F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
mn97 sanoi:
Tässä juuri näkee tämän muun muassa mersunkin miten sen nyt sanois, ylimielisyyden ja tyhmyyden. Sauberhan oli aikoinaan yksi menestyksekkäimpiä tulokastalleja, mutta edes se ei riittänyt, vaan Mersu todellakin kuvitteli, että maailmanmestareita pitää olla heti ensimmäisellä kaudella muuten ei lähdetä leikkiin mukaan. Itse väitänkin, että Mclarenin-Mercedes paketin mestaruuksista suurinta vastuuta kantoi ne Mclaren ja Häkkinen nimisen tahot. 2000-luvulla tuo mersu on ollut lähinnä rasite kuin etu Mclarenille.
Urheilullisen menestyksen olisivat ilmeisesti vielä sietäneet - olihan Frentzenin vauhti parhaimmillaan ihan lupaavaa 1994 - mutta suurempi ongelma oli se, ettei Sauber löytänyt sponsoreita, vaan suuri osa leikistä jäi Mercedesin maksettavaksi. '94 tapahtunut sekoilu Broker-nimisen yhtiön kanssa taisi sitten olla viimeinen pisara, Sauber ei koskaan nähnyt sponssirahoja. Tilalle hankittu Tissot-diili oli käsittääkseni Mersun puolelta hoidettu. Lisäksi McLaren oli ja on edelleen haluttu yhteistyökumppani erityisesti pr-puolen toimivuuden ansiosta. Radallakin näyttävät saavan homman toimimaan silloin tällöin. :wink:
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
mn97 sanoi:
Aivan samaa kukkoilua se on ollut Toyotallakin. Muistan aivan selvästi silloin joskus, että Toyotan tavoitteena oli olla voittajatatalli viimeistään vuonna 2003. :D Suuria puheita, pieniä tekoja.
Mites sina voit tuollaista muistaa kuin MINA en edes muista :confused: :cool: Olen meinaan seurannut alusta asti tuota hommaa ja tallilla oli tavoitteena aluksi paasta vain kisaan (silloin oli 107 % saanto) Viimekaudenkin tavoite oli saada pari podiumi. Talla kaudella tavoite saada ensimmainen voitto.
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
butterfly sanoi:
Mites sina voit tuollaista muistaa kuin MINA en edes muista :confused: :cool: Olen meinaan seurannut alusta asti tuota hommaa ja tallilla oli tavoitteena aluksi paasta vain kisaan (silloin oli 107 % saanto) Viimekaudenkin tavoite oli saada pari podiumi. Talla kaudella tavoite saada ensimmainen voitto.
Kyllä se vaan oli niin!. Eikös avaus voiton pitänyt tulla jo viime kaudella?. On jopa oikeus, että tämä corolla-team ei pääse huipulle pelkän budjettinsa avulla...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
mn97 sanoi:
Aivan samaa kukkoilua se on ollut Toyotallakin. Muistan aivan selvästi silloin joskus, että Toyotan tavoitteena oli olla voittajatatalli viimeistään vuonna 2003. :D
Toisella kaudella? No ei kyllä ollut. Taitaa tämä Toyotan "floppaus" johtua lähinnä siitä, että joillain f1:n seuraajilla on ollut aivan epärealistisen suuret odotukset.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Toyota on laittanut kyllä hirveän summan rahaa tuohon touhuun ja ainakin tätä kirjoittaessa tulokset ovat olleet aika vaisuja, kisanopeus puuttunut niistäkin kisoista missä lähdetty eturivistä. Samoin tuntuu tuo jatkuvuus olevan aika huonolla pohjalla tuolla toyotalla, jätkiä menee edes taas kuin pyöröovessa, taitaa "vähän" olla paineita menestymisen kannalta jo? Kai se siitä, emmä tiiä...
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
äxä sanoi:
Erimielisyydet Gascoynen Toyota-potkujen syy

Nyt on sitten ihan virallistakin tämä uutinen. Jäämme odottamaan Mclarenin pressitiedotetta... :p
´


Eipä sittenkään ainakaan Mclarenille, ainakaan Turun Sanomien tietojen mukaan:

Ei tarjouksia huipputalleista

Uutta työpaikkaa ei Gascoynelle ole tarjolla huipputalleista. BMW kävi kuumana viime syksynä, mutta on menettänyt kiinnostuksensa. McLarenilla Gascoyne toimi 1988 aerodyamistinina, mutta brittilähteiden mukaan Ron Dennis vihaa Gascoynea samalla tapaa kuin insinööri vihaa Dennisiä.

Luultavasti Gascoyne palaa F1-kehiin aikanaan jonkun pikkutallin leivissä. Sen Gascoyne on tehnyt selväksi, että ainakaan japanilaisten kanssa hän ei enää halua tehdä töitä.


Saattapi olla ura vaakalaudalla jos ei ihmeitä tapahdu. Näyttää vähän siltä että kaveri olisi polttanut siltoja takanaan oikein urakalla ja nyt sitten on maksun aika.... Mutta jäämme odottamaan miten asia kehittyy.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Janne A. sanoi:
Kyllä se vaan oli niin!. Eikös avaus voiton pitänyt tulla jo viime kaudella?. On jopa oikeus, että tämä corolla-team ei pääse huipulle pelkän budjettinsa avulla...
Ei se vaan niin kylla ollut!Talli ilmoitti ennen viimekautta etta ekaa podiumia ollaan hakemassa. Joka toteutuikin. Kauden edetessa tavoite siirtyi myoskin siihen etta 3 sijaa valmistajien sarjassa haetaan (joka ois ehka ilman indianopolisia onnistunutkin). Mutta nyt vasta puhutaan siita etta ensimmaista VOITTOA odotellaan. Voi olla realistista monacossa jossa b-malli tulee kuvioihin. Onneahan sita vaaditaan tietty lisaksi.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
äxä sanoi:
´


Eipä sittenkään ainakaan Mclarenille, ainakaan Turun Sanomien tietojen mukaan:

Ei tarjouksia huipputalleista

Uutta työpaikkaa ei Gascoynelle ole tarjolla huipputalleista. BMW kävi kuumana viime syksynä, mutta on menettänyt kiinnostuksensa. McLarenilla Gascoyne toimi 1988 aerodyamistinina, mutta brittilähteiden mukaan Ron Dennis vihaa Gascoynea samalla tapaa kuin insinööri vihaa Dennisiä.

Luultavasti Gascoyne palaa F1-kehiin aikanaan jonkun pikkutallin leivissä. Sen Gascoyne on tehnyt selväksi, että ainakaan japanilaisten kanssa hän ei enää halua tehdä töitä.


Saattapi olla ura vaakalaudalla jos ei ihmeitä tapahdu. Näyttää vähän siltä että kaveri olisi polttanut siltoja takanaan oikein urakalla ja nyt sitten on maksun aika.... Mutta jäämme odottamaan miten asia kehittyy.

Joo, ilmeisemmin varsin hankalahko henkilo Mike on mutta toivon etta han joskus ykkosiin palaa. Sillahan on vuoden loppuun asti toyotan kanssa sopimus eli ei ennen sita ainakaan. Japanilaisten kanssa toimiessa taytyy olla vahan joustavampi koska he ovat varsin errrr sanoisinko erilaisia kuin eurooppalaiset. Tosin suomalaiset nayttaa tulevan hyvin heidan kanssa toimeen :thumbup:
 

-antsa-

Member
Liittynyt
13.3.2006
Viestit
7
butterfly sanoi:
Joo, ilmeisemmin varsin hankalahko henkilo Mike on mutta toivon etta han joskus ykkosiin palaa. Sillahan on vuoden loppuun asti toyotan kanssa sopimus eli ei ennen sita ainakaan. Japanilaisten kanssa toimiessa taytyy olla vahan joustavampi koska he ovat varsin errrr sanoisinko erilaisia kuin eurooppalaiset. Tosin suomalaiset nayttaa tulevan hyvin heidan kanssa toimeen :thumbup:
Juu, Mika Salo erityisesti :) .
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
butterfly sanoi:
Ei se vaan niin kylla ollut!Talli ilmoitti ennen viimekautta etta ekaa podiumia ollaan hakemassa. Joka toteutuikin. Kauden edetessa tavoite siirtyi myoskin siihen etta 3 sijaa valmistajien sarjassa haetaan (joka ois ehka ilman indianopolisia onnistunutkin). Mutta nyt vasta puhutaan siita etta ensimmaista VOITTOA odotellaan. Voi olla realistista monacossa jossa b-malli tulee kuvioihin. Onneahan sita vaaditaan tietty lisaksi.
Niin tottakai puheet on pienentyneet, kun voitoista ei olla lähellekään taisteltu ja sitä ensimmäistä voittoa tuskin tälläkään kaudella tulee. Hyvä kun pääsevät red bullien edelle.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
mn97 sanoi:
Niin tottakai puheet on pienentyneet, kun voitoista ei olla lähellekään taisteltu ja sitä ensimmäistä voittoa tuskin tälläkään kaudella tulee. Hyvä kun pääsevät red bullien edelle.
Ehheh. :nope: Kukahan sita voitoista on puhunut?

:alppu:
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Trullille uusi soppari tarjottu. (huhu?)

JARNO TRULLI (kuvassa) on saanut Toyotalta tarjouksen jatkaa sopimustaan peräti kolmella vuodella. Italialaislähteiden mukaan Trullin toinen vaihtoehto on siirtyminen BMW:lle, mutta kaikkein mieluiten hän jatkaa nykyisessä tallissaan.

Tekninen johtajan Mike Gascoynen lähdön uskottiin vaikuttavan Trullin asemaan. Miehet tulivat yhdessä Renaultilta.

Iltalehti.fi-sivuilta.

En tieda miten luotettava on uutinen mutta jos pitaa paikkansansa niin onpas pitkaa sopimusta pukkaamassa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
butterfly sanoi:
En tieda miten luotettava on uutinen mutta jos pitaa paikkansansa niin onpas pitkaa sopimusta pukkaamassa.
No mikäpä ettei? Huhujen mukaan Ralfinkin sopimus (optioineen) on 2009 loppuun.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
- En usko monenkaan miehen katsovan jalkapalloa sillä ajatuksella, että he pystyisivät pelaamaan paremmin kuin David Beckham, mutta useimmat miehen uskovat moottoriurheilua katsoessaan, että he pystyisivät olemaan yhtä hyviä kuin Michael Schumacher. Auton ajamiseen liittyy paljon enemmän samankaltaisuuden tunnetta,
Joopa joo. Tosiasiassa autolla ajon vertailu formulaan on sama kuin vertaisi kävelyä jalkapalloon.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Turun Sanomat/F1 sanoi:
Japanilaisjätit uhkaavat lähteä

Turun Sanomat, Imola

HEIKKI KULTA

Japanin autoteollisuuden jättiläiset Toyota ja Honda uhkaavat yhä vakavammin vetäytyä F1-urheilusta. Kumpaakin tallia ärsyttää kansainvälisen autoliiton FIA:n puheenjohtajan Max Mosleyn poukkoileva sääntöpolitiikka. Toisaalta kumpikin on syvästi pettynyt myös saavuttamiinsa tuloksiin.

Honda piti maanantaina kriisipalaverin.

Vain testeissä ja aika-ajossa kilpailukykyinen auto on kauden neljässä Grand Prix -kilpailussa menettänyt vauhtinsa ja kärsinyt rengaspulmista. Malesian palkintosijoituskin johtui enemmän vastustajien epäonnesta kuin Hondan onnistumisesta.

Geoff Willisin asema horjuu

Tekninen johtaja Geoff Willis joutuu ilmeisesti sijaiskärsijäksi. Näyttää ilmeiseltä, että hänet aiotaan siirtää toisiin tehtäviin. RA106 -auton jatkuvat ongelmat takarenkaiden kanssa ovat yhä seikkaperäisesti selvittämättä.

Toyota ehti jo hyllyttää oman teknisen johtajansa Mike Gascoynen. Britti on yhtiön palveluksessa vielä lokakuun loppuun, kunnes palaa varmuudella jonkun toisen tallin riveissä kilparadoille.
Näin! Japsit tulee uholla, huomataan ettei ollakkaan sitä mitä luullaan, syytetään jotain muuta (tosin ihan aiheesta), pakataan kamat ja häivytään. Butterfly, Roenick97 ja Barco, toivon teidän kanssa yhdessä että Heikki Kulta puhuu satuja samanlailla japsien sarjasta lähtemisestä kuin että Kimi olisi menossa Ferrarille ehdottomalla sopimuksella.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Tuo japsien asenne on tosiaan kumma. Juontaa juurensa varmaan jo maan kulttuurista jossa häviäminen on järkyttävä häpeä. Tämän takia ne kisakuskitkin yrittävät liikaa ja hosuvat, eivätkä ikinä saavuta mitään.

Toyota on varmaan jo menettänyt aikamoiset rahat, mikäli budjettiin on uskominen. Ja Hondalla vasta ensimmäinen kausi täydessä omistuksessa, jos huhu pitää paikkansa niiin äkkiä niille tulee kusi sukkaan. Tosin ymmärtäähän sen jo taloudellisestikin että menestystä pitäisi tulla. Varsinkin kun seuraavaksi kaudeksi tarvitaan uusi iso pääsponsori.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
Mikä ihmeen itkuraivari tuolle Heikki Kullalle on oikein tullut? "Malesian palkintosijoituskin johtui enemmän vastustajien epäonnesta" on kyllä aika kovaa tavaraa, kun ottaa huomioon että Malesian kisa on tähän mennessä ollu ainoa kisa, jossa Jensen Button ei ole kärsinyt ongelmista. Silloin sitten oltiinkin samassa vauhdissa kuin Fernando Alonso. Toki se ei millään tavalla mairittele tallia, että 4 kisasta yhdessä on toinen kuljettaja onnistunut ajamaan ilman ongelmia. Siinä mielessä Hondalla ilman muuta on petrattavaa. Tuo "kriisipalaveri" on mielenkiintoinen sanavalinta sille että Jensen Button käy tehtaalla motivoimassa joukkoja.

Lähinnä tuo Heikki Kullan anuksesta ongittu sisäpiirimielipide vaikuttaa ajoituksensa puolesta lähinnä McLarenin ongelmien peittelyltä. Kuten minä jo Australian jälkeen sanoin, ei se kisa kertonut McLarenin kilpailukyvystä yhtään mitään. Nyt kun ajettiin vähän normaalimpi kisa, ladojen hitaus kävi jälleen harvinaisen selväksi. Se että aika-ajoissa on muutama kierros extra-bensaa ei ole hyvä selitys sille, että nopeus häviää Ralf Schumacherin Toyotalle. McLarenin surkeutta piilottaa tällä hetkellä hyvin juuri Hondan, Giancarlo Fisichellan ja Felipe Massan sähläys.

Mitä tulee Willisin asemaan, niin Honda on kuitenkin yhdessä Ferrarin kanssa varikon kärsivällisin talli. Tämä tarkoittaa sitä ettei Gascoynejä ole odotettavissa, mikäli ei ole myös laittaa tilalle jotain parempaa. Itse autohan Hondalla on erinomainen, aivan Ferrarin ja Renaultin tasoa. Siitä ei ole vain vielä saatu irti paljonkaan. Siinä mielessä tekninen johtaja saakin tuntea painetta tällaisen alkukauden jälkeen.

Mitä tulee näihin poistumisiin MM-sarjasta, on Hondan odotusarvo siinä suhteessa kuitenkin melko pieni. Todennäköisemmin lähteviä ovat ainakin Renault ja Toyota. Honda kuitenkin pisti paljon rahaa tähän kiinni vuosi sitten ja tulevaisuus on yksi sarjan valoisimmista. Tätä sirkusta on halvennettava nopeasti siten, että 100 - 150 miljoonaa euroa vuodessa riittää suurimmillekin talleille. Se vaatii palkkakattoja ja monia teknisiä ratkaisuja. Lienee taas melko helppo arvata ketä hankaa vastaan. Maikkarin uutisissa Ron Dennis haluaa lajin suosion kasvattamista sääntömuutosten primaari tarkoituksena. Eli siis antakaa mun polttaa lisää rahaa...
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Barco:[ sanoi:
Se että aika-ajoissa on muutama kierros extra-bensaa ei ole hyvä selitys sille, että nopeus häviää Ralf Schumacherin Toyotalle..
Aina välillä vaikuttaa että sun kirjoituksissa on jotain järkeäkin, mutta sitten sinnä väliin tulee tämmöisiä ylilyöntejä että ei tuo jätkä voi olla tosissaan. Hengitätkö ollenkaan kirjoittaessa?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös