F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Timppa78 sanoi:
Onko kellään tietoa kuka voisi olla matkalla Ross Brawnin tilalle?
Vai omasta porukastako korvaaja löytyy?
Tallihan pisti jo tämän kauden alussa suunnitteluosaston uusiksi niin, että sekä Brawnille että Rory Byrnelle löytyy korvaaja. Nicolas Tombazis on jo ottanut Byrnen paikan pääsuunnittelijana (tai tässä taisi vuoden ajan viihtyä myös Aldo Costa) ja tälle on keksitty suunnittelu- ja kehityskonsultin rooli. Brawn on edelleen tekninen johtaja, mutta hänen ja Tombazisin välissä suunnittelu- ja kehitysosaston päällikkönä (mitä ikinä se sitten tarkoittaakin) toimii Costa. Costan on ainakin minun ymmärtääkseni ollut tarkoitus ottaa Brawnin paikka sitten kun se on ajankohtaista.
 
Viimeksi muokattu:

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Briatoren mukaan Brawn lopettaa... ja Oikarinen ei jatka Toyotalla...

Ei kai nyt sentään, mutta tuli vain mieleeni...
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
Schumi päätti lopettamisestaan heinäkuussa
10.09.2006 18:27
Michael Schumacher, kuva: Clive Mason/Getty Images

Ferrari-kuski Michael Schumacher paljasti Italian GP:n jälkeen lehdistölle päättäneensä sunnuntaina julkistetusta F1-ajouransa lopettamisesta USA:n GP:n jälkeen.

Kaikkien aikojen menestyksekkäimmän F1-kuljettajan lopettamispäätös syntyi siis 2. heinäkuuta Indianapolisissa ajetun voitokkaan GP:n jälkeen.

- Tein päätökseni Indyn jälkeen ja ilmoitin tallille asiasta Indyn jälkeen, Schumi vahvisti.

USA:n GP:n jälkeen Schumi oli 19 pistettä Fernando Alonsoa jäljessä MM-sarjassa, kun taas nyt eroa on enää 2 pistettä, joten lopettamispäätös ei ainakaan hidastanut saksalaisen vauhtia.

Schumin yksi lopettamisperusteista oli se, että hän haluaa lopettaa huipulla ollessaan.

- En halua lopettaa silloin, kun olen jo ohittanut parhaani. Se on yksi syistä siihen, miksi lopetan nyt. Tässä tarvitaan kaikki energiat, voimat ja motivaatiot. Kun vanhenee, ei tilanne käy yhtään helpommaksi, Schumi selvitti.

Schumin mukaan myös tallikaveri Felipe Massan sopimustilanne vaikutti hänen päätöksensä ajoitukseen. Sen jälkeen kun Ferrari oli päättänyt Kimi Räikkösen palkkaamisesta ensi kaudeksi, piti Massan saada tietoonsa Schumin tulevaisuuden suunnitelmat oman sopimuksensa sorvaamiseksi.

Schumacher kiisti sen, että Ferrarin viime vuoden huono suorituskyky olisi vaikuttanut hänen lopettamispäätökseensä.

(MTV3-Reuters)
Eli puheet, että Schumi olisi tehnyt päätöksen lopettamisensa suhteen vähän aikaa sitten olikin kusetusta!
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
Kuten veikkasin aiemmin nyt se on selvä eli:
Ossi Oikarinen aloittaa ensikautena Kovalaisen Kisainsinjöörinä. Onnea Suomalaisparille :alppu: :alppu: :thumbup: :thumbup: :D :D :ahem: :ahem:
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
No nyt on ainakin joku, jota syyttää, jos Kovalaisen auto ei kulkisi, vaikka sinänsähän sellainen on mahdotonta!
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
De la Rosa epävarma loppukaudestaan

Juan Pablo Montoyan McLaren-tallissa korvannut Pedro de la Rosa ei ole vielä varma, ajaako hän kauden kolmessa viimeisessä F1-kilpailussa. Tallipäällikkö Ron Dennis on kertonut, että De la Rosa on todennäköisin kuljettajavaihtoehto, mutta espanjalainen ei ole saanut vahvistusta asialle. - "Virallisesti kukaan ei ole kertonut minulle, kuinka asian laita on", De la Rosa kertoi Marca-lehdelle.

De la Rosan ainoa potentiaalinen syrjäyttäjä McLarenin ratista on Lewis Hamilton, 21, joka varmisti viikonloppuna Monzassa GP 2 -sarjan mestaruuden.
Nyt en yllättyisi jos vaikka Hamilttoni ajaisikin seuraavissa kilpailuissa, Sanoihan Roni että voita GP2 niin katsotaan sitten kuljettajan hommia, tai jotai tohon suuntaa!
Ois kyl kiva nähä miten miekkonen pärjää Fykkösen ratissa! :thumbup:
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Sumi testihommiin? Olis aika outoa.. :D

Ferrarilla haluttaisiin Schumacherin jatkavan testitöissä
11.09.2006 22:29
Michael Schumacher, kuva: Clive Mason/Getty Images

Ferrarin F1-tallin pääkisainsinööri Luca Baldisserri haluaisi Michael Schumacherin jatkavan tallissa tekemällä testitöitä sen jälkeen, kun tämän aktiiviura päättyy kuluvan kauden jälkeen. Ferrari vahvisti sunnuntaina Monzassa, että Schumacher jatkaa tallissa, mutta ei kertonut tarkemmin, missä tehtävissä saksalaiskuljettaja jatkaa.

Italialaiselle Gazzetta dello Sport -lehdelle puhunut Baldisserri totesi, että Schumacheria kaivataan monesta syystä.

- Schumacher on ollut kanssamme 11 vuotta ja ollut meille kaikki kaikessa. Hän on tehnyt hyviä esityksiä työskentelytavoista ja ollut meille kaikille esimerkkinä - ei vain kuljettajana vaan myös tavalla, millä hän suhtautuu asioihin. On vaikea jatkaa samalla tasolla ilman häntä, Baldisserri lausui.

- En tunne (Ferrarille siirtyvää) Kimi Räikköstä hyvin. Me tiedämme vain mitä hänen kanssaan Sauberilla työskennelleet insinöörit ovat kertoneet. Homma hoituu, kun hän on autossa. Hän on todella nopea, mutta Schumacher osaa muutakin ja loi uskomattoman tunnelman talliin, Baldisserri vertaili Räikköstä ja Schumacheria.

Baldisserri kertoi pyytäneensä jo Ferrarin tallipäällikköä Jean Todtia suostuttelemaan Schumacheria testitöihin.
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Timppa78 sanoi:
Eli puheet, että Schumi olisi tehnyt päätöksen lopettamisensa suhteen vähän aikaa sitten olikin kusetusta!
Eikö voisi olettaa että jos hän oikeasti olisi tehnyt päätöksensä heinäkuussa niin se olisi julkistettu huomattavasti aiemmin? :ahem:
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Ukyo Katayama sanoi:
Eikö voisi olettaa että jos hän oikeasti olisi tehnyt päätöksensä heinäkuussa niin se olisi julkistettu huomattavasti aiemmin? :ahem:
Eikös voisi olettaa että, jos Kimi olisi tehnyt päätöksensä *****kuussa, niin se olisi julkistettu huomattavasti aiemmin?
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Alonsolla on "polvikipuja" joten ei voi osallistua testeihin...:D

Eiköhän tuo ole aika selvä asia miksi mies ei testaa. Mäkki saattaisi keksiä ensi kaudeksi, että jousitus parantaa vauhtia tms.;)
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Metanolman sanoi:
Alonsolla on "polvikipuja" joten ei voi osallistua testeihin...:D

Eiköhän tuo ole aika selvä asia miksi mies ei testaa. Mäkki saattaisi keksiä ensi kaudeksi, että jousitus parantaa vauhtia tms.;)
Joo varsinkin kun Kovalainen odottaa pääsevänsä testaamaan R27 osia
nykyisessä autossa, ettei vain niitä olisi jo seuraavissa testeissä......
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
USP saattaa olla ensi kauden Renaultin pääsponssi (MSa:n mukaan), ainakin neuvotteluja käydään. Jos näin kävisi, saattaisi auton väritys muuttua ruskea-valkoiseksi... :eek:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
jupla sanoi:
USP saattaa olla ensi kauden Renaultin pääsponssi (MSa:n mukaan), ainakin neuvotteluja käydään. Jos näin kävisi, saattaisi auton väritys muuttua ruskea-valkoiseksi... :eek:
Tarkoittanet UPSia? UPS:n väreihinhän kuuluu myös keltainen, joten ne sopisivat itse asiassa varsin hyvin Renault'n kilpaväreihin. Lisäksi ainakin puljun lentokoneissa ruskea on tavattu korvata mustalla, jolloin menisivät jopa yksi yhteen.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi


Autosport.com sanoi:
Referring to the fact that the engineer appears to be eating a snack, one source cheekily suggested: "The governing body was not convinced that the application of yoghurt to the surface of a tyre would necessarily provide a competitive advantage..."
:D
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Bobakki sanoi:
Tarkoittanet UPSia? UPS:n väreihinhän kuuluu myös keltainen, joten ne sopisivat itse asiassa varsin hyvin Renault'n kilpaväreihin. Lisäksi ainakin puljun lentokoneissa ruskea on tavattu korvata mustalla, jolloin menisivät jopa yksi yhteen.
Totta. 1970- ja 80-luvuilla Renaultin tehdastiimi ajatti Ralleissa ja Formula ykkösissä Kelta-valko-mustia autoja. Joten tuo väritys sopisi kyllä hyvin. Tulisi vanha legendaarinen väritys takaisin ja se nykyinen laimea ruotsinlippu -väritys väistyisi.. :thumbup:
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Pitkä, mutta mielenkiintoinen juttu grandprix.comista:
A word of warning to those in search of sponsorship

The large amounts of money that move around in motor racing circles have been known to attract a range of people, from those who are happy to cut a few corners to others who see the potential for a sting. We hear on the Formula 1 grapevine that a rather nasty sting is being perpetrated at the moment.

The story is as follows: an approach is made to a racing team - be that in F1, GP2, A1 Grand Prix or even sports car racing. There is a big unnamed sponsor with an urgent need to spend six million Euros. There is a plausible enough explanation, relating to tax efficiency, and there are hints from the sponsor's representative that that this could be the start of a much bigger long-term deal. The plan is for the sponsor to pay 40% of the money immediately, with 60% at the end of the company's financial year in 2007. The only proviso is that the team must agree to pay the sponsor's marketing agency a fee, of around 30% of the money it receives. This is all totally legal.

The sponsor says that it will provide half the first payment in cash, in Swiss Francs. And requests that half of the fee to the marketing agency also be paid in cash - in Euros. The deal is that the remainder of the money will be sent by wire transfer once the contract is signed and before any cash is exchanged. The plan put forward is for a meeting at a bank in northern Italy. The team is asked to bring an invoice, a sponsorship contract and, let us say, 360,000 Euros in cash. The sponsor says he will appear at the meeting with 1.9m Swiss Francs, half the first sponsorship payment. It has been arranged that both parties will have the ability to use the banks counting machines to verify that the rights amounts of cash are being exchanged. The sponsor says that the other 1.9m Swiss Frances will be sent by wire transfer after the contracts are signed and before the cash is exchanged. The team will be able to wait until it receives confirmation that the wire transfer has arrived at its bank, then, and only then, will the team and the sponsor exchange their cash.

The sponsor's representative goes on to say that the brand and the contracting sponsor's vehicle will all be revealed at the meeting, identities will be confirmed by passports, and all relevant details can then be included in the contract and the invoice.

For a student of racing sponsorship deals, this sounds like the sort of deals that were rumoured to have been around motor racing back in the 1980s, which allowed companies to move money in and out of countries which had currency restrictions, using a double invoice scheme. The team may suspect that the deal is slightly dodgy but the money is tempting. The team sends its marketing people to the bank with the cash. The contract is signed. The wire transfer instructions are given by the sponsor. Within the hour the bank provides a copy of a telex confirming safe receipt, and the cash, once counted, is exchanged. Everyone departs as friends.

The problem is that no money has been wired. The sponsor has a man on the inside of the bank who has faked the wire transfer. When the team tries to contact the sponsor, they discover that the contact numbers no longer work and that the IDs provided were also fakes. The 1.9m Swiss Francs they have turns out to be counterfeit money. Swiss Francs are not easy to counterfeit but there are, apparently, some very good copies now coming out of Asia.

The team decides that it is probably best not to tell the police because the deal was a little on the dodgy side and thus a perfect crime has been perpetrated with the bandits getting away with 360,000 Euros.

There is, apparently, a twist to the scam that ensures that the crooks get the money no matter what. Once the team commits to the meeting, the crooks keep an eye on them. If there are signs that the team is suspicious the party carrying the cash will be mugged before the meeting. If the team asks for checks to be made on the cash at the bank and decides not to get involved, the party will be mugged on its way home.

The only way to stop such a scam is to publicise it - without naming names.

Which is what we are doing here.
Eli jollekin tallille noin on käynyt, vaikkei välttämättä ykkösissä... Mikähän talli saattaisi olla kyseessä... Wild guesses, anyone?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös