Ensimmäisen moottorinvaihdon jälkeen kuljettajaa rangaistaan kaikista seuraavista moottorinvaihdoista pudottamalla lähtöruutua kymmenellä pykälällä. Aiemmin rangaistus tuli jo heti ensimmäisestä moottorinvaihdosta.
2Lman sanoi:
Tällä säännöllä käytännössä poistetaan turha keskeytys keinona kilpailussa, jolloin moottorin sai vaihtaa ilman rangaistusta, mikä on hyvä asia.
2Lman sanoi:
Suomennos saattaa tietysti olla mitä vain, mutta koska puhutaan pelkästään ensimmäisen, rankaistuksettoman moottorinvaihdon jälkeisistä moottorinvaihdon aiheuttavista rangaistuksista, eli siinä ei rajata pois teknisiä kesketyksiä, mitkä aiemmin pelastivat rangaistukselta.
Niin eli meinaat ilmeisesti, että jatkossa mottia ei saa vaihtaa vaikka keskeyttäisikin? Itse en asiaa kyllä näin ole ymmärtänyt, mutta ei se mahdotonta ole. Hankaloittaa ja mutkistaa asiaa kylläkin.
Nimittäin onko se sitten reilua, että esim. kolarissa vaurioituneen motin vaihdosta rangaistaan vielä seuraavassakin kisassa?
Itse olen asian ymmärtänyt niin, että sääntö on muuten sama, mutta ekasta laittomasta motin vaihdosta ei rangaistusta tule. Eli edelleen keskeytyksen jälkeen koneen saisi vaihtaa. Voin tosin olla väärässäkin.
Asiaan liittyen, mitenkähän mahdetaan vaihdeboxeja kohdella? Ihan samoin periaatteinko? Eli keskeytyksen jälkeen saa boxin aina vaihtaa ja silleen....