F1-Uutisia 2021

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Kyllä radoista pitäisi tehdä niin turvallisia, että kukaan ei voi kuolla.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4183
En ymmärrä miksi asiaa ei ole jo korjattu, varsinkaan kun esteitä asialle ei ole. Itse rataan ei tarvitse kajota riittää että siirretään vain maata rinteestä radan toisella puolelle, leventäen radillion jälkeistä turva-aluetta ja leventäen radillionin edetävää turva-aluetta. Legenda säilyy muuttumattomana edelleen.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2458
Aika jännä, pidin Hubertin kuoleman jälkeen ihan itsestäänselvänä että jotain muutoksia tulee väkisinkin. Mutta ei sitten näköjään. Onhan tuo todella vaarallinen paikka.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Kyllä radoista pitäisi tehdä niin turvallisia, että kukaan ei voi kuolla.
Eikös F3-sarjassa Hubert kuollut muutama vuosi sitten sen takia, että Eau Rougen jälkeinen turva-alue oli muutettu hiekasta asfaltiksi. Tällöin kaverit painoivat tuhatta ja sataa myös turva-alueen läpi ja yksi kavereista kilautti Hubertin hengiltä. Menettipä siihen melkein myös omat jalkansa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4183
Eikös F3-sarjassa Hubert kuollut muutama vuosi sitten sen takia, että Eau Rougen jälkeinen turva-alue oli muutettu hiekasta asfaltiksi. Tällöin kaverit painoivat tuhatta ja sataa myös turva-alueen läpi ja yksi kavereista kilautti Hubertin hengiltä. Menettipä siihen melkein myös omat jalkansa.
Ei, vaan Hubert kimposi rataa reunustaneista kaiteista takaisin radalle päin ja takaa tullut ajoi vastapalloon. Radillionin jälkeiset kaiteet oikealla muodostaa 'pussinpohjan' josta on lähes mahdoton päästä pois jos väistät radalla olevaa estettä oikealle.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Itse en näe tarpeellisena tai halua että moottoriurheilun tavoite olisi täydellinen turvallisuus. Tietty vaara on lajiin sisäänrakennettu ja on olennainen osa lajistoa. Ongelman ydinhän näyttänyt viime vuosina olevan enemmänkin yleisö, joskus muutama vuosikymmen sitten ihmiset ei olleet emotionaalisesti niin heikkoja kuin nykyään, kun mistä tahansa pikku jutustakin hysteriasoidutaan ja panikoidaan.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4565
Itse en näe tarpeellisena tai halua että moottoriurheilun tavoite olisi täydellinen turvallisuus. Tietty vaara on lajiin sisäänrakennettu ja on olennainen osa lajistoa. Ongelman ydinhän näyttänyt viime vuosina olevan enemmänkin yleisö, joskus muutama vuosikymmen sitten ihmiset ei olleet emotionaalisesti niin heikkoja kuin nykyään, kun mistä tahansa pikku jutustakin hysteriasoidutaan ja panikoidaan.
Just just. Jos olis sun hengestä kyse, niin ajattelisit mitä yleisö siitä tykkää.
Kova hemmo, ja pöljä.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3749
Tälläiseenkin leikkimieliseen kisailuun laitettiin nykyiset F1-kuljettajat. Piti muistella ulkomuistista F1-mestarit kautta aikain. Mihin olisitte päässeet itse? Vettelillä kyllä ilmiömäinen muisti 😃

 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13711
Muistan kaikki. Tai ainakin vielä viime vuonna.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5690
Vuoteen '68 tyssäs itellä. Piquet'n mestaruusvuosien kanssa sai kyllä miettiä. Jotenkin tuntematon kuljettaja mulle, vaikka onkin kolminkertainen mestari, eikä edes miltään esihistoriallisilta ajoilta.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1063
Vuoteen '68 tyssäs itellä. Piquet'n mestaruusvuosien kanssa sai kyllä miettiä. Jotenkin tuntematon kuljettaja mulle, vaikka onkin kolminkertainen mestari, eikä edes miltään esihistoriallisilta ajoilta.
Olen pohtinut miksi Piquet jää niin vähälle huomiolle, vaikka menestyi huikean hyvin 80-luvulla. En vielä itse tuolla vuosikymmenellä seurannut formuloita. Onko sitten kyse pelkästään miehen v-mäisestä luonteesta vai onko mestaruuksissa jotain mikä ajaa niiden arvoa alaspäin.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3749
Itsellä vielä 1980-luku oli hallinnassa, mutta 1970-lukuun siirryttäessä sitten kävi mahdottomaksi tämä.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3749
Olen pohtinut miksi Piquet jää niin vähälle huomiolle, vaikka menestyi huikean hyvin 80-luvulla. En vielä itse tuolla vuosikymmenellä seurannut formuloita. Onko sitten kyse pelkästään miehen v-mäisestä luonteesta vai onko mestaruuksissa jotain mikä ajaa niiden arvoa alaspäin.
Joo, tullut itsekin tätä joskus pohdittua. Että miksi Sennaa arvostettiin jo hänen elinaikanaan korkeammalle kuin Piquet. Sekä kansainvälisesti että myös brasilialaiset tuntuivat olevan enemmän Sennan, kuin Piquet:in puolella. Senna keräsi brasilialaisten sympatiat osakseen.

Kummatkin kolminkertaisia mestareita kuitenkin ja ajoivat uraansa F1:ssä osittain samaan aikaan. Ja kyllähän Piquet kävi kovia mestaruustaisteluja yhtä lailla Prostia ja Mansellia vastaan.



Yksi parhaista ohituksista F1 historiassa tämä allaoleva Senna vs Piquet

09f1f40c513c7e9c2f357bdcac1f34fb.jpg1-Piquet-e-Senna.jpg
 
Ylös