F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ghost_Glove sanoi:
Jotenkin kuullostaa hassulta tollanen 90 sekan starttisofta...
Plus se, että kukaan ei halua puhua tosta..

Kuka tollasen on ECUun halunnut/vaatinut ja miksi??
Vai mikä tässä on jutun juoni?
VIA:alppu:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Saksalaisessa mediassa on älyttömät paineet saada menestyvä sakemanni hyvän auton puikkoihin...

Kovalaistahan siellä on mollattu jo pitkänaikaa mutta ja kun Mäkki kortti on sulkeutumassa käännytään sitten Ferrarin suuntaan...


Uusin huhu...

Vettel awaits Ferrari call-up
Mar.15 (GMM) Sebastian Vettel is so highly rated by Ferrari that the German youngster might get a chance to race for the famous Italian team this year.

The German magazine Sport Bild reveals that, due to Toro Rosso's engine deal with Ferrari, the Maranello based team may have 20-year-old Vettel's name at the top of their list as potential reserve driver at grands prix.

Should Kimi Raikkonen or Felipe Massa need replacing at a grand prix in 2008, then, the situation would have the curious knock-on effect of requiring STR to also fall back on a reserve driver to substitute for the highly rated rookie.

Sport Bild also claims that BMW Sauber still has a contractual option on Vettel to bring him back into the Hinwil based team in 2010.

http://www.totalf1.com/fullstory/view/248714/Vettel_awaits_Ferrari_callup/
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kaikkea sitä ihminen keksii roskapaperia myydäkseen. Mutta vakuuttavahan Vettel aamulla oli, ihan katsoessa tunsi miten renkaista saadaan paljon pitoa :ahem:
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Lievennetään päivää hieman muilla kuin varsinaisilla kisauutisilla:

Autosport sanoi:
Ecclestone wants title determined by wins

By Alan Baldwin Sunday, March 16th 2008, 03:54 GMT

Formula One supremo Bernie Ecclestone wants to change the rules to make sure the driver who wins the most races takes the title.

"I got a bit waylaid last season, what with all the business with McLaren and Ferrari, but it is my intention to push this idea through in the coming weeks," Ecclestone told Britain's Mail on Sunday.

The newspaper said Ecclestone wanted to have the title decided on race wins to force drivers to take more risks, rather than a system that awards 10 points for a win and eight for second place.

"The key word in motor racing is 'racing'," added the Briton, who has stayed in London while the season starts in Australia.

"And right now there are not enough overtaking manoeuvres in the sport because drivers are happy not to take risks and claim second place because it is only two points less than winning the race.

"What I want to see is the winner of the most number of races as world champion, and second places only to be used if the top two finish the season with the same number of wins," said the 77-year-old.

"The constructors would keep the existing system."

Despite Ecclestone's comments, the Formula One title has gone to the driver with the most race wins in the championship in every year since 1989.

That year, Frenchman Alain Prost won with four victories to six for McLaren teammate Ayrton Senna.
Eli Pörni haluaisi taas pistesysteemistä voittajaa suosivan. Mikäs siinä. :ahem:
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
En usko, että ohitukset tuosta merkittävästi lisääntyisivät ja mielestäni 12 pistettä olisi kuitenkin liikaa voitosta.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
713
Muuttaisivat mieluummin teknisiä sääntöjä niin että ohitukset helpottuisivat. Luistonestoa ja moottorijarrutuksia koskevat muutokset ovat mielestäni loistavia uudistuksia. Jostainhan on pakko aloittaa. Seuraavaksi voisivat vaikka pyrkiä helpottamaan lähellä ajamista rajoittamalla radikaalisti aerodynaamista pitoa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Punainen sanoi:
Muuttaisivat mieluummin teknisiä sääntöjä niin että ohitukset helpottuisivat. Luistonestoa ja moottorijarrutuksia koskevat muutokset ovat mielestäni loistavia uudistuksia. Jostainhan on pakko aloittaa. Seuraavaksi voisivat vaikka pyrkiä helpottamaan lähellä ajamista rajoittamalla radikaalisti aerodynaamista pitoa.
Sliksit takaisin, etusiipi vuoden 2000 tasolle alas.

Härpäkkeet pois jo ulkonäkösyistä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sue_me sanoi:
Sliksit takaisin, etusiipi vuoden 2000 tasolle alas.
Omista sääntötoiveista voi keskustella sille varatussa topikissa Vapaan puolella. Josko täällä vain kommentoitaisiin tuota Bernien esitystä?

Monihan tuollaista on foorumeilla esittänytkin, että laskettaisiin suoraan voitot (ja sitten seuraavat sijoitukset, jos menee tasan). Mitä tämä sitten tekisi pistetilastoille, jos MM-pisteillä ei enää olisi väliä, vaan sijoituksilla? Jaettaisiinko pisteitä lainkaan ja miten MM-tilanne merkittäisiin? Näinkö:

Räikkönen: 2-1-0-3-0-0-1...
Hamilton: 2-1-1-3-1-0-0... (jne. 22. sijaan saakka?)

(alussa siis voitot, sitten kakkossijat jne.)
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Luca di Montezemolo: Nöyryyttävä kisa Ferrarille
16.03.2008 12:34

Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolo ei peitellyt pettymystään Australian GP:n jälkeen. Ferrari nappasi Melbournessa vain yhden MM-pisteen, kun McLaren kartutti kisassa tiliään 14 pisteellä.

- Nöyryyttävä kisa, mutta se voi toisaalta olla ihan hyväksi meille. En malta odottaa seuraavaa kisaa nähdäkseni oikean Ferrarin, Di Montezemolo sanoi.

Kimi Räikkönen sijoittui kisassa kahdeksanneksi, vaikka hänen Ferrarinsa hyytyi ennen maalia. Myös Felipe Massa joutui keskeyttämään tekniseen vikaan.

Seuraava osakilpailu ajetaan ensi viikonloppuna Malesiassa.
Toivottavasti nähdäänkin sitten se oikea Ferrari, ekä tällasta paskaa että autot hajoilee joka sessiossa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9278
Ei tuo pelkästään voittoihin perustuva systeemi ole mielestäni hyvä. Toki voiton arvoa olisi hyvä lisätä, mutta jos vain parhaan sijoituksen mukaan lasketaan niin se ei ole hyvä. Yksittäinen tuurivoitto voi nousta liian arvokkaaksi.

Otetaanpa pari esimerkkiä kaksikolta Räikkönen-Button

2004
Kimi (45)
1x1, 2x2, 1x3, 1x5, 2x6, 1x7, 1x8
Jenson (85)
4x2, 6x3, 1x4, 2x5, 1x6, 1x8

2006
Jenson (56)
1x1, 2x3, 5x4, 1x5, 1x6, 1x7
Kimi (65)
2x2, 4x3, 1x4, 5x5
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Väliaikaista kaikki on vaan
16.3.2008 12:28

Ferrari esiintyi kauden avauksessa surkeasti vain Albert Parkin erikoisen radan takia. Näin väittää Iltalehdelle yksi formulamaailman arvostetuimmista toimittajista, F1 Racingin Tim Clarkson.

Kai se on sitten uskottava, että Ferrari ja Kimi Räikkönen palaavat eturiviin ja palkintopallille jo ensi viikonloppuna Malesiassa.

Kimi taisteli Melbournessakin rajusti. Suomalainen teki paljon ohituksia ja oli lopulta jopa liian innokas. Innokkuus maanmies Heikki Kovalaisen ohittamiseen kostautui.

Yksi ongelma Ferrarin on korjattava. Felipe Massan on syytä herätä. Avauskisassa brassi ensin pyörähti heti ensimmäisessä mutkassa ja kilkkasi myöhemmin David Coulthardin rumasti ulos radalta. Lopulta Massankin kone hyytyi. Konerikko ei ole kuskin syy, mutta kaksi muuta temppua olisivat voineet jäädä tekemättä.
Felipen olisi joo syytä heräillä. Minusta ihan mukava juttu jos Kimi ottaa nykyään enemmän riskejä ja koittaa tehdä tällaisia ohituksia mitä tänään Heikille teki, toivotaan vaan että ne ohitukset eivät seuraavilla kerroilla päädy hiekoille.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Device sanoi:
Minusta ihan mukava juttu jos Kimi ottaa nykyään enemmän riskejä ja koittaa tehdä tällaisia ohituksia mitä tänään Heikille teki, toivotaan vaan että ne ohitukset eivät seuraavilla kerroilla päädy hiekoille.
Toki, mutta Kimin ohitusyritys Heikistä oli täysin älyvapaa. Vaikka renkaat olisivat olleet ihan priimakunnossa se olisi mennyt pitkäksi.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tuo ylempänä oleva quote nyt taas on tuota Räikkösen puolustelua, ei se nyt mitenkään niin fantastisesti ajanut. Aika lailla yhtä kehnosti kuin Massa teki ne muutamat virheensä.

Toki myöntää täytyy, että Ferrarin epäluotettavuus näyttää olevan perin hupaisalla tasolla (tuli mieleen Williams 06...).
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1039
Tuli mieleen tuosta Kimin ohitusyrityksestä että vaikka se oli aivan täydellinen munaus niin se näytti vähintäänkin kahta kauheemmalta koska mutka oli niin tiukka, eikä ollut asfaltoitua turva-aluetta niinkuin uusilla radoilla.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
jps sanoi:
Toki, mutta Kimin ohitusyritys Heikistä oli täysin älyvapaa. Vaikka renkaat olisivat olleet ihan priimakunnossa se olisi mennyt pitkäksi.

-uskomattomia asiantuntijoita taas kerran.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Sisäpiirin tietona kerrottakoon, että Ferrari on kaikessa hiljaisuudessa erottanut tiimistään suunnittelija Gary C. Underlingin ensimmäisen kilpailun floppauksen johdosta. Toki erottamisen takana oli kuulemma myös muita asioita, kuten huonot välit Räikkösen kanssa. Talli on kuitenkin saanut Garyn tilalle ehkä vielä kovemman nimen moottoripiireissä omaavan Nicholas Rantardon, joka siirtyy Ferrarin palvelukseen Bandilf-Motorsin pääsuunnitelijan paikalta kesken sopimuskauden.
Löysin tollasen IFK:N foorumilta, tietoa onko tuossa perää?
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Device sanoi:
Löysin tollasen IFK:N foorumilta, tietoa onko tuossa perää?
Miksi jollain IFK:n foorumilla jollain olisi tuollaista sisäpiirin tietoa? Toisekseen, kisasta ei ole kulunut vielä päivääkään joten huvittavaa lueskella tuollaista "kaikessa hiljaisuudessa erottanut" -skeidaa :D Kummallakaan nimellä ei löytynyt myöskään yhtään mitään Googlesta, toisella tuo jonkun IFK-foorumin viesti.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
heh tuo on kyllä ihan täyttä ulostetta. Hakusanoilla Masterling Motors tai Bandilf-Motors ei myöskään löydy Googlesta yhtikäs mitään.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös