F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
formulastara sanoi:
Ällöttää tuo Alonson selkeääkin läpinäkyvämpi "auto-on-paska-mutta-siis-minä-ylihyvä" asenne. Luuleeko se oikeasti, että tuo uppoaa kansalaisiin, ainakaan muihin kuin espanjalaisiin? Että nyt kaikki jo valmiiksi ajattelee kuinka hyvä se Alonso onkaan kun ajelee noin paskalla autolla pisteille. Wautsi mikä persoona.

edit. muistaakseni Sumi ei haukkunut Ferrariaan samaan malliin vuonna -96, vaikka olisi saattanut olla jopa ainakin testikaudella aihetta.
Kyllähän Fernandolla on omanlainen asenne. Antaa julkisuuteen autosta aina kommentteja, jos ei ole nopea. Pitäisi alkaa vaan motivoimaan tuossa tilanteessa henkilökuntaa erilaisella tavalla, kuten Häkkinen ja Schumi teki uskomalla parempaan... Toki tuo voi olla tottakin, mutta ei pitäisi antaa ulos medialle tuollaista, että auto on susi.
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
JML82 sanoi:
Kyllähän Fernandolla on omanlainen asenne. Antaa julkisuuteen autosta aina kommentteja, jos ei ole nopea. Pitäisi alkaa vaan motivoimaan tuossa tilanteessa henkilökuntaa erilaisella tavalla, kuten Häkkinen ja Schumi teki uskomalla parempaan... Toki tuo voi olla tottakin, mutta ei pitäisi antaa ulos medialle tuollaista, että auto on susi.
Niimpä, jos olis ite tuolla mekaanikkona, niin saattasin käydä lyömässä työlalut Fernandon kouraan... Tee ite Perkele ko oot niin hyvä...
Vaikuttaa kaveri luonteeltaan aivan pikkupenikalta, se oon minä minä minä minä minä minä...
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Make79 sanoi:
Niimpä, jos olis ite tuolla mekaanikkona, niin saattasin käydä lyömässä työlalut Fernandon kouraan... Tee ite Perkele ko oot niin hyvä...
Vaikuttaa kaveri luonteeltaan aivan pikkupenikalta, se oon minä minä minä minä minä minä...
Toisaalta ku rupesin mietiskelemään asiaa, samaahan tais valittaa Bemarin kuskit, että auto ei ole nopea ja näin.. Olisiko se niin, että nykyään vaan tartutaan helpommin ja uutisoidaan tuollaiset asiat. Viime kaudella myös Fisi valitti asiasta... En tiedä, mistä tulee nykyään!
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Juu voihan noi puheet olla ihan huuhaata mitä tuolla F1 mediassa yleensä nähdään valitettavasti.
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
JML82 sanoi:
Toisaalta ku rupesin mietiskelemään asiaa, samaahan tais valittaa Bemarin kuskit, että auto ei ole nopea ja näin.. Olisiko se niin, että nykyään vaan tartutaan helpommin ja uutisoidaan tuollaiset asiat. Viime kaudella myös Fisi valitti asiasta... En tiedä, mistä tulee nykyään!
Kyllähän tuota muiltakin kuskeilta joskus tulee mainintaa auton nopeudesta, mutta ei ne koko valita ja monesti kertoilevat rakentavasti auton kehitystyöstä...
Toisin kuin "vääryyttä" kokenut Alonso, auto paska, minä kuningas Ugh...

Ainakin Kubican mietteet ovat hivenen erillaisia.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/02/613363

Alonso
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/02/614565

Näistä artikkeleista näkee pienen asenne-eron hommaan, Kubica toivoo ja uskoo vauhdin paranevan vielä ennen kauden alkua, kehuu koko tallin henkilökutaa ja keskittyy auton kehittämiseen tiimin kanssa...
Alonso taas keskittyy haukkumaan omaa tiimiä ja kateellisena seuraamaan muiden tallien työtä...
 

oskari

Well-known member
Liittynyt
22.9.2000
Viestit
277

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13754
Viime kauden McLarenin suunnittelu tapahtui pitkälti vuoden 2006 aikana, mutta silti ihmemies-Alonso toi siihen 6 kymmenystä lisävauhtia. Mikä on jos ei nyt onnistu moista tuomaan...
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
oskari sanoi:
Ehkä kummankaan kommentissa ei ole asennetta, pelkkää rehellisyyttä vain.
Niimpä niin, tämä menee taas vasiten väärinymmärtämiseksi, tuon takia tänne ei oikein jaksa mitään kirjoitellakkaan, aina joku alkaa vääntämään asian sivusta...

Mutta kirjoitetaan nyt, eli tuolla asennne-erolla tarkoitin yleistä käyttäytymistä ja suhtautumista omaa työtä kohtaan ja jos et nuiden miesten välillä näe mitään eroa tässä asiassa, niin se on sinun häpeäsi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Make79 sanoi:
Niimpä, jos olis ite tuolla mekaanikkona, niin saattasin käydä lyömässä työlalut Fernandon kouraan... Tee ite Perkele ko oot niin hyvä...
Vaikuttaa kaveri luonteeltaan aivan pikkupenikalta, se oon minä minä minä minä minä minä...
Syystä tai toisesta Renaut'lla oltiin edellisellä visiitillä lujasti Fernandon takana pikkupenikkamaisesta kitinästä huolimatta. Vastaavaa sitoutumista kuskin taakse oltiin oliko nyt Symondsin mukaan nähty tiimissä viimeksi Schumin aikaan.

Itsehän olen aina pitänyt Alonson kommenteista juurikin siksi, että niistä puuttuu se pr-kuorrutus, johon muut asiansa hukuttavat. Tämän ansiosta Fernandon lausunnoista saa yleensä irti huomattavasti enemmän kuin muiden kuljettajien.
 

oskari

Well-known member
Liittynyt
22.9.2000
Viestit
277
jepulis. Tuskin Alonson asenteessa työhönsä on mitään vikaa, pyrkii varmasti parantamaan autoa ihan yhtä tosissaan kuin kuka tahansa muukin. Sekä Alonson saavuttama menestys, että arvostus Rellulla kertovat näin olevan, ei varmastikkaan olisi asemassaan jos olisi asenteessa pahasti jotain vialla.

Kyse on mielestäni ennemmin kulttuuri- kuin asenne-eroista. Briatorekin antaa Rellulla henkilökunnan kuulla kunniansa kun hommat ei suju suunnitelmien mukaan. Ei se varmaankaan tarkoita, että Flavion asenteessa työhönsä olisi jotain vikaa? Kannattaa myös muistaa, että Alonso on valtaosan urastaan ollut juuri Flavion kanssa läheisessä yhteistyössä - ei mikään ihme, jos on tarttunut samat (toimivaksi havaitut ja tallissa totutut) tavat Fernandoonkin.
 

Eddie Rickenbacker

Yhdeksän kierrosta
Liittynyt
14.12.2007
Viestit
315
Sijainti
Suomi - Finland
En pitäisi minään ihmeenä, jos Aguri Honda ei tulevalla kaudella asetu Australian Albert Parkin radan lähtöruudukkoon. Emätalli Honda floppasi niin musertavan pahasti viime kaudella, että kahden tallin pitäminen tässä jamassa ei ole kovin järkevää. Red Bull-teamin molemmat tallit (RBR & STR) olivat Hondan tiimiä parempia. Enkä usko että Hondalla on mikään pakko ajattaa Takua Agurin vuotta vanhalla lotjalla taas koko kauden kun kerran japanilaisyleisö tykkää. Honda voi tuon ajattelumallin unohtaa, Japanilla on jo Kazuki Nakajima Williamsilla ja kytköksissä Toyotaan.

Toivottavasti vain päätös tulee pian, ettei GP-radoilla nähdä vuoden 2002 kaltaista farssia, kun Arrows-talli leikitteli tahallaan FIAn kanssa. Tahalliset karsiutumiset yms. eivät vie lajin imagoa eteenpäin. Mieluummin pysytään poissa jos resurssit ei koko kaudeksi riitä ja piste. Esimerkiksi Prost-talli teki ennen 2002 kauden alkua aivan oikein kun se vetäytyi MM-sarjasta (tosin konkurssin johdosta). Valitettavasti myös Prodrive-hanke kaatui johonkin.

Sinänsä ihmeellistä, että kun tulevaksi kaudeksi odoteltiin jopa 12 tallin lähtöruudukkoa niin se lisäpaikka meni Prodrivelle joka ryssi asiansa ja nyt Super Aguri on kaatumassa. Olisi nyt FIA vain antanut sen paikan Eddie Jordanin ja Eddie Irvinen yhteenliittymälle. Jordan-tallin paluu olisi tehnyt kaudesta huippujännittävän ja esim. Fisichella olisi varmasti harkinnut paluuta juurilleen ja ehkä jopa Ralfkin olisi vielä Ykkösissä mukana vuoden 1997 Dream Teamissa. Who Knows, ehkä 2009 sitten...
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
oskari sanoi:
jepulis. Tuskin Alonson asenteessa työhönsä on mitään vikaa, pyrkii varmasti parantamaan autoa ihan yhtä tosissaan kuin kuka tahansa muukin. Sekä Alonson saavuttama menestys, että arvostus Rellulla kertovat näin olevan, ei varmastikkaan olisi asemassaan jos olisi asenteessa pahasti jotain vialla.

Kyse on mielestäni ennemmin kulttuuri- kuin asenne-eroista. Briatorekin antaa Rellulla henkilökunnan kuulla kunniansa kun hommat ei suju suunnitelmien mukaan. Ei se varmaankaan tarkoita, että Flavion asenteessa työhönsä olisi jotain vikaa? Kannattaa myös muistaa, että Alonso on valtaosan urastaan ollut juuri Flavion kanssa läheisessä yhteistyössä - ei mikään ihme, jos on tarttunut samat (toimivaksi havaitut ja tallissa totutut) tavat Fernandoonkin.
Niin, jostainhan kaikki aina johtuu. Voi myös olla, että joku vei Alonson tuttipullon aikoinaan.
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
oskari sanoi:
jepulis. Tuskin Alonson asenteessa työhönsä on mitään vikaa, pyrkii varmasti parantamaan autoa ihan yhtä tosissaan kuin kuka tahansa muukin. Sekä Alonson saavuttama menestys, että arvostus Rellulla kertovat näin olevan, ei varmastikkaan olisi asemassaan jos olisi asenteessa pahasti jotain vialla.

Kyse on mielestäni ennemmin kulttuuri- kuin asenne-eroista. Briatorekin antaa Rellulla henkilökunnan kuulla kunniansa kun hommat ei suju suunnitelmien mukaan. Ei se varmaankaan tarkoita, että Flavion asenteessa työhönsä olisi jotain vikaa? Kannattaa myös muistaa, että Alonso on valtaosan urastaan ollut juuri Flavion kanssa läheisessä yhteistyössä - ei mikään ihme, jos on tarttunut samat (toimivaksi havaitut ja tallissa totutut) tavat Fernandoonkin.
Varmasti pyrkii parantamaan autoa, sitä en väittänytkään ja jos olisi korjannut asennettaan, niin olisi paremmassa asemassa/tallissa, eli McLarenilla...
Nyt täytyy Rellulla itkeä, kun Mäcit, Ferrarit ja BMW:t menee niin lujaa, oma häpeä, olisi käyttäytynyt kuin ihmiset, niellyt vähän ylpeyttään, niin ajelisi vieläkin voittaja tiimissä...
Varmasti osa selittyy kulttuuri-eroista, mutta ainakin itse olen käsittänyt espanjalaisista, että ovat kovasti omien puolella, perhe tärkeä jne. ja mielestäni Alonso ei ainakaan tuon stereotypian mukaan käyttäydy, vaan päinvastoin, helposti haukkumassa omia...
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Järkeväähän tuo on Alonsolta puhua asiat alakanttiin. Jos ja kun homma toimiikin kisakaudella paremmin, niin Alonso saa "hyvän auton kehittäjän" ja sankarin maineen. Toki hän on itsekin sanonut olevansa pessimistinen luonne. (viimeisissä kisoissa viime vuonna).
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
M.Webber sanoi:
Järkeväähän tuo on Alonsolta puhua asiat alakanttiin. Jos ja kun homma toimiikin kisakaudella paremmin, niin Alonso saa "hyvän auton kehittäjän" ja sankarin maineen. Toki hän on itsekin sanonut olevansa pessimistinen luonne. (viimeisissä kisoissa viime vuonna).
Asioiden alakanttiin puhuminen on aivan ymmärrettävää, itsehän tarkoitan tuota turhanpäivästä kitinää ja natinaa... (niiden viimeisten viimeauden kisojen lisäksi kitinää oli jo Rellulla ennen McLaren aikoja)
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Eddie Rickenbacker sanoi:
Olisi nyt FIA vain antanut sen paikan Eddie Jordanin ja Eddie Irvinen yhteenliittymälle. Jordan-tallin paluu olisi tehnyt kaudesta huippujännittävän ja esim. Fisichella olisi varmasti harkinnut paluuta juurilleen ja ehkä jopa Ralfkin olisi vielä Ykkösissä mukana vuoden 1997 Dream Teamissa. Who Knows, ehkä 2009 sitten...
Jordanin paluu radoille olisi ollut pelkkää plussaa, mutta vielä mieluummin olisin nähnyt Minardin & Stoddartin comebackin :alppu: Eikös juuri Stoddart hakenutkin tuota tallipaikkaa?
 

oskari

Well-known member
Liittynyt
22.9.2000
Viestit
277
M.Webber sanoi:
Järkeväähän tuo on Alonsolta puhua asiat alakanttiin. Jos ja kun homma toimiikin kisakaudella paremmin, niin Alonso saa "hyvän auton kehittäjän" ja sankarin maineen. Toki hän on itsekin sanonut olevansa pessimistinen luonne. (viimeisissä kisoissa viime vuonna).
Entäs jos Alonso ajaakin koko kauden siitä seitsemännestä sijasta? Ei se välttämättä puhu alakanttiin ollenkaan, vaan ihan rehellisesti siitä tasosta, jolla talli todella on.

Olen sitä mieltä, että monet odottelee Alonsolta ihmeitä (varmaankin eniten espanjalaisessa mediassa) niin, että odotukset ovat kasvaneet joissain piireissä epärealistisiksi suhteessa Renaultin todelliseen suorituskykyyn. Ei Alonsolta ole huonoa asennetta vähän toppuutella. Miksi pitäisi hehkutella suorituskykyä, vaikka tietäisi paremmin? Viimeistään kauden alkaessa totuus selviää, ja jos Alonso nyt hehkuttaisi olematonta nopeutta, voi vain arvailla sitä paskan määrää mitä niskaansa saisi.

No, täällä se saisi varmasti paskaa niskaan jo nyt vaikka hehkuttaisikin, tyyliin "siellä se nyt väittää tehneensä hitaasta Rellusta nopean, katsotaan vaan kuinka suu pannaan kun kausi käynnistyy, hähää!". Ei ole Alonsolla mahdollisuuksia sanoa mitään, mihin täällä oltaisiin tyytyväisiä. Vaikka myöntäisi Kimin olevan paras kuski, niin haukuttaisiin, sillä eihän kukaan itseään kunnioittava kuski saisi myöntää toista (ainakaan aktiivi-) kuskia itseään paremmaksi.

Luulenpa, että Alonsin asenteessa työhönsä on vähemmän korjattavaa kuin osalla tämän foorumin jäsenillä on asenteessaan Alonsoa kohtaan. Monen mielestä Kimilläkin olisi enemmän korjattavaa asenteessaan työhönsä (mikä ei tarkoita että itse olisin sitä mieltä - yhtään sen enempää kuin Alonsonkaan asenteen suhteen).
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Ihan miten vain, mutta tosiasia on kuitenkin se, että paremmalla asenteella Alonso ajelisi vielä McLarenilla...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös