F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Rusina sanoi:
Tästä oli huhuja helmikuun lopulla. Sanoivat, että McLaren tuntisi järjestelmän kuin omat taskunsa kun muut ovat opettelemassa sitä ja siitä johtuisi kyseinen ero.. Muutaman kisan verran saisivat hyötyä..
Mää oon ihmetelly sitä, että "kaikki" puhuu että hyöty olis muutaman kisan verran..

Miten ihmeessä muut tallit sais parissa kisassa Mäkin kiinni, jos ne ei sitä talvitestien aikana saanu, kilsoja kuitenkin suht mittava määrä GP viikonloppuihin nähen.. :confused:
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Oberfeldwebel sanoi:
Mää oon ihmetelly sitä, että "kaikki" puhuu että hyöty olis muutaman kisan verran..

Miten ihmeessä muut tallit sais parissa kisassa Mäkin kiinni, jos ne ei sitä talvitestien aikana saanu, kilsoja kuitenkin suht mittava määrä GP viikonloppuihin nähen.. :confused:
Jos muut ovat saaneet kiinni McLarenia talvitestien aikana, mutteivät ole tietämyksessä vielä tarvittavan lähellä?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Rusina sanoi:
Jos muut ovat saaneet kiinni McLarenia talvitestien aikana, mutteivät ole tietämyksessä vielä tarvittavan lähellä?
Niin, jotenkin tuntuu vain mahdottomalta muiden saada McLaren koskaan kiinni (siis ero kurottua umpeen) ECU:n suhteen.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Rusina sanoi:
Jos muut ovat saaneet kiinni McLarenia talvitestien aikana, mutteivät ole tietämyksessä vielä tarvittavan lähellä?
Niinpä. Eihän mikään estänyt McLarenia ajamasta testejä "kuin mikä tahansa muu talli", jolloin heidän syvempi tietämyksensä SECU:n hyväksikäytöstä ei näkynyt ulospäin. Nyt sitten kisoissa voidaan ottaa kaikki pienetkin temput käyttöön.
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Seuraavaa farssia odotellessa... Älytön veto tuo ecu. Kohta pyöritellään taas päätä ettei me mitään tiedetty.
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Leo sanoi:
"When three buttons on the steering wheel are pushed in a certain sequence"

Eli kun näitä kolmea nappulaa painelee okeassa järjestyksessä, tulee kiertäneeksi ohjelmiston. On selvää, että tuonlainen "bugi" ei synny vahingossa.

Voisin lyödä vetoa, että mclarenin kuskit tuntevat tuon koodin jo nyt.
Huiajaus ei tuon selvemmäksi voi tulla.:(
Ei tainnut tulla vahvistusta tuolle huhulle, mutta mistä sitä tietää. Jos larenit lähtevät hyvin viivalta monissa kisoissa, saattavat epäilykset siitä nousta. Taisi tuolla löydöllä olla jotain tekemistä Hondan kanssa. Ehkä katsoivat paremmaksi olla hiljaa ja hyötyä siitä itse.

Ehkä Mclarenilla on sittenkin vain parempi moottori ja voimansiirto, joka tekee eroa muihin...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mediaprofeetta sanoi:
mikä helvetin järki tuossa ECU:ssa edes on? miksi se ylipäätään otettiin käyttöön?
Elektronisten ajoapujen poiston takia. ECUt ovat olleet käytössä vähintään vuosikymmenen, ei sitä nyt "otettu käyttöön". Nyt se vain on kaikille sama.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Oberfeldwebel sanoi:
Mää oon ihmetelly sitä, että "kaikki" puhuu että hyöty olis muutaman kisan verran..

Miten ihmeessä muut tallit sais parissa kisassa Mäkin kiinni, jos ne ei sitä talvitestien aikana saanu, kilsoja kuitenkin suht mittava määrä GP viikonloppuihin nähen.. :confused:
Odotellaan ja katsellaan, miltä startit näyttää Melbournessa. Ei vielä hötkyillä. Eihän se meitä haittaa, jos Heikki ponkaisee kärkeen :)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Oberfeldwebel sanoi:
Miten ihmeessä muut tallit sais parissa kisassa Mäkin kiinni, jos ne ei sitä talvitestien aikana saanu, kilsoja kuitenkin suht mittava määrä GP viikonloppuihin nähen.. :confused:
Vasta kilpailut tarjoavat suoran vertailukohdan, jossa nähdään, onko joku jollain osa-alueella edellä nyt ihan selkeimpiä tapauksia lukuun ottamatta.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Seuraavaa sutkausta odotellessa...................

Sehän on päivänselvä juttu että etua on ja rajusti tuosta boksista. Enään on vain kysymys siitä että kuinka räikeästi sitä uskalletaan käyttää hyväksi. Junamaisesti kaksoivoittoja köröttelevät McLarenit joutuvat tulilinjalle välittömästi. Ei epäilystäkään tästä. Vahna paska ja kiero ahnehtija Ron D. on näyttännyt karvansa ja suuruutensa viimeisen vuoden aikana ja sama peli tulee jatkumaan nyt ECU boksin kautta. Farssia odotelessa.:alppu:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
MaranelloRed, tosi upea argumentti. Jos Ferrari kulkee hyvin tai lähtee ruudukosta hyvin, niin se on ammattitaitoa ja osaamista. Jos jokin muu auto lähtee paremmin, se on kusetusta, huijausta ja petosta.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Ihme valitusta tuosta ECU:sta. Eihän McLaren sitä jyrännyt läpi vaan FIA hyväksyi sen. Täysin ymmärrettävää minusta, koska ns. ulkopuolisen olisi ollut todella vaikeaa tehdä vastaava ainakaan lyhyellä kokemuksella.

Nyt oli McLarenin vuoro hyötyä, Ferrari hyötyi rengasratkaisusta viimeksi.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
JML82 sanoi:
Ihme valitusta tuosta ECU:sta. Eihän McLaren sitä jyrännyt läpi vaan FIA hyväksyi sen. Täysin ymmärrettävää minusta, koska ns. ulkopuolisen olisi ollut todella vaikeaa tehdä vastaava ainakaan lyhyellä kokemuksella.
Ei jyrännyt, mutta asetti hinnan halvimmaksi.... ;)
Onko siinä sit eroo onkin toinen asia...
Pointti on kuitenkin se, että 107 prosenttia parempi vaihtoehto olis jos ECU:t nyt valmistais joku muu...

Mutta eniten mua tossa Heidin kommentissa kiinnostaa tuo, että Mäkeillä on "lähtöjärjestelmä" siis jokin automaaginen systeemi joka hoitaa lähdön Heidin mainitsemilta kierrosluvuilta jne jne...
Käsittääkseni kaikki automaattiset lähtöjärjestelmät on nyt kiellettyjä!!

Siinähän ei sit mitään oo jos Mersun kone vaan vääntää alhaalta paremmin kuin muut ja on sitkeempi alakerrasta. Mutta ei siihen mitään automaatioo enään saa käyttää....
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Se että McLarenit voivat lähteä liikkeelle alla 10000 kierroksilla tarkoittaa sitä, että Mersun kone vääntää alempaa tehokkaammin mitä Bemarin.

Kyse ei käsittääkseni ole mistään erillisestä, piilotetusta starttisysteemistä. Senhän sanoo jo tuo Quick-Nickin kommenttikin. Mersut voivat lähteä liikkeelle 9000 kierroksilla, he tarvitsevat paljon enemmän kierroksia. Sillon on selkeesti kyse koneesta ja sen parhaasta vääntöalueesta.

Mut ihan sama, vääntäkää te vaan jostain Microsoftin valmistamasta tuotteesta salaliittoteorioita MR:n tyyliin :rolleyes:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Me emme voi kyllä tietää, johtuuko mahdolliset Mclarenin paremmat startit Ecun paremmasta hyödyntämisestä vai vääntävämmästä moottorista. Eihän Heidfeltkään voi tietää, että Macci käyttäisi juuri 9000rpm:ää, kunhan olettaa, koska ilmeisesti Macci ei sudi lähdössä Bemarin tyyliin.

Katsotaan nyt ensin ne startit kuitenkin :thumbup:

edit. misa1 raottaa nyt niitä Mäccilaseja snadisti. Aina kun on kyse Larenista, niin sieltä tärähtää Mäccimyönteinen arvio alta aikayksikön :)
 
Viimeksi muokattu:

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
Hevimies sanoi:
Eihän macci saanut etua siitä että kehitti ecu:n einän..? :thumbfh:
No ei, mistä ihmeestä Lada ois voinu tietää että ne jokaiselle tallille on sellasta väsäämässsä :eek!:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
MaranelloRed voisi välillä kyllä myös ottaa ne tulipunaiset Ferrari-lasit pois silmiltään :nope:
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1993
Jos nyt otetaan kaikki lasit pois päästä niin en pidä ihmeenä jos Mclarenin startit olisivatkin hieman paremmat, tottakai he hyötyvät itse kehittämästään järjestelmästä mutta voihan se olla myös että heidän koneena vääntää paremmin alakierroksilla kuin esim. BMW:n vastaava. Tokihan se ihmetystä herättää mutta minkäs teet.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös