F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
FO110K sanoi:
ja miksi ei voisi voittaa? ongelmahan toyotalla on aina käytännössä ollut auton kanssa, ei niinkään moottoreiden.... eli jos Williams saa moottorin ja rungon yhdistettyä parhaalla tavalla, niin miksei mestaruus olisi realistinen tavoite?
Sitä tuskin tulee tapahtumaan että sekä Williams ja Toyotan tehdasteam olisivat samaan aikaan huipulla kun molempien täytyy täysin omat rungot tehdä...

tuskin Toyotakaan rupeaa torpedoimaan Williamisn MM-haaveita vain siksi ettei oma talli toimi jos silti moottorintoimittajan ominaisuudessa menestystä tulee...
imho :)
Ei riitä yksityistallilla panokset mestaruuteen. Täytyy maksaa koneista, ja sponsoreiden ja omistajien taloudellinen panostus talliin on niukempaa. Mikä taas näkyy kehitystyössä, kuskivalinnoissa, ...
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Williams on kuitenkin aika ammattimainen yksityistiimi. Jos kaikki osuu nappiin niin miksi ei Williams-Toyota taitelisi voitoista siinä missä tehdastallitkin? Kyllähän Renaultkin toimitti yhtä hyviä moottoreita 1980-luvun puolivälissä tehdastiimin lisäksi Lotukselle, Ligierille ja Tyrrelille. Lotus otti nuista neljästä parhaat tulokset eli paalupaikkoja, nopeimpia kierroksia ja voittoja.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
CaPtEeNi sanoi:
Williams on kuitenkin aika ammattimainen yksityistiimi. Jos kaikki osuu nappiin niin miksi ei Williams-Toyota taitelisi voitoista siinä missä tehdastallitkin? Kyllähän Renaultkin toimitti yhtä hyviä moottoreita 1980-luvun puolivälissä tehdastiimin lisäksi Lotukselle, Ligierille ja Tyrrelille. Lotus otti nuista neljästä parhaat tulokset eli paalupaikkoja, nopeimpia kierroksia ja voittoja.
Toki Williams voi menestyä, mutta esitetyt argumentit luotaavat nimen omaan muuttunutta tilannetta. Eli vanhojen meriittien esittely ei siinä mielessä oikein pure.
 

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
Kyllä Frank ja kumppanit vielä nousee huipulle. Vuonna 1988 talli oli hieman vastaavanlaisessa tilanteessa. Williamsilla oli käytössään Juddin moottorit, vuodeksi 1989 talli sai käyttöönsä Renaultin myllyt ja loppu onkin F1 historiaa. Toivottavasti Toyota rakentaa ensi kaudelle tehokkaan ja luotettavan moottorin. Yksityistallien aika ei ole ohi :ahem:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
butterfly sanoi:
Tuskin. Jos ne sitä olisi halunnut niin oisvatten voineet heti aluksi siirtyä moottorintoimittajaksi. Kait se on raha kysymys ja mainosajan maksimointi. Williams-Toyota kuullostaa pirun paljon paremmalta kuin midland-toyota... :thumbup:
Jos ne on nyt tajunnut, että voittaminen omana tallina on todella vaikeaa?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
DFiaA sanoi:
Ei riitä yksityistallilla panokset mestaruuteen. Täytyy maksaa koneista, ja sponsoreiden ja omistajien taloudellinen panostus talliin on niukempaa. Mikä taas näkyy kehitystyössä, kuskivalinnoissa, ...
niin, Williamsin tehdashan oli nykyaikaisin vielä 2000-luvun taitteessa, eli tuskin niillä nyt niin hirveen huonot mahkut on....
Webber/Rosberg parivaljakko taas vaikuttaa erittäin nopealta kunhan kalusto sallii tuloksien teon, ja johan sen Renaultkin on osoittanu ettei tarvi olla läheskään korkeinta budjettia mestaruuksien saavuttamiseen...
Tähän kun vielä lisätään se että Williamsilla tiedetään miten kisoja ja mestaruuksia voitetaan niin ei yhtälö ole ollenkaan huono... pitää muistaa että Williamsilla on kuitenkin toiseksi eniten valmistajien titteleitä, ja ei niitä ihan tyhjästä ole temmattu...
Toinen mistä ei varmuutta ole on moottorisopimus, onko kyseessä moottoreiden myynti Williamsille (ja mihin hintaan?) vai tuleeko Toyota mahdollisesti jopa Williamsin sponssiksi tuon myötä = ilmaiset tai ainakin lähes ne koneet?
(onko tuosta ollu missään juttua tarkemmin?)

Itse ainakin uskon siihen että Williamsilla riittää edelleen rahkeet MM-voittoon asti tallina, sen verran kokenutta väkeä niillä on ruorissa ja hyvä tehdas käytössä....
IMO kuitenkin....
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
FO110K sanoi:
Toinen mistä ei varmuutta ole on moottorisopimus, onko kyseessä moottoreiden myynti Williamsille (ja mihin hintaan?) vai tuleeko Toyota mahdollisesti jopa Williamsin sponssiksi tuon myötä = ilmaiset tai ainakin lähes ne koneet?
(onko tuosta ollu missään juttua tarkemmin?)
Kyllähän tuosta jo jossain oli maininta. Että eivät vissiin ihan ilmaset koneet ole kun ovat saman tasoiset kuin tojon oman tallin koneet. Itse ymmärsin tuon niin, että jonkin verran (paljon) koneet maksavat williamsille...
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Ghost_Glove sanoi:
Kyllähän tuosta jo jossain oli maininta. Että eivät vissiin ihan ilmaset koneet ole kun ovat saman tasoiset kuin tojon oman tallin koneet. Itse ymmärsin tuon niin, että jonkin verran (paljon) koneet maksavat williamsille...
Frank puhui jotain tehdaskoneista. No mitä muutakaan ne voisi olla :confused:

Tyypillistä pressihypetystä, eiköhän ne moottoreista maksa sen verran, mikä jää vajaaksi FIA:n varainkeruusta yksityistalleille.
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Eiköhän Nöövin ura F1-sarjassa päättynyt siihen. Uskoo ken haluaa noita selityksiä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Luckyman sanoi:
Eiköhän Nöövin ura F1-sarjassa päättynyt siihen. Uskoo ken haluaa noita selityksiä.
Villaneule on tällä kaudella ollut muutamaan otteeseen Heidin vauhdissa ja edelläkin mutta onko se mikään meriitti? :rolleyes:

Ja muutenkin Känädän mies on kunnostautunut viimeaikoina lähinnä vain kolaroinneissa ja toiminut tehokkaana tulppana etanoimalla pitkin rataa nopeampien riesana.. Aika pistää uusi mies kehiin.

Tervetuloa F1-kisakuljettajaksi RK :thumbup:
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Vähän kummalta vaikuttaa. Ei se Villeuneuven ulosajo näyttänyt mitenkään pahalta eikä Jack edes sanonut kisan jälkeen mistään loukkaantumisesta tai muistakaan kivuista. Jos Villeneuve olisi oikeasti loukkaantunut lievästi niin kuskipäätös tehtäisiin vasta myöhemmin viikonlopun aikana. Eli joko Villeneuve on luokkaantunut vakavammin tuossa ulosajossa eikä hän ei ole saanut lupaa missään tapauksessa osallistua tuohon Unkarin kisaan tai sitten tuli yksinkertaisesti Jack vain sai kenkää.

Jotenkin tuo jälkimmäinen skenaario kuulostaa hieman uskottavammalta. Toyota ohitti juuri BMW:n pisteissä ja Villeneuve on sekoillut aika lailla näissä viime aikaisissa kisoissa. Myös Theissenin kommentti on aika outo: “However, we have not yet made a decision on who will drive the car either in the remaining races of the season or next year.” Luulisi, että Jack ajaisi kauden viimeiset kisat toivuttuaan tästä ulosajosta ja Unkarin GP:n jälkeen on vielä 3 viikon tauko.

Jos Kubica pärjää hyvin tuossa Unkarin kisassa niin voi olla ettei Villeneuvea enää nähdä formuloissa.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Juzo sanoi:
Vähän kummalta vaikuttaa. Ei se Villeuneuven ulosajo näyttänyt mitenkään pahalta eikä Jack edes sanonut kisan jälkeen mistään loukkaantumisesta tai muistakaan kivuista.
Tuo, että Jaques ei sanonut kisan jälkeen mitään, on huono argumentti. Ehkä Jaques ei ollut täysissä voimissa...

No, en tiedä antoiko hän ylipäätään mitään kommentteja, mutta sinänsä ajatuksesi ovat varmaan oikean suuntaisia. Kovin usein julkisuuteen annetut lausunnot eivät peilaa totuutta; ne vain pyritään muotoilemaan niin, että niistä jää mahdollisimman positiivinen kuva tallista.
 

Freejack

Well-known member
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
132
Villaneule kyllä käveli autostaan pois kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kenkää sai (todennäköisesti). Ýksi toiveeni toteutuu jälleen: Kubica pääsee kilpailemaan. :thumbup:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Jos maailmanmestari ei pysty moneen vuoteen lyömään tallikaveriaan niin parempi näin. Olisi tajunnut lopettaa jo kun sai potkut BARilta :thumbdown
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Grandprix.comin mukaan se oli Jacques, joka ilmoitti tallille, ettei ole "valmis ajamaan". Samaan aikaan mies omilla sivuillaan kertoo kuinka rasittava ja tylsä Unkarin kilpailu ja rata ovat.

Theissenin kommentin voi kyllä ymmärtää siinä valossa, että taitaa olla mestarin motivaatiosta lähinnä kyse.
http://www.grandprix.com/ns/ns17241.html
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös