Olen hieman hämmentynyt, voiko joku selventää, onko tämä, mitä tapahtui?
Piquet kommentoi marraskuussa 2021 Silverstonen tilannetta ja antoi ex F1-kuskina ja kolminkertaisena maailmanmestarina oman mielipiteensä tilanteesta, jossa hänen mukaan Hamilton teki "likaisen tempun" ja tahallaan työnsi autonsa Verstappenin kylkeen 250(?) kmh:n vauhdissa, aiheuttaen 51G:n kolarin Verstappenille. Hän käytti Hamiltonista termiä joka hänen mukaansa tarkoitti "heppua" tai vastaavaa. Yritiin löytää lisää tietoa termistä ja liitän vain pari sitaattia tähän.
"It is found out that the word Neguinho is also commonly used for either black or white people. The word is usually used to greet friends, and the meaning of it depends on the situation. It gets offensive on some occasions and normal on others."
Asiantuntijoiden mielipiteitä:
"Amparo, Gomes and Teixeira agree that the word “neguinho” in Portuguese does not have the same offensive weight as the word “nigger” in English. But they corroborate that this does not diminish the charge of disdain, inferiority and derision of the expression Pickett used to refer to Hamilton.
The point is, the disdain with which he addressed a driver who is someone in the same professional category as him. Lewis Hamilton has a name and is not a personal friend of Piquet. In our Brazilian-style racism, this is one way Was being inferior. , behaving like a brat.”
Eli siis heidän mukaansa Piquet osoitti "disdain, inferiority and derision" ja "behaving like a brat” Hamiltonia kohtaan, mikä omasta mielestä kuulostaa faktuaaliselta tilanteessa, jossa hän väitti Hamiltonin yrittäneen tarkoituksella saattaa toinen henkilö hengenvaaraan. En tiedä muista, mutta minun mielestä jokainen täysipäinen ihminen tuntisi samanlaisia fiiliksiä toista ihmistä kohtaan samassa tilanteessa.
Ja sitten jostain syystä tämä kommentti meni maailmalta täysin ohi aina juuri ennen 2022 Silverstonea, jolloin kansainvälinen media mysteerisesti löysi kyseisen kommentin, jätti enimmäkseen tai kokonaan mainitsematta asiayhteyttä ja itse Piquet:n väitettä (???) ja väitti hänen käyttäneen kovaa r-sanaa Hamiltonista.
Anteeksi?
Onko tämä lähelläkään, mitä tapahtui? Jos on, niin en löydä mitään logiikkaa journalistisessa, tai missään muussakaan mielessä.