Skenejeesus
Viihdekäyttäjä
Ai Kimi Räikkönen?CARTer sanoi:”Maailman kuumin formulakuski bikinikuvissa”
Ai Kimi Räikkönen?CARTer sanoi:”Maailman kuumin formulakuski bikinikuvissa”
Jos tää on totta niin huhhuh.Rednef sanoi:Eli Autosportin forumilla nimimerkki AFCA on kirjoittanut näin:
Autosportin forum
"Honda has discovered a bug in the software of the MECU. When three buttons on the steering wheel are pushed in a certain sequence the mapping of the MECU is altered to a very aggresive mode which would make up for the ban of launch control and thus allowes very fast starts to be made. Whether or not McLaren knows about this (not unlikely) and whether there are more of these bugs is unknown. The FIA is said to start an investigation. Trulli seems to have been right."
Onko McLaren tarkoituksella jättänyt tällaisen "bugin" ohjelmaan?
Eivätkö oppineet kerrasta?
Mitään parempaa lähdettä en ole löytänyt.
Jos Mäkki on tehny tuon tarkotuksella , niin siellä on sit varmaan enemmänkin noita "bugeja"Rednef sanoi:Eli Autosportin forumilla nimimerkki AFCA on kirjoittanut näin:
Autosportin forum
"Honda has discovered a bug in the software of the MECU. When three buttons on the steering wheel are pushed in a certain sequence the mapping of the MECU is altered to a very aggresive mode which would make up for the ban of launch control and thus allowes very fast starts to be made. Whether or not McLaren knows about this (not unlikely) and whether there are more of these bugs is unknown. The FIA is said to start an investigation. Trulli seems to have been right."
Onko McLaren tarkoituksella jättänyt tällaisen "bugin" ohjelmaan?
Eivätkö oppineet kerrasta?
Mitään parempaa lähdettä en ole löytänyt.
Lienee kuitenkin niin, että ratin napeilla käytetään ECU:n rajapinnan tarjoamia funktioita.WebSlave sanoi:Todella rakentavaa heittää tuon tason uutispommi jollekin foorumille vaivautumatta laittamaan minkäänlaista lähteen rahtustakaan tukemaan kirjoittamaansa (viittaan siis AFCAan, en hänen juttunsa tänne postanneeseen Rednefiin). Ehkä olisi syytä odottaa luotettavampaa lähdettä.
Jos jutussa on perää ja bugi tosiaan on sääntöjen vastainen, niin siinähän Honda kertoo, että heidän ratillaan voi ohjata FIA:n määrittämää ECUa FIA:n sääntöjen vastaisesti. No, samassa viestiketjussa myös mainitaan, että lopullinen versio ECUsta tulee vasta maaliskuussa.
Vähän aikaa sitten uutisoitiin Mikan ero Erjasta ja nyt sitten Ron on jättämässä Lisan... Hmm, eikös 1+1=2Sveitsiläisen Blick-lehden mukaan McLarenin F1-tallin johtaja Ron Dennis on eroamassa vaimostaan Lisa Dennisistä.
Kyllä, mutta napithan eivät tee mitään mitä niihin ei ohjelmoida. No, emme tiedä sen enempää ECU:n kuin rattienkaan ohjelmoinnin "sielunelämästä" mitään, joten spekuloinniksi menee puolin tai toisin. Joka tapauksessa hämmästystä aiheuttaa se, miten Hondalla on tuollaiseen asiaan törmätty. Onko heidän aiemmissa systemeissään ollut jokin tarve näpytellä vastaavia nappeja samalla tavalla?Aqualizer sanoi:Lienee kuitenkin niin, että ratin napeilla käytetään ECU:n rajapinnan tarjoamia funktioita.
No katsos kun tarkoitus oli, että toi systeemi olisi ollut vain McLarenilla jotta Hamilton saattaisi edes jotenkin voittaa sen mestaruuden, luvat on Bernieltä ja FIA:lta, mutta samperi soikoon kun ne muut tajusivatkin moisen.. On siitä Hondasta edes jotain hyötyä.sooda sanoi:Systeemistähän ei olisi mitään hyötyä ilman autossa olemassa olevaa luistonestoa. Ja sehän on kielletty. Ei kukaan uskaltaisi ottaa riskiä, vähiten McLaren, vilpistä kiinni jäämisestä. En tosin tiedä miten kehittyneitä ja millä tavalla toimivia systeemit olivat. Mutta kai FIA:lla on viisaitakin insinöörejä jotka asian huomaisivat. Vai mitä sillä nappikombinaatiolla kierretään? FIA:a?
Silloinhan tällä laitteella ei kierrettäisi mitään vaan siihen täytyisi olla sisäänrakennettuna tuo luistonesto ja laitteella se vaan saataisiin päälle. Vai?Doubtful sanoi:No katsos kun tarkoitus oli, että toi systeemi olisi ollut vain McLarenilla jotta Hamilton saattaisi edes jotenkin voittaa sen mestaruuden, luvat on Bernieltä ja FIA:lta, mutta samperi soikoon kun ne muut tajusivatkin moisen.. On siitä Hondasta edes jotain hyötyä.
Syksyllä MSa:ssa BMW-Sauberin pomo kertoili, että autoa kehitellään sekä MES:in että heidän oman systeemin kera. Eli se siitä säästöstä. En tosin tiedä, onko kehittely jatkunut.Jr- sanoi:Ja soppa on valmis, kukin tiimi tahollaan tekee jo uutta luistonestosysteemiä autoonsa.
Nimenomaan. Tämähän on vähän samanlainen tapaus kuin Microsoft Wordista (vai oliko Excelistä) joskus löydetty alkeellinen lentosimulaattori. Tiettyjä nappeja painamalla saadaan ohjelmisto tekemään asioita, joita ei ohjekirjassa kerrota. Ei se ole näppäimistön tai ratin syy, eikä varsinaisesti edes käyttäjän jos sen tekee "vahingossa".sooda sanoi:Silloinhan tällä laitteella ei kierrettäisi mitään vaan siihen täytyisi olla sisäänrakennettuna tuo luistonesto ja laitteella se vaan saataisiin päälle. Vai?
Wanha :tongue:Revolt sanoi:Vähän aikaa sitten uutisoitiin Mikan ero Erjasta ja nyt sitten Ron on jättämässä Lisan... Hmm, eikös 1+1=2
Sori rankka off-topic ja huono huumori :alppu: