formulastara sanoi:
Ok, missäs Trulli on tällaista sanonut? Tässä on nimittäin sellainen juttu myös, että Mclarenin kone kiersi Bemarin lailla eniten, silloin kun koneet vielä saivat kiertää vapaasti. Renaultin ohella muistaakseni Ferrari ei kiertänyt aivan niin korkealta, ainakaan mitä muistelisin niistä kierroslukumittareista, mitkä näkyivät grafiikassa. Ainahan on myös mahdollista, että kone kiertää korkealta, mutta silti siinä voi olla laaja vääntöalue. Tai vaikka "kaksihuippuinen" vääntövaste.
Kaivelin maikkarin arkistoja:
http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/f1/2008/01/603158
Varsinaisesti Trulli ei puhu McLarenista, viittaa vain siihen että jotkin tallit ovat löytäneet jotain ehkä epäilyttäviä keinoja.
Joka tapauksessa koneet ovat niin erilaiset, että toisille startit tulevat olemaan helpompia kuin toisille. Se on ihan sama kuin aikaisemminkin. McLarenit ovat aina irronneet viivalta Mersun koneiden avulla luistonestolla ja ilman joko parhaiten tai Renaultin jälkeen toiseksi parhaiten.
Onko sitten kyse siitä, että osavat käyttää ecua paremmin, vai onko kyse välityksistä tai koneen vääntöalueesta, niin eipä noita voi mitenkään tietää.
Aina parasta tullaan parjaamaan, sehän on selvä. Jos Ferrarit ovat niin ylivoimaisia kuin näyttää. Aika äkkiä tulee jotain pykäliä millä hidastetaan menoa, koska alkaa hirveä haloo joka puolella siitä, että jotenkin ne huijaa. Toki jos McLaren saa jossain kohti etua, kuten starteissa, niin eiköhän siinä käy ihan samalla tavoin. Valitus alkaa ja kohta joku tekee jossain jonkin todella hyvän sääntömuutoksen.
Yleensä ne hyvät sääntömuutokset eivät juuri isompia hetkauta, pienet jäävät vaan entistä kauemmaks. :nope:
Mutta eipä hätää, nyt näyttää hyvälle sekä Kimin, että Heikin kannalta. Williamsin meno taas ärsyttää. Eikö sen luotettavuuden pitänyt olla kohillaan?