F1-Uutisia 2021

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Nykyisistä kymmenestä tallista seitsemän Brittein saarilla. Ferrari ja AlphaTauri Italiassa, Alfa Romeo Sveitsissä.
Missäs Haas pitää majaansa, Briteissä vissiin?
Asiasta toiseen: eihän nuo nykyiset koneetkaan mitään pisaralla pisimmälle moottoreita ole, siksi tuollainen, että ajetaan tankki melkein tyhjäksi kuulostaa minusta aika hurjalta. T:nimim "ainakin 10l jäljellä joka kisan jälkeen F4:ssa..."
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
Missäs Haas pitää majaansa, Briteissä vissiin?
Asiasta toiseen: eihän nuo nykyiset koneetkaan mitään pisaralla pisimmälle moottoreita ole, siksi tuollainen, että ajetaan tankki melkein tyhjäksi kuulostaa minusta aika hurjalta. T:nimim "ainakin 10l jäljellä joka kisan jälkeen F4:ssa..."
Banburyssa on se paikka, missä pitävät Euroopan-päämajaansa. Aikaisemmin sama toimi mm. Manorin toimipisteenä.

Mitä polttoaineeseen tulee, niin säännöissä on 110 kilon enimmäiskulutus kisan ajaksi, mutta jos talli laskee että 100 kiloa riittää kisan läpiviemiseen, niin sitten laitetaan tankkiin se määrä. (+vähän ylimääräistä installaatio-, lämmittely- ja jäähdyttelykierroksia sekä polttoainenäytettä varten)
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1977
Sijainti
Vyborg
Kyllä toi kertoo aika paljon siitä miten paljon Kimi arvostaa tuota vuoden 2005 Mclaren kilpuriaan enemmän, kuin vaikkapa 2007 Ferrari kalustoaan jossa voitti sentään maailmanmestaruuden jota ei tullut pari vuotta aikasemmin.
On selvää että Ferrari,Lotus eivät koskaan pystyneet rakentamaan autoa joka olisi sovinnut säädöiltään ja ajotyylille Kimin toivoiden mukaan, kuin Mclaren 2005.
Minkä takia Kimi on aina sanonut pitävänsä oman uransa suurimpana suosikkinansa juuri 2005 Mclarenin kilpuria!
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4296
Mitä luulette, olisiko Kimi mieluummin ottanut sen mestaruuden kaudella 2005 , kuin kaudella 2007? Toki ottaisi kummatkin, jos saisi valita. Mutta jos kuitenkin vain sen yhden mestaruuden saisi ottaa? Onko hienompi tulla muistetuksi Ferrari mestarina kuin McLaren mestarina?
 

Ronnie James

Well-known member
Liittynyt
25.11.2018
Viestit
154
Mitä luulette, olisiko Kimi mieluummin ottanut sen mestaruuden kaudella 2005 , kuin kaudella 2007? Toki ottaisi kummatkin, jos saisi valita. Mutta jos kuitenkin vain sen yhden mestaruuden saisi ottaa? Onko hienompi tulla muistetuksi Ferrari mestarina kuin McLaren mestarina?
Luulen että Kimiä ei kiinnosta.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1597
AlphaTauri Italiassa
eikö ainoa syy miksi Tauri on italiassa ole joku suullinen diili Paul Stoddartin (entisen Minardin omistajan) ja Red Bullin välillä silloin kun Red Bull osti Minardin? joku ettei Red Bull saisi muuttaa tiimin päämajaa esim. britteihin.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
eikö ainoa syy miksi Tauri on italiassa ole joku suullinen diili Paul Stoddartin (entisen Minardin omistajan) ja Red Bullin välillä silloin kun Red Bull osti Minardin? joku ettei Red Bull saisi muuttaa tiimin päämajaa esim. britteihin.
En osaa sanoa sen tarkemmin, mutta eiköhän suuri osa henkilöstöstä säilynyt samana, eikä tarvinnut lähteä muuttamaan. Lähinnä siis mekaanikkoja sekä sitä väkeä, jotka ovat koko ajan tehtaalla eivätkä matkusta kisoihin.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
Kolarit budjettikaton ulkopuolelle, ja FIA hyväksyy esitetyn laskun korjauksista....
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Eihän se sitten enää ole mikään budjettikatto. Isot tallit saavat jälleen avoimen shekin ja vapaat kädet tuhlata miten lystäävät. Ei pienillä talleilla ole kuitenkaan sellaiseen varaan. Jos Haasilta menee 10 miljoonaa auton raatojen paikkaamiseen, niin se on sitten 10 miljoonaa pois kehitystyöstä heillä. Budjettikaton tehtävä oli nimenomaisesti tasata kulutusta suurten ja pienten tallien välillä, ja se onnistuu vain silloin, kun kaikki kulut lasketaan osaksi budjettia.

Voidaan toki tehdä niin, että kaikki tallit maksavat kauden alussa osuuden erilliseen korjausbudjettiin, josta FIA myöntää varoja kolarivaurioiden korjaamiseen. Maksun suuruus voisi olla vaikka 3 % (tjsp) tallin keräämistä palkintorahoista edellisiltä kausilta. Ylijäämä voidaan sitten jakaa pois kauden lopussa osana seuraavan kauden menestysbonuksia. F1-autojen kasko.
 
Viimeksi muokattu:

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5732
Jos ajatus on Binotton, sen on pakko olla huono. Ihme että äijä saa olla tuolla vaikka menestystä ei tule ja kuitenkin ollut moottori-gatessa mukana.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
Tarkoittaisikohan tuo Monacon kisan siirtoa aikaisemmaksi, ehkä 8. tai 15.5. ajettavaksi? Miami olisi sitten 22.5. ja siitä olisi helpompi mennä Kanadaan vaikka 5.6. Välissä olevalla viikolla on Indy 500 ohjelmassa.
 
Ylös