F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Timppa78 sanoi:
Tyhmä kysymys, mutta kysyn silti, eli onko toi Top Gear ala Hamilton tullu jo Suomalaisilta kanavilta :confused:
Ei ole tullut. Tällä hetkellä Maikkari näyttää 8. tai 9. kautta (eipä nyt jaksa tarkistaa jaksojen kuvauksia ja verrata täällä näytettyihin) yhden jakson viikkovauhdilla ja Top Gearin kaudessa on perinteisesti ollut 7-10 jaksoa. Eli menee joka tapauksessa pitkälti ensi vuoden puolelle, vaikka Maikkari näyttäisi tällä hetkellä 9. kautta ja jatkaisi suoraan uusimmilla jaksoilla kun nykyiset loppuu.

Sarjaa seuraamattomille täytyy todeta, että tuo Top Gearin testirata ja Suzuki Leana eivät ole mitään absoluuttisen nopeuden mittareita, vaan sinne tulee joku julkkis ajamaan, harjoitellaan aluksi ja sitten vedetään yksi nopea kierros. Siinä sitten haastattelun lomassa katsellaan vieraan ajosuoritusta ja ihmetellään ja lyödään nimi ranking-listalle.

Tietääkseni nykyään siellä on ainakin "normijulkkiksille" viiden harjoittelukierroksen maksimi, kun homma meinasi mennä siihen että jotkut veivasivat koko päivän ennen kuin suostuivat kellotettuun kierrokseen. En tiedä onko sama sääntö voimassa F1-kuskeille. Kierros ajetaan joka tapauksessa niissä olosuhteissa joissa kuvausryhmä on vaivautunut paikalle, eli ei siellä ruveta mitään radan kuivumisia odottelemaan.

Hamiltonin kierros oli joka tapauksessa niissä olosuhteissa yllättävän nopea, kun jäi kuitenkin Stigin ajasta vain kymmenyksiä. Stigin ajan ainakin tulisi olla se paras mahdollinen parhaissa mahdollisissa olosuhteissa tuolla kalustolla ja tuolla radalla.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Pitää tässä nyt ääneen ihmetellä miten iso haloo tuostakin kierroksesta on taas syntynyt. Viihdeohjelmassa vasemmalla kädellä ajettu kierros luonnollisesti kertoo kaiken kuljettajan taidoista.
 

finlandica

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
206
Mediaprofeetta sanoi:
Pitää tässä nyt ääneen ihmetellä miten iso haloo tuostakin kierroksesta on taas syntynyt. Viihdeohjelmassa vasemmalla kädellä ajettu kierros luonnollisesti kertoo kaiken kuljettajan taidoista.

Naulan kantaan ;) :D
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
talakem sanoi:
Huhua pukkaa....

VW - Toro Rosso yhteys on ollut jo kait reippaan vuoden julkinen. Onhan siellä Scaniaakin ollut aikaisempina vuosina ja kuitenkaan kukaan ei ole uumoilemassa ruotsalaisesta V8-voimasta... Eli kuljetuspuolestahan sitä on kyse ja ehkäpä "konserniyhteistyöstä". Red Bull kun sponssaa jos jonkinlaista Volkkari-konsernin kilpailutoimintaa. VW tuskin tulee ykkösiin ennen kuin ahdetut moottoriratkaisut sallitaan. Ei noi perinteiset atmot ole mitenkään firman vahvinta aluetta.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Zep sanoi:
VW tuskin tulee ykkösiin ennen kuin ahdetut moottoriratkaisut sallitaan. Ei noi perinteiset atmot ole mitenkään firman vahvinta aluetta.
Eihän sitä moottoria itse tarvitse välttämättä tehdä. Cosworthilla olisi varmaan edelleen saatavilla potentiaalinsa osoittanut aihio, jonka kehittäminen huippukoneeksi onnistuisi hyvinkin mahdollisesti pelkästään rahaa pumppaamalla. Se onkin sitten ihan arvoitus, miten uutena mukaan tulevan moottorivalmistajan tulisi FIA:n mielestä toimia.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Täytyypä tässä välissä nostaa :thumbup: Hulkberille, Asmerille ja siinä sivussa Kimiläisen tytölle! Jos se pääsis vaikka Audille kaahailemaan DTM sarjaan :ahem:
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
CamoN sanoi:
Sarjaa seuraamattomille täytyy todeta, että tuo Top Gearin testirata ja Suzuki Leana eivät ole mitään absoluuttisen nopeuden mittareita, vaan sinne tulee joku julkkis ajamaan, harjoitellaan aluksi ja sitten vedetään yksi nopea kierros. Siinä sitten haastattelun lomassa katsellaan vieraan ajosuoritusta ja ihmetellään ja lyödään nimi ranking-listalle.

Tietääkseni nykyään siellä on ainakin "normijulkkiksille" viiden harjoittelukierroksen maksimi, kun homma meinasi mennä siihen että jotkut veivasivat koko päivän ennen kuin suostuivat kellotettuun kierrokseen. En tiedä onko sama sääntö voimassa F1-kuskeille. Kierros ajetaan joka tapauksessa niissä olosuhteissa joissa kuvausryhmä on vaivautunut paikalle, eli ei siellä ruveta mitään radan kuivumisia odottelemaan.

Hamiltonin kierros oli joka tapauksessa niissä olosuhteissa yllättävän nopea, kun jäi kuitenkin Stigin ajasta vain kymmenyksiä. Stigin ajan ainakin tulisi olla se paras mahdollinen parhaissa mahdollisissa olosuhteissa tuolla kalustolla ja tuolla radalla.
Nii, siis kyllä mä sitä vakituisesti töllöttelen, mutta pari jaksoa jäi väliin :jaska:
No täytyypi Juutuupista sitten vilkasta se :rolleyes:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Kimin jatko.....

Kimi ei suunnittele uransa lopettamista, vaikka huht väittävät muuta.

Kansainvälisen median keskuudessa elää huhu, jonka mukaan Kimi Räikkönen päättää uransa kauden 2008 jälkeen. Suomalainen ampui tuolta huhulta siivet poikki.

- Minulla on kaksi vuotta sopimusta jäljellä Ferrarin kanssa. Sen jälkeen katson mikä on tilanne. Ajan varmasti seuraavat kaksi vuotta, Kimi vakuutti Jerezin varikolla.
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
Iltasanomat sanoi:
Kimi valmis ottamaan Alonson parikseen


F1-maailmanmestari Kimi Räikkönen on valmis ottamaan Fernando Alonson tallikaverikseen Ferrarille vuonna 2009 - ja ottamaan samalla mittaa tämän vauhdista.

Räikkönen kertoi asiasta italialaisen urheilusanomalehden Corriere dello Sportin haastattelussa.

- Minulle se ei olisi mikään ongelma. Minä olen minä. Olisi houkuttelevaa ajaa mies miestä vastaan hänen kanssaan samalla kalustolla. Sitä en tiedä, toteutuuko se. Aika näyttää, Räikkönen sanoi.

Sen enempää Ferrari-ässä ei halunnut ottaa kantaa Alonson tilanteeseen ja riitaisaan kauteen McLarenilla.

- Tapahtui McLarenilla mitä tahansa, se ei kiinnosta minua.

Räikkönen toisteli myös hyvää oloaan ja viihtymistään Ferrarilla.

- En tiedä, jääkö nykysopimukseni viimeiseksi tässä lajissa, mutta ainakin haluan päättää urani Ferrarilla. Tällä hetkellä katseeni ulottuvat vuoteen 2009, jolloin sopimukseni Ferrarin kanssa päättyy.

Räikkönen sanoi myös, etteivät otsikot Alonson jatkokuvioista, Lewis Hamiltonin palkinnoista ja Michael Schumacherin testiajoista haittaa häntä, vaikka ne ovat tällä hetkellä isompia kuin maailmanmestarin ympärillä.

- Ei mitään väliä. Minä voin ottaa rauhassa samaan aikaan.
Notta... oishan se kiva jos näkis että kuinka tasaisia kuskit olisivat samalla kalustolla, kuten Kimikin sen mainitti :thumbup:
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1344
Bobakki sanoi:
Se onkin sitten ihan arvoitus, miten uutena mukaan tulevan moottorivalmistajan tulisi FIA:n mielestä toimia.
Tuo onkin todella hyvä kysymys. Millä estetään uuden moottorin ylivoimaisuus, jos vaikka Audi tulee kolmen vuoden päästä ykkösiin? Vai onko uudet moottoritoimittajat estetty jollain sopimuksella vuoteen X asti?
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Räikkönen väläytti jatkosopimusta

Kimi Räikkönen on väläyttänyt mahdollisuutta F1-uransa jatkumisesta nykysopimusta pidempään.

Räikkösen F1-uran on aiemmin arveltu päättyvän vuoteen 2009, jolloin hänen nykyinen Ferrari-sopimuksensa umpeutuu.

- Minulla on kaksi vuotta jäljellä sopimuksessani eikä se välttämättä ole viimeinen sopimus, Räikkönen sanoi Daily Mailin mukaan.

Räikkönen vahvisti samalla, ettei aio enää edustaa mitään muuta tallia kuin Ferraria.

(MTV3)
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Räikkönen myönsi Dennis-vaikeudet
06.12.2007 14:22

Kimi Räikkönen on myöntänyt kokeneensa vaikeuksia McLaren-tallipäällikön Ron Dennisin kanssa oman McLaren-uransa aikana.

- Olin tallissa monta vuotta eikä minulla aina ollut parhaat välit Ronin kanssa, mutta selvitimme kaikki asiat, Räikkönen sanoi Daily Mailin mukaan.

Räikkönen ymmärtää, minkä takia Fernando Alonson välit Dennisiin katkesivat tänä vuonna.

- Minä olisin luultavasti päätynyt samanlaiseen tilanteeseen kuin Fernando, mutta suhtauduin asiaan rennommin.

- Joskus Ron valitti minulle. Se ei koskaan liittynyt ajamiseeni. Se koski sitä, mitä tein omalla ajallani. Ei ollut reilua valittaa siitä, Kimi totesi.

Räikkönen lisäsi vielä, että Dennis hoiti kommunikointinsa aina kirjallisesti.

(MTV3)
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1039
Go Kimi GO!

Täytyy sanoa että miehen suusta tulee hienoa tekstiä.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
McLaren valitsemassa De la Rosan tai Paffettin

McLarenin toimitusjohtaja Martin Whitmarsh uskoo Lewis Hamiltonin olevan valmis tallin ykköskuskin rooliin ensi kaudella. Whitmarsh vihjasi myös, että Fernando Alonson korvaaja löytynee tallin sisältä.

- Lewis on näyttänyt kykynsä. Hän pystyy johtamaan tallin maailmanmestaruuteen, Whitmarsh sanoi Autosport.comille.

Hamiltonin tallitoveriksi ovat olleet ehdolla muiden muassa Heikki Kovalainen ja Nico Rosberg, mutta Whitmarshin lausunnoista voisi päätellä, että valinta osunee jompaankumpaan tallin testikuljettajista.

- Meillä on jo tallissa kaksi erittäin hyvää ja kilpailukykyistä kuljettajaa: Pedro de la Rosa ja Gary Paffett, Whitmarsh kehui.

- Maailmassa ei ole montaa kuljettajaa, jotka olisivat heitä parempia. Olemme myös tietoisia siitä, että tallissa jo olevien kuljettajien hyödyntäminen lisää vakautta, Whitmarsh jatkoi.

Hän teki selväksi, kehen McLaren aikoo ensi kaudella panostaa.

- Uskomme vahvasti siihen, että Lewis on vuoden päästä maailmanmestari, Whitmarsh linjasi.



:alppu:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
J.Hunt sanoi:
- Meillä on jo tallissa kaksi erittäin hyvää ja kilpailukykyistä kuljettajaa: Pedro de la Rosa ja Gary Paffett, Whitmarsh kehui.

- Maailmassa ei ole montaa kuljettajaa, jotka olisivat heitä parempia.
Mikäli pefletti valitaan, on Denniksen ja mersun arvostelukyky sumentunut täysin.

Ruusu on vielä kuski, joka hyvänä päivänä voi voittaakin kisoja.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös