F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
MTV3/F1
Kaudella 2007 ajettaneen 18 F1-kilpailua


Ensi kaudella autourheilun formula 1 -luokassa ajettaneen yhtä monta kilpailua tällä kaudella. Kansainvälinen autourheiluliitto FIA, F1-tallit ja autonvalmistajat sopivat yksimielisesti maanantaina Pariisissa, että kaudella 2007 ajetaan 18 Grand Prix -osakilpailua.

Alunperin FIA oli julkistanut kalenterin, johon oli kaavailtu 17 GP-kilpailua. Nyt tallit ovat halunneet mukaan Italian Imolassa ajettavan San Marinon Grand Prix'n.

18:s osakilpailu vaatii vielä FIA formula yksi -komission sekä maailman autourheiluneuvoston hyväksynnän.
Että tän verran kisoja!
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
MTV3/F1

Ferrari halajaa San Marinon GP-kisaa ensi vuodelle
18.09.2006 21:57
Luca di Montezemolo ja 248 F1
Kansainvälisen autourheiluliiton FIA:n sekä F1-tallien ja autonvalmistajien kokouksessa maanantaina Pariisissa päästiin yksimieliseen sopimukseen 18:nnen Grand Prix -osakilpailun ottamisesta mukana ensi vuoden kalenteriin. Ferrari-talli ajoi etunenässä 18:nnen GP-kisan, Italian Imolassa järjestettävän San Marinon GP:n pysymistä F1-kalenterissa.

- Meille on erittäin tärkeää, että Imolan kilpailu säilyy, Ferrarin presidentti Luca di Montezemolo myönsi.

FIA:n elokuussa julkistamassa formula ykkösten vuoden 2007 kilpailukalenterissa oli 17 GP-kilpailua.

Di Montezemolo oli keskustellut San Marinon GP:n asemasta F1-pomo Bernie Ecclestonen ja Italian pääministerin Romano Prodin kanssa runsas viikko sitten Monzassa ajetun Italian GP:n aikana.

San Marinon GP:n säilyminen F1-kalenterissa riippuu osaltaan Imolan varikkoalueille sovituista uudistuksista ja uudistusten aikataulun pitämisestä.
On se Ferrari sitte päättävä elin?
 
Viimeksi muokattu:

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
Felix sanoi:
Eikös tämä ollutkaan vielä kaikille selvää :D
Juu olihan se, saisivat vielä päättää että parin vuoden kuluttua ajettaisiin Suomessakin F1-kilpailu! :D :rolleyes: :wink: ;) :) :ahem: :idea: :thumbup: :alppu:
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Timppa78 sanoi:
Juu olihan se, saisivat vielä päättää että parin vuoden kuluttua ajettaisiin Suomessakin F1-kilpailu! :D :rolleyes: :wink: ;) :) :ahem: :idea: :thumbup: :alppu:


-olin kyllä aika varma että imolassa ajellaan...lähetään taas kerran kattomaan paikan päälle....ja morjestaa sennan ulos ajo paikkaa:thumbdown
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Turkin GP järjestäjille sakot

Turun Sanomat:

Formula ykkösten MM-sarjan Turkin gp:n järjestäjät saivat kiistanalaisesta palkintojenjaostaan tiistaina 3,95 miljoonan euron sakot. Elokuun lopussa ajetun MM-kisan ykköselle Felipe Massalle ojensi voittopalkinnon Kyproksen turkkilaisten johtaja Mehmet Ali Talat, joka esiteltiin palkintojenjaossa Pohjois-Kyproksen turkkilaisen tasavallan presidenttinä. Valtion on tunnustanut vain Turkki. FIA määräsi Turkin gp:lle sakot, koska katsoi kisajärjestäjien vaarantaneen autourheilun kansainvälisen kattojärjestön poliittisen riippumattomuuden. FIA ei kuitenkaan poistanut Turkin MM-kilpailua ensi vuoden F1-kalenterista.

Julkaistu 19.9.2006 13:45:00

http://www.turunsanomat.fi/viimeuutiset/ts/?ts=0,3:2025:2139:0,4:27:0:0:0;4:28:0:0:0;4:29:0:0:0;4:30:0:0:0;4:31:0:0:0;4:35:0:0:0;4:26:0:1:2006-09-19,0,1:0:0:0:0:0:#406205
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Ja jälleen Mersu kärsii moottori osastolla. Kun kierrokset rajoitetaan ei löydy heidän koneestaan niitä huippu tehoja. Luulisi ainakin, että 1000rpm lasku nykyisistä maksimikierroksista tekee menosta tahmeampaa ja moottorin rakennetta joudutaan varmasti miettimään uudestaan.
Mersun täytyisi keksiä miten rellu ja ferrari ovat koneensa tehneet tai ainakin moni (allekirjoittanut mukaan lukien) uskoo televisioruutujen kierroslukumittareita, joiden mukaan ne kehittävät alempaa vääntävän ja huipputehot alemmilla kierroksilla tarjoavan motin.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
"Myös auton hukkalämpöä ja pakokaasuja on tarkoitus vuonna 2009 hyödyntää auton suorituskyvyn parantamiseksi."

Näin kolmosen uutisessa... Tarkottaako pakokaasujen hyödyntäminen suorituskyvyn parantamiseksi turboa? ;)
 

Warwick

Well-known member
Liittynyt
27.9.2005
Viestit
294
Otto Hokkanen sanoi:
"Myös auton hukkalämpöä ja pakokaasuja on tarkoitus vuonna 2009 hyödyntää auton suorituskyvyn parantamiseksi."

Näin kolmosen uutisessa... Tarkottaako pakokaasujen hyödyntäminen suorituskyvyn parantamiseksi turboa? ;)
Ei kato kun en pistää sinne persiiseen sellaiset batmanmobiili tyyppiset liekinheittimet - tulee perässä ajosta vähän haastavampaa.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Mercedeshän testasi tällaista moottorikonseptia viimekaudella. Tämähän on sitten Mclarenin ja Alonson hyödyksi. Kyllähän selkeästi ensikauden eräs seurantakohde on Alonson motivaation säilyminen esim kauden puolivälin yli. Nythän Fernando on jo antanut kommentteja, joiden perusteella jälkiviisaat joita siis itse varsinkin edustan, voivat lukea tallinvaihtopäätöksen olleen vähintäänkin hätiköity. Olisi kannattanut muistaa kultainen Manana -periaate.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Norberto Fontana valotti Jerezin tapahtumia 1997:

grandprix.com sanoi:
Nine years after the World Championship showdown at Jerez in 1997, the then Sauber driver Norberto Fontana has decided to tell the story of what happened to him during that highly-charged weekend. In an interview with the Argentine magazine Ol?, Fontana claims that three or four hours before the race Jean Todt visited the Sauber motorhome and told the Swiss team, which used Ferrari engines at the time, that the Saubers must block Jacques Villeneuve if they were in a position to do so in order to help Michael Schumacher win the World Championship.

Fontana said that he blocked Villeneuve for only three or four corners but that it cost the French-Canadian around three seconds. In the end Villeneuve challenged Schumacher for the lead and the two cars collided. Schumacher went off into a gravel trap and was unable to rejoin. Villeneuve won the World Championship and Michael Schumacher was later punished for deliberately driving Villeneuve off the track.

Fontana said that the action had hurt his career but that Todt and Schumacher never thanked him for what he had done.

While this is all ancient history now, there is a certain irony in that after the same race there were claims that Williams and McLaren colluded to rig the result of the race. That claim was rejected by the FIA World Council although it was never clear why the allegations ever got as far as the World Council.

To view what happened and make up your own mind, view the following video:
http://www.youtube.com/v/m8rv23q9sZM
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
MTV3/F1


Hamilton debytoi Silverstonen F1-testeissä

McLarenin kisakuljettajan paikkaan tavoitteleva Lewis Hamilton debytoi F1-ajokin ratissa Silverstonessa keskiviikkona. Hamilton oli McLarenillaan testipäivän kuudenneksi nopein. Aiemmin Hamilton on ajanut F1-autoa vain mainoskuvauksissa.

Testipäivän nopein oli Renault'n Nelson Piquet jr, joka oli vain niukasti Heikki Kovalaista nopeampi. Vaikka Renault piti päivän nopeinta vauhtia radalla kahden kuljettajan voimin niin huolta tallille aiheutuii Piquet'n kärsimästä moottoririkosta aamupäivällä.

Testipäivän kolmanneksi nopein oli McLarenin Pedro de la Rosa, joka päihitti Hamiltonin lähes sekunnilla. De la Rosa ja Hamilton tavoittelevat McLarenin toista kisakuljettajan paikkaa ensi kaudeksi.

Silvertonen F1-testit, keskiviikko:

1. Piquet Renault 1.19,565 72 kierrosta
2. Kovalainen Renault 1.19,690 118
3. De la Rosa McLaren 1.19,920 114
4. Montagny Toyota 1.20,631 89
5. Wurz Williams 1.20,818 68
6. Hamilton McLaren 1.20,852 62
7. R.Schumacher Toyota 1.21,130 54
8. Sato Super Aguri 1.21,982 32
9. Premat MF1 1.23,212 40
10. Yamamoto Super Aguri 1.23,708 33
11. Karthikeyan Williams 1.24,032 40
12. Quintarelli MF1 1.36,638 7

Kaikki ajat epävirallisia.

Jerezin F1-testit, keskiviikko:

1. Kubica BMW 1.16,497 71 kierrosta
2. Heidfeld BMW 1.17,591 55
3. Davidson Honda 1.17,618 117
4. Rossiter Honda 1.17,765 118

Kaikki ajat epävirallisia.
Eli ei se Hamilttoni ny niin hidas ole ku taakke jäi Schumi juniori.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös