Otto Hokkanen
Well-known member
No miten lämmön saa liike-energiaksi? Höyrykoneella?
Pyörittääköhän tämä generaattori sitten lisää voimaa kampiakselin päästä? Tai tuleeko 4-veto sallituksi? Pelkiltä takarenkailta ei varmaan hirveästi pysty energiaa ottamaan talteen, joten välitetäänköhän jarrutuksissa voimaa jollain kardaanilla edestä taakse vai onko edessä oma generaattori jota voidaan käyttää vain energian talteenottoo eikä kiihdytykseen. Pitäis varmaan perustaa oma KERS keskustelu. :ahem:Otto Hokkanen sanoi:Moon käsittänyt täysin eri lailla. Ymmärtääkseni tarkoitus on pyörittää jarrutettaessa generaattoria ja kerätä energiaa akkuihin (/kondensaattoreihin/mitälie) sen sijaan että energia hukattaisiin lämmöksi jarruissa, ja käyttää sitä sitä sitten kiihdytettäessä hyväksi. Idea on siis sama kuin hybridiautoissa, mutta ainakin Toyota on kritisoinut sääntöehdotuksen olevan vuosia Priuksen tekniikkaa jäljessä. Eli mitään mullistavaa ei ainakaan F1 tule jatkossa katuhybrideihin tuomaan - tekniikka siirtyy toiseen suntaan, jos siihenkään.
Kävi jo mielessä kun tuon uutisen tänne postasin.ÖÖ. sanoi:Pitäis varmaan perustaa oma KERS keskustelu. :ahem:
FIA:n sivuilta löytyy vuoden 2009 tekniset säännöt (julkaistu 22.12.06). Tuskin ovat ihan lopulliset, vaikka kyllä niiden näihin aikoihin pitää alkaa olla, jotta ensi vuoden autoja pääsee suunnittelemaan.Silk Cut Jaguar sanoi:Brawn sanoo tossa "Next year there is a lot less bodywork around the cars". Onko ensi vuoden säännöt lyöty lukkoon?
Autoihin asennetaan etuakselille vauhtipyörä, joka kerää energiaa jarrutuksessa, ja palauttaa sen käyttöön etuvetolisänä kuskin valitsemalla ajanhetkellä.ÖÖ. sanoi:Pyörittääköhän tämä generaattori sitten lisää voimaa kampiakselin päästä? Tai tuleeko 4-veto sallituksi? Pelkiltä takarenkailta ei varmaan hirveästi pysty energiaa ottamaan talteen, joten välitetäänköhän jarrutuksissa voimaa jollain kardaanilla edestä taakse vai onko edessä oma generaattori jota voidaan käyttää vain energian talteenottoo eikä kiihdytykseen. Pitäis varmaan perustaa oma KERS keskustelu. :ahem:
MTV3.fi sanoi:Räikkösen korvatulehdushuhu ammuttiin alas
10.04.2008 17:25
Ferrarin Kimi Räikkösellä ei ollut korvatulehdusta formula ykkösten Bahrainin GP:ssä.
Räikkösen korvatulehduksesta huhuttiin saksalaismediassa, mutta Räikkösen asiainhoitaja Riku Kuvaja vahvisti MTV3:lle, että kyse oli Niki Laudan keksimästä huhusta, joka ei pidä paikkaansa.
- Ukko on huippukunnossa, Kuvaja sanoi Räikkösestä.
Bahrainissa toiseksi ajanut Räikkönen johtaa formula ykkösten MM-sarjaa.
(MTV3)
Timppa78 sanoi:
Niin mutta ilman noita kiihtymistä lisääviä irtoavia yläsiipiä :yuck:panche sanoi:Tai ehkä yksinkertaisempi olisi että autossa saisi olla vain etu- ja takassipi.
Tuohan on ING:n idea ja minusta loistava onkin. Pääsee tutustumaan F1:siin. Eipä kukaan muu ollut ennen tuota hokannut! Myöntäsköhän työnantaja palkatonta vapaataTimppa78 sanoi:Hae Alonso faniksi - tienaa 3000 euroa kuussa
Tais löytyy uus ammatti meikälle
heh, Lauda.Mtv3.fi sanoi:kyse oli Niki Laudan keksimästä huhusta, joka ei pidä paikkaansa.
Koska en asiasta kuullut mistään muualta, epäilin tuota jo alunperinkin, siis että Lauda "hassulla" kiertoilmauksella arveli Kimin hitauden johtuvan korvien välistä.kyse oli Niki Laudan keksimästä huhusta, joka ei pidä paikkaansa
Siis että korvien välistä pipi, vai?WebSlave sanoi:Koska en asiasta kuullut mistään muualta, epäilin tuota jo alunperinkin, siis että Lauda "hassulla" kiertoilmauksella arveli Kimin hitauden johtuvan korvien välistä.
Aika huvittavaa tosiaan kun joku 20 v julkaisee elämänkertansa. Kyllähän nyt se, että ihmisestä kirjoitetaan elämänkerta, vaatii minimissäänkin sen että kyseinen ihminen olisi ehtinyt elää aikuisen elämää enemmän kuin pari vuotta ja toisekseen mielellään vähän historiallista perspektiiviä eli vasta sitten kun kyseisen henkilön huippu saavutuksista on kulunut reilusti aikaa... ei niin että kirja tulee ennen saavutuksia. Itselläni on muuten just menossa Caracciolan elämänkerta ja se on kyllä todella kiinostavaa luettavaa :thumbup: Suosittelen jos vaan jostain sattuu löytymään.Misa1 sanoi:Jaa-a, en ainakaan itse aio ostaa Kiminkään kirjaa, vaikka elämänkertoja mielellään luenkin. Nämä on vaan vähän teennäisen oloisia ku enemmän tai vähemmän normioloista tulee joku pari kymppinen sälli joka kirjoituttaa "elämänkerta" -teoksensa :yuck: Mitä mielenkiintoista siinä? Kerrotaan samat perustarinat, miten isi teki töitä ja sit minä ajelin ja kävin koulua. JeeJee, uskomattoman mielenkiintoista
Olishan tuo Lewisin kirja varmasti mennyt kaupaksi paremmin jos olis mestaruuden sensaatiomaisesti viime kaudella voittanut. Mutta näinpä ei käynyt.
Hamilton ei ole elänyt aikuisen elämää vielä hetkeäkään, isi on vieläkin pesemässä hampaat ja petaamassa ennen nukkumaanmenoa reissuilla, toki on lapsitähdistä tehty aikaisemminkin kirjoja.herb sanoi:Aika huvittavaa tosiaan kun joku 20 v julkaisee elämänkertansa. Kyllähän nyt se, että ihmisestä kirjoitetaan elämänkerta, vaatii minimissäänkin sen että kyseinen ihminen olisi ehtinyt elää aikuisen elämää enemmän kuin pari vuotta
Totta puhut, kyllähän parikymppinen vielä on enemmän tai vähemmän lapsi.Felix sanoi:Hamilton ei ole elänyt aikuisen elämää vielä hetkeäkään, isi on vieläkin pesemässä hampaat ja petaamassa ennen nukkumaanmenoa reissuilla, toki on lapsitähdistä tehty aikaisemminkin kirjoja.
5,6 km... onkohan nyt kotiläksyt ihan varmasti tehty?- Rata on yksi maailman pisimmistä ja vaativimmista. Pääkatsomon eteen sijoitettu hiusneulamutka takaa katsojille ylivertaisen kisaelämyksen, hehkuttivat järjestäjät rataa julkaisemassaan tiedotteessa.
- Tänä vuonna haluan enemmän kuin koskaan, että kannattajani ovat minua lähellä. Siksi etsin fania, joka edustaisi heitä kaikkia, jotta tiedän, mitä mieltä he asioista ovat, Alonso kertoo.formulastara sanoi:Ei saakeli. Alonso alkanut ostaa faneja pois Räikkösleiristä. Paina Alonso paina :thumbup: