F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
formulastara sanoi:
Sankarisarjamurhaaja.
Sotasankari, joka teki tehtävänsä helvetin hyvin...
Teki osansa siitä työstä, ettei suomi ole tällä hetkellä viron tasolla, mikä ainakin minun mielestä on hyvä juttu ja mies ansaitsee hivenen kunnioitusta kaikilta suomalaisilta... Kuten muutkin sotaveteraanit...
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Make79 sanoi:
Sotasankari, joka teki tehtävänsä helvetin hyvin....
Juuri näin! Jos tästä formuloihin takaisin hivuttaisi, niin ratasankarit ovat enemmän tätä päivää taasen. Kannattaa etsiä netistä katseltavakseen Jeremy Clarksonin "Superstars of Speed" (2004?), jossa jonkin verran luodataan huipulla ajavien kuskien mentaliteettiä. Schumi ja muistaakseni Sennakin olivat siinä hyvinä esimerkkeinä tietynlaisesta positiivisesta psykopatiasta, jossa ei olla tunneköyhiä radan ulkopuolella, mutta kisatapahtumista ja kolareista ei pysty kokemaan syyllisyyttä.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Polle sanoi:
Tai ei mitään kikkailuja. En ole ikinä ymmärtänyt miksi siitä pitää saada rangaistus, että tekee työnsä paremmin kuin toiset. Komppaan Ukyo Katayamaa...
Samaa mieltä ja Formula 1:siin tällainen sopisi erityisen huonosti.
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
kouvotsvoni sanoi:
Toisaalta en pistäisi vastaan jos pistettäisiin GP2-systeemillä nuo kisat pystyyn.
Tai otettais lauantaina aika-ajo ja lyhennetty kisa ( taitaa olla gp2:sta), ja sunnuntaina heitettäis miehet käänteiseen maaliin tulojärjestykseen, ja pisteitä tulisi maaliin tulojärjestyksen mukaan + että jokaisesta sijasta mitä on ehtinyt kisan aikana parantaa sais 1 pts/sija.
sunnuntain kisassa olisi lauantain kärkikuskeilla kädet täynnä töitä, ja sijoituksen parantaminen kiinnostaisi vaikkei ehtisi 8 parhaan joukkoon.:wink:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
lahtiska sanoi:
Tai otettais lauantaina aika-ajo ja lyhennetty kisa ( taitaa olla gp2:sta), ja sunnuntaina heitettäis miehet käänteiseen maaliin tulojärjestykseen, ja pisteitä tulisi maaliin tulojärjestyksen mukaan + että jokaisesta sijasta mitä on ehtinyt kisan aikana parantaa sais 1 pts/sija.
sunnuntain kisassa olisi lauantain kärkikuskeilla kädet täynnä töitä, ja sijoituksen parantaminen kiinnostaisi vaikkei ehtisi 8 parhaan joukkoon.:wink:
Tuo menis kyllä sit jo kikkailuks lähtöpaikan suhteen joissain tilanteissa + ei olis kovin tasapuolista...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Polle sanoi:
Tai ei mitään kikkailuja. En ole ikinä ymmärtänyt miksi siitä pitää saada rangaistus, että tekee työnsä paremmin kuin toiset. Komppaan Ukyo Katayamaa...
Totta kuin rotanpotta. :thumbup:

Ihan ekana mun mielestä pitäs kokeilla sitä, että aika-ajoista jaettas esim. kolmen kärjelle pisteitä tyyliin 3-2-1 tms. Tai miksei vaikka kuuden kärjelle, mutta jaettais pisteitä kuitenkin.
Varsinkin männä kausilla toi olis pitänyt olla käytössä koska monet kisat ratkes aika-ajossa kuitenkin.

Näin saatais aika-ajoihin vähän yritystä.

Muita muutoksia olis tietty sit piste tai pari nopeimmasta kierroksesta ja voittajalle enemmän krediittiä.

Summa summaarum, nopeinta kaveria pitäis arvostaa enemmän, niin aika-ajoissa, kisassa kuin tuloksissakin.

Toki ymmärrän kyllä Headin ylös nostaman ajatuksen siitä, että jos kaverit laitetaan nopeusjärjestykseen ennen kisaa niin miten ohituksia vois tapahtua. Samaahan Flavio on puhunut ainakin viime kaudella.
Toisaalta kovin usein on niin, että sama auto ei ole se nopein aika-ajoauto ja kisa-auto yhtäaikaa....
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ghost_Glove sanoi:
Totta kuin rotanpotta. :thumbup:

Ihan ekana mun mielestä pitäs kokeilla sitä, että aika-ajoista jaettas esim. kolmen kärjelle pisteitä tyyliin 3-2-1 tms. Tai miksei vaikka kuuden kärjelle, mutta jaettais pisteitä kuitenkin.
Varsinkin männä kausilla toi olis pitänyt olla käytössä koska monet kisat ratkes aika-ajossa kuitenkin.

Näin saatais aika-ajoihin vähän yritystä.
Mä en kertakaikkiaan ymmärrä miksi aika-ajosta pitäisi antaa pisteitä. Kilpa-ajo on kilpa-ajoa, jossa maalissa jaetaan pisteet. Tuollaista haluaville on sitten Kiihdytyskilapailut, rallit yms. Aika-ajoissa pärjäämällä saa palkkioksi paremman lähtöpaikan.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
jps sanoi:
Mä en kertakaikkiaan ymmärrä miksi aika-ajosta pitäisi antaa pisteitä. Kilpa-ajo on kilpa-ajoa, jossa maalissa jaetaan pisteet. Tuollaista haluaville on sitten Kiihdytyskilapailut, rallit yms. Aika-ajoissa pärjäämällä saa palkkioksi paremman lähtöpaikan.
Jaa niin, että aika-ajo ei sit oo kilpa-ajoa tai osa sitä?

Kyllä mä tykkäisin nähdä kuinka maailman parhaat formulakuskit tosisaan painaa yhtä kierrosta siitä kuka on nopein.
Ei sillä, että tärkeintä olis, että paalu ratkeis tyhjillä tankeilla.
Mutta mun puolesta aika-ajoistakin vois antaa pisteitä.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ghost_Glove sanoi:
Jaa niin, että aika-ajo ei sit oo kilpa-ajoa tai osa sitä?

Kyllä mä tykkäisin nähdä kuinka maailman parhaat formulakuskit tosisaan painaa yhtä kierrosta siitä kuka on nopein.
Ei sillä, että tärkeintä olis, että paalu ratkeis tyhjillä tankeilla.
Mutta mun puolesta aika-ajoistakin vois antaa pisteitä.
Aika-ajoissa pärjäämällä saa palkkioksi paremman lähtöpaikan. Sillä lähtöpaikalla on varsin suora korrelaatio kisassa pärjäämiseen.
 

Tööt

Well-known member
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
196
musta olis hyvä jo paalusta sais yhden pisteen extraa
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Mediaprofeetta sanoi:
se menisi sitten siihen, että häntäpään tallit ajaisivat höyryillä paaluja saadakseen edes muutaman pisteen
Jolloin kärjessä nähtäisiin muitakin kuin aina niitä samoja Ferrareita ja Mäkkäreitä :idea:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Revolt sanoi:
Sodassa vihollissotilaan tappanut ei muuten ole murhaaja... Ihan vain tiedoksesi.
No mieluummin venakko kuin kotmainen, mutta kyllähän kyse on näkökulmasta onko se murha vai ei. Tarkkaan harkittu tappaminen täyttänee myös murhan tunnusmerkin.
edit. Ruandassa hutut pisteli tuhansia lapsia kirkoissa ja kouluissa silpuiksi. oli sisällissota, jotkut puhuvat silti kansanmurhasta...
sori OT.
 
Viimeksi muokattu:

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1039
Tööt sanoi:
musta olis hyvä jo paalusta sais yhden pisteen extraa
Mieluummin voittajalle 2 pistettä nykyistä enemmän maalissa niin saadaan voitolle taas sille kuuluva arvo.
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
formulastara sanoi:
edit. Ruandassa hutut pisteli tuhansia lapsia kirkoissa ja kouluissa silpuiksi. oli sisällissota, jotkut puhuvat silti kansanmurhasta...
sori OT.
Tuliskohan toi siitä kun ne tappo puolustuskyvyttömiä siviilejä...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös