielenkiintoisia, kierros mentii 70% lappu lattiassa, autot eli normaalia enemmän olemattomista siivistä johtuen, imuavusta oli merkittävää hyötyä, pakka pysyi hyvin kasassa, taistelupareja koko kisan ajan, lisäksi jännitettiin kenen kone laukeaa, kelivaihtelut radan ääripäissä jne. jne.
Totta samaa mieltä. Hyvä rata oli ”vanha” Hocke.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6187
Kunhan ei tuota 2010-vuoden räpellystä käytetä Bahrainissa. Ennemmin vaikka tuo versio, joka oikaisee suoraan ensimmäisen mutkayhdistelmän jälkeen tohon lyhyelle DRS-alueelle.

Tosin tuo versio taitaa olla liian lyhyt F1-radaksi.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6187
Kokemus pelaa isoa roolia noissa rankingeissa, jonka syystä nuo kokonaisuudet vääristyy. Nuohan on tehty F1-pelin uramodia varten, joten siihen sisältyy mm. auton kehittäminen. Ne ei siis pelkästään ajotaidoista tule.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5660
Kokemus pelaa isoa roolia noissa rankingeissa, jonka syystä nuo kokonaisuudet vääristyy. Nuohan on tehty F1-pelin uramodia varten, joten siihen sisältyy mm. auton kehittäminen. Ne ei siis pelkästään ajotaidoista tule.
Kaikki tällaiset asiat vain suosivat Vetteliä entistä enemmän, joten tuo vain herättää entistä enemmän kysymyksiä.

Ihan hyvä vaan, että Codemasters saa kritiikkiäkin paskasta pelistään. Ehkä se joskus jopa alkaa kehittää sitä eteenpäin eikä vain lisää turhaa jonnepurkkaa kuten satunnaisia vanhoja autoja ja jonkun helvetin "uramoodin".

Jos joku ei tiedä, niin YouTubessa on livenä parhaillaan Le Mansin 24 tunnin virtuaalinen kisa. Alustana on rFactor 2. Onpas mukavaa katsoa virtuaalista pelaamista, kun peli ei sekoile omiaan koko ajan. Gridillä on liki 60 autoa ja siitä huolimatta peli toimi täydellinen myös lähtötilanteessa.

 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15039
Portugalilainen A Bola -lehti kertoo että maahan kaavaillaan kahta kilpailua syksyksi Portimaon radalle. Joka ei ole ennen isännöinyt F1 kisaa. Samassa jutussa spekuloidaan Imolan F1 kisoista.
https://www.is.fi/formula1/art-2000006540617.html
Mitä muut Mieltä uudesta mahdollisesta Gp isännästä?
Portimao tai toiselta nimeltään myös Algarve ei olisi hassumpi paikka kieltämättä pitää kisaa.

Sen kuntoluokitus on nyt päivitetysti sittenkin vähän uutisoinniltaan vaihtelevasti niinkin aikaisin kuin maaliskuussa tänä vuonna 2.3 ja muutoin viimeistään vasta varsin vastoittain varmistuneesti ollut kuntoluokassa 1 FIA:n kuntoluokissa eli radalla voidaan pitää F1-kisa tai ensisijainen varakilpailu.

Portugalissa F1-kisan voisi ajaa myös Estorilissa.

Estorilin radalla on kuntoluokitus 1 FIA:n kuntoluokissa kuten Imolassa eli tällä lisenssiluokalla voidaan pitää F1-kisa tai ensisijainen varakilpailu silloin kun varsinaisia F1-kisoja peruuntuu kalenterista riittävä määrä edeltä.

Kuten on jo peruuntunut koronan johdosta/jälkiseurauksissa useampi kappale ja niillä voisi/olisi voinut korvata hyvinkin ainakin osan noista nk. Tuplakisoista.

Kun aika erikoisia kieltämättä ovat.

PS. Korjattu Algarven kuntoluokkaa koskenutta osuutta kun aiemmin se oli viimeksi tämän vuoden alussa tarkastaessani sitä luokkaa 2 eli viimesijaisen F1-varakilpailulisenssin luokkaa. Pitäisi päivittää varmaan tuota kisalisenssiratojen luokkaa toiseen toikkiin, mutta 2-7 radalla niistä tulevaan päivitykseen tätä vuotta koskien on epäselvyyksiä mukaan lukien lisenssin korotusneuvotteluissa oleva tai jo ollut Suomen KymiRing/Kymi Ring.

KymiRing/Kymi Ring on siinäkin mielessä sen verran uusi rata, että sitä ei jostakin erikoisesta syystä johtuen edes esiinny noissa FIA:n omissa kuntoluokitusradoissakaan. Ellei se sitten jo valmistuessaan saanut erikoisesti saman tien kuntoluokkaa 1, mutta yhtä erikoisesti sitä ei ole siinäkään tapauksessa merkitty noille listoille. Muutenkin taitaa Suomen Grand Prix RR-puolella olla kuitenkin radalle se ensisijainen hanke kaikin puolin ja sekin voi vaikuttaa hieman noille listoille pääsemiseen tai pääsemättömyyteen.
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9606
Sijainti
Helsinki
Kaikki tällaiset asiat vain suosivat Vetteliä entistä enemmän, joten tuo vain herättää entistä enemmän kysymyksiä.

Ihan hyvä vaan, että Codemasters saa kritiikkiäkin paskasta pelistään. Ehkä se joskus jopa alkaa kehittää sitä eteenpäin eikä vain lisää turhaa jonnepurkkaa kuten satunnaisia vanhoja autoja ja jonkun helvetin "uramoodin".
OT: Itse olen pitänyt Codemastersin peleistä ja toiseksi, on aivan turhaa vertaa pc-simua ja monialustapeliä keskenään. Codemasters on pelien kehityksessä joutunut ottamaan huomioon myös konsolipelaajat. Myös lisenssi aiheuttaa rajoituksia vauriomallinnukseen.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9606
Sijainti
Helsinki
KymiRing/Kymi Ring on siinäkin mielessä sen verran uusi rata, että sitä ei jostakin erikoisesta syystä johtuen edes esiinny noissa FIA:n omissa kuntoluokitusradoissakaan. Ellei se sitten jo valmistuessaan saanut erikoisesti saman tien kuntoluokkaa 1, mutta yhtä erikoisesti sitä ei ole siinäkään tapauksessa merkitty noille listoille. Muutenkin taitaa Suomen Grand Prix RR-puolella olla kuitenkin radalle se ensisijainen hanke kaikin puolin ja sekin voi vaikuttaa hieman noille listoille pääsemiseen tai pääsemättömyyteen.
Kymiringillä on FIA ja FIM:n korkein luokitus, vaikka sitä ei ole päivitetty FIA:n listaukseen.
Kansainvälisen autoliitto FIA:n luokitus: Grade 1 (korkein). Kansainvälisen Moottoripyöräliiton FIM:n luokitus: Grade A (korkein).
https://www.kymiring.fi/moottoriurheilu/
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15039
Kymiringillä on FIA ja FIM:n korkein luokitus, vaikka sitä ei ole päivitetty FIA:n listaukseen.


https://www.kymiring.fi/moottoriurheilu/
Hienoa, että näin on ja peräti suoraan ainakin näillä näkymin tuo korkein luokitus.

FIA varmaan päivittää listan sitten kaiketi loppuvuodesta, mutta Kymin radan tilanteen selvittyä epäselviä ratoja jää vielä 1-6 kappaletta.

Kappalemäärällä tarkoitan tietenkin tuota toiseen toikkiin tulevaa ratojen kuntoluokan päivityksen viestiä mikäli vain sellaisen kirjoitan.
 
Ylös