F1-Uutisia 2022

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3428
Sijainti
F1-fanikatsomo
En oikein tiedä mitä tarkoitat tällä, mutta Youtubessa ja F1TV:ssähän on nuo Tech Talkit? Esim. Zandvoortin kisasta on F1TV:ssä 19 minuutin video autojen uusista osista.
Jees, juuri nuo on tullut katsottua jossa Sam Collins ja Graig Scrabrough käy läpi teknisiä asioita, mutta niitä sessiota joissa tallin tekninen asiantuntija vastaa tehtyihin kysymyksiin autoon tuotujen muutosten vaikutuksia ei ole tuotu yleisölle suoraan.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1611
Koomista on myös se, että F1 mainostaa ympäristö sitä tätä ja tuota. Sit kisoja lisätään vaan. Eikös kisojen määrää pitäisi pienentää? Vähemmän matkustamista jne.

16 kisaaa olisi hyvä. 18 ehdoton maksimi. Ensinä voisi karsia kaikki lähi-idän kisat pois, koska eivät ole ihmisoikeuksissa länsimaiden tasolla.

Yleisesti esim singapore on aivan turha kilpailu. Rata on niin pitkäkin ja hidas, että huvittaa kun ainakin viimeksi autot ajoi kisan alussa kuin lämmittelykierroksella että bensa riittää.
Puhut asiaa. Tuo ympäristö hörhöily on vain valkopesua johon ei olisi edes mitään tarvetta. Siitä saatava hyöty on nolla. Se on tehnyt lajista liian kalliin ja rallin mm sarja toistaa tätä samaa virhettä. FIA on vaan ihan kuutamolla.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1611
Koomista on myös se, että F1 mainostaa ympäristö sitä tätä ja tuota. Sit kisoja lisätään vaan. Eikös kisojen määrää pitäisi pienentää? Vähemmän matkustamista jne.

16 kisaaa olisi hyvä. 18 ehdoton maksimi. Ensinä voisi karsia kaikki lähi-idän kisat pois, koska eivät ole ihmisoikeuksissa länsimaiden tasolla.

Yleisesti esim singapore on aivan turha kilpailu. Rata on niin pitkäkin ja hidas, että huvittaa kun ainakin viimeksi autot ajoi kisan alussa kuin lämmittelykierroksella että bensa riittää.
Sen verran kisoja että pystyy kaluston kuljettamaan laivarahdilla ja kumipyörillä. Ei lentorahteja. Ja kuskeilta kielletään myös lentäminen. Kisapaikoille laivalla tai maatapitkin. Sitten nähdään kuinka vihreä mokuttaja esim Vettel on kun laivamatka Ausseihin kestää 4 viikkoa. Loppuu hänenkin elvistelynsä polkupyörän selässä. Tämä kirjoitus oli tietty huumoria, älkää ottako valavasti.
 

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Todellisuudessa se tuskin kiinnostaisi kuin lajia intensiivisesti seuraavaa ja teknisestä kehityksestä kiinnostunutta joukkiota, kuten minua.
Eihän lätkässäkään sitä yleisöä kiinnosta minkälaisella uralla tai kaarella pelaaja haluaa luistimensa teroitettava, vaikka sillä itseasiassa on isohko merkitys pelaajan liikkumiseen kentällä.
Tuon vertauksen kautta jos ajattelee, niin ei mua sinänsä kiinnostaisi ennen joka matsia seurata millaisella terällä kukin pelaaja luistelee. Mutta toisaalta, jos tiedossa olisi, että joku pelaaja yleensä käyttäisi tietynlaisia luistimia ja tähän peliin olisi ottanut käyttöön uudenlaiset niin se voisi lisätä kiinnostusta seurata sen kyseisen pelaajan peliä ja onko hänellä nyt jotain uutta kykyä muihin verrattuna. Itse muutos ja sen ominaisuudet omana ohjelmana ei siis ehkä olisi kovin kiinnostavia vaan se toisi yhden lisäkiinnostuselementin itse pelin seuraamiseen.

Lisäksi teknisten muutosten esittely olisi hyvää purtavaa kommentaattoreille. Jos asia on jo esitelty jossain, on helpompi avata katsojalle vaikka miksi kuljettaja pystyy haastamaan muita jollain tietyllä rataosuudella vaikka muuten ei pysy vauhdissa ja viime kisassa ei ollut mitään jakoa missään. Teknisistä muutoksista kertova ohjelma tai osuus voi siis seurausvaikutuksena tuoda lisäarvoa itse tuotteeseen, vaikka sellaisenaan osuus ei katsojia paljoa houkuttelisi.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6392
Sen verran kisoja että pystyy kaluston kuljettamaan laivarahdilla ja kumipyörillä. Ei lentorahteja. Ja kuskeilta kielletään myös lentäminen. Kisapaikoille laivalla tai maatapitkin. Sitten nähdään kuinka vihreä mokuttaja esim Vettel on kun laivamatka Ausseihin kestää 4 viikkoa. Loppuu hänenkin elvistelynsä polkupyörän selässä. Tämä kirjoitus oli tietty huumoria, älkää ottako valavasti.
Muutenkin typerää, että rahan perässä yritetään tunkea jenkkimarkkinoille ja tehdään vitun tyhmiä ratoja tyhmiin paikkoihin että saadaan show. Miami ja vegas. Aivan turhia. F1 on geeneiltään kuitenkin kilvanajoa. Ei mitään nascar show/superbowl show tyyppistä. Jenkkeihin jos siellä nyt ylipäätään pitää kisata riittäisi yksi rata.
 
  • Like
Reaktiot: jjx

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Tuo ympäristö hörhöily on vain valkopesua johon ei olisi edes mitään tarvetta. Siitä saatava hyöty on nolla.
F1:n viherpesu ympäristöjutuilla tähdännee ensisijaisesti negatiivisen julkisuuden minimointiin, varsinaisten hyötyjen sijasta. Tai siis hyöty on se, että pyritään pienentämään todennäköisyyttä sille, että (Euroopan) joka kisassa pitäisi raahata elokapinan mielenosoittajia pois radalta.
 
  • Like
Reaktiot: jjx

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1611
Muutenkin typerää, että rahan perässä yritetään tunkea jenkkimarkkinoille ja tehdään vitun tyhmiä ratoja tyhmiin paikkoihin että saadaan show. Miami ja vegas. Aivan turhia. F1 on geeneiltään kuitenkin kilvanajoa. Ei mitään nascar show/superbowl show tyyppistä. Jenkkeihin jos siellä nyt ylipäätään pitää kisata riittäisi yksi rata.
Miami ja Vegas on keinotekoista ja muovista hömppää. Jos jenkkeihin halutaa lisää kisoja, niin hyviä ratoja kyllä löytyy mm. Watkins, Elkhart lake, Laguna sega mutta voi olla, että ne ei täytä enää määräyksiä ja ovat liian kapeita tai pumppuisia, mutta ei ole Monacokaan täyttänyt standardeja kymmeniin vuosiin ja sielä silti ajetaan.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1611
F1:n viherpesu ympäristöjutuilla tähdännee ensisijaisesti negatiivisen julkisuuden minimointiin, varsinaisten hyötyjen sijasta. Tai siis hyöty on se, että pyritään pienentämään todennäköisyyttä sille, että (Euroopan) joka kisassa pitäisi raahata elokapinan mielenosoittajia pois radalta.
Eipä näytä auttavan kun uk ssa kapina tukki radan ja jyskälä rallissa oli tynkäksi jäänyt kapina.

Kai tolla hybrid päätöksellä haluttiin myös että autotehtailla olisi näennäinen syy näyttää että ollaan vihreitä vaikka osallistutaan ykkösiin. Siis valkopestä osallistuminen sarjaan vaikka mitään käytännön hyötyä tästä viherpesusta ei ole.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5677
Puhut asiaa. Tuo ympäristö hörhöily on vain valkopesua johon ei olisi edes mitään tarvetta. Siitä saatava hyöty on nolla. Se on tehnyt lajista liian kalliin ja rallin mm sarja toistaa tätä samaa virhettä. FIA on vaan ihan kuutamolla.
Suomessakin uutisoitiin juuri tällä viikolla siitä, että Saksassa on suuri kasa päästöarvojen osalta laittomia öky-Mersuja odottamassa pääsyä takaisin Venäjän-markkinoille. Autot saastuttavat kuulemma niin paljon, ettei niiden modifiointi EU-alueella vaadittujen päästöarvojen saavuttamiseksi olisi taloudellisesti järkevää. Jos urheilu ei olisi käytännöllisesti katsoen ringissä runkkaavien apinoiden sisäpiirijuttu, niin joku voisi kysyä vastauksia tällaisiin ongelmiin seuraavan kerran kun joku hörhö alkaa puhua F1:sten ekologisuudesta.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9646
Sijainti
Helsinki
Ensi vuoden kisakalenteri julkaistu. Monaco ja Belgia pysyvät. Kiina ja Qatar palaavat, Espanjan kisa kesäkuulle ja Bakun kisa vapun aikoihin.

 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6392
T
Ensi vuoden kisakalenteri julkaistu. Monaco ja Belgia pysyvät. Kiina ja Qatar palaavat, Espanjan kisa kesäkuulle ja Bakun kisa vapun aikoihin.

Tämä on ihan järjetöntä. 24 kisaa. Qatarit ja Saudi arabiat ja bahrain ne vain pysyy kalenterissa. Joutaisivat pois. Tosin 100 miljoonaa syytä per kisa miksi ei jouda pois. Naurettavaa soopaa.

Itse poistaisin:
Qatar
Bahrain
Saudi Arabia
Miami
Las vegas
Abu Dhabi
 
  • Like
Reaktiot: jjx

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3428
Sijainti
F1-fanikatsomo
Kausi on 38 viikkoa pitkä ja ajetaan 24 kisaa
4 ekaa kisaa on joka 2.viikko
Baku & Miami peräkkäin, viikon breikki ja 3 kisaa putkeen.
Rauhallinen Montrealin visiitti jossa tyhjä viikko molemmin puolin. Mutta sitten tuleekin heinäkuun 4 kisan putki ja sen jälkeen 4vk kesätauko.
Pari kisaa peräkkäin ja väliviikolla siirtyminen Aasiaan, jossa Singapore & Suzuka peräkkäin, löysä siirtyminen Qatarin kautta Amerikan turneelle jossa 5 viikon aikana ajetaan 4 kisaa ja siirrytään tiukasti Abu Dhabiin päättämään kausi ilman turhaa odottelua.

Onhan tuossa 14viikonloppua jolloin tarvitsee keksiä jotakin tekemistä
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6392
Kausi on 38 viikkoa pitkä ja ajetaan 24 kisaa
4 ekaa kisaa on joka 2.viikko
Baku & Miami peräkkäin, viikon breikki ja 3 kisaa putkeen.
Rauhallinen Montrealin visiitti jossa tyhjä viikko molemmin puolin. Mutta sitten tuleekin heinäkuun 4 kisan putki ja sen jälkeen 4vk kesätauko.
Pari kisaa peräkkäin ja väliviikolla siirtyminen Aasiaan, jossa Singapore & Suzuka peräkkäin, löysä siirtyminen Qatarin kautta Amerikan turneelle jossa 5 viikon aikana ajetaan 4 kisaa ja siirrytään tiukasti Abu Dhabiin päättämään kausi ilman turhaa odottelua.

Onhan tuossa 14viikonloppua jolloin tarvitsee keksiä jotakin tekemistä
Miten ihmeessä Bakusta keretään Miamiin viikossa? :D Toki lentokoneet jne ja osa tavaroista menee etukäteen tai tiimeillä on monta settiä mitkä pyörii. Pois lukien autot tietenkin ja kriittiset osat, mutta silti aika kiire varmaan sunnuntaina purkaa kaikki ja saada miamiin ylös ne.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1611
T


Tämä on ihan järjetöntä. 24 kisaa. Qatarit ja Saudi arabiat ja bahrain ne vain pysyy kalenterissa. Joutaisivat pois. Tosin 100 miljoonaa syytä per kisa miksi ei jouda pois. Naurettavaa soopaa.

Itse poistaisin:
Qatar
Bahrain
Saudi Arabia
Miami
Las vegas
Abu Dhabi
Samaa mieltä, alkaa olemaan aika yhdentekeviä suurin osa kisoista kun niitä on niin paljon. Eniten tämä alkaa raastamaan faneja, tulee kyllä helposti ähky jopa tosi faneille. Noista aavikkokisoista vois keskustella myös onko niitä liikaa, mutta miksi 2 kisaa Italiassa eikä Saksassa yhtäkään, on sentään iso markkina-alue, tai nojoo, Saksassa ei ajeta koska kiinnostus on laskenut kun lehmän häntä, eikä kynnysrahoja pysty saamaan takaisin kun ei ole takuuta onko lehterit täynnä.
 
Ylös