F1-Uutisia 2022

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2458
Ainahan ne menee "liian hiljaa" jos kuskeilta kysytään, mutta silti erikoista kyllä että noin iso ero näiden kahden turva-auton välillä. Olisi luullut että nuokin nyt olisi fian toimesta suht tarkkaan speksattu. Ei tuokaan nyt tietysti kauhean turvalliselta kuulosta jos siellä itse turva-auto vetää aivan limitillä mutkissa luistellen.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Ainahan ne menee "liian hiljaa" jos kuskeilta kysytään, mutta silti erikoista kyllä että noin iso ero näiden kahden turva-auton välillä. Olisi luullut että nuokin nyt olisi fian toimesta suht tarkkaan speksattu. Ei tuokaan nyt tietysti kauhean turvalliselta kuulosta jos siellä itse turva-auto vetää aivan limitillä mutkissa luistellen.
Livenä nähtynä, niin kyllähän turvis joutuu antamaan hanaa ihan tosissaan.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3749
Itselleni on tullut suuri yhtäläisyysmerkki Verstappenin autosta verrattuna Häkkisen ja Räikkösen McLareneihin. Häkkisellä oli erittäin nopea McLaren kausina 1999 ja 2000, ja samoin Kimillä 2005. Mutta vaikka auto oli nopea, se oli myös erittäin haavoittuva. Samoin kuin nyt Verstappenilla Red Bull.

Liekö sitten niin, että Adrian Neweyn autot ovat äärettömän nopeita, mutta samalla haavoittuvia kuun haavanlehti. Kolumnisti vertaa myös asiaa samoin:

https://www.iltalehti.fi/formulat/a/3003bdb5-e7af-4fb0-bbf0-4a9521b26d6f
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4183
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Motorsport.comin mukaan Audi ja Porsche eivät vielä tee päätöstä F1-projektien osalta ennen kuin "next-gen" moottorisäännöt on lyöty lukkoon. Autovalmistajat haluavat ehdottomasti, että ERS-H pudotetaan pois ja moottoreista tehdään teknisesti yksinkertaisempia mutta myös halvempia.

Porschen uskotaan olevan jo lähes varmasti lähdössä Red Bullin kelkkaan moottoritoimittajana, mutta Audin osalta homma on vielä auki. Audin puolelta olisi haluja ostaa jokin F1-talli pois kuljeksimasta – ja McLaren voi olla liian iso pala. Vaihtoehtona väläytetään Aston Martinia. Williamskin on luonnollisesti myynnissä mutta liekö heillä jo tallin perustukset niin levällään, ettei siinä ole mitään järkeä.

https://www.motorsport.com/f1/news/audi-porsche-f1-final-decision/9699218/
The Race spekuloi samasta aiheesta YouTube-kanavallaan. Sauberia ja Aston Martinia povataan vahvimmiksi ehdokkaiksi, jos Audi päättää lähteä mukaan omalla F1-moottorilla.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2339
Mikä juoni tuossa olisi että kaksi eri VAG-konsernin brändiä tulisi mukaan ykkösiin? Tuskin molemmat lähtisi kehittämään omaa konettaan? Onko tuota kuviota avattu jossain enemmän, itseltäni on mennyt tähän liittyvät uutisoinnit vähän ohi.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Mikä juoni tuossa olisi että kaksi eri VAG-konsernin brändiä tulisi mukaan ykkösiin? Tuskin molemmat lähtisi kehittämään omaa konettaan? Onko tuota kuviota avattu jossain enemmän, itseltäni on mennyt tähän liittyvät uutisoinnit vähän ohi.
No ainakin molemmilla on vähän erilainen ostajasegmentti. Ei kuitenkaan niin raju kuin Ferrarilla ja Alfa Romeolla, vaikkei nämä samaa konsernia ole vaan Stellantis omistaa ison osan Ferraria.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
Mikä juoni tuossa olisi että kaksi eri VAG-konsernin brändiä tulisi mukaan ykkösiin? Tuskin molemmat lähtisi kehittämään omaa konettaan? Onko tuota kuviota avattu jossain enemmän, itseltäni on mennyt tähän liittyvät uutisoinnit vähän ohi.
Voisiko tässä olla jopa porsaanreikä suunnitella moottoria pari kautta kahdella eri konseptilla, josta valitaan molemmille sama ja paras kahden kauden jälkeen?
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Itselleni on tullut suuri yhtäläisyysmerkki Verstappenin autosta verrattuna Häkkisen ja Räikkösen McLareneihin. Häkkisellä oli erittäin nopea McLaren kausina 1999 ja 2000, ja samoin Kimillä 2005. Mutta vaikka auto oli nopea, se oli myös erittäin haavoittuva. Samoin kuin nyt Verstappenilla Red Bull.

Liekö sitten niin, että Adrian Neweyn autot ovat äärettömän nopeita, mutta samalla haavoittuvia kuun haavanlehti. Kolumnisti vertaa myös asiaa samoin:

https://www.iltalehti.fi/formulat/a/3003bdb5-e7af-4fb0-bbf0-4a9521b26d6f
Noh, bensapumppu-ongelma ei red bullin koneisiin liittynyt ja viimeisin keskeytyskin vaikutti lähinnä joltai pöjältä ongelmalta, ku jostain alko vuotaan. McLrenin ongelmat kuitenki ajalla, jolloin koneita sai käyttää mielinmäärin ja olivat muutenkin viimeisen päälle viriviri, hyvä ku sen yhden kisan kestivät. En kyl lähtis vertaileen.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Voisiko tässä olla jopa porsaanreikä suunnitella moottoria pari kautta kahdella eri konseptilla, josta valitaan molemmille sama ja paras kahden kauden jälkeen?
Oma veikkaus, että jompi kumpi tulee nimeksi Red Bullin Powertrans moottorille.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6219
https://halloota.com/seiska-nea-22-julkaisi-rajuja-vaitteita-suhteestaan-mika-saloon-55-haukkui-minut-hksi-uhkaili-poliiseilla-ja-lakimiehilla/?fbclid=IwAR1XUgLIweHL93Sk-DUwD4WW9lAM0ZuAlbxI5SwhMf9ZEfPqNQ5KMbuRT4g
:D :D Noniih

Enemmän mua kiinnostaa tuossa videossa tuo väite, että autoin Kimi Sauberille.. Hmm Kimin kirjassa ja sanomien mukaan asia on jokseenki eri lailla kerrottu muistaakseni.

Itse en silleen ole diggailllu salosta koskaan. Tyypistä jää kuva, että olisin voittanut kaiken jos olisin saanut auton. Itse en tähän väittämään usko. Ei vain riittänyt salolla.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5690
https://halloota.com/seiska-nea-22-julkaisi-rajuja-vaitteita-suhteestaan-mika-saloon-55-haukkui-minut-hksi-uhkaili-poliiseilla-ja-lakimiehilla/?fbclid=IwAR1XUgLIweHL93Sk-DUwD4WW9lAM0ZuAlbxI5SwhMf9ZEfPqNQ5KMbuRT4g
:D :D Noniih

Enemmän mua kiinnostaa tuossa videossa tuo väite, että autoin Kimi Sauberille.. Hmm Kimin kirjassa ja sanomien mukaan asia on jokseenki eri lailla kerrottu muistaakseni.

Itse en silleen ole diggailllu salosta koskaan. Tyypistä jää kuva, että olisin voittanut kaiken jos olisin saanut auton. Itse en tähän väittämään usko. Ei vain riittänyt salolla.
Salon kirjan lukeneena mulle jäi kans sellainen tunne, että hän on ollut Häkkisen menestyksestä melko katkera. Rivien välistä oli luettavissa, että hänen ja Häkkisen välillä ei olisi ollut mitään muuta eroa kuin kalusto.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1921
Sijainti
Vyborg
Salon kirjan lukeneena mulle jäi kans sellainen tunne, että hän on ollut Häkkisen menestyksestä melko katkera. Rivien välistä oli luettavissa, että hänen ja Häkkisen välillä ei olisi ollut mitään muuta eroa kuin kalusto.
Tuntui Järvilehdon kohdalla olevan havaittavissa samaa Barcelonassa 2001, kun Häkkisellä hajosi vehkeet vikalla kierroksella Häkkisen johtaessa kisaa niin tuntui Lehdon äänen sävystä päätellen ilakoineen Mikan keskeytyksestä selostamossa.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1921
Sijainti
Vyborg
https://halloota.com/seiska-nea-22-julkaisi-rajuja-vaitteita-suhteestaan-mika-saloon-55-haukkui-minut-hksi-uhkaili-poliiseilla-ja-lakimiehilla/?fbclid=IwAR1XUgLIweHL93Sk-DUwD4WW9lAM0ZuAlbxI5SwhMf9ZEfPqNQ5KMbuRT4g
:D :D Noniih

Enemmän mua kiinnostaa tuossa videossa tuo väite, että autoin Kimi Sauberille.. Hmm Kimin kirjassa ja sanomien mukaan asia on jokseenki eri lailla kerrottu muistaakseni.

Itse en silleen ole diggailllu salosta koskaan. Tyypistä jää kuva, että olisin voittanut kaiken jos olisin saanut auton. Itse en tähän väittämään usko. Ei vain riittänyt salolla.
Salo on puhunut enemmän tai vähemmän potaskaa vuodesta nakki ja peruna, eikä asiaan ole tullut muutosta Salon uran jälkeen.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6219
Salo on puhunut enemmän tai vähemmän potaskaa vuodesta nakki ja peruna, eikä asiaan ole tullut muutosta Salon uran jälkeen.
Itse en muista kimin kirjasta kyllä, että saloa olis mainittu kertaakaan. Vaan kyse oli robertsonien perheen hyvästä työstä ja onnistuivat vakuuttamaan Peterin. Korjatkaa toki jos olen vääräss.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6219
Tuntui Järvilehdon kohdalla olevan havaittavissa samaa Barcelonassa 2001, kun Häkkisellä hajosi vehkeet vikalla kierroksella Häkkisen johtaessa kisaa niin tuntui Lehdon äänen sävystä päätellen ilakoineen Mikan keskeytyksestä selostamossa.
Juuh siis itselle jääny sama kuva. Tosin menestyminen vaatii myös hyvän luonteen. JJ ja salo ovat olleet aina niin itseään täynnä, että ovatko itse olleet este? Yleensä huippulahjakkaat yksilöt pääsee kyllä näyttämään kyntensä parhaissa tiimeissä. Toki salo ja JJ varmasti olisivat hyviä hulkenbergejä ja magnusseneja olleet. Ei mun mielestä ainesta kimi/häkkinen osastoon.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1063
Salolla ei koskaan ole ollut mitään filtteriä puheissaan. Puhuu asioista niin kuin haluaa ja jaksaa muistaa. Heikki Kullan kirjoittama kirja oli täyttä kuraa, kun kirjailijakaan ei halunnut haastaa minkään asian todenperäisyyttä.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3749
Salon kirjan lukeneena mulle jäi kans sellainen tunne, että hän on ollut Häkkisen menestyksestä melko katkera. Rivien välistä oli luettavissa, että hänen ja Häkkisen välillä ei olisi ollut mitään muuta eroa kuin kalusto.
No Britannian Formula 3-sarjassa olivat tasaväkisiä. Häkkinen voitti mestaruuden niukasti. Jos Salo olisi onnistunut voittamaan tämän Mika-Mika - sarjaksikin kutsutun F3- mestaruuden, olisikohan miesten urat menneet erilailla?

Toisaalta ei pikku-formuloissa menestyminen automaattisesti tarkoita menestymistä F1:ssä.

 
Ylös