Ronttu sanoi:
Mä uskon että toi ei välttämättä ole mikään vitsi. Formuloita ajetaan niin äärirajoilla ja tarkasti jossa ei ole varaa pienempäänkään virheeseen. Renkaiden näkeminen tai sivusilmällä havaitseminen jossa renkaan reuna kulkee auttaa ajamaan erittäin tarkasti. Nehän ovat kuitenkin formuloiden uloin osa autossa.
Tarkasti ja mahdollisimman nopeasti ajettaessa parasta mahdollista linjaa kurveissa, on erittäin tarkkaa puuhaa, että saadaan käytettyä koko radan leveys hyväkseen.
Ajattelet mun mielestä vähän liian monimutkaisesti. Kyllä sieltä koppiautostakin vissiin ulos näkee...

Kuski ei niitä renkaita kuitenkaan vahtaa koko aikaa ajon aikana, jos niin tekee niin on jo auto rengasvallissa.
Ja tässä se
alkuperäinen kommentti, tosin MakkaraTV3:n tod. näk. vapaana käännöksenä ja Googlella en jaksa yrittää etsiä alkuperäiskielistä koska on jo kuukauden vanha juttu:
"En ollut erityisen hyvä Solution F:llä. Minulla on jonkin sellainen juttu, että minun täytyy nähdä pyöräni. En ole hyvä, jos en näe niitä. Olen aiemminkin ollut erittäin huono vakioautoilla."
Pakko olla enintään puolitosissaan heitetty kommentti, varsinkin ottaen huomioon ettei Race of Championsissa (josta tuo kommentti on) niin vakavasti naama irvistyksessä ajeta.
Eli väitän että siitä eturenkaiden näkemisestä on hyötyä.
Enhän mä niin väittänyt ettei siitä hyötyä olisi... mutta tietysti hyppäys siipiautosta katolliseen on suuri ja vaatii totuttelua, mutta silti kyse ammattikuskista. Kuka tahansa sellainen, saati sitten 7-kertainen mestari, pystyy muuntautumaan kunhan siihen tottuu.
Tulipa mitättömästä asiasta pitkä vääntö.
