F1-Uutisia 2024

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5735
Eikös heti Ferrari-lähdön jälkeen uumoiltu Audille? Näin muistelen.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
Minnekäs se Krack on matkalla? Hänestä huhuttiin jotain Audin yhteydessä, mutta kun hänen palkkaamisensa oli näiden kahden nyt potkut saaneen kaverin harteilla, niin aika epätodennäköiseltä vaikuttaa Krackin siirto uudessa valossa. Binottolle kun nakitettiin nyt alustavasti kaksoisrooli, niin lienee silti selvää, että hän tulee nimittämään apurikseen jonkun itselleen mieluisan kaverin.

Seidl sen sijaan voisi vaikka mennä Alpinelle hieromaan Saksan passiaan Toton selkää vasten ja tuoda moottorit mukanaan.
Isä Stroll haluaa Krackin vaihtoon koska tallin kehitys on polkenut paikallaan, eikä toivottua loikkaa ole tullut. Oton potkut oli aikanaan kanssa iso yllätys mutta liittyi ilmeisesti pojan suosimisen kieltäytymiseen.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5735
Minnekäs se Krack on matkalla? Hänestä huhuttiin jotain Audin yhteydessä, mutta kun hänen palkkaamisensa oli näiden kahden nyt potkut saaneen kaverin harteilla, niin aika epätodennäköiseltä vaikuttaa Krackin siirto uudessa valossa. Binottolle kun nakitettiin nyt alustavasti kaksoisrooli, niin lienee silti selvää, että hän tulee nimittämään apurikseen jonkun itselleen mieluisan kaverin.

Aston Martinin tallipäällikkö Mike Krack on ampunut lonkalta alas ne huhut, joiden mukaan hän siirtyisi F1-sarjaan vuonna 2026 tulevan Audin pomoksi.

Huhu lähti liikkeelle, kun Sauberin toimitusjohtajan Andreas Seidlin ja Audin F1-projektin nokkamiehiin kuuluvan Oliver Hoffmannin uutisoitiin ajautuneen törmäyskurssille. Sauberin haltuunsa ottavan Audin väitettiin pistävän Sedlin pihalle.

- Oli yllättävää nähdä nimeni linkitettynä tuohon projektiin. Työskentelin monta vuotta Sauberilla, joten huhu tuli luultavasti sen myötä. Tietenkin olen sitoutunut tähän tiimiin (Aston Martin). Olen erittäin sitoutunut tähän tiimiin, Krack tyrmää siirtohuhut RacingNews365:lle.

Formula ykkösissä tällaiset huhut ovat arkipäivää. Krack ei ole todellakaan antanut häiritä niillä ajatuksiaan.

- Olemme niin kiireisiä tehdäksemme autoistamme nopeampia, että meillä ei ole aikaa kaikille näillä huhuille ja mediassa velloville jutuille.”
Sportti.comin juttu
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719

Aston Martinin tallipäällikkö Mike Krack on ampunut lonkalta alas ne huhut, joiden mukaan hän siirtyisi F1-sarjaan vuonna 2026 tulevan Audin pomoksi.

Huhu lähti liikkeelle, kun Sauberin toimitusjohtajan Andreas Seidlin ja Audin F1-projektin nokkamiehiin kuuluvan Oliver Hoffmannin uutisoitiin ajautuneen törmäyskurssille. Sauberin haltuunsa ottavan Audin väitettiin pistävän Sedlin pihalle.
Niin, olen itse lukenut Hoffmannin halunneen palkata Krackin Seidlin tilalle, mutta myös sellaista että Seidl olisi yrittänyt kammeta Hoffmannia ulos ja Krackia joko hänen tilalleen tai Seidlin oman ylennyksen myötä Seidlin vanhaan pestiin.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9727
Sijainti
Helsinki
F1-komissio piti eilen tapaamisen ja seuraavista asioista tehtiin päätökset.

- Pistejärjestelmä ei muutu.
- Minimipaino nousee 2kg (Kuljettaja 82kg, auto 800kg)
- Kaudelle 2026 suunnitelmissa yhdeksän pre-season testipäivää
- Ko. kauden tekniset säännöt julkaistaan 17.10
- Kulukattoon ei lasketa tallin ajanvietekustannuksia (Team Entertainment), vanhempainvapaita, eikä sairauspäiviä

https://www.fia.com/news/formula-1-commission-meeting-23072024-media-statement
 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4324
Vuonna 2026 autot saavat testata ennen kauden alkua jatkossa yhdeksän päivän ajan kolmen eri testitapahtuman aikana.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9727
Sijainti
Helsinki
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Bruno Famin on Alpinen varapresidentti. Tuo tallipäällikön virka oli vain väliaikainen harrasteluprojekti vakituista tp:tä etsiessä.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1101
Tuleeko välitankkaukset takaisin 2026 uusien sääntöjen myötä? Kun katsoo vanhempia kisakoosteita niin välitankkaukset toi todella paljon lisää variaatioita taktiikkaan. Mielestäni nykyisen rengassäännön ohella se lisäisi taktisia mahdollisuuksia.

Polttoaineen määrä voisi silti olla rajattu yhteensä 100kg (nykymääeä muistaakseni). Turvallisuusongelmat saisi todennäköisesti ratkaistua teknisesti esim auton oltava 1 sek paikoillaan kun letku irroitettu tai tulee 5sek rangaistus.

Olisi hieno nähdä, että jokin kuljettaja ottaisi lähtöön enemmän bensaa ja hardit, toinen lähtisi taaempaa kevyellä ja softeilla, jolloin molemmilla olisi optimoitu rengas+polttoainekuorma, mikä lisäisi autojen nopeuseroja kilpailun eri vaiheissa.

Mielestäni turvallisuuden nojalla on poistettu yksi erittäin tärkeä taktinen puoli lajista, mikä pitäisi olla ratkaistavissa teknisesti. Lisäisi myös renkaanvaihtajien turvallisuutta kun allejäämisen riski tai renkaan huonon kiinnityksen riski pienenisi.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1036
Ylös