F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Formula1Fan sanoi:
Eikös jokainen minardilla ajanut kuski ole kierroksistaan maksanut. Spossirahoilla tai muilla vastaavilla...tainnu stoddartilta rahat loppua, kun pitää yleisöltäkin pummata...
Minardilla on aina kuvaan kuulunut että vauhdista saa maksaa, ajoi matkustaja sitten itse tai oli kyydissä.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
DFiaA sanoi:
Minardilla on aina kuvaan kuulunut että vauhdista saa maksaa, ajoi matkustaja sitten itse tai oli kyydissä.


-eiks tolla stottartilla ollu jotain visioita paluusta omana tallina takas ykkösiin...jos se vaikka kerää rahaa siihen projektiin...2000 eskoo on miljaardin alku,eikö :rolleyes:
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Briatore säikkyy Ferrarin ensi vuoden rengasetua

HEIKKI KULTA

Äärimmäisen täpäräksi kääntynyt rengassota on viimein havahduttanut edes yhden radoilta tämän kauden jälkeen vetäytyvän Michelinin pääkäyttäjistä.

Renaultin tallipäällikkö Flavio Briatore vaatii suureen ääneen ensi kauden rengassääntöjen radikaalia muuttamista ja lähinnä sileisiin slicks-renkaisiin siirtymistä.

Jos säännöt pysyvät - kuten tällä hetkellä näyttää - samoina 2007, Bridgestonen nykyiset käyttäjät - varsinkin Ferrari - saavat suunnattoman edun puolelleen.

- Kun kaikki ajavat samalla merkillä, sitä jo nyt käyttävät hyötyvät varmasti. Mielestämme kattojärjestö FIA:n ja Bridgestonen pitäisi sopia kumiseosten ja rengasrakenteen täydellisesti muuttamisesta. Ei ole reilua tarjota etua niille, jotka jo ovat sillä puolella. Enkä välitä vain Ferrarista. Minusta kaikkien pitää saada tasapuolinen mahdollisuus, Briatore jyrisee.


Bridgestone ei jaa tietoa

Bridgestonen edustaja vakuutti Turun Sanomille Espanjan Grand Prix -varikolla, että mitään rengastietoutta ei tässä vaiheessa voida tarjota ensi vuonna japanilaisleiriin siirtyville Michelinin talleille. Sehän ei olisi reilua Bridgestonen nykyisiä käyttäjiä kohtaan.

Bridgestonella myös uskotaan, että vuoden 2007 säännöt noudattavat nykykäytäntöä. Isompaa muutosta voidaan edellyttää vasta uuden ajan vuoden 2008 MM-sarjaan.

Ensi vuoden autojen suunnittelu on täydessä käynnissä. Michelinin tallit ovat Renault, McLaren, Honda, Red Bull, BMW Sauber ja Toro Rosso. Bridgestonen puolella ovat jo valmiiksi Ferrari, Toyota, Williams, Midland ja Super Aguri.

- Jos siirrymme rengasmonopoliin, se täytyy tehdä oikealla tavalla. Autoja on hidastettava ja Max Mosley pystyy vaikuttamaan vauhtiin renkaiden kautta. Täytyy varmistaa, ettei joku viisi vuotta Bridgestonen kanssa ajanut pääse hyötymään liikaa, Briatore mesoaa.

Ihan hyvä, että Briatore otti tämän asian puheeksi. eri asia on onko tällä mitään vaikutusta, mutta esim. williams leiristä perusteltiin tämän kauden rengasmerkin valintaa juuri ensi kautta ajatellen, että on sitten vuoden kokemus bridgestonen renkaista. williamsilla kyllä varmaan tiedettiin, että ongelmia tulee tänä vuonna olemaan niin vaihdettiin samalla rengasmerkkiä ja otettiin "välivuosi" :cool:
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Villeneuve: My engine didn't drop
16 May 2006
BMW reported on Thursday that due to a transit error Jacques Villeneuve's engine had to be changed for the Spanish Grand Prix. Reports in other media said clumsy team members at the Nurburgring dropped the engine. Villeneuve denies these reports.

Villeneuve explained: "I want to clarify that my engine was never dropped by the team as some people seem to think and wrongly reported. The team detected a problem after the race in Nürburgring and the engineers decided that it was not worth risking to use this engine in Barcelona as they knew there was a problem."

"This was really a shame for the race but the rule is the same for everyone. Anyway, our engines have progressed and are more reliable so we will OK in Monaco, I am sure!"

"Barcelona was satisfying, the race pace was good, the car quick and pleasant to drive even with a heavy fuel load. I think that our race set-up choices were good and our tyre choice was perfect."

"I chose softer compounds and these were getting better during the race so I believe that even softer tires could have worked well. Unfortunately, there were not enough cars breaking down ahead of and 12th was the best we could do starting from the last row. Nevertheless, I am really happy for the team for having scored another point, thanks to Nick.
Jaa-a...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Rip3 sanoi:
HEIKKI KULTA

Äärimmäisen täpäräksi kääntynyt rengassota on viimein havahduttanut edes yhden radoilta tämän kauden jälkeen vetäytyvän Michelinin pääkäyttäjistä.

Renaultin tallipäällikkö Flavio Briatore vaatii suureen ääneen ensi kauden rengassääntöjen radikaalia muuttamista ja lähinnä sileisiin slicks-renkaisiin siirtymistä.

Jos säännöt pysyvät - kuten tällä hetkellä näyttää - samoina 2007, Bridgestonen nykyiset käyttäjät - varsinkin Ferrari - saavat suunnattoman edun puolelleen.

Bridgestone ei jaa tietoa

Bridgestonen edustaja vakuutti Turun Sanomille Espanjan Grand Prix -varikolla, että mitään rengastietoutta ei tässä vaiheessa voida tarjota ensi vuonna japanilaisleiriin siirtyville Michelinin talleille. Sehän ei olisi reilua Bridgestonen nykyisiä käyttäjiä kohtaan.

Bridgestonella myös uskotaan, että vuoden 2007 säännöt noudattavat nykykäytäntöä. Isompaa muutosta voidaan edellyttää vasta uuden ajan vuoden 2008 MM-sarjaan.

Ensi vuoden autojen suunnittelu on täydessä käynnissä. Michelinin tallit ovat Renault, McLaren, Honda, Red Bull, BMW Sauber ja Toro Rosso. Bridgestonen puolella ovat jo valmiiksi Ferrari, Toyota, Williams, Midland ja Super Aguri.

- Jos siirrymme rengasmonopoliin, se täytyy tehdä oikealla tavalla. Autoja on hidastettava ja Max Mosley pystyy vaikuttamaan vauhtiin renkaiden kautta. Täytyy varmistaa, ettei joku viisi vuotta Bridgestonen kanssa ajanut pääse hyötymään liikaa, Briatore mesoaa.

Ihan hyvä, että Briatore otti tämän asian puheeksi. eri asia on onko tällä mitään vaikutusta, mutta esim. williams leiristä perusteltiin tämän kauden rengasmerkin valintaa juuri ensi kautta ajatellen, että on sitten vuoden kokemus bridgestonen renkaista. williamsilla kyllä varmaan tiedettiin, että ongelmia tulee tänä vuonna olemaan niin vaihdettiin samalla rengasmerkkiä ja otettiin "välivuosi" :cool:
Miten nämä nykyiset Michelin-tallit voivat suunnitella ensi kauden autojansa, kun renkaan käyttäytymisestä ei ole mitään tietoa? :confused:

Tekevät Toyotat sitten ens vuonna. :nope:
 

Sami H

Well-known member
Liittynyt
22.9.2003
Viestit
613
Sijainti
Pori
Siipijuttua:
FIA:n päätös olla tutkimatta Ferrarin joustoisan siivekkeen laillisuutta on saanut muut tallit tutkimaan vastaavanlaisia siivekeratkaisuja kilpailukyvyn parantamiseksi. Tarkastuksissa Ferrarin takasiiveke on ollut sääntöjen mukainen, mutta suurissa nopeuksissa siivekkeen epäillään taipuvan säännöissä sallittujen rajojen yli. Tapausta on kuitenkin vaikea tutkia ja Ferrarin katsotaan käyttävän edukseen sääntöjen porsaanreikää.
Brittilähteiden mukaan ainakin Williams ja McLaren olisivat uusimassa siivekkeensä taipuisammaksi Ferrarin malliin. Jo tällä viikolla McLaren testaa uutta siivekeratkaisua Paul Ricardilla.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Sami H sanoi:
Brittilähteiden mukaan ainakin Williams ja McLaren olisivat uusimassa siivekkeensä taipuisammaksi Ferrarin malliin. Jo tällä viikolla McLaren testaa uutta siivekeratkaisua Paul Ricardilla.
Heh. Kuis se kunnianmies Ron nyt tollei. Luultavasti FIA kieltää Williamsin ja McLarenin "liian" taipuisat siivet seuraavassa kisassa, mutta Ferrarille ei tehdä mitään. :alppu:
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Banaani sanoi:
Heh. Kuis se kunnianmies Ron nyt tollei. Luultavasti FIA kieltää Williamsin ja McLarenin "liian" taipuisat siivet seuraavassa kisassa, mutta Ferrarille ei tehdä mitään. :alppu:
Huomaa, että Ronkin alkaa jännittää :D
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Moe Szyslak sanoi:
Miten nämä nykyiset Michelin-tallit voivat suunnitella ensi kauden autojansa, kun renkaan käyttäytymisestä ei ole mitään tietoa? :confused:

Tekevät Toyotat sitten ens vuonna. :nope:
Ehkä vähän paremmin selviävät, toyotalla on mielestäni eniten ongelmia mekaanisenpidon puolella tai ainakaan se ei toimi koko kisapituutta tasaisesti, huipputalleista. Mutta joka tapauksessa tulee auton suunnitelusta kyllä iso haaste :idea:

Yhden rengastoimittajan politiikka on perssiistä! En tosin tiedä kuinka tasapuolisesti Bridge tulee talleja kohtelaamaan ja minkä tallin toivomuksien mukaan renkaita kehitetään? Mutta jotenkin vaan tuntuu, että alankin toivomaan Räikkösen Ferrari sopimusta :thumbup:

Renkaillahan tätä lajia pystytään käsittääkseni parhaiten kontroloimaan?

Eri asia olisi, jos FIA toimittaisi renkaat talleille ja ajettaisiin samoilla renkailla 3-4 vuotta säästyisi moni penni, mutta Mosleyn aikana tälläistä ei ainakaan tapahdu. F1 renkaiden "status" voisi olla myytävänä tyylliin renkaat tarjoaa Pirelli :wink: voitaisiin myydä jokaiseen osakilpailuun erikseen. Kaupallinen laji, kun on kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Rip3 sanoi:
Ehkä vähän paremmin selviävät, toyotalla on mielestäni eniten ongelmia mekaanisenpidon puolella tai ainakaan se ei toimi koko kisapituutta tasaisesti, huipputalleista. Mutta joka tapauksessa tulee auton suunnitelusta kyllä iso haaste :idea:

Yhden rengastoimittajan politiikka on perssiistä! En tosin tiedä kuinka tasapuolisesti Bridge tulee talleja kohtelaamaan ja minkä tallin toivomuksien mukaan renkaita kehitetään? Mutta jotenkin vaan tuntuu, että alankin toivomaan Räikkösen Ferrari sopimusta :thumbup:

Renkaillahan tätä lajia pystytään käsittääkseni parhaiten kontroloimaan?

Eri asia olisi, jos FIA toimittaisi renkaat talleille ja ajettaisiin samoilla renkailla 3-4 vuotta säästyisi moni penni, mutta Mosleyn aikana tälläistä ei ainakaan tapahdu. F1 renkaiden "status" voisi olla myytävänä tyylliin renkaat tarjoaa Pirelli :wink: voitaisiin myydä jokaiseen osakilpailuun erikseen. Kaupallinen laji, kun on kyseessä.

Munkin mielestä renkaiden kehityksen voisi jäädyttää pitemmäksi aikaa, kaikki tietää minkä tallin mukaan bstone tekee renkaat.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mikkoz84 sanoi:
Munkin mielestä renkaiden kehityksen voisi jäädyttää pitemmäksi aikaa, kaikki tietää minkä tallin mukaan bstone tekee renkaat.
No, puhuttaessa ajasta jälkeen 2007 ei ole toistaiseksi lainkaan varmaa, että Bridgestone edes on se ainut rengastoimittaja. Ainakin Pirellin kiinnostuksesta on puhuttu. Itse en olisi yllättynyt, jos myös Kumho osallistuisi tarjouskilpailuun.
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
WebSlave sanoi:
No, puhuttaessa ajasta jälkeen 2007 ei ole toistaiseksi lainkaan varmaa, että Bridgestone edes on se ainut rengastoimittaja. Ainakin Pirellin kiinnostuksesta on puhuttu. Itse en olisi yllättynyt, jos myös Kumho osallistuisi tarjouskilpailuun.
Juu toivotaan, että 2007 jälkeen saataisiin enemmän kuin kaksi rengastoimittajaa. Olisihan se hyvä juttu, jos esim Ferrarilla, McLarenilla, Renaultilla ja Hondalla olisi oma hovitoimittaja niin nähtäisiin ehkä oikeasti kärjessä vaihtelua ja erilaisia taktiikoita. Toki rengastestaukseen palaa rahaa sitten aikalailla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Rip3 sanoi:
Juu toivotaan, että 2007 jälkeen saataisiin enemmän kuin kaksi rengastoimittajaa.
Ei saada. Se on säännöissä, että vuodesta 2008 siirrytään yhteen toimittajaan. Käytännössä vain siirrytään jo ensi kaudella, koska Michelin vetäytyy "ennen aikojaan". Siksi se ensi kaudella on auttamatta Bridgestone muiden halukkaiden puuttuessa, mutta kaudesta 2008 eteenpäin toimittaja on valitsematta.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Moe Szyslak sanoi:
Miten nämä nykyiset Michelin-tallit voivat suunnitella ensi kauden autojansa, kun renkaan käyttäytymisestä ei ole mitään tietoa? :confused:

Tekevät Toyotat sitten ens vuonna. :nope:
Kenenkäs vika tuo nyt sitten on? Mitäs ajavat Misukoilla, olisivat nyt tehneet williamsit.. :rolleyes:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
General FUp sanoi:
Kenenkäs vika tuo nyt sitten on? Mitäs ajavat Misukoilla, olisivat nyt tehneet williamsit.. :rolleyes:
:rolleyes: jos pitäis noin alkaa kikkailla, ja antaa tasoitusta, niin olkoon sitten :rolleyes:

Jos kaikilla on samat renkaat, niin kyllä kaikkien pitäis olla niiden kanssa samalla viivalla ...... ettei taas mene siihen Ferrarin suosimiseks ja 'sopupeliks'.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
General FUp sanoi:
Kenenkäs vika tuo nyt sitten on? Mitäs ajavat Misukoilla, olisivat nyt tehneet williamsit.. :rolleyes:
Onhan Williamsillakin ollut vaikeuksia saada renkaansa toimimaan.

Suurin ero noissa renkaissa on ihan siinä periaatteessa miten saadaan sekä etu- että takarengas toimimaan. Miseliini on tässä suhteessa enämpi tasapainossa, joten nykyiset uudet BS-tiimit ovat kokeneet juuri eniten ongelmia takapään pidon kanssa, kun rengas käy liian kylmänä koko ajan.
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Mitäs täällä itketään renkaista, Kimihän menee Ferrarille, eikös? :wink:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös