pikkumies
Member
- Liittynyt
- 27.7.2005
- Viestit
- 20
Höpö höpö.Timppa78 sanoi:Joten eiköhän tämä ollut tässä.
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=128683
Monteiro uskoo että myös Alberts jatkaa ensi vuonna.
Höpö höpö.Timppa78 sanoi:Joten eiköhän tämä ollut tässä.
pikkumies sanoi:Höpö höpö.
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=128683
Monteiro uskoo että myös Alberts jatkaa ensi vuonna.
Vanhempi uutinen kumoaa uudemman?pikkumies sanoi:
WebSlave sanoi:Vanhempi uutinen kumoaa uudemman?
Hups... Miun moka, jatkakaa.WebSlave sanoi:Vanhempi uutinen kumoaa uudemman?
Että tän verran kisoja!MTV3/F1
Kaudella 2007 ajettaneen 18 F1-kilpailua
Ensi kaudella autourheilun formula 1 -luokassa ajettaneen yhtä monta kilpailua tällä kaudella. Kansainvälinen autourheiluliitto FIA, F1-tallit ja autonvalmistajat sopivat yksimielisesti maanantaina Pariisissa, että kaudella 2007 ajetaan 18 Grand Prix -osakilpailua.
Alunperin FIA oli julkistanut kalenterin, johon oli kaavailtu 17 GP-kilpailua. Nyt tallit ovat halunneet mukaan Italian Imolassa ajettavan San Marinon Grand Prix'n.
18:s osakilpailu vaatii vielä FIA formula yksi -komission sekä maailman autourheiluneuvoston hyväksynnän.
On se Ferrari sitte päättävä elin?MTV3/F1
Ferrari halajaa San Marinon GP-kisaa ensi vuodelle
18.09.2006 21:57
Luca di Montezemolo ja 248 F1
Kansainvälisen autourheiluliiton FIA:n sekä F1-tallien ja autonvalmistajien kokouksessa maanantaina Pariisissa päästiin yksimieliseen sopimukseen 18:nnen Grand Prix -osakilpailun ottamisesta mukana ensi vuoden kalenteriin. Ferrari-talli ajoi etunenässä 18:nnen GP-kisan, Italian Imolassa järjestettävän San Marinon GP:n pysymistä F1-kalenterissa.
- Meille on erittäin tärkeää, että Imolan kilpailu säilyy, Ferrarin presidentti Luca di Montezemolo myönsi.
FIA:n elokuussa julkistamassa formula ykkösten vuoden 2007 kilpailukalenterissa oli 17 GP-kilpailua.
Di Montezemolo oli keskustellut San Marinon GP:n asemasta F1-pomo Bernie Ecclestonen ja Italian pääministerin Romano Prodin kanssa runsas viikko sitten Monzassa ajetun Italian GP:n aikana.
San Marinon GP:n säilyminen F1-kalenterissa riippuu osaltaan Imolan varikkoalueille sovituista uudistuksista ja uudistusten aikataulun pitämisestä.
Eikös tämä ollutkaan vielä kaikille selvääTimppa78 sanoi:On se Ferrari sitte päättävä eli?
Juu olihan se, saisivat vielä päättää että parin vuoden kuluttua ajettaisiin Suomessakin F1-kilpailu! :wink: :ahem: :idea: :thumbup: :alppu:Felix sanoi:Eikös tämä ollutkaan vielä kaikille selvää
Timppa78 sanoi:Juu olihan se, saisivat vielä päättää että parin vuoden kuluttua ajettaisiin Suomessakin F1-kilpailu! :wink: :ahem: :idea: :thumbup: :alppu:
Ei kato kun en pistää sinne persiiseen sellaiset batmanmobiili tyyppiset liekinheittimet - tulee perässä ajosta vähän haastavampaa.Otto Hokkanen sanoi:"Myös auton hukkalämpöä ja pakokaasuja on tarkoitus vuonna 2009 hyödyntää auton suorituskyvyn parantamiseksi."
Näin kolmosen uutisessa... Tarkottaako pakokaasujen hyödyntäminen suorituskyvyn parantamiseksi turboa?
grandprix.com sanoi:Nine years after the World Championship showdown at Jerez in 1997, the then Sauber driver Norberto Fontana has decided to tell the story of what happened to him during that highly-charged weekend. In an interview with the Argentine magazine Ol?, Fontana claims that three or four hours before the race Jean Todt visited the Sauber motorhome and told the Swiss team, which used Ferrari engines at the time, that the Saubers must block Jacques Villeneuve if they were in a position to do so in order to help Michael Schumacher win the World Championship.
Fontana said that he blocked Villeneuve for only three or four corners but that it cost the French-Canadian around three seconds. In the end Villeneuve challenged Schumacher for the lead and the two cars collided. Schumacher went off into a gravel trap and was unable to rejoin. Villeneuve won the World Championship and Michael Schumacher was later punished for deliberately driving Villeneuve off the track.
Fontana said that the action had hurt his career but that Todt and Schumacher never thanked him for what he had done.
While this is all ancient history now, there is a certain irony in that after the same race there were claims that Williams and McLaren colluded to rig the result of the race. That claim was rejected by the FIA World Council although it was never clear why the allegations ever got as far as the World Council.
To view what happened and make up your own mind, view the following video:
http://www.youtube.com/v/m8rv23q9sZM
Eli ei se Hamilttoni ny niin hidas ole ku taakke jäi Schumi juniori.MTV3/F1
Hamilton debytoi Silverstonen F1-testeissä
McLarenin kisakuljettajan paikkaan tavoitteleva Lewis Hamilton debytoi F1-ajokin ratissa Silverstonessa keskiviikkona. Hamilton oli McLarenillaan testipäivän kuudenneksi nopein. Aiemmin Hamilton on ajanut F1-autoa vain mainoskuvauksissa.
Testipäivän nopein oli Renault'n Nelson Piquet jr, joka oli vain niukasti Heikki Kovalaista nopeampi. Vaikka Renault piti päivän nopeinta vauhtia radalla kahden kuljettajan voimin niin huolta tallille aiheutuii Piquet'n kärsimästä moottoririkosta aamupäivällä.
Testipäivän kolmanneksi nopein oli McLarenin Pedro de la Rosa, joka päihitti Hamiltonin lähes sekunnilla. De la Rosa ja Hamilton tavoittelevat McLarenin toista kisakuljettajan paikkaa ensi kaudeksi.
Silvertonen F1-testit, keskiviikko:
1. Piquet Renault 1.19,565 72 kierrosta
2. Kovalainen Renault 1.19,690 118
3. De la Rosa McLaren 1.19,920 114
4. Montagny Toyota 1.20,631 89
5. Wurz Williams 1.20,818 68
6. Hamilton McLaren 1.20,852 62
7. R.Schumacher Toyota 1.21,130 54
8. Sato Super Aguri 1.21,982 32
9. Premat MF1 1.23,212 40
10. Yamamoto Super Aguri 1.23,708 33
11. Karthikeyan Williams 1.24,032 40
12. Quintarelli MF1 1.36,638 7
Kaikki ajat epävirallisia.
Jerezin F1-testit, keskiviikko:
1. Kubica BMW 1.16,497 71 kierrosta
2. Heidfeld BMW 1.17,591 55
3. Davidson Honda 1.17,618 117
4. Rossiter Honda 1.17,765 118
Kaikki ajat epävirallisia.