F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
burb sanoi:
Ecclestone on vaan muuttanut vähän mun jonnekin julkaisemaa mielipidettä että pääsis sanomaan saman asian muka omanaan.
Minähän vaadin slicksejä takaisin ettei urarenkaista, jotka murenevat helpommin, syntyisi optimaalisen ajolinjan ulkopuolelle sitä sellaista kumiriekalemattoa jolle ei kannata siirtyä ohitustilanteissa. Ja että ne slicksit voisi muutenkin tehdä kestävämmäksi.
No, Ecclestone saakoon kunnian tästä ideasta, vaadin vain pientä miljaardikorvausta kaikilta virallisilta tahoilta sekä varmuuden vuoksi myös McLarenilta.
Ei sillä ole mitään väliä kuka on mitäkin keksinyt, vaan sillä, että nyt asiasta puhuu joku jolla saattaisi (lievästi sanottuna) olla vaikutusvaltaa ykkösissä.

Jason Voorhees sanoi:
Nyt jos vielä saataisiin renkaanvaihtokielto kisan ajaksi niin ei ehkä nähtäisi NIIN tylsiä kisoja
Paska puhetta, täyttä shittiä.

Ei oo Jason oppinu ajan saatossa mitään, ei paskan vertaa. Ihmetyttää vain, ettei sälli tajua miten tylsää kateltavaa oli viimeks ku ei ollu renkaitte vaihtoa.
Eikö ukorähjä tajua että jos ajetaa koko kisa samoilla renkailla niin kuskit säästää niitä renkaita. Ei kärsi ohittaa ymmärrätkö? Miten kävi Kimin Nyrrellä? Haloo...
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Oberfeldwebel sanoi:
Paska puhetta, täyttä shittiä.

Ei oo Jason oppinu ajan saatossa mitään, ei paskan vertaa. Ihmetyttää vain, ettei sälli tajua miten tylsää kateltavaa oli viimeks ku ei ollu renkaitte vaihtoa.
Eikö ukorähjä tajua että jos ajetaa koko kisa samoilla renkailla niin kuskit säästää niitä renkaita. Ei kärsi ohittaa ymmärrätkö? Miten kävi Kimin Nyrrellä? Haloo...
Sanon ensiksi: Rauhoitu. :thumbfh:

Niin no, kyllä tuohon varmisteluunkin mitä tapahtui 2005 oli osasyynä se 2-kisan moottorisääntö. Voikin renkaat olla osasyynä, mutta jos rengas alkaa olla vaarallisen rikki niin sitten voi mennä vaihtamaan (toisin kuin moottori). Sitten olisi uudet kumit alla ja pystyisi ohittelemaan muita nosuten ylöspäin.

Ohitusten loppumisesta. Niin, kisan aikaiset ohitukset saattavat olla yhtä harvassa kuin tänä vuonna, mutta kilpailun ratkaisuvaiheet siirtyisivät viimeisille kierroksille (Suzuka 2005 ;) ja niin kuin edellisessä kappaleessa selitin). No, että kilpailussa tapahtuisi ohituksia pitäisi helpottaa imussa-ajamista (joka on mahdollisesti tulossa kaudella 2009 kun CDG-siivet FIAn mukaan saapuvat).

Ja Kimin tapaus? Ihan normaalikilpa-autoilutilanne. McLaren otti riskin jonka se hävisi. Siinäpä se. Samanlainen tapaus oli Hamiltonin kohdalla Shanghaissa (vaikka renkaanvaihdot oli normaalisti sallittuja).

Niin, miksi räyhäät juuri minulle? En tietääkseni ole ainut joka täällä puhuu tämän asian puolesta. :rolleyes: :nope:

edit: Ja tää oli vain mun mielipide.
 
Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Jason Voorhees sanoi:
Niin no, kyllä tuohon varmisteluunkin mitä tapahtui 2005 oli osasyynä se 2-kisan moottorisääntö. Voikin renkaat olla osasyynä, mutta jos rengas alkaa olla vaarallisen rikki niin sitten voi mennä vaihtamaan (toisin kuin moottori). Sitten olisi uudet kumit alla ja pystyisi ohittelemaan muita nosuten ylöspäin.
Mitään sellasta mitä renkaiden kanssa kaudella 2005 näki ei toivottavasti ikinä tule takaisin ykkösiin. Kaikissa isommissa luokissa on mukana renkaan vaihdot. Turvallisuuden takia jatkossa ykkösissäkin.

Ohitusten loppumisesta. Niin, kisan aikaiset ohitukset saattavat olla yhtä harvassa kuin tänä vuonna, mutta kilpailun ratkaisuvaiheet siirtyisivät viimeisille kierroksille (niin kuin Suzuka 2005 ;) ja niin kuin edellisessä kappaleessa selitin).
Miten niin siirtyvät viimeiselle kierrokselle? Silloinhan kaikilla on toimimattomat renkaat ja körötellään maaliin.

No, että kilpailussa tapahtuisi ohituksia pitäisi helpottaa imussa-ajamista (joka on mahdollisesti tulossa kaudella 2009 kun CDG-siivet FIAn mukaan saapuvat).
Eihän toi siipi luojan kiitos tule ykkösiin. Ehdolla ovat tälläiset muutokset...

The technical directors agreed to proposals which are as follows:

- Front wing width increased to 180 instead of 140 cm.

- Front wing height decreased to 7.5 instead of 15 cm.

- The middle section over a width of 40 cm has to be a standard part.

- The driver may adjust the front wing flaps from the cockpit twice a lap by an angle of a maximum 6 degrees.

- Rear wing width 75 instead of 100 cm

- Rear wing height 95 instead of 80 cm.

The diffusor then starts from the centre of the rear axle rather than from the front end of the rear wheels. It may raise to 17.5 instead of 12.5 cm. The bodywork has to be clean. That means no barge boards, no winglets, no chimneys, no flipups.

Windtunnel research has shown that with the new rules the overall downforce loss will be 50 percent compared to the 2006 aero. If you follow another car within half a car length you will only lose 25 instead of 46 percent of the downforce and the balance shift will be 1 percent to the front rather than 4 percent to the back as it is now


http://www.tagheuer.com/f1/news/f1-news/index.lbl?intMonth=10&id=DBF88119-17F0-4812-8359-D02DF3B79B5F
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Pitää kai jotain edellämainittuihin vastata.

talakem sanoi:
Miten niin siirtyvät viimeiselle kierrokselle? Silloinhan kaikilla on toimimattomat renkaat ja körötellään maaliin.
Kyllä silloin (2005) niitä loppumetrien kamppailuja vielä käytiin, jos yhtään seurasit ykkösiä toissa vuonna. Tosin ei tietenkään kannata paahtaa viimeinen kierros täysillä jos on 10 sekunnin hajurako edessä ja takana olevaan tai kysymys MM-johdon turvaamisesta (a la Fernando Alonso).

Eihän toi siipi luojan kiitos tule ykkösiin.
Ai se onkin jo kuopattu. Ei ole missään lukenut että näin olisi käynyt.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Jason Voorhees sanoi:
Ai se onkin jo kuopattu. Ei ole missään lukenut että näin olisi käynyt.
Eihän niitä sääntöjä ole täysin vahvistettu vuodelle 2009. Käytännössä kokouksia pidetään asian tiimoilla vielä alkuvuodesta...

Mutta toi siipihirvistystä ei oikein kukaan halua ja on etsitty muita keinoja ohitusten helpottamiseksi....
 

zUsT

Well-known member
Liittynyt
31.3.2007
Viestit
154
Sijainti
Tila
Oberfeldwebel sanoi:
Paska puhetta, täyttä shittiä.

Ei oo Jason oppinu ajan saatossa mitään, ei paskan vertaa. Ihmetyttää vain, ettei sälli tajua miten tylsää kateltavaa oli viimeks ku ei ollu renkaitte vaihtoa.
Eikö ukorähjä tajua että jos ajetaa koko kisa samoilla renkailla niin kuskit säästää niitä renkaita. Ei kärsi ohittaa ymmärrätkö? Miten kävi Kimin Nyrrellä? Haloo...
Joo joo mutta nyt ollaan yhdessä rengas toimittajassa:idea: Vois olla sellaset baarumit joiden suorituskyky ei liiemmin putoa kisan aikana ja tankkauksen yhteydessä vois vaihtaa myös renkaan tai kaksi tai vaikka kaikki jos suorituskyky olis suht sama kuluneessa tai uudessa renkaassa. Jos ei onnaa ni sit sais vaihtaa vaa sen yhen, mut senki sais vaihtaa tankkauksen yhteydessä.

Minusta silloinen rengasidea oli hyvä mutta ei voitu sallia renkaan vaihtoa kun toinen valmistaja olisi kuitenkin tehnyt pehmeämmät renkaat. Ja helvetti yksi kovuus koko kauden perkele... Että menee...Herm:eek: !
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Jason Voorhees sanoi:
Sitten olisi uudet kumit alla ja pystyisi ohittelemaan muita nosuten ylöspäin.
Niin, monestiko näin kävi? Oli tiukka syyni että jos vaihto renkaan nii sen piti oikiasti olla paska, ja muut rattaat piti pitää autossa.. Että yks uus rengas ja kolme paskaa, varmasti ois nopeutta tullut lisää?? huh huh..

Jason Voorhees sanoi:
Ja Kimin tapaus? Ihan normaalikilpa-autoilutilanne. McLaren otti riskin jonka se hävisi. Siinäpä se. Samanlainen tapaus oli Hamiltonin kohdalla Shanghaissa (vaikka renkaanvaihdot oli normaalisti sallittuja).
Joo tällä Kimi tapauksella tarkoitin sitä, että kaverien ei kärsiny ottaa riskiä ohittaa toista, koska ois voinu mennä rengas hetkeksi lukkoon ja heille olisi siis käynyt kuten Kimille kävi..

Eli tuo Kimi juttu oli esimerkki miks niitä ohituksia ei kannattanu tehä pienelläkään riskillä.. Odottivat niitä harvoja varikolla käyntejä. Olihan se makee kattoo aika-ajoo tms, mutta ei sillon sellasta revitystä ollu mitä esim Alonsolla oli Silverstonessa keskimmäinen legi..

Ehkä pitää rauhottua, mutta minulle tilanne on sama ku joku sanois että ohituskielto ykkösiin!
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Jos palataan kuitenkin huumorin pariin, Fisichellalla on aihe valmiina!

__________________________________
Fisichellalta tiukkaa puolustautumista
30.11.2007 17:02


Italialaiskuljettaja Giancarlo Fisichella puolustautuu tiukasti F1-pomo Bernie Ecclestonen kommenteilta. Ecclestone opasti Auto, Motor und Sport -lehden haastattelussa Fisichellaa ja Ralf Schumacheria harkitsemaan F1:n jättämistä.

- Minä voitin vuoden 2005 ensimmäisen GP:n Melbournessa Renault-autolla. Minä havaitsin siis ensimmäisenä, että R25 on voittaja-auto, Fisichella kirjoitti nettisivuillaan julkaisemassaan ja Ecclestonelle suuntaamassaan avoimessa kirjeessä.

- Kahdella Fernando Alonson tallikaverina ajamallani kaudella myötävaikutin kahden valmistajien MM-tittelin voittamiseen, täydessä yhteisymmärryksessä tallini laatimien taktiikkojen kanssa. Kuljettajien sarjassa sijoituin neljänneksi, aivan kuten Massa tänä vuonna. Olosuhteet huomioon ottaen en olisi mielestäni pystynyt parempaan suoritukseen, Fisichella kehui omaa panostaan vuosina 2005 ja 2006.

Tänä vuonna Fisichella jäi kuljettajien sarjassa kahdeksanneksi, mutta sysäsi syyt auton niskoille.

- Vuonna 2007 Renault lupasi minulle mestaruuden voittavan auton. Niin ei tapahtunut, mutten silti lannistunut, Fisico totesi.

Fisichella lupaa antaa näyttöjä ensi viikon testissä Force India -tallin autolla.

- Ensi viikolla tuon Force India -talliin innokkuuteni ja kokemukseni. Se on nuori talli, jolla on "vanha sydän", aivan kuten Giancarlo Fisichellalla, joka pystyy yhä osoittamaan taitonsa.

(MTV3)
___________________________________

:D
 

Väisäskä

Toist pualt aitaa
Liittynyt
20.8.2007
Viestit
198
Sijainti
Sydney Australia
Oberfeldwebel sanoi:
Jos palataan kuitenkin huumorin pariin, Fisichellalla on aihe valmiina!

__________________________________
Fisichellalta tiukkaa puolustautumista
30.11.2007 17:02


Italialaiskuljettaja Giancarlo Fisichella puolustautuu tiukasti F1-pomo Bernie Ecclestonen kommenteilta. Ecclestone opasti Auto, Motor und Sport -lehden haastattelussa Fisichellaa ja Ralf Schumacheria harkitsemaan F1:n jättämistä.

- Minä voitin vuoden 2005 ensimmäisen GP:n Melbournessa Renault-autolla. Minä havaitsin siis ensimmäisenä, että R25 on voittaja-auto, Fisichella kirjoitti nettisivuillaan julkaisemassaan ja Ecclestonelle suuntaamassaan avoimessa kirjeessä.

- Kahdella Fernando Alonson tallikaverina ajamallani kaudella myötävaikutin kahden valmistajien MM-tittelin voittamiseen, täydessä yhteisymmärryksessä tallini laatimien taktiikkojen kanssa. Kuljettajien sarjassa sijoituin neljänneksi, aivan kuten Massa tänä vuonna. Olosuhteet huomioon ottaen en olisi mielestäni pystynyt parempaan suoritukseen, Fisichella kehui omaa panostaan vuosina 2005 ja 2006.

Tänä vuonna Fisichella jäi kuljettajien sarjassa kahdeksanneksi, mutta sysäsi syyt auton niskoille.

- Vuonna 2007 Renault lupasi minulle mestaruuden voittavan auton. Niin ei tapahtunut, mutten silti lannistunut, Fisico totesi.

Fisichella lupaa antaa näyttöjä ensi viikon testissä Force India -tallin autolla.

- Ensi viikolla tuon Force India -talliin innokkuuteni ja kokemukseni. Se on nuori talli, jolla on "vanha sydän", aivan kuten Giancarlo Fisichellalla, joka pystyy yhä osoittamaan taitonsa.

(MTV3)
___________________________________

:D
Toi kirje ei kuullosta ihan alkuperäiseltä,, ja kuka suomensi ???
Ooota vähä, mää haen sen alkuperäisen..
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Samaan tapaan kuin Kimin nettisivujen jutut eivät ole Kimin kirjoittamia, niin tuskin ovat Fisichellankaan kotisivujen Fisicon. Täällä epäillään taustalla olevan Enrico Zanarinin, Fizzyn managerin.

Nii ja on se jokseenkin oikein suomennettu.
 

Väisäskä

Toist pualt aitaa
Liittynyt
20.8.2007
Viestit
198
Sijainti
Sydney Australia
Caro Bernie,

Ho letto con interesse la tua intervista su Auto Moto und Sport, fedelmente riportata sul tuo sito. Tu sei il papà della Formula Uno e come un papà hai parlato un po’ di tutti i tuoi figli, me compreso. Volevo però ricordarti caro papà, anzi caro Bernie, che sono stato proprio io a vincere il primo Gran Premio con la Renault nel 2005 a Melbourne e sono stato dunque io a scoprire per primo che la R25 era una macchina vincente. Nelle due stagioni con Alonso, in pieno accordo con le strategie della mia squadra, ho contribuito alla conquista di due titoli mondiali costruttori conquistando da buon ”team player” anche il quarto posto finale nell’assoluto, proprio come Massa quest’anno. Non credo, viste le circostanze, che potessi fare di più. Nel 2007 la Renault mi ha promesso una macchina vincente e così non e’ stato, ma non mi sono certo demoralizzato! La prossima settimana, infatti, porterò il mio entusiasmo e la mia esperienza alla Force India, una squadra giovane ma con il cuore “antico” proprio come Giancarlo Fisichella che di cuore ne ha ancora tanto da vendere!

Giancarlo Fisichella.



Dear Bernie,

I read with interest your interview in Auto Moto und Sport, faithfully published by your own web site. You are the father of Formula One and like a father you have talked about your children, including me. I wanted to remind you dear daddy, I mean dear Bernie, that I am the one who won the first Grand Prix in Melbourne in 2005 with Renault and therefore I was the one who first discovered the R25 as a winning car. In the two seasons I spent alongside Alonso, in full agreement with the strategies of my Team, I have contributed to two constructor titles, taking home the fourth place in the drivers’championship, just like Massa this year. Given the circumstances I believe I could not do any better. In 2007 Renault promised me a championship winning car, but this has not been the case and for this I did not get demoralized! Next week, in fact, I will bring my enthusiasm and my experience to Force India, a young team with an “old heart” just like Giancarlo Fisichella who has still some talent to show!

Giancarlo Fisichella.





Noh, onhan se aika hyvä, kun Italiasta se on Englanniks vedetty ja siitä sitten Suomeksi..

Olen kyllä samaa mieltä, että Kiminkin vähät sanat Englanniksi kuullostaa aika erillaisilta..
Jotenka eihän tapella asiasta... :nope:
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Oberfeldwebel sanoi:
Niin, monestiko näin kävi? Oli tiukka syyni että jos vaihto renkaan nii sen piti oikiasti olla paska, ja muut rattaat piti pitää autossa.. Että yks uus rengas ja kolme paskaa, varmasti ois nopeutta tullut lisää?? huh huh..
Joo, tämä oli enemmän vitsillä vedetty. :eek:

Joo tällä Kimi tapauksella tarkoitin sitä, että kaverien ei kärsiny ottaa riskiä ohittaa toista, koska ois voinu mennä rengas hetkeksi lukkoon ja heille olisi siis käynyt kuten Kimille kävi..

Eli tuo Kimi juttu oli esimerkki miks niitä ohituksia ei kannattanu tehä pienelläkään riskillä.. Odottivat niitä harvoja varikolla käyntejä. Olihan se makee kattoo aika-ajoo tms, mutta ei sillon sellasta revitystä ollu mitä esim Alonsolla oli Silverstonessa keskimmäinen legi..
Tuolloin sattui olemaan kaksi eri rengasvalmistajaa (niin kuin joku edellä mainitsi), jotka molemmat pyrkivät tuolloin tekemään renkaista mahdollisimman nopeita. Koska pehmeät renkaat ovat nopeita ja hauraita, niin se saattoi aiheuttaa sitä renkaidensäästelyä, jonka vuoksi olet valittanut säännön olleen hanurista. Nyt on pelkkä Bridgestone, niin se voisi tuoda radoille erittäin kovan rengasseoksen, jolla pystyttäisiin sitten vetämään koko kisa läpi, niin että renkaiden säästelyä voitaisiin sovittaa tiettyihin ajankohtiin (kuten seuraaviin varikkostintteihin ja kilpailun loppuun, JOS on tarpeeksi iso rako edessä ja takana olevaan).

Imuun pääseminen on formuloissa muutenkin ollut vaikeaa. Koko tämän vuosituhat on ollut ohitusten suhteen sitä että odotellaan edessä ajavan virhettä jotta mahdollisesti pääsi rinnalle ja sitä kautta ohitse. Siksi olenkin toitottanut että ensin pitäisi helpottaa niitä ohituksia ja sitten TÄMÄ asia.

Ehkä pitää rauhottua, mutta minulle tilanne on sama ku joku sanois että ohituskielto ykkösiin!
Sehän olisi turvallisuuden kannalta huipputekijä! Ja eikös turvallisuuden takia juuri se renkaanvaihtokielto peruttu? :rolleyes:

Rauhoitutaan vaan. Väärä topikkikin vieläpä tälle keskustelulle.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Jason Voorhees sanoi:
Nyt on pelkkä Bridgestone, niin se voisi tuoda radoille erittäin kovan rengasseoksen, jolla pystyttäisiin sitten vetämään koko kisa läpi, niin että renkaiden säästelyä voitaisiin sovittaa tiettyihin ajankohtiin

Siksi olenkin toitottanut että ensin pitäisi helpottaa niitä ohituksia ja sitten TÄMÄ asia.
Joo, kyllähän se voisi mennä nuinkin. Kai tää on sitten paketissa.. :eek:

Nuo tummennetut kohat on sellasia, jotka siis poikkeaisi kaudesta 2005 ja kenties edesauttais tota hommaa parempaan suuntaan..
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
MTV3 sanoi:
Ecclestone haluaisi Schumin haastamaan Hamiltonin
01.12.2007 11:17

F1-pomo Bernie Ecclestone haluaisi Michael Schumacherin takaisin F1-rattiin haastamaan tämänvuotisen tulokassensaation Lewis Hamiltonin.

- Kukapa ei haluaisi nähdä häntä ajamassa Hamiltonia vastaan, Ecclestone myönsi Daily Express -lehdessä.

Hamilton on saanut osakseen vertailua lajin suurimpiin legendoihin. Hamiltonin ja Schumin ajattaminen vastakkain selvittäisi ainakin sen, kumpi heistä on parempi.

- Monet sanovat hänen olevan paras sitten Sennan. Onko hän paras sitten Schumacherin? Tällä tavalla saisimme sen selville, Ecclestone totesi Hamiltonista.

Seitsenkertaisen mestarin lopettamisen pelättiin vaikuttavan F1:n suosioon, mutta lajin suosio on vain kasvanut sitten Schumin lopettamisen.

- F1 ei ole varsinaisesti kaivannut Michaelia, kun Lewis Hamilton ja Fernando Alonso ovat taistelleet. Katsojaluvut on nousseet ja kisat keränneet hyviä yleisömääriä, mutta ajatelkaa, jos Pele pystyisi tekemään paluun jalkapallokentille tarpeeksi hyväkuntoisena. Se olisi sensaatiomaista. Samoin olisi Michaelin kanssa, Ecclestone kommentoi.

Schumi lopetti kilpauransa vuosi sitten, mutta toimii yhä Ferrarin testikuljettajana.

(MTV3)
Puhuttiinhan viime vuonnakin Rossin ja Alonson välisestä mahdollisesta koitoksesta, jota ei sitten tapahtunutkaan.

On muuten aika ihmeellistä että Schumin lopetuksen jälkeen ykkösten katsojaluvut on nousseet. :D Taitaa olla muitakin syitä kuin pelkkä Hamilton...
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Jason Voorhees sanoi:
On muuten aika ihmeellistä että Schumin lopetuksen jälkeen ykkösten katsojaluvut on nousseet. :D Taitaa olla muitakin syitä kuin pelkkä Hamilton...
Pientä offtopiccia...

Mitä tulee tähän kauteen, niin tuloshan oli mielestäni paras mahdollinen. Jos Hamilton olisi voittanut mestaruuden heti, brittikatsojia ei välttämättä saataisi ruutuun niin paljon ensivuonna. Nyt siellä haetaan revanssia. Ja nyt maksu-tv suomalaisetkin saatiin tyytyväiseksi kun Kimi voitti, ja jopa Espanjassa juhlittiin vaikka Alonso ei voittanutkaan.

Ensikaudella katsojia piisaa entistä enemmän, sillä mestaruustoiveet elävät realistisina monessa maassa. Uskon ja toivon että BMW liittyy taistoon Heidin ja Kubican voimin, Alonso ja Renault (eiköhän siinä näin käy) ovat toivottavasti vauhdikkaita.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Banaani sanoi:
Pientä offtopiccia...

Mitä tulee tähän kauteen, niin tuloshan oli mielestäni paras mahdollinen. Jos Hamilton olisi voittanut mestaruuden heti, brittikatsojia ei välttämättä saataisi ruutuun niin paljon ensivuonna. Nyt siellä haetaan revanssia. Ja nyt maksu-tv suomalaisetkin saatiin tyytyväiseksi kun Kimi voitti, ja jopa Espanjassa juhlittiin vaikka Alonso ei voittanutkaan.

Ensikaudella katsojia piisaa entistä enemmän, sillä mestaruustoiveet elävät realistisina monessa maassa. Uskon ja toivon että BMW liittyy taistoon Heidin ja Kubican voimin, Alonso ja Renault (eiköhän siinä näin käy) ovat toivottavasti vauhdikkaita.
Tämäkin on varmasti lisännyt. Hassua vain huomata että katsojaluvut ovat nousussa, vaikka (kun) Suutari ei ollut ajamassa rataa ympäri. :eek:
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Mitä ihmeellistä olis siinä jos Shumi ajais Hamiltonia vastaan? Räikkönenkin oli parempi kuin Hamilton ja tuskin Shumi hirveästi räikköstä huonompi ainakaa olisi. Vaikka Hamiltonia pidänkin hyvänä kuljettajana tuntuu silti siltä että yhdenkauden perusteella tuskin kannattaa ruveta vertaamaan Schumiin tai Sennaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös