F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Bourne olisi päihittänyt Schumin Volgallakin (viittelöi vahvasti eiliseen Medusan isku -elokuvaan).
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Hieno tuo Schumi-juttu :D

Ei tosin itse asiassa kuulosta kovin terveeltä ajaa täysillä ja ohitella jatkuvasti kun koko perhe on kyydissä, taitaa Kerpenin K**pällä olla kova hinku takaisin radalle :thumbfh:
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
talakem sanoi:
Hommahan on myös turvallisuus kysymys.
Jos Kimiltä kysyisi niin vastaus olisi varmaan että samahan se on kaikille, mutta kyllä renkaanlämmittimet minun mielestäni kuuluvat F1:een. Autot ovat nykyään muutenkin niin high-techia moottorinlämmityksineen ja muine valmisteluineen, että ei renkaanlämmittimien kieltämiselle ole mitään järkevää syytä.
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
Misa1 sanoi:
Tuskin sieltä mitään epäilyttävää on löytynyt. Luulen, että sieltä on löytynyt kaikenlaista kivaa ja kiinnostavaa, minkä FIA haluaa tarjota Ferrarille selvitettäväksi, tutkittavaksi ja testattavaksi Schumin toimesta. Mitä pidemmälle he saavat tutkia, sitä enemmän Ferrari saa tarvittavaa materiaalia käytettäväkseen :D
Jep Jep.
Näinpäin se tilanne taisi olla myös alkukaudesta vakoilujupakkaan liittyen.:alppu:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
CamoN sanoi:
Jos Kimiltä kysyisi niin vastaus olisi varmaan että samahan se on kaikille, mutta kyllä renkaanlämmittimet minun mielestäni kuuluvat F1:een. Autot ovat nykyään muutenkin niin high-techia moottorinlämmityksineen ja muine valmisteluineen, että ei renkaanlämmittimien kieltämiselle ole mitään järkevää syytä.
Renkaanlämmittimet ovat sen verran low-tech, ettei high-tech-argumentti oikein päde niihin. Itse olen sitä mieltä, että kaikki sääntömuutokset, jotka lisäävät kuskin vaikutusta lopputulokseen ovat hyvä asia. Järkevissä turvarajoissa tietenkin. Renkaanlämmittimien turvallisuustekijää ei pidä liikaa liioitella, kylmät renkaat kun pakottavat kuskit ajamaan nimenomaan hitaammin ja varovaisemmin. Vastaavilla argumenteillä voitaisiin kieltää sadekisat, joissa pito on vielä huonompi.
 
Viimeksi muokattu:

forti

custom user
Liittynyt
2.10.2006
Viestit
1026
Sijainti
strosmobylschtok
Super Agurin jatko vaakalaudalla
11.12.2007 16:11



F1-talli Super Agurin kohtalon odotetaan selviävän tällä viikolla.

Valmistajien MM-sarjassa yhdeksänneksi sijoittunut Super Aguri ei onnistunut tänä vuonna keräämään riittävästi sponsorirahaa, etenkin kun tärkeä sponsori SS United ei maksanut tallin odottamaa rahamäärää. Näin ollen tallia tukeva Honda joutui maksamaan yli puolet Super Agurin budjetista, kertoo Auto, Motor und Sport -lehti.

Hondan odotetaan lähipäivinä päättävän siitä, mitä Super Agurin kanssa tehdään jatkossa. Yksi mahdollisuus on tallin myyminen uudelle omistajalle.

(MTV3)
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
forti sanoi:
Super Agurin jatko vaakalaudalla
11.12.2007 16:11



F1-talli Super Agurin kohtalon odotetaan selviävän tällä viikolla.

Valmistajien MM-sarjassa yhdeksänneksi sijoittunut Super Aguri ei onnistunut tänä vuonna keräämään riittävästi sponsorirahaa, etenkin kun tärkeä sponsori SS United ei maksanut tallin odottamaa rahamäärää. Näin ollen tallia tukeva Honda joutui maksamaan yli puolet Super Agurin budjetista, kertoo Auto, Motor und Sport -lehti.

Hondan odotetaan lähipäivinä päättävän siitä, mitä Super Agurin kanssa tehdään jatkossa. Yksi mahdollisuus on tallin myyminen uudelle omistajalle.

(MTV3)
Tämä se tästä vielä puuttui.:alppu: Kohta Takuma Sato on ilman työpaikkaa ja hän siirtyy Tojolle :D . Sitten on Heikki ulkona.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
WebSlave sanoi:
Renkaanlämmittimet ovat sen verran low-tech, ettei high-tech-argumentti oikein päde niihin. Itse olen sitä mieltä, että kaikki sääntömuutokset, jotka lisäävät kuskin vaikutusta lopputulokseen ovat hyvä asia. Järkevissä turvarajoissa tietenkin. Renkaanlämmittimien turvallisuustekijää ei pidä liikaa liioitella, kylmät renkaat kun pakottavat kuskit ajamaan nimenomaan hitaammin ja varovaisemmin. Vastaavilla argumenteillä voitaisiin kieltää sadekisat, joissa pito on vielä huonompi.
Näin on, eihän niissä teknisesti mitään sen kummempaa ole. Mutta kuinka monessa muussa sarjassa renkaanlämmittimet ovat käytössä? Niiden harvinaisuus autourheilumaailmassa tekee niistä minulle "high-techiä", erikoista tekniikkaa.

Sekään ei taida olla kovin monessa muussa sarjassa arkipäivää, että moottorit lämmitetään jo ennen niiden käynnistystä. Eikä se, ettei niitä sovi käyttää tyhjäkäynnillä montaa minuuttia varsinkaan muutaman kovavauhtisen kilometrin jälkeen.

Minä haluaisin, että F1:stä löytyvät nämä erikoiset tekijät myös tulevaisuudessa. On totta että alhaisten rengaslämpöjen vaikutukset voidaan minimoida ajamalla hiljempaa, mutta epäilen vahvasti kuinka moni F1-kuskeista oikeasti malttaisi lähteä hiljaa esimerkiksi Silverstonen ensimmäiselle kierrokselle nykypäivän autoilla. Ehkä tuo sääntömuutos poikisi samalla muutoksia renkaisiin ja autoihin, Trullihan taisi valittaa nimenomaan siitä että renkaita on lähes mahdoton saattaa optimaaliseen lämpötilaansa ilman lämmittimiä, koska ne ovat kylmänä niin liukkaat ettei niillä voi ajaa niin kovaa, että ne keräisivät lämpöä.

Mutta on sitä ajeltu ennenkin ilman renkaanlämmittimiä, että eiköhän se ole vaan sopeutumisen paikka. :doubtful:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Device sanoi:
Tämä se tästä vielä puuttui.:alppu: Kohta Takuma Sato on ilman työpaikkaa ja hän siirtyy Tojolle :D . Sitten on Heikki ulkona.
Jos Super Aguri menee nurin niin Sato Hondalle, on minun veikkaukseni;)

Offtopic "F1"-uutinen, mennään sivulla 107:alppu:
 
Viimeksi muokattu:

Mikkonen

Well-known member
Liittynyt
29.12.2006
Viestit
658
WebSlave sanoi:
Itse olen sitä mieltä, että kaikki sääntömuutokset, jotka lisäävät kuskin vaikutusta lopputulokseen ovat hyvä asia. Järkevissä turvarajoissa tietenkin.
Autot pois. :)
 

Juha DF1

Matti Kyllönen fan club
Liittynyt
26.1.1999
Viestit
91
Sijainti
Hämeenlinna, Finland
Tuo Robertsonin haastattelu tuli nyt aamulla mtv3:n urheilu-uutisissa. Mielenkiintoista, mutta mitä tähän kommentoivat Hamilton-fanit?
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
Juha DF1 sanoi:
Tuo Robertsonin haastattelu tuli nyt aamulla mtv3:n urheilu-uutisissa. Mielenkiintoista, mutta mitä tähän kommentoivat Hamilton-fanit?
Mitäs tässä. Rupee jo Kimin taustajoukoilla olemaan löysät housuissa, kun tietää että Hamilton pyyhkii ensi kaudella Kimillä lattiaa...
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Iltasanomat sanoi:
Nico Rosberg vuonna 2009 McLarenille?

Saksalais-suomalainen Nico Rosberg oli pitkään F1-talli McLaren-Mercedeksen ykkösehdokas ex-maailmanmestari Fernando Alonson korvaajaksi. Rosbergin nykytyönantaja Williams julkaisi kuitenkin viime kuun lopulla kuljettajan uuden kauden 2009 loppuun ulottuvan sopimuksen.

Rosbergilla on saksalaisen SportBild-lehden mukaan silti takaportti siirtyä McLarenille jo vuoden kuluttua. Williams-sopimuksesta löytyy nimittäin purkupykälä, joka astuu voimaan, mikäli Williams ei sijoitu tulevalla kaudella kolmen parhaan tallin joukkoon.

Päättyneellä kaudella Williams oli valmistajien MM-pisteissä neljännellä sijalla sen jälkeen, kun McLaren menetti tietovuotojupakan takia kaikki pisteensä. Williamsin sijoittuminen kolmen joukkoon tulevana vuonna ei siis vaikuta järin realistiselta.

SportBildin mukaan McLaren varautuu Rosbergin kaappaamiseen nostamalla testikuljettaja Pedro de la Rosan ensi kauden kakkoskuskiksi Lewis Hamiltonin rinnalle. 36-vuotias espanjalainen pitäisi siten tulevan vuoden ajan Rosbergille paikkaa McLarenilla vapaana.
Kuulostaisi ihan loogiselta kuviolta. Onkohan SportBild vaan satavarma, että Nicon sopimuksessa moinen pykälä 3 parhaan joukkoon sijoittumisesta?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös