F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Mikkoz84 sanoi:
Olenko joskus sanonut, että kuljettajat suunnittelevat autot?? Uskon kuitenkin, että kuskeilla on vaikutusta auton kehitykseen tietyiltä osin.
No tottakain kuljettajilla on osa auton kehityksessä. Kuskeiltahan ne insinöörit kaiken palautteen saa. :D Mutta tää on taas siellä off- topicin puolella... :thumbfh: :thumbfh:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mikkoz84 sanoi:
Olenko joskus sanonut, että kuljettajat suunnittelevat autot?? Uskon kuitenkin, että kuskeilla on vaikutusta auton kehitykseen tietyiltä osin.
Varmasti osin, mutta kuinka paljon ? Säätöihin on kuskilla paljonkin sanomista, mutta suunnitteluun, epäilen vahvasti kuskin merkitystä.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
jps sanoi:
Varmasti osin, mutta kuinka paljon ? Säätöihin on kuskilla paljonkin sanomista, mutta suunnitteluun, epäilen vahvasti kuskin merkitystä.
Eli meinaat, että kuljettaja ei käy aerodynamiikkatiimin palaverissa kertomassa omaa versiotansa ilmapartikkeleiden käyttäytymisestä diffuusorin jättöreunalla :p
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Törni sanoi:
Eli meinaat, että kuljettaja ei käy aerodynamiikkatiimin palaverissa kertomassa omaa versiotansa ilmapartikkeleiden käyttäytymisestä diffuusorin jättöreunalla :p

No ei muut paitsi Sumi ja Alonso, nuo armoitetut autonkehittäjät ja miksei siis suunnittelijatkin. :eek:
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
formulastara sanoi:
No ei muut paitsi Sumi ja Alonso, nuo armoitetut autonkehittäjät ja miksei siis suunnittelijatkin. :eek:
Maailmanmestarit (ja varsinkin moninkertaiset sellaiset) ovat tietysti aina oma lukunsa :thumbup:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Törni sanoi:
Eli meinaat, että kuljettaja ei käy aerodynamiikkatiimin palaverissa kertomassa omaa versiotansa ilmapartikkeleiden käyttäytymisestä diffuusorin jättöreunalla :p
Epäilen vahvasti kuskien intoa ja kykyä ottaa osaa myöskin jousituksen, iskunvaimennuksen, vaihdelaatikkojen, voimansiirron yms suunniteluun ja detaljeihin. Kyllähän kuski noin pääsääntöisesti ottaa kantaa noihin, mutta harva noin laiskuuttaan viitsii. Paitsi Räikkönen, joka taasen on liian tyhmä tai vähän kiinnostunut asiasta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Törni sanoi:
Eli meinaat, että kuljettaja ei käy aerodynamiikkatiimin palaverissa kertomassa omaa versiotansa ilmapartikkeleiden käyttäytymisestä diffuusorin jättöreunalla :p
Varmasti kuljettajan balanssikertomuksista käy ilmi, jos virtaus irtoaa silloin kun sen ei pitäisi. Niitä ongelmia kylläkin sitten ratkovat aivan muut tyypit kuin kuljettajat. Hondakuskeja on turha syyttää auton aerodynamiikan huonoudesta. Tietenkin kuljettaja voi esittää toiveita, millaisia ominaisuuksia hän autolta haluaa. Insinöörit sitten tekevät autosta sellaisen, jos se onnistuu suorituskykyä alentamatta.

Ferrarilla näyttää suorituskyky alentuneen, kun ovat kuunnelleet Kimin pyyntöjä. Se ei kuitenkaan ole Kimin vika, jos inssit tyhmyyttään tekevät autosta hitaamman vain siksi, että se istuisi Kimin käteen.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Niin, eihän se varsinkaan Italialaisten mielestä voi olla auton vika Ferrarilla. Se on kuitenkin ihan ymmärrettävää, kun ajattelee näitä tifosoja kaikessa kiihkomielisessä naiviudessaan.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Milkman sanoi:
Ferrarilla näyttää suorituskyky alentuneen, kun ovat kuunnelleet Kimin pyyntöjä. Se ei kuitenkaan ole Kimin vika, jos inssit tyhmyyttään tekevät autosta hitaamman vain siksi, että se istuisi Kimin käteen.

Hehe, mikä provoo. Ihanko itse tämän vedenpitävän päättelyn rykäisit?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
formulastara sanoi:
Hehe, mikä provoo. Ihanko itse tämän vedenpitävän päättelyn rykäisit?
Fakta on täällä toiselta nimeltään provo? Ferrarin tuloskäyrä on alentunut sitä myötä, kun Kimin kiittelemiä muutoksia on tehty.

Sitä en tiedä, johtuuko tuloskäyrän aleneminen näistä muutoksista. Voi olla että johtuu. Ainakin Kimin pääinssi jossain vaiheessa antoi ymmärtää, että he ovat myöntyneet Kimin vaatimuksille sen sijaan, että toimisivat niin kuin ovat aina ennen nähneet parhaaksi.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Milkman sanoi:
Fakta on täällä toiselta nimeltään provo? Ferrarin tuloskäyrä on alentunut sitä myötä, kun Kimin kiittelemiä muutoksia on tehty.

Sitä en tiedä, johtuuko tuloskäyrän aleneminen näistä muutoksista. Voi olla että johtuu. Ainakin Kimin pääinssi jossain vaiheessa antoi ymmärtää, että he ovat myöntyneet Kimin vaatimuksille sen sijaan, että toimisivat niin kuin ovat aina ennen nähneet parhaaksi.

Pidetäämpäs tosiaan ne faktat faktoina ja mutut mutuina. Näytä mulle artikkeli missä Kimin pääinssi on moista väittänyt, äläkä keksi noita omassa päässäsi.

Ei ne todellakaan autoja ala hidastamaan sen tähden että ne sopisi paremmin jonkun ajotyylille.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
formulastara sanoi:
Pidetäämpäs tosiaan ne faktat faktoina ja mutut mutuina. Näytä mulle artikkeli missä Kimin pääinssi on moista väittänyt, äläkä keksi noita omassa päässäsi.
Se oli joskus espanjan GP:n aikoihin maikkarilla, varmaankin tulosruudussa.
Ei ne todellakaan autoja ala hidastamaan sen tähden että ne sopisi paremmin jonkun ajotyylille.
:jaska:

Auton tekeminen nopeammaksi ei ole pelkkä lineaarinen prosessi. Ongelma on, jolleivät kuskin ja autonvalmistajan käsitykset hyvästä autosta kohtaa. Kun kaksi erillaista käsitystä yhdistetään, tulos voi olla suorastaan huono. Mutta joskus sekin on tehtävä, jotta päästään rakentamaan voittaja-autoa yhteisymmärryksessä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Huvittaa nämä F1-toimittajien tms. muu-urheilutoimittajien jutut.:D

Suumahheri oli ajanut 9 kk tauon jälkeen Ferrarin 60-vuotisjuhlissa F1-autoa. Toimittajan mukaan Luca di MontezeMolo oli sitten kehunut miten kovakuntoinen ja nopea Sumi oli.:ahem:

Kun oli körötellyt siellä muitten seassa sitä 50-60 km/h.:rolleyes:
 

TMK

Well-known member
Liittynyt
6.6.2007
Viestit
388
Ferrarilla näyttää suorituskyky alentuneen, kun ovat kuunnelleet Kimin pyyntöjä. Se ei kuitenkaan ole Kimin vika, jos inssit tyhmyyttään tekevät autosta hitaamman vain siksi, että se istuisi Kimin käteen.
Miksiköhän kimin McLaren oli vuonna 2005 formuloiden nopein auto?Vai eikö muka mäkeillä kuunneltu Kimin neuvoja?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Juzo sanoi:
Montoya hioi auton huippuiskuun...
Mielenkiintoista miten Williamsin viimeisimmän huipun vuodet ajoittautuivat Montoyan aikaan. Ja heti kun kaveri istuu McLareniin, alla on taas kulkeva auto. Vähän samanlainen tuuri kuin Alonsolla. Olispa Kimilläkin.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Jospa Kimiltä ei säätäminen onnistu kun siirtyi suoraan Renault-merkkisestä pulkasta ykkösiin. Kannattaisikohan mennä vuodeksi treenaamaan Räikkönen Robertson Racingille.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Kyllähän se Ross ihan asiaa puhuu. Schumi osasi ottaa autosta kaiken irti ja oikealla hetkellä. Tällä tarkoitan kykyä ajaa nopeita kierroksia juuri silloin kuin niitä tarvittiin. Kuka muu kuljettaja säätää autoa kierroksen aikan yhtä paljon kuin Schumi? Mielestäni ei kukaan! Tällä hetkellä Ferrarin taktiikassa on RB:n mentävä aukko joka toivon mukaan korjaantuu piakkoin.

PS. ei ne kuljettajat niitä autoja tee!! Kuljettajat antavat palautetta auton käyttäytimisestä ym.. :rolleyes:
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Jeeves sanoi:
Kimillekö? Itsehän tuo muistaakseni valitteli aliohjaamista.. :rolleyes:
Taisi olla jotain vikaa McLarenin tehtaan puolella. Montoya ei yksinkertaisesti saanut suunnittelemiaan osia ajoissa käyttöön. Ei ihme, että mies turhautui lopulta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös