Ei ne säännöt kyllä noi sano...Rusina sanoi:Siis missä kohtaa Hamilton vetäytyi turva-autosta yli viiden autonmitan päähän? Säännöthän sanovat, että Hamiltonin pitää pysyä alle autonmitan päässä turva-autosta.
"40.10 The safety car shall be used at least until the leader is behind it and all remaining cars are lined up behind him. Once behind the safety car, the race leader must keep within 5 car lengths of it (except under 40.13 below) and all remaining cars must keep the formation as tight as possible."talakem sanoi:Ei ne säännöt kyllä noi sano...
Hamilton unelmoi mestaruudesta, Vettel unelmoi Hamiltonin keskeytyksestä ja Webber kärsi tästä.Rusina sanoi:Tuo video tosin kyllä lähinnä varmisti tapausta: Vettelillä oli paljon enemmän aikaa reagoida kuin Webberillä. Webber ehätti jarruttaa helposti, Vettel ei ollut edes lähellä ehtimistä
Enpä usko, että FIA antaa Hamiltonin ollessa kyseessä mitään rangaistustaJeeves sanoi:Hamilton unelmoi mestaruudesta, Vettel unelmoi Hamiltonin keskeytyksestä ja Webber kärsi tästä.
Tuskin tuosta mitään rangaistusta tulee, kunhan vähän nuhtelevat. Korkeintaan joku parin tonnin sakko ja tulevaisuuteen sääntötarkennus.
Hamiltonhan ensin melkein ohitti turva-auton, sitten jäi radan sivuun hidastelemaan joten Webberin piti jarruttaa ettei selvästi ohittaisi Hamiltonia.Rusina sanoi:Tuo video tosin kyllä lähinnä varmisti tapausta: Vettelillä oli paljon enemmän aikaa reagoida kuin Webberillä. Webber ehätti jarruttaa helposti, Vettel ei ollut edes lähellä ehtimistä
Se vain ihmetyttää, että Webberillä oli vain vähän aikaa reagoida, mutta helposti onnistui jarruttamaan ja siinä vaiheessa kun Webber oli jo jarruttanut, niin Vettel tuli todella pitkän matkaa hidastamatta ja olisi ehtinyt helposti väistää tai pysäyttää auton ajoissa.talakem sanoi:Hamiltonhan ensin melkein ohitti turva-auton, sitten jäi radan sivuun hidastelemaan joten Webberin piti jarruttaa ettei selvästi ohittaisi Hamiltonia.
No Vettel ressulle ei jäänyt aikaa reagoida (kun tietenkin kyyläs mitä se Hamilton sielä radan reunassa nysvää) joten ajautui jarruttavan Webberin päälle...
Rusina sanoi:"40.10 The safety car shall be used at least until the leader is behind it and all remaining cars are lined up behind him. Once behind the safety car, the race leader must keep within 5 car lengths of it (except under 40.13 below) and all remaining cars must keep the formation as tight as possible."
www.mtv3.fi sanoi:Hamiltonia uhkaa samanlainen rangaistus, sillä hän rikkoi sääntöä, joka määrää pitämään viiden auton mitan verran välimatkaa turva-autoon.
Onkohan maikkarilla referoitu huonosti ja käännetty huonommin, vai eikö vaan ole luettu sääntökirjaa. :thumbdownwww.autosport.com sanoi:Formula One's regulations dictate that the race leader must keep a standard distance behind the safety car until the lap before it is due to come into the pits.
Article 40.10 of the F1 Sporting Regulations states: "The safety car shall be used at least until the leader is behind it and all remaining cars are lined up behind him. Once behind the safety car, the race leader must keep within 5 car lengths of it."
Aivan. Vettelhän otti tapauksesta jo syyn omille niskoilleen sanoen ettei keskittynyt siihen mitä Webber teki, vaan ihmetteli kun Hamilton hidasti. Ainoaksi puolustukseksi voisi varmaan sanoa, että olihan ne vesivanat autojen perässä aika huikeat siinäkin nopeudessa.Rusina sanoi:Se vain ihmetyttää, että Webberillä oli vain vähän aikaa reagoida, mutta helposti onnistui jarruttamaan ja siinä vaiheessa kun Webber oli jo jarruttanut, niin Vettel tuli todella pitkän matkaa hidastamatta ja olisi ehtinyt helposti väistää tai pysäyttää auton ajoissa
Jos rangaistus tulee se tulee siitä että Hamilton ei pitänyt sitä säädettyä väliä siihen turva-autoon. Sehän näkyy siitä videosta aivan selvästi.Rusina sanoi:Se vain ihmetyttää, että Webberillä oli vain vähän aikaa reagoida, mutta helposti onnistui jarruttamaan ja siinä vaiheessa kun Webber oli jo jarruttanut, niin Vettel tuli todella pitkän matkaa hidastamatta ja olisi ehtinyt helposti väistää tai pysäyttää auton ajoissa.
Ei Hamiltonia tulla rankaisemaan siitä ettei Vettel katsonut eteenpäin.
safety car hidasti ja sen takia hamilton ajoi noin sivuun, pitääkseen sen välimatkan :ahem: . Mut joo 10 pistettä pois ja kimille mestaruus. Alonso on ainoo jolla ei ole ollut mitään isoja mekaanisia/teknisooiä tms. ongelmia kisoissa (no se yks vaihdelaatikko aika-ajois) ja silti ollaan perässä! Kimille tai Hamiltonille mestaruus.mustakaari sanoi:Ei kai tässä *pitäis* olla kahta sanaa. Kuva näyttä selkeästi että tuota eroa ei pidetty, kaiken tuon venkoilun takia ja omituisen ajolinjan takia päädyttiin tilanteeseen että Webberillä ei ollut muuta tehtävissä kuin vetää liinat kiinni. Tuolla teollaan kaksi autoa joutui keskeyttämään. Olisiko näin käynyt jos Levis olisi ajanut tasaista vauhtia turva-auton perässä, ei.
Edit...ja edelleen Vettel ansaitsee penaltin. Se ei muutu.
Kovalainen: Minua kiellettiin ohittamasta Hamiltonia
4.10.2007 20:57
Heikki Kovalainen sai talliltaan todella yllättävän viestin kesken Japanin GP-kilpailun. Häntä käskettiin pitämään McLarenin Lewis Hamiltoniin riittävä turvaväli. Suomeksi sanottuna käskettiin siis pysyä vapaaehtoisesti pois voittotaistelusta!
Asiasta kertoi hetki sitten Turun Sanomien verkkosivut.
- Olihan se todella yllättävä viesti, minkä tiimi joutui minulle välittämään. Olemme porukalla sitä hämmästelleet. Olin niin lähellä Hamiltonia kuin mahdollista, Kovalainen totesi Turun Sanomille.
- En ole vieläkään ymmärtänyt, mistä syystä sellainen käsky meille tuli. Ihmejuttu. Tiimi vain sanoi minulle, että pidä huoli, ettet vaan mene Hamiltonista ohi, suomalaiskuski pohti toimittaja Heikki Kullan saamassa erikoishaastattelussa.
Hamiltonin voittoa käsitellään vielä tuomarineuvostossa. Mikäli brittikuski hylätään, Kovalainen nousee ykköseksi.
Sitä pidetään kuitenkin erittäin epätodennäköisenä.
Eiköhän tuossa kilpailun loppupuolen tilanteessa( Hamilton johtaa, Heikki toisena, Alonso ulkona) Dennis ole informoinut Briatorea ja käynyt kauppaa: Hamiltonin voitto meille ja Alonso ensi kaudelle teille.... Hamiltonin MM vaikutti tuossa tilanteessa todella todennäköiseltä = H jää McLareille ja talli saa silloin numeron 1 ensikaudelle.Ratman sanoi:Kovalainen tuskin on tota sanonut ilman Briatoren lupaa.Onkohan Alonso palaamassa Renaultille ja halutaan autoihin numerot 1 ja 2?
Mä ajattelen tän ihan selkeesti silleen, että Briatore haluaa Hamiltonin voittavan, jotta Alonsolla olisi tällä ja ensikaudella mäkillä entistä vaikeampaa.Knoukkari sanoi:Oliks tää jo täällä? Mitä vittua tää oikein meinaa? Mistä toi määräys oli lähtösin?