En ymmärrä miksi asiaa ei ole jo korjattu, varsinkaan kun esteitä asialle ei ole. Itse rataan ei tarvitse kajota riittää että siirretään vain maata rinteestä radan toisella puolelle, leventäen radillion jälkeistä turva-aluetta ja leventäen radillionin edetävää turva-aluetta. Legenda säilyy muuttumattomana edelleen.Onko SPA:n rata liian vaarallinen? Eikö enää vastaa nykyajan turvallisuusvaatimuksia?
https://www.suomif1.com/2021/08/suosikkiradan-turvallisuus-herattaa-jalleen-kysymyksia-ne-kuvat-olivat-kammottavia/
Taitaa olla sama juttu kuin lentoturvallisuuden saamisesta kuolonuhrittomalle tasolle. Se on itseasiassa aika helppoa. Kukaan ei koskaan ikinä milloinkaan enää lennä eikä autoilla ajeta kilparadoilla tai missään muuallakaan.Kyllä radoista pitäisi tehdä niin turvallisia, että kukaan ei voi kuolla.
Eikös F3-sarjassa Hubert kuollut muutama vuosi sitten sen takia, että Eau Rougen jälkeinen turva-alue oli muutettu hiekasta asfaltiksi. Tällöin kaverit painoivat tuhatta ja sataa myös turva-alueen läpi ja yksi kavereista kilautti Hubertin hengiltä. Menettipä siihen melkein myös omat jalkansa.Kyllä radoista pitäisi tehdä niin turvallisia, että kukaan ei voi kuolla.
Ei, vaan Hubert kimposi rataa reunustaneista kaiteista takaisin radalle päin ja takaa tullut ajoi vastapalloon. Radillionin jälkeiset kaiteet oikealla muodostaa 'pussinpohjan' josta on lähes mahdoton päästä pois jos väistät radalla olevaa estettä oikealle.Eikös F3-sarjassa Hubert kuollut muutama vuosi sitten sen takia, että Eau Rougen jälkeinen turva-alue oli muutettu hiekasta asfaltiksi. Tällöin kaverit painoivat tuhatta ja sataa myös turva-alueen läpi ja yksi kavereista kilautti Hubertin hengiltä. Menettipä siihen melkein myös omat jalkansa.
Just just. Jos olis sun hengestä kyse, niin ajattelisit mitä yleisö siitä tykkää.Itse en näe tarpeellisena tai halua että moottoriurheilun tavoite olisi täydellinen turvallisuus. Tietty vaara on lajiin sisäänrakennettu ja on olennainen osa lajistoa. Ongelman ydinhän näyttänyt viime vuosina olevan enemmänkin yleisö, joskus muutama vuosikymmen sitten ihmiset ei olleet emotionaalisesti niin heikkoja kuin nykyään, kun mistä tahansa pikku jutustakin hysteriasoidutaan ja panikoidaan.
Joo hyvä huumorintaju kaverilla...että Kimi Räikkönen ei muista, milloin hän maailmanmestaruuden voitti. Mitäpä sitä vanhoja muistelemaan.
Olen pohtinut miksi Piquet jää niin vähälle huomiolle, vaikka menestyi huikean hyvin 80-luvulla. En vielä itse tuolla vuosikymmenellä seurannut formuloita. Onko sitten kyse pelkästään miehen v-mäisestä luonteesta vai onko mestaruuksissa jotain mikä ajaa niiden arvoa alaspäin.Vuoteen '68 tyssäs itellä. Piquet'n mestaruusvuosien kanssa sai kyllä miettiä. Jotenkin tuntematon kuljettaja mulle, vaikka onkin kolminkertainen mestari, eikä edes miltään esihistoriallisilta ajoilta.
Joo, tullut itsekin tätä joskus pohdittua. Että miksi Sennaa arvostettiin jo hänen elinaikanaan korkeammalle kuin Piquet. Sekä kansainvälisesti että myös brasilialaiset tuntuivat olevan enemmän Sennan, kuin Piquet:in puolella. Senna keräsi brasilialaisten sympatiat osakseen.Olen pohtinut miksi Piquet jää niin vähälle huomiolle, vaikka menestyi huikean hyvin 80-luvulla. En vielä itse tuolla vuosikymmenellä seurannut formuloita. Onko sitten kyse pelkästään miehen v-mäisestä luonteesta vai onko mestaruuksissa jotain mikä ajaa niiden arvoa alaspäin.