F1-Uutisia 2022

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6219
Muutenkin lapsellista tuo Pikuetin ja Böönin jankkaus Yhyy ei nänä yhyy ole rasistisia sanoja oikeasti meän aikana. Joojoo kaikki tietää.

Keskustelu menee aina hiusten halkomiseksi. MItä jos nyt ei vain käytettäisi noita sanoja? Yksinkertaista?
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
251
Se mitä Piquet tai Bernie on sanonut, tai oletettavasti sanonut, kuuluu sananvapauden kovaan ytimeen. Se on heidän oikeutensa
Olen täysin eri mieltä noista sanomisista, mutta pöyristyneet lumihiutaleet vain täytyvät elää sen kanssa.o_O
 
Viimeksi muokattu:
  • Like
Reaktiot: IWE

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3782
Se mitä Piquet tai Bernie on sanonut, tai oletettavasti sanonut, kuuluu sananvapauden kovaan ytimeen. Se on heidän oikeutensa
Olen täysin eri mieltä noista sanomisista, mutta pöyristyneet lumihiutaleet vain täytyvät elää sen kanssa.o_O
Totta kai saa sanoa vaikka ihailevansa esim pedofiilejä tai nimitellä homoseksuaaleja mutta turha alkaa ihmetellä jos tulee bannia tai bisnekset alkaa tökkiä niin kuin Piquetti jo selitellyt sanomisiaan.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Se mitä Piquet tai Bernie on sanonut, tai oletettavasti sanonut, kuuluu sananvapauden kovaan ytimeen. Se on heidän oikeutensa
Olen täysin eri mieltä noista sanomisista, mutta pöyristyneet lumihiutaleet vain täytyvät elää sen kanssa.o_O
Tuskin kukaan on kuolemassakaan sen takia, että joillakin ei oikein aivo enää pelaa.
 

choyothe

Well-known member
Liittynyt
28.9.2013
Viestit
520
Olen hieman hämmentynyt, voiko joku selventää, onko tämä, mitä tapahtui?

Piquet kommentoi marraskuussa 2021 Silverstonen tilannetta ja antoi ex F1-kuskina ja kolminkertaisena maailmanmestarina oman mielipiteensä tilanteesta, jossa hänen mukaan Hamilton teki "likaisen tempun" ja tahallaan työnsi autonsa Verstappenin kylkeen 250(?) kmh:n vauhdissa, aiheuttaen 51G:n kolarin Verstappenille. Hän käytti Hamiltonista termiä joka hänen mukaansa tarkoitti "heppua" tai vastaavaa. Yritiin löytää lisää tietoa termistä ja liitän vain pari sitaattia tähän.

"It is found out that the word Neguinho is also commonly used for either black or white people. The word is usually used to greet friends, and the meaning of it depends on the situation. It gets offensive on some occasions and normal on others."

Asiantuntijoiden mielipiteitä:

"Amparo, Gomes and Teixeira agree that the word “neguinho” in Portuguese does not have the same offensive weight as the word “nigger” in English. But they corroborate that this does not diminish the charge of disdain, inferiority and derision of the expression Pickett used to refer to Hamilton.

The point is, the disdain with which he addressed a driver who is someone in the same professional category as him. Lewis Hamilton has a name and is not a personal friend of Piquet. In our Brazilian-style racism, this is one way Was being inferior. , behaving like a brat.”

Eli siis heidän mukaansa Piquet osoitti "disdain, inferiority and derision" ja "behaving like a brat” Hamiltonia kohtaan, mikä omasta mielestä kuulostaa faktuaaliselta tilanteessa, jossa hän väitti Hamiltonin yrittäneen tarkoituksella saattaa toinen henkilö hengenvaaraan. En tiedä muista, mutta minun mielestä jokainen täysipäinen ihminen tuntisi samanlaisia fiiliksiä toista ihmistä kohtaan samassa tilanteessa.

Ja sitten jostain syystä tämä kommentti meni maailmalta täysin ohi aina juuri ennen 2022 Silverstonea, jolloin kansainvälinen media mysteerisesti löysi kyseisen kommentin, jätti enimmäkseen tai kokonaan mainitsematta asiayhteyttä ja itse Piquet:n väitettä (???) ja väitti hänen käyttäneen kovaa r-sanaa Hamiltonista.

Anteeksi?

Onko tämä lähelläkään, mitä tapahtui? Jos on, niin en löydä mitään logiikkaa journalistisessa, tai missään muussakaan mielessä.
 

mokin

Well-known member
Liittynyt
9.9.2021
Viestit
239
Tuo videohan julkaistiin ilmeisesti vasta nyt, jonka takia asia on nyt pinnalla. Paikalliset ovat myös asiaa kommentoineet ja kyseisen termin käyttö kyseisessä tapauksessa on kuulemma niin ilmiselvää että asiaa ei saa pelastettua.

Miettikää kun Nelson Piquetin geenit kohtaavat Jos Verstappenin geenit mahdollisesti.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5105
Taitaa Maxtappen kairata ihan toista koloa, kun on tyytynyt yh-äitiin.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6219
Aika karua tuokin. Eka Max vie tallipaikan Kvyatilta ja sen jälkeen vielä tyttöystäväkin hyppäää Maxin kelkkaan. Fiilikset varmaan 5/5 :D
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8364
Sijainti
Helsinki
IMO aika turhasta tuo Nelson-kohu sai alkunsa. Englantilaiset tulkitsi väärin portugalin slangisanan ja herkkähipiäisinä vetävät siitä herneet nenään.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3782
Aika karua tuokin. Eka Max vie tallipaikan Kvyatilta ja sen jälkeen vielä tyttöystäväkin hyppäää Maxin kelkkaan. Fiilikset varmaan 5/5 :D
Tätä Kvyatin kohtaloa olen itsekin naureskellut että Verstappen ottaa hänen autollaan samantien voiton ja sen jälkeen entisen muijan ja ryhtyy lapsensa isäpuoleksi. Kvyatin kirvelyä ei varmasti helpota että Kelly Piquet jakaa someen myös yhteiskuvia Maxista ja lapsesta.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6219
Tätä Kvyatin kohtaloa olen itsekin naureskellut että Verstappen ottaa hänen autollaan samantien voiton ja sen jälkeen entisen muijan ja ryhtyy lapsensa isäpuoleksi. Kvyatin kirvelyä ei varmasti helpota että Kelly Piquet jakaa someen myös yhteiskuvia Maxista ja lapsesta.
Hahha. Aika karu kohtalo kyllä.

Toki voittoa helpotti kun mersut kolas ittensä ulos, mutta hieno voitto anyways. Tokkopa kvyatti olis pystynyt raapimaan voiton kun Kimi hiillosti puolet kisasta takana.
 

Proderoch

Well-known member
Liittynyt
8.10.2017
Viestit
73
IMO aika turhasta tuo Nelson-kohu sai alkunsa. Englantilaiset tulkitsi väärin portugalin slangisanan ja herkkähipiäisinä vetävät siitä herneet nenään.
Tässä tuskin konteksti tai sanan tarkoitus on epäselvää.


Lähetetty minun SM-F926B laitteesta Tapatalkilla
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
IMO aika turhasta tuo Nelson-kohu sai alkunsa. Englantilaiset tulkitsi väärin portugalin slangisanan ja herkkähipiäisinä vetävät siitä herneet nenään.
No vitut. Brassit itse sanoo ettei tuossa ole mitään tulkintavaraa.
 
Ylös