Mielestäni noin matala kierrosluku viittaa siihen, että Mäckillä kytkimen luistatusaika kiihdytyksessä on muita lyhyempi. Tai heidän ykkösvaihde on "lyhyempi".
Vääntöä ei tule ylikorostaa, ellei samaan aikaan huomioida ulos otettavaa tehoa, sekä vaihdelaatikon välityksiä. Tai että nykyisellä ECU:lla olisi vääntöön sellaista vaikutusta, mitä mikä tahansa talli ei pystyisi sen avulla säätämään ulos otettavaksi, mikäli moottorin vääntökäyrä sen sallii. F1moottorit ovat lähtöhetkeen ylitehokkaita nykyisllä renkailla ja radan pinnoituksilla. Mutta jos ykkösvaihteella nostetaan kierrokset 19000 asti, on matalammista aloituskierroksista hyötyä, laajempana ja paremmin hallittavana säätöalueena. Toivottavasti kuljettajan osuus kytkimen käytössä, sekä luiston aistimiseen ja/tai kierrosten ja vaihtohetken päättämiseen nopeuden noustessa on merkitävä.
Haastan teidät keksimään ja kehittämään "apukeinoja". Todennäköisesti radan ja renkaan välisestä pidosta saadaan tietoa optimaalisesta luistosta harjoitusten aikana. Kuulokkeisiin voisi lähettää moottorin ääntä, eli kierroksia vastaava nouseva taajuus, minkä mukaan kuski pyrkisi moottorin luovuttavan tehon säätämään. Välittömään säätöön on vain kaasu ja kytkin, sekä tietenkin mutaman kerran toistuva vaihteen vaihtohetki.
Ohjauspyörässä voisi saman informaation esittää valopalkeilla, esim: vihreä on hyvä, punainen liikaa ja keltainen lisää.
Musta tuntuu, että tärkeintä kuskille olisi saada selville, johtuuko kierrosten nousu renkaden, vai kytkimen luistattamisesta.