Alonso ei saa riittävästi hyötyä kehitystyöstään
Viime kauden jälkeen Renault'lta McLarenille siirtynyt Alonso on mielestään parantanut McLaren-auton suorituskykyä merkittävästi, muttei ole saanut tästä työstään tarpeeksi hyötyä itselleen, vaan tallikaveri Lewis Hamilton on saanut saman hyödyn Alonson kehitystyöstä. Viime kaudella McLaren ei saavuttanut yhtään voittoa, kun taas tänä vuonna voittaja on tullut jo kuusi.
- Viime vuonna McLaren ei kulkenut mihinkään. Minä muistan, miten auto kulki joulukuun testissä ja kuinka se kulki Australian avauskisassa. Niillä kuudella sekunnin kymmenyksellä, jotka minä toin, ei ole ollut merkitystä missään vaiheessa, kun me kaksi kuljettajaa olemme kilpailleet vastakkain. Se on se eripura, joka minulla on ollut koko kauden ajan, mutta kenellä ei olisi ongelmia pomonsa suhteen? Alonso taustoitti.
Alonso vakuutti, ettei eripuraa ole tallikaveri Hamiltonin kanssa.
- Meidän välillämme ei ole sotaa tai mitään sellaista. On loogista, ettemme ole parhaita kavereita, mutta kunnioitamme toisiamme. Minulla ei ole ongelmaa hänen suhteen eikä hänelle minun suhteen. Jos jollakulla on ongelma, on se tallin suhteen, Alonso totesi.
Alonso ei ole vielä päättänyt, jatkaako McLaren-uraansa myös ensi kaudella.
- En tiedä, missä ajan ensi kaudella. Ainoa asia, jonka tiedän, on se, että minulla on sopimus McLarenin kanssa ja voin ajaa heillä, Alonso kommentoi espanjalaismedialle.